Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:38

Wat een schattige pup!! <3

Fijn Kaus dat jullie aan het verhuizen zijn, nu een mooie plek voor de honden toch?

Wij hebben hier twee wilde katten die we voeren, mijn pup was vanuit het nest een kat gewend waar ze mee mochten spelen en aan de oren trekken enzo, dat beest vond alles goed. :')
Dus hier loop ik op een dag naar buiten, ziet de pup de wilde kat zitten, bedenkt zich geen moment, rent er op af, springt er bovenop en voor die kat ook maar zag wat er aan kwam rolden ze samen drie keer over de kop..
Kat wist niet hoe snel ze weg moest komen en de pup heel verbaasd kijken waar die kat zo snel gebleven was.
De kat is nu telkens al snel weg als ze een deur hoort, denk niet dat ze ooit nog een keer in de buurt komt. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 13:39

fannetje schreef:
_xManadisx_ wat een leuk pupje zeg! Ik zie in de vorm van de kop wel de dalmaat, met zijn hoge voorhoofd ;) en smallere snuit. Verder wordt het toch afwachten hoe die uitgroeit. En wat is de naam?
Kaus, succes met verhuizen, ik mag binnenkort ook.ook vanaf een appartement naar een eensgezinswoning met tuin, lijkt me echt heerlijk. Ik krijg donderdag de sleutel, maar kan pas vanaf maandag echt wat gaan doen. Moet de dagen ertussen gewoon nog werken ;)
En Zoe gefeliciteerd met resultaat, fijn dat je eerste punt binnen is.

Oeh! Wat leuk! Gefeliciteerd met je huisje!

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:46

Dank je Kim.

Roetsj vind katten ook erg leuk, maar niet alle katten haar. Ze heeft inmiddels wel geleerd dat ze ze wat voorzichtiger moet benaderen, omdat ze er anders niet bij in de buurt mag komen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 14:05

Hij heet Odinn, het is een ongelukje, maar wel een leuk ongelukje :)
Het is echt een ontzettend leuk, ondeugend mannetje.
Mijn eerste hond, maar tot nu toe gaat het allemaal goed. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 14:17

Odinn is een leuke naam. En zeker een leuk ongelukje!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:04

Ik kom me ook melden hier :D

Vandaag bij een nestje wezen kijken en over vier weken mogen wij een border collie reutje bij ons thuis verwelkomen *\o/*
We hebben al een kruising BC waar ik oa behendigheid en dog survival mee doe en dit ga ik ook zeker met ons toekomstige hondje doen. De vader doet het heel erg goed met de schapen dus mocht het hondje hier ook talent voor hebben (en ik ook :') ) gaan we dat ook nog doen.

Nu eerst nog maar even wat geduld hebben en genieten van de voorpret. Gelukkig valt vier weken wachten nog wel mee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 21:18

Welkomm! :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:20

Welkom en leuk een BC :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:26

Wat leuk. Van welke kennel komt hij en wie zijn de ouders? :) ik zit ook in de borders

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:52

Wat is odinn een schatje ! <3

En leuk iemand met een bc er bij. Vroeger een bc gehad en was hard aan het twijfelen om terug een te nemen. Heb je een foto?

Kitten is terug bij zijn baasje.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:58

Dat is fijn lara!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 22:59

Zoe_97: hij komt van de kennel white collar borders. De moeder is Steady Cherry Borders aoife en de vader Border Wilson’s Ross.

xLaraaj: leuk! Eenmaal een bc gehad en je wilt niet meer anders haha. Heb een heleboel foto’s van het nestje maar we weten nog niet precies welke van de reutjes wij gaan krijgen dus zodra dat bekend is zal ik een foto plaatsen

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:01

Nou ben nu tog veranderd. Al komt er ooit wel nog een bc :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:17

Voordat ik mijn herplaats border kreeg had ik geen idee van het ras :+ ik zou er zelf geen meer nemen haha maar ja ik ben husky verknocht:p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:59

Lijkt me een goede verantwoorden gefokte vombi! En ook lijkt de fokker me betrouwbaar :D
Niet helemaal mijn smaak (ik val op de showlijnen). Maar lijken me wel leuke hondjes!

Hier ook echt verliefd op de border.
Ooit wil ik nog een cattle Dog. Maar altijd aal ik borders blijven houden.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:22

Gister ook beide ouders gezien en waren allebei enorm sociale en lieve honden.

