Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:52

Ja ! maar dan was dit echt zo al gemaakt met, denk ik , prikpaaltjes ofzo

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:56

Misschien soort schapennet?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:56

Kaus, er zijn ook veel mensen die het handvat van de riem buiten de kofferbak klemmen. Al lijkt mij dat met meerdere honden niet zo handig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 17:58

Kaus heb je niet iets van haakjes in de auto om de riem aan te doen? Anders een hele lange lijn gebruiken (bijv 20 mtr veldlijn) dan heb je nog riem en hem gewoon terug zetten en de klep weer dicht doen en zo oefenen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:02

Hier honden in benchen in de auto om die fratsen te voorkomen.

Proberen een foto van je pup te nemen.
Het begint met “neeeee ik wil niet!”
Afbeelding

Om vervolgens “ok ik kijk wel in de camera!”
Afbeelding

“Oh ik moet ook leuk kijken?”
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:42

Het is niet onze auto dus ik kan er geen benches in monteren. Er zit nu een hek tussen de achterbak en achterbank ipv een net dus de achterbank kan ook niet meer plat om er benches in te schuiven. Ik vertrouw dat hek er net niet genoeg voor om ze daaraan vast te binden. Verder inderdaad geen haakjes, hele achterbak al afgezocht. Het gaat nu als we thuis komen wel goed maar als ze zien dat we bij bos/schapen/trainen zijn is de opwinding te groot. Ook al een paar keer weggereden maar ze leren langzaam _O- Aan de trek haak lijkt me een beetje gevaarlijk. Weet niet waarom maar heeft niet mn voorkeur.

Wij zijn net bij de hondenwasstraat geweest en ze zijn zo schoon en fluffy <3 Beide met de waterblazer droog gemaakt. Ze vonden het niet heel leuk maar gedragen zich wel braaf. Dit is het zo erg waard in verhouding met twee weken lang in haren moeten douchen als je het thuis doet _O-

Afbeelding

Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:50

Waar lees jij de trekhaak als oplossing? Je kunt gewoon het handvat heel iets uit de kofferbak laten steken. Of om de gordels van de achterbank. Of misschien aan de hoofdsteunen bevestigen van de achterbank? En als die er niet zijn, kun je een lijn vanaf de hoofdsteunen voor doen, waar je dan in de kofferbak de lijn(en) van de hond(en) eraan klikt? Er zijn tal van mogelijkheden :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:54

Oh ik las handvat als trekhaak. Het handvat van je auto ofzo? :o? _O- Nee je bedoelt dus het handvat van de riem. Dat zou op zich wel kunnen inderdaad. We hebben helaas niet van de pinnen van de hoofdsteun. Onze hoofdsteun bestaat uit één gedeelte, voorin en achterin. En ik denk niet dat schoonouders het zouden waarderen als ik daar dan de lijn omheen zou doen met het leer := Dat was inderdaad handig geweest als dat er wel had gezeten!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:58

Nynkster schreef:
Misschien soort schapennet?

Oh kan goed zijn ! Ga daar eens naar kijken :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:00

In mijn originele post staat het er wel duidelijk vond ik := Het is dat je er twee hebt, maar als je er maar eentje hebt kun je het misschien doen zoals soms bij een gewone (huis)deur wordt aangeraden. Langzaam open doen en als er dan wordt gedramd doe je niet verder open/weer dicht tot er weer rust is en zo door?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:07

Klopt hoor, was mn eigen rare invulling _O-

Dat is wat we nu doen inderdaad. Elke keer als ze aanstalten maken eruit te springen doen we de klep weer dicht. Maar daardoor kost het gemiddeld tien minuten voordat ze uit de auto zijn en dan nog schieten ze er soms uit. Maar we blijven trainen. Als we echt op een gevaarlijke plek zijn dan pakt een iemand ze via de achterbank bij de riem en doet de ander de klep open. Maar dat is natuurlijk niet hoe je het altijd wil doen :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:09

Kaus schreef:
Oh ik las handvat als trekhaak. Het handvat van je auto ofzo? :o? _O- Nee je bedoelt dus het handvat van de riem. Dat zou op zich wel kunnen inderdaad. We hebben helaas niet van de pinnen van de hoofdsteun. Onze hoofdsteun bestaat uit één gedeelte, voorin en achterin. En ik denk niet dat schoonouders het zouden waarderen als ik daar dan de lijn omheen zou doen met het leer := Dat was inderdaad handig geweest als dat er wel had gezeten!

https://www.wesdijk.nl/dieren/met-de-au ... 00326.html

Misschien is dit iets voor je. Kan je namelijk in principe overal aan bevestigen. Handvaten aan het dak bijvoorbeeld. Wellicht in ieder geval net even dat extraatje?

Succes in ieder geval!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:10

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:18

xLaraaj schreef:
Ja ! maar dan was dit echt zo al gemaakt met, denk ik , prikpaaltjes ofzo

Bedoel je niet meer een schapennet maar dan voor honden?

Edit: Die wat hierboven gepost zijn dus. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:31

Jaaaa wat slim Denies! *\o/* Dat kende ik helemaal niet. Ga het meteen bestellen :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:33

Kaus schreef:
Jaaaa wat slim Denies! *\o/* Dat kende ik helemaal niet. Ga het meteen bestellen :D

Dus precies mijn reactie toen ik het in de winkel zag liggen :P Kurgo heeft sowieso onwijs leuke artikelen! Ik heb hem pas online gezet. Er zijn dus ook nog losse leashes verkrijgbaar voor als je meerdere honden hebt, maar die heb ik nog niet online kunnen zetten.

Het is ook vrij nieuw hoor!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:39

Wat een handig ding!

Ik heb er echt een rothekel aan als ze de auto uitknallen, dus dat is hier echt een no-go. Ik rommel soms ook nog even in de auto voordat ze eruit mogen, dus ze wachten maar netjes. Doen ze ook, en zo niet dan gaan ze direct terug de auto in en wachten ze nog maar een keer :j.
Weten ze ook, dus ik kan hier gerust alle deuren open zetten en heen en weer lopen, ze blijven braaf zitten wachten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:49

ZoZenn schreef:
Wat een handig ding!

Ik heb er echt een rothekel aan als ze de auto uitknallen, dus dat is hier echt een no-go. Ik rommel soms ook nog even in de auto voordat ze eruit mogen, dus ze wachten maar netjes. Doen ze ook, en zo niet dan gaan ze direct terug de auto in en wachten ze nog maar een keer :j.
Weten ze ook, dus ik kan hier gerust alle deuren open zetten en heen en weer lopen, ze blijven braaf zitten wachten.

Hier hetzelfde. Fizzy was ook heel snel vertrokken. Maar had hem uit de lucht gevist toen ie nog sprong :+ Zat weer netjes terug :') Toen had ie zoiets van "huh, ik was toch buiten"
Heeft het niet weer gedaan

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:49

Hier moeten ze inderdaad ook net zo lang terug in de auto totdat ze netjes wachten. En dan daag ik ze ook uit door op vijftig meter afstand te staan, balletje te stuiteren, snoepjes strooien etc. Wachten is wachten. Maar ze herkennen het bos en de trainingslocaties gewoon te goed om rustig te blijven _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:33

Jaaaa *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:48

Kaus schreef:
Hier moeten ze inderdaad ook net zo lang terug in de auto totdat ze netjes wachten. En dan daag ik ze ook uit door op vijftig meter afstand te staan, balletje te stuiteren, snoepjes strooien etc. Wachten is wachten. Maar ze herkennen het bos en de trainingslocaties gewoon te goed om rustig te blijven _O-

Hier ook, zodra we een bepaalde bocht nemen en de drie drempels over gaan is het een concert achterin. Zodra we geparkeerd staan is het ook klaar, want ze mogen er toch niet uit. :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:09

Ze blijven hier ook niet rustig _O- , maar ze blijven wel. Meestal ga ik er toch eerst zelf uit, wat dingen doen e.d. en dan pas zij, dus dat weten ze ook wel :j.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:12

Die van ons moeten soms uren wachten, dus het levert ze niks op om te blijven piepen. We hebben geen vaste volgorde in het trainen van de honden, dus ze weten op voorhand niet wie er als eerste uit mag.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:44

Bij ons wachten ze soms ook uren bij de schapen maar Dexter blijft gewoon gillen hoor _O- Niet uit angst maar uit opwinding. Als hij namelijk bij de supermarkt moet wachten in de auto (niet als het warm is natuurlijk) is hij zo een uur stil. Maar Dexter is sowieso een geval apart. We hebben hem nu bijna 1,5 jaar en moet zeggen dat hij vaak nog steeds voelt als de hond van iemand anders die je niet helemaal begrijpt :')

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:33

Kofferbak gaat hier super. Hij moet van mij liggend wachten achter de auto. Ik hang 'm dan aan de trekhaak. Vervolgens doe ik rustig mijn auto open, tas erin, hoedenplank eruit en dan mag hij erin. Af en toe moet ik herhalen dat hij moest wachten. En uit de kofferbak gaat ook vrij goed. Ik open met commando wachten. Afhankelijk van hoe druk hij is, moet hij eerst gaan zitten. Vaak rommel ik dan nog even wat en dan mag hij eruit. Dat is wel het enige wat nog te enthousiast gaat, dat hij dan bij mij blijft. Dus dan knalt hij vaak in het einde van de lijn. Maar daar vraag ik nog niet zo heel lang dat hij weer af achter de auto aan de trekhaak gaat (en dat is natuurlijk helemaal niet leuk als we wat leuks gaan doen, thuis gaat het wel), zodat ik rustig mijn auto op slot kan doen (ik heb geen afstandsbediening) en thuis ook de hoedenplank terugplaats.