Rebecca, mocht ik iets tegenkomen dan laat ik het weten haha!
Neverland
Geplaatst: 26-10-19 15:44
Mag ik gezellig meekletsen? Sinds gisteren weer eigenaar van een konijntje (Foxy)! Daar komt later nog een vriendje bij. Het is de bedoeling dat ze door mijn hele appartement mag gaan rennen, maar voor nu zit ze even in haar kooitje omdat ze eerst zindelijk moet worden.
Ik zit wel met een ander probleem en misschien dat jullie wel tips hebben! Mijn vorige konijnen waren altijd heeel makkelijk. Lieten zich aaien, oppakken zonder problemen. Kwamen ook altijd op je afgerent. Nu is dit konijn enorm schuw. Ik heb haar nog niet vaak gezien. Als ik al opsta van de bank schiet ze al weg. Ze valt ook alles aan; bakjes eten dat ik in de kooi wil leggen, snoepjes geven kan ik niet dan valt ze mijn hand aan... Niet echt wat ik gewend ben en nu weet ik niet goed wat ik moet doen! Iemand tips om haar wat minder bang te krijgen?
Kreeg net mail over een middelmaat 5 jarige hangoor vent , 105 KM het moet te doen zijn . Ben zelfs zonder foto al verkocht ,hij komt vanavond op FB
Welkom ! Ene konijn is makkelijker dan de ander , gok ook wennen maar klinkt ook als hoknijd ze geeft duidelijk aan dat ze ruimte wil
Coconut
Geplaatst: 26-10-19 18:09
Ben benieuwd Rebecca!
Welkom! Het kan zijn dat jouw konijn echt baat heeft bij meer ruimte. Ook kan ze sjagarijnig zijn, omdat ze alleen zit. Fijn dat je een vriendje gaat halen! Dan verdwijnt veel ongewenst gedrag. Het ene konijn is veel makkelijker dan de ander. Mijn Guus is ook niet tam. Kan hem met nog geen vinger aanraken. Wel komt hij altijd kijken en zit hij graag in je buurt als je buiten in de kennel bent. Pumba daarentegen is een enorme knuffelkont
Hier ook een schuw dametje vanuit de opvang. Op straat gevonden, dus vermoed het nodige meegemaakt. Sinds een half jaar heb ik als regel Majoor mag niet geaaid worden. Breng haar zelf weg voor pluk beurt en dan loopt ze vanzelf in mandje. Ik voer nu heel veel vanuit de hand en sinds een maand komt ze keihard aangerend als ik haar roep en op knieën zit en heeft nu echt het vertrouwen dat we niks van haar willen en eten opleveren. Nelson is een andere geval natuurlijk, bewust op karakter FH uitgezocht, zodat mijn pleegdochtertje toch een grote vriend er bij heeft. Hij maakt het meer dan waar
FH top karakter, Tarzan heeft gewoon veel meegemaakt met als klapper Jane en de marter. Lilo heeft hem geholpen maar hij blijft schrikkerig, maar s'ochtends de deur van hun kamer open en dan roep ik ze en komen ze gelijk . Aai over de kop wat brokjes uit de hand en ze gaan scharrelen voor de rest van de brokjes
Oeh ik ben heel benieuwd rebecca! Post je de foto even als je deze krijgt?!
Welkom en als je konijn een maatje heeft en de ruimte zal het gedrag ook veranderen. Dus snel een maatje erbij halen dus
Puk is ook alles behalve tam maar wel een geweldig konijn om naar te kijken Inmiddels eet ze wel uit de hand en kun je haar af en toe aaien maar meer als dat zal het nooit worden.
FH is geweldig, ik hoop dat mijn Saartje (ja ze heeft een naam gekregen) ook zo’n grote knuffel wordt! Nu is ze een enorm lomp en rondspringend konijn met te lange oren die je constant voor de voeten loopt
De hoop dat voor de voeten lopen ooit stopt heb ik op gegeven. Verschil met toen ie klein was en nu is alleen dat hij niet meer onder mijn voeten verdwijnt