Hebben er wel 2,5 uur enkele reis voor moeten rijden gister :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:25

Haha je moet er wat voor over hebben en 2 en half uur is weinig vergeleken met hier das een korte trip voor ons ;) :))

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:18

Jeetje wat is die pup klein! Hoe zwaar is die? Wel echt schattig <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:56

Hoe doen jullie dat?
Wij zijn zaterdag bij een kennel gfeweest die eind dit jaar willen proberen om hun teefje zwanger te krijgen. Echter is het eerder mis gegaan (dekking lukt niet) en daarvoor dacht men dat ze zwanger was van 8 pups maar kwamen er maar twee uit (met keizersnede) en 1 dood.
Kortom, er is een risico dat het helemaal niks wordt.
We vinden de kennel erg mooi, netjes en vriendelijke mensen. Onze buren hebben ook een hond van hen. Erg mooie lieve dieren.
Nu hebben wij onze gegevens daar achtergelaten als er een nest komt en wij eventueel in aanmerking komen, worden we gebeld.

Ik vind dit veel te weinig zekerheid.
We willen graag begin volgend jaar (april mei) een pup bij ons thuis verwelkomen
Hoe werkt zoiets? Is het gebruikelijk om tegen die tijd gewoon in de gaten te houden wie pups heeft en dan te bellen?
Mijn ervaring is dat alle pups vaak al weg zijn.
Laat je je op een wachtlijst plaatsen en hoe werkt dat dan? Eerst langsgaan en kennismaken of gewoon via mail vragen stellen? Mijn ervaring is dat kennels vrij slecht antwoord geven op mail en app.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:01

Ik heb mezelf op meerdere wachtlijsten geplaatst bij fokkers die ik bezocht heb en combinaties waar ik tevreden over was :).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 16:02

In dat opzicht is fokken altijd gokken. Niemand weet vooraf hoeveel pups er komen.

Ik vind het dubbel, deze kennel spreekt je duidelijk erg aan, maar je wil ook “garantie” dat je volgendjaar april/mei een pup hebt.
Ja die garantie heb je niet zomaar.. Dan zul je meer kennels moeten bekijken en je bij meer oo de wachtlijst laten zetten of kijken welke nestjes er tegen die tijd zijn en welke je aanspreken.

Hier gaat ook alles behalve vlekkenloos op t gebied van fokken. Hierom heb ik ook gewoon geen wachtlijst. Niet voor deze ronde maar voor komende ronde ook niet. Maar er zijn er genoeg die wel met wachtlijsten werken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:05

Fokken is inderdaad gokken. Hoe mooi alles ook geregeld is het kan altijd misgaan. Garantie heb je nooit

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:10

Godver, die eikels met hun gestreepte jasjes ook.
Lilith zag er wat vreemd uit, alsof de vacht op 1 kant omhoog stond op haar snoet. Heeft ze dus een wespensteek, vond de wesp dood op de grond in de keuken.

Hopen dat ze er verder niet op reageert, ze vind zichzelf best een beetje zielig :(:)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:23

Geen garantie inderdaad, ik zou kijken bij een aantal fokkers die je aanspreken. Daarna je op de wachtlijst laten zetten :) ik merk om mij heen wel dat er vaak veel mensen uiteindelijk van een wachtlijst af gaan omdat ze of al ergens anders een pup vandaan hebben of bv omstandigheden thuis veranderen.

Mocht ik een nestje doen van karma dan ga ik zonder wachtlijst, hoewel ik nu al 4 mensen heb die graag een pup zouden willen :+

Wespen zijn echt rotbeesten, mocht de mijne gestoken worden geef ik ze een halve rimadyl ze reageert daar heftig op dus de dierenarts heeft aangegeven dat ik haar gewoon een halve mag geven.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:47

Ik stond op 3 wachtlijsten :j Wel voor twee verschillende rassen trouwens, er was namelijk maar één Bracco fokker in NL waar ik me goed bij voelde. Ik zou je echt wel aanraden om bij meerdere fokkers te gaan kijken/jezelf aan te melden. Bij het nestje van Hero zaten bijvoorbeeld 8 reuen en 2 teven, waarvan er één sowieso bij de fokker bleef, dus pech voor iedereen die een teef wilde. Dat kan je dus ook nog overkomen :=