[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:31

_Flos_ ben benieuwt straks naar het eind resultaat!

Hier een nieuw project. Bak van kennisen gister gekregen, ik dacht alleen dat die 80l was maar is gewoon 60l. Geeft niets want ik vind hun bak gelukkig mooier dus alsnog overgezet!
Alles verzamelen om te verkassen
Afbeelding
Je kan wel zien dat ze er al tijden niets meer aan hebben gedaan haha
Afbeelding
Mooi schoon geboend
Afbeelding
Deze knapen zaten erin en zijn gister opgehaald waar ze bij vriendjes komen in een iets grotere bak... 250l, beter

Afbeelding

Gisteravond alles overgezet. Uurtje of 2 mee bezig geweest maar resultaat mag er wezen!
Dus.. before (oude foto met die stenen er nog in die waren er al uit)
Afbeelding
After :D
Afbeelding

Ben alleen niet tevreden over de beplanting dus daar gaat her en der wat nieuws en verandering in komen

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:17

Hij oogt nu nog een beetje kaal idd. Wat zijn die grasjes linksvoor?

Ik heb ondertussen mijn krabbenbak af en weer bewoond door de volwassen krabben en de laatste paar garnalen.

Dit is hoe hij er nu bij staat (beetje slechte foto door alle damp):
Afbeelding

En dit is een WIP'tje van hoe hij begon:
Afbeelding

En dan meteen het aquarium ook maar eens helemaal leeggetrokken, schoongemaakt en weer ingericht:

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

PanamaD

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:20

Ja dat klopt. Laatst een plantje dood gegaan en zonder stenen maakt het direct een stuk kaler!

Dat is naaldgras voor zover er nog over is... had veel meer maar dat is niet aangeslagen.

Grappig die krabbenbak

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:36

Oh wat gaaf Panama en julius!!!

Ik heb ondertussen toch mijn hout (met tieribs aan een steen vastgemaakt, zodat het niet weer kon gaan drijven) weer in mijn minibakje gedaan. En toen gevuld.

Afbeelding

En erachter gekomen dat ik het licht heb gemold en daar een nieuw systeem voor moet aanschaffen en dus tijdelijk een los licht heb geplaatst...
Geduld is een schone zaak :')

Afbeelding

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:00

na enorm wat tegenslagen en wat vissen minder, lijkt alles nu stabiel te zijn.

door onkunde van mijn moest ik mijn gehele bak 'vernieuwen' door een beginnersfoutje.

Maar dat is al ruim 2 maanden geleden.

Nu mijn kuhli lijkt niet happy al twee dagen zeer minder actief en heeft ook een andere kleur als eerst niet een beetje maar totaal anders.

Wil sowieso morgen naar de winkel voor watertest (en als deze goed is meer vissen ). maar wat kan het zijn.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 23:40

Ik merkte een paar dagen geleden dat een van mijn malawi een soort wondje op zn neus heeft. Het lijkt op een schaafwondje.
Ik merkte het op toen ik net een nieuwe steen had gekocht, waar ze helemaal leip van werden. Ik dacht daarom dat ie zich in het enthausiasme misschien heeft bezeerd. Ik dacht een aantal dagen daarna dat t beter werd maar ik weet nou niet heel zeker of dat wel het geval is.
Wat denken jullie dat dit kan zijn en wat zouden jullie doen?
Een kuurtje halen? En wat moet je dan doen met je filter?

Oh en nog iets anders, heeft iemand ervaring met malawi cichliden en kuhlii samen? Ik heb zeer vredelievende mbuna malawis, gaan al heel lang erg goed in een community tank.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:58

Zoo! Ik ben in een klap van al mijn guppies af! :D

Een jongen is ze komen halen voor zijn 1,50 bak, dus ze krijgen een enorm huisje!

En nu nooit meer guppen voor mij :')

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:37

Zo!!! Goede actie DD! Hoeveel had je er?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:46

Keek er zelf ook van op :D

Umhh ongeveer 40 :')

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:48

Dat zal veel schelen zeg! Het echoot nu in je bak :-)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:58

Afbeelding
Nu, 2.5 week verder, zitten al mijn gupjes in de grote bak. Er hangt een thermometer in en ik heb er nog een plantje bijgedaan, ook nog kienhout en een huisje. Ik doe er elke dag een druppeltje plantenvoeding in. Kan ik nu ook meepraten, maar dan niet als het kind met haar overbevolkte bakkie van 20 liter? :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:08

Ziet er leuk uit!

Hier zo naar een aquarium speciaalzaal om amersfoort.
Ff planten halen voor mn 1 meter bak.
Stage is eindelijk over dus nu weer thuis. bakje inrichten en van het weekend visjes halen <3
(staat al ruim 3 maanden te draaien... zondag de oude planten eruit gehaald. waren niet echt mooi meer dus vandaag weer een boel nieuwe halen xD
Heb er iig zin in!

Doen jullie ook wat met water/planten voeding enzo?

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:02

Afbeelding

Tis nog niet veel maar het begin is er :')
Zaterdag voor nog wat plantjes kijken en visjes =D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:24

Is die maar 1 meter?
Lijkt veel groter!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:57

Ik baal echt ontzettend erg..
Een van mijn L107 had gister een klein plekje. Iets dat ik nog nooit gezien had dus ik wilde hem komend weekeind even mee nemen om te kijken wat het was, zodat ik daarnaar kon behandelen..
Nu krijg ik een berichtje van mijn vriend dat ie dood is |(

Ik baal zo erg.. Ik was echt zo blij met deze visjes, heb er een hoop geld aan uit gegeven en binnen een dag nadat we een plekje vonden is ie dood.. -O-

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:42

Hij lijkt zo indd veel groter :+
Maar is een Juwel rio 180 ^^
Gewoon nogal weinig plantjes :')

En wat jammer!
Soms kan het zoo snel gaan. Echt zonde.
Mis als je er een foto van hebt rond vragen wat het kan zijn?
Zijn wel hele mooie vissen ook.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:26

Ik heb er gister geen foto van gemaakt omdat ik er mee langs de winkel wilde gaan, en daarnaast zijn het zulke schuwe beestjes dat zodra ik mijn telefoon zou pakken hij zich verstopt had.. En daar komt dan bij dat ik mijn flits zou moeten gebruiken om het op de foto te kunnen zetten..

Je ziet nog heel licht een plekje bij zijn kieuw... De rest is aangevreten..
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:04

Ahh dat is zo vreselijk jammer! Kan me voorstellen hoe je je voelt, had hetzelfde met mijn garra's, zo'n leuke visjes en duur..

Moet echt even mijn verhaal kwijt.
net zon zware les gehad met Lexy, heb het zowel emotioneel als lichamelijk helemaal gehad.. zo goed als jankend op het paard gezeten want alles deed pijn. Zitten nu echt op een punt dat ik zelf als ik alleen ben niets meer opgelost krijg.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:34

LoveUggs, wat verdrietig om zo je visje te verliezen!

DiscoDip, zit je momenteel in een dip met je paard? Is het misschien een idee om het rijden even aan de kant te schuiven en weer vanaf 0 te beginnen? Niets moeten, als mag? Lekker wandelen, tutten en grondwerk doen en als je er weer aan toe bent eens een rondje buiten rijden of wat hobbelen onder t nom van plezier?
Helemaal als je pijn hebt... paardrijden moet leuk blijven en niet als stress en frustratie ervaart worden. Het komt goed! Geef niet op.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:55

Niet een dip, meer een breekpunt, hij is nu zover dat hij alles aanpakt en ik hem écht kan gaan rijden (ivm zijn achtergrond) maar als iets niet lukt val ikzelf terug in technieken die ik van iemand aangeleerd heb gekregen en die helemaal fout zijn. Niet trekken en stampen ofs, maar dan ga ik onbewust minder been geven, en dingem toestaan zoals minder actief zijn en lui worden. En omdat ik met hem vanaf -10 ben begonnen en we nu op 0 zitten is het voor mij heel moeilijk om alles juist te blijven doen. Met instructie gaat het wel, zo straks dus niet opgegeven tot hij op 2 teugels actief van achter kwam. Maar ik heb zelf niet de kennis om dit op te merken als het er heel langzaam insluipt. Nu afgesproken om 2x in de week prive te lessen, dus ik vertrouw op mezelf en hem dan hij weer goed komt.

Tis nu doorgaan of opgeven, en iedereen heeft hem altijd opgegeven, maar ik heb mezelf en hem belooft om alles te doen zodat we dadelijk een wereld combinatie zijn. En dat gaat lukken! Met geduld, vertrouwen en de wijsheid van mijn geweldige instructie komt dat helemaal goed :D

Tis alleen zo moeilijk om door te zetten als je een lamme arm hebt, je benen niet meer voelt, buiten adem bent en dan ook nog steeds mijn nieren die weer opspelen. Maar ik moet hoe dan ook niet opgeven.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:03

Heel goed! Niet opgeven! Op een dag merk je plots dat het bijna van zelf gaat en dan kan je tegen jezelf zeggen: dit hebben we samen bereikt. Die dag gaat er komen. Komt goed Discodip!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:05

Ik denk er over al mijn vuurgarnalen de deur uit te doen. Ik gok dat het er zeker 100 zijn. Ik vroeg vorige keer geloof ik 50 cent per stuk, dan is €50.00 voor de hele mik mak toch een schappelijk bedrag?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:13

Stille meelezer die op één x na nog niks gepost heeft :')

Wat onwijs leuke bakken kom ik tegen! We gaan hopelijk snel onze lido120 verhuizen naar een andere winkel en een nieuw showaquarium neerzetten in de winkel, dus fotos van bakken ter inspiratie zijn welkom!
In de Lido zitten nu maanvissen (verschillende soorten) een stuk of 10 Corydora Jullii en een stel goud tetra's. In de nieuwe bak willen mijn collegas heel graag Discussen maar daar ben ik het niet zo mee eens := vooral omdat ze zo stress gevoelig zijn en in de winkel zijn regelmatig kinderen die tegen de ruiten tikken. maanvissen zijn wat dat betreft toch iets stress bestendiger, maar echt mooie maanvissen zijn moeilijk om aan te komen (of ze zijn met een week weer verkocht)

Loveuggs dat is inderdaad erg vervelