Wat leuk! Ik kreeg gisteren ook een filmpje van een van mijn kleintjes die 2 weken geleden verhuisd is en daar doen ze ook target training mee. Hij pakt het superleuk op! En ik krijg Mango niet eens zover dat hij een rondje om zijn eigen as wil draaien
Ja ben benieuwd hoe die uitgroeit En dan hoop ik dat het een pop is zodat ik haar aan weduwnaar budgie kan koppelen uiteindelijk. Hij vind zijn 2 lutino dames niet zo leuk
Raineri
Geplaatst: 18-09-20 16:54
Prachtig vogeltje Kimley! Vind grasparkietjes qua kleur het mooiste denk ik
Hoe elke knuffel tussen mij en mijn vriend bruut verstoord wordt door deze dakduif Send help
Dido2316
Geplaatst: 18-09-20 16:56
Die foto! Wat een draak is Tommy!
Edit: kunnen wij ook zoiets verwachten volgend jaar?
Laatst bijgewerkt door Dido2316 op 18-09-20 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Hahaha, het zijn dit jaar wel echt portretjes met een eigenwijs karakter
Mango is vanmiddag op bezoek geweest bij onze dorpsdierenwinkel Daar hebben ze verder geen dieren, dus kan hij ook niets oplopen qua ziektes enzo. Hij vond het best leuk en nu staat hij op hun Instagram
kira word nu steeds sterker! Zw waw zelf helemaal naar deze tak geklommen, en hing op gegeven moment op de kop voor de lol!!! Ze begint langsaam aan met spelen. Super trots op wat we hebben bereikt.
Duo hier slooft zich in de grote kooi buiten uit. Kan nog mooi even voordat het weer deze week verandert. De pyrrhura is nu begonnen aan zijn rui, hij is er soms ook beetje chagrijnig van. De valk is klaar met de rui.
arabella2000
Geplaatst: 21-09-20 17:33
Even een tijdje niet zoveel meegelezen, dus kruip weer onder die steen uit!
Wat goed van mango dat deze tuigjes wel goed gaan.!!!
Ook al een knappe kira. Super dat ze steeds iets rustiger en zichzelf wordt!!
@kimley: die is mooi gekleurd zeg!!!
Hier gaat het prima met de heren. Vandaag is eindelijk het gat gemaakt tussen de binnenvoliere en de buitenvoliere. De bedoeling is nu dat ze zelf van buiten naar binnen vliegen Dus we hebben al een paar uur vogeltv erop zitten Al het eten gaat vanaf nu naar binnen en in het gat ligt nu trosgierst. Binnen staat de lamp aan. Zijn ze vanavond nog niet naar binnen gegaan, dan moet ik ze toch uit gaan vangen. Morgen moet de buitenvoliere namelijk van zijn plaats af omdat er muurbedekking komt. Vanaf woensdag mogen ze dan ook weer naar buiten.
Ik heb vandaag ook weer nieuwe speeltjes gekocht, want ik heb niet genoeg voor binnen en buiten
Wat leuk allemaal weer te lezen! Hier ook weer even een fotootje gemaakt van de baby. Die de naam rainbow heeft gekregen
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 21-09-20 17:54
Ik vind Kira er ook beter uitzien! Ze kijkt ook helder uit de oogjes Wat leuk Arabella! Altijd spannend en interessant om te zien hoe ze overal op reageren
Het idee dat ze beter van kleur is had ik ook, en inderdaad helder uit de ogen! Haar kooi staat nu vaak open, ze heeft een complete speeltuin helemaal voor zichzelf als de andere vogels niet los zijn. Vond vandaag een losse vleugelveer, dus ze is in de rui! Heel benieuwd hoe ze daar doorheen gaat, en of ze veren gaat terug krijgen. Spannende tijd dus.
Dat is inderdaad spannend benfan. Ik hoop dat er nog flink wat terugkomt, vind zo'n geplukte altijd zo zielig (ik weet dat jij er niets aan kan doen en dat ze het nu beter heeft )
En natuurlijk wilden de grasjes niet zelf door de buis lopen. Ze gingen aan de andere kant van de voliere lekker slapen. Dus heb ik ze toch maar gevangen en zitten ze nu binnen. Klipje voor het luik en ze zitten veilig. Nu maar hopen dat de wand snel bekleed is en ze ook snel weer naar buiten kunnen (en ze dat dan ook doen). Vanaf nu wordt het eten wel binnen gegeven, zo moeten ze regelmtig naar binnen en heb ik maar 1 ruimte schoon te maken van afvalresten.
@Arabella, ik vind het ook zo zielig. Word er soms zelf nerveus van (nu ben ik een ras neuroot, dus ik word erg snel nerveus... van werkelijk alles) Ik geef er geen aandacht aan. In het begin wil ik gewoon zeker weten dat het gedrag door gebreken komt. Zo had Kira bij haar vorige eigenaar geen speelgoed, geen takken om te klimmen/klauteren. Nu ze sterker word, word ze ook gretiger om lekker rond te klimmen.. wat niet alleen goed is voor haar lijf, maar ook haar koppie Super benieuwd hoe ze er over een jaar uit ziet.
arabella2000
Geplaatst: 26-09-20 14:44
Update hier: Na 1.5 dag binnen mochten ze zelf naar buiten gaan.... En natuurlijk zijn ze tot nu toe niet zelf naar buiten gegaan. Dus vanmorgen heb ik 2 vogrltjes gevangen en die in de buis gezet zodat ze buiten zaten. 1 van de 2 (lichtblauw) wil heel graag naar binnen. En de ander vind het wel prima buiten
Ik heb binnen en buiten bij de opening zo'n ding met 3 ringen hangen. Die heb ik een uurtje geleden verhangen tot direct voor het gat en er een wilgentakje doorheen gestoken. We zullen zien. Vanavond zal ik ze weer binnen zetten als ze niet zelf gaan
veertje99
Geplaatst: 26-09-20 15:49
@Benfan, Wat fijn dat Kira steeds meer zichzelf begint te worden! @Kimley, wat een leukerd zeg! @Arabella, wat fijn dat ze zelf kunnen bepalen of ze buiten of binnen willen zitten. Is denk ik ook wennen voor ze, hopelijk hebben ze het snel genoeg door.
Fynn is gisteravond zo'n 2 uur uit z'n kooi geweest. Heeft de hele avond bij mij op een kussentje gezeten, af en toe even naar m'n broertje toe op z'n nek/hoofd. Nu is hij er ook weer uit en hij vind het heerlijk. Loopt lekker rond (vliegen doet die helaas nog steeds niet, denk ook niet dat hij dat gaat doen ondanks dat hij het wel echt probeert). Heb even wat foto's van hem gemaakt en hij wilde graag helpen met bewerken