Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:32

Ah ok, wat grappig! Donker wildkleur is eigenlijk wel heel gaaf! Zie je niet zo vaak. Het is toch meestal 'gewoon' wildkleur of black & tan -- ook heel gaaf natuurlijk, maar als het iets aparters zou worden, is dat stiekem altijd wel leuk :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:34

Skippy01 schreef:
Ah ok, wat grappig! Donker wildkleur is eigenlijk wel heel gaaf! Zie je niet zo vaak. Het is toch meestal 'gewoon' wildkleur of black & tan -- ook heel gaaf natuurlijk, maar als het iets aparters zou worden, is dat stiekem altijd wel leuk :)

Het zijn allemaal echt allemaal leuke pups :D dus ben heel benieuwd zondag.

Afbeelding

Afbeelding

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:39

Owww nog meer puppies. Zo lief! Ik zei vorige week al voor de grap tegen mijn vriend dat er heus nóg wel een bench naast de bench van Pomme paste O:) maar dat was hij niet met me eens.

Superleuk Jeanine, een teckel! Vind dat echt geinige honden. Ik kwam gister tijdens het uitlaten een vrouw met twee teckels tegen. Die grapte nog dat het maar goed is dat ze er zo leuk uitzien, want opvoeden kun je ze bijna niet omdat ze zo eigenwijs zijn. :))

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:51

Scheelt hier dat beide baasjes ook erg eigenwijs zijn :D
Maak mij wel lichtelijk zorgen om het zindelijk maken :o maar dat komt omdat zij ze op pads heeft zitten om te plassen en hier mag ze het alleen op gras doen :o en hier vriendin van mij heeft ook een teckel en is een jaar bezig geweest om hem echt zindelijk te krijgen :+ dus ben heel benieuwd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 10:54

Nee joh. Gewoon heel simpel.
Zelf een vast en consequent ritme aanhouden mbt uit bed gaan, voeren, uitlaten en weer naar bed gaan. (over heel de dag)
voor het eten, na het eten/drinken voor en na t spelen, als ze wakker worden etc zijn de belangrijkste momenten, en je gaat de zomer in dus je zal vast veel in de tuin zitten.
Ongelukjes zijn niet erg. Als je maar opschrijft wanneer t gebeurde. Want dan ga je het ritme van de pup zien.
En als laatste; zet plassen op commando. Dus bij iedere keer dat er een plasje gedaan word zeg je; plasje doen en hup snoepje erin. Binnen no time snappen ze dat en kan jij ze laten plassen waar en wanneer je wil. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:00

Jeanine
Voordeel met een teckel is dat ze makkelijk te tillen zijn haha. Heb je het gras een beetje kortbij? Dan kan ik aanraden om d'r voor elk plasje in het begin sowieso elke keer te tillen tot bij het gras en dan flink belonen als ze daar plassen/poepen en dus niet zelf tot daar te laten lopen want dan gaan ze gegarandeerd op de stoep plassen - op de arm doen ze dit eigenlijk niet. De link met die beloning geven en eventueel met commando erbij zoals kiwi zegt, gaan ze snel leggen. En dan kun je dat erna uitbreiden met aan de lijn tot het gras lopen als je denkt dat ze dat goed genoeg kunnen volhouden - en als je begint met aan de lijn er naartoe te lopen, een beetje doorlopen en dan ook niet de tijd geven om rustig te snuffelen ergens, want dat kan erna wel :j. Vooral heel vaak gaan met ze in 't begin, een ritme/regelmaat erin krijgen en houden en tillen tot het gras en dan belonen is wat hier echt goed heeft gewerkt. En als je een beetje doorhebt ook wat de signalen zijn waarmee ze aangeven dat ze moeten gaan, kun je daar ook op inspringen. Arya gaf dat zelf heel slecht aan dus wij gingen bv gewoon standaard elke 2u. Bij ons was ze met 'n kleine 4 weken echt helemaal zindelijk. Maar ik hoor wel vaker bij kleine hondjes dat het langer duurt. Bij de dwerg keesjes van m'n zusje heeft het ook bijna een jaar geduurd. Het is alsnog ook even zoeken wat het beste en snelste werkt en daar zul je je hond ook even voor moeten leren kennen.

Verder: Wat gaan jullie weer hard zeg haha!

En ik ben idd ook echt heel blij met hoe goed het gaat met die twee hier. Het is aan de ene kant ook wel logisch want: we hebben geen andere kat in huis voor Sansa en ze kwamen tegelijkertijd hierheen toen ze nog heel jong waren. Van Sansa uit dus ook wel logisch dat ze dan naar Arya toe trekt omdat ze geen andere katten hier heeft. Arya heeft de eerste paar dagen wel even stress gehad ervan, maar met goede begeleiding ging het eigenlijk heel snel goed. En ook met spelen samen zijn ze heel leuk. Het ziet er soms wat ruw uit, maar ze zijn beide toch wel voorzichtig met elkaar en hebben goed geleerd hoe ze als 2 verschillende diersoorten zijnde en het verschil in grootte, het beste met elkaar om kunnen gaan. We willen er tzt nog wel een kat bij ook, maar ik wil eerst wachten tot Arya volwassen is. Ik denk dat ze met een kleine kitten nu bv. echt te ruw zal zijn en ik heb geen zin om daar ook nog de godganse dag weer mee bezig te zijn met de nog gewone training/opvoeding waar nog werk in zit haha. Het is de eerste weken wel echt heel intens geweest moet ik zeggen :') Niet dat het fout ging ofzo, maar het heeft wel begeleiding nodig. Voordeel is ook dat ik veel thuis ben geweest vanaf het begin af aan omdat ik niet werk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-05-20 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:05

Jaaa kunstgras in de achtertuin :)
Wat ook regelmatig schoon gespoeld word als ik de border en de boom water geef.

Ritme en regelmaat zie ik bij mijn schoonouders ook gaat heel goed. De pups bij m'n schoonouders gingen albijna zindelijk het nest uit omdat ze elke keer al mee gekomen werden naar het gras.

Tzt zullen we naar het veldje eind van de straat lopen is een 400 meter denk ik

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:07

Oh my jeanine <3 wat een koppies!!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:09

Skippy01 schreef:
De merle lijkt wel een beetje degene te zijn die denkt 'tis wel best, ik blijf zitten, dan word ik geaaid, geen behoefte om op onderzoek uit te gaan'. :')

Dat lijkt alleen zo op dit filmpje :')
Ik wilde eerst een ander filmpje uploaden maar dan zie je hun kids heeel duidelijk in beeld, dus ivm privacy enz :')
Op dat andere filmpje is de merle echt haantje de voorste en wilt die alle aandacht en is heel opdringerig naar dr zusjes.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:12

Many schreef:
Owww nog meer puppies. Zo lief! Ik zei vorige week al voor de grap tegen mijn vriend dat er heus nóg wel een bench naast de bench van Pomme paste O:) maar dat was hij niet met me eens.

Nog een bench past ALTIJD :j <<)
(Zeg ik , terwijl ik echt vind dat een tweede geen optie is voorlopig, omdat ik vind dat ik niet de tijd ervoor heb... Maar PLEK voor een kleintje: jawel hoor! O:) )

@Kiwi dat op commando zetten is hier faliekant mislukt! Toby doet het gewoon NIET op commando (kreeg ik wel pas met 7 maanden, misschien scheelt dat), en verder doet hij het OVERAL tijdens het wandelen ondanks dat hij gecastreerd is... :roll:

x_Jeanine_x schreef:
Maak mij wel lichtelijk zorgen om het zindelijk maken :o maar dat komt omdat zij ze op pads heeft zitten om te plassen en hier mag ze het alleen op gras doen :o en hier vriendin van mij heeft ook een teckel en is een jaar bezig geweest om hem echt zindelijk te krijgen :+ dus ben heel benieuwd.

Eigenwijze baasjes horen eigenwijze honden te hebben! Was hier ook de conclusie :=
Sommige rassen schijnen inderdaad wel lastig te zijn wat dat betreft. Hoor het ook geregeld over italiaanse windhonden, lundehonden en franse bulletjes. (vooral kleine hondjes dus, duidelijk)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:16

Wij hebben het ook niet met commando gedaan maar wel beloond zodra ze iets deed. Denk dat het idd wel onwijs handig kan zijn, maar Arya heeft de link gelukkig snel gelegd met waar wel/niet mag dus dat gaat eigenlijk nooit fout hier.

En dat overal markeren zie je toch vaak nog bij gecastreerde honden. Rex hebben we rond 2 jaar laten helpen, en toen markeerde hij dus al een flinke tijd en dat gedrag blijft dan vaak gewoon erin zitten dan. Hij deed dat dus ook bv. bij andere mensen binnen zoals m'n ouders, schoonmoeder enz. Vreselijk irritant. Gelukkig kwam ie er niet heel veel. Dat probleem heb ik gelukkig nu niet meer met een vrouwtje -ik weet dat er vrouwtjes zijn die het ook doen, maar Arya gelukkig niet haha.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:20

@CB kan het me nog voorstellen wanneer ze in de late puberteit of vroege volwassenheid gecastreerd worden. Toby is in het asiel gecastreerd toen hij 6 maanden oud (jong) was.
Dat is inderdaad wel een voordeel van een teefje ja! De meesten markeren niet zo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 13:20

Skippy01 schreef:
Many schreef:

Nog een bench past ALTIJD :j <<)
(Zeg ik , terwijl ik echt vind dat een tweede geen optie is voorlopig, omdat ik vind dat ik niet de tijd ervoor heb... Maar PLEK voor een kleintje: jawel hoor! O:) )

@Kiwi dat op commando zetten is hier faliekant mislukt! Toby doet het gewoon NIET op commando (kreeg ik wel pas met 7 maanden, misschien scheelt dat), en verder doet hij het OVERAL tijdens het wandelen ondanks dat hij gecastreerd is... :roll:

x_Jeanine_x schreef:

Eigenwijze baasjes horen eigenwijze honden te hebben! Was hier ook de conclusie :=
Sommige rassen schijnen inderdaad wel lastig te zijn wat dat betreft. Hoor het ook geregeld over italiaanse windhonden, lundehonden en franse bulletjes. (vooral kleine hondjes dus, duidelijk)

Hier is met chick ook gelukt op 1 jr. Maar ik moet toegeven. Boellie doet t ook wanneer t hem uit komt :P (wel netjes buiten. :P )

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:28

@kiwi haha, ja Toby doet het ook wel netjes buiten. Gelukkig maar! Dát was eigenlijk geen issue, dat ging vanaf moment één eigenlijk goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 13:41

Ben er toen met Chick mee begonnen. Omdat ze bijv niet in de tuin durfde te plassen, t op ging houden tot ze echt niet meer kon en dan dus op t terras plaste en in de stress schoot omdat ze dacht dat t niet mocht. Dus haar met uitlaten ''plasje'' geleerd. Zodat ze t op de vaste plek in de tuin gewoon kan doen.
Dat ging goed... TOT de pups weg waren.. sinds dien is het in de tuin plassen weer een dingetje..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:53

Bij Ravi heeft het ook een jaar geduurd en eigenlijk is hij nooit helemaal 100% zindelijk geworden. Als hij moet en ik ben toevallig net aan het douchen ofzo dan gaat hij gewoon :+
Markeren doet hij sinds hij gecastreerd is veeeel minder. Dat doet Roek nu wel voor hem :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:56

skippy
O ja gezien de leeftijd van skip is het idd wel raadselachtig haha. Misschien omdat hij het bij anderen heeft gezien?

kiwi
Ja in die situatie is het heel fijn als je haar dat zo hebt kunnen aanleren. Het is toch idd sneu als ze zich niet veilig voelen om het ergens te doen, denken dat ze iets fout doen idd.

EDIT:
Van
Oh wat jammer idd als je dat niet 100% goed krijgt ;( Lijkt me ook echt heel moeilijk om zoiets eruit te krijgen.

---

Wij hebben net even ergens gelopen waar het afgestorven is. M'n klachten lijken weer weg te zijn (misschien was het maar een lichte verkoudheid ofzo dan, who knows haha) dus als ik de auto in stap en dan ergens op een afgestorven plek kan gaan lopen, kan ik er lig toch even veilig uit met Arya. We zijn ook helemaal niemand tegen gekomen dus ideaal. Merk echt dat m'n conditie zo slecht is geworden. Vreselijk ;( Nu een 3km gelopen met tussenin een pauze van 10minuutjes waar we samen heerlijk even in een groot open veld hebben gezeten/gelegen, genieten van het prachtige uitzicht met de vogeltjes die we overal hoorden fluiten.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-05-20 14:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:57

@Van ow, frustrerend zeg als ze dat doen!
Toby is in staat het op te houden tot in het onmogelijke - uiteraard hebben we dat niet bewust getest, maar hij is ZO bang voor vuurwerk dat het eerste jaar hij het ca. 18 uur heeft opgehouden. Sindsdien gaat hij op oudjaarsdag al vroeg naar mijn ouders en neemt mijn vader de honden mee naar het bos op oudjaarsdag eind van de middag/ rond etenstijd. Dan maar even in het donker het bos in... Dan ga ik de ochtend erna al héél vroeg lopen, zo rond 7 uur. En dan heeft hij het 12 uur opgehouden - is toch al aanzienlijk gezonder dan 18 uur...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:07

Pomme plast nog weleens in huis als ze moe is, dan is het net of is ze even vergeten hoe het eigenlijk hoort. Maar voor een pup van 5 maanden vind ik dat helemaal niet erg.

Van, wat vervelend dat Ravi nog steeds weleens in huis plast.

Cursebreaker, wat een mooie foto! En prachtige omgeving. Heerlijk is dat hè, als je helemaal niemand tegenkomt. Fijn dat je je weer beter voelt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 14:16

Dat klinkt toch wel als een heerlijke wandeling Curse!

ja was heel zielig dat ze zo bang was om te plassen. Maar t gaat steeds beter weer. Ze heeft afgelopen weekend weer een paar keer uit zichzelf in de tuin geplast.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:54

Ik heb gisteren een hoes genaaid voor mn fietskrat zodat pup er straks in kan zitten.
Schoonpapa heeft een oogje er aan gemaakt met een lijntje zodat ze vast blijft zitten,zolang ze niet stil wil zitten.
Nu alleen nog een opening in de hoes maken zodat dat ding erdoorheen past :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 15:00

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:39

Moohhhh wat een schattige bekkies bij de teckeltjes! Echt droppies <3

En zie weer een prachtige Arya foto voorbijkomen :D wat is ze toch knap <3

Vandaag met m’n vriend bij Otje wezen kijken, klikte wel tussen die twee :D we hebben ook gelijk een datum afgesproken om haar op te halen, 23 mei wordt dat! Nog 11 dagen *\%/* zo spannend!

We hebben een klein stukje met haar gelopen en dat doet ze al best goed! “Hier” kent ze ook al.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Ze vond m’n vriend z’n baard helemaal geweldig _O- Kan je leuk mee spelennnnn :j

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:58

kiwiwitje schreef:
Hebben jullie dit al gezien?

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... g2Bp6EKDps

Ik ben benieuwd wat ze precies willen, want een stamboom is in zekere zin niks meer dan een afstammingsbewijs... :o?

Dit artikel is wel heel kort door de bocht. Het gaat over honden met minder dan 0,03 cm neus.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 16:20

De titel is kort door de bocht.
De tekst is een stuk duidelijker. :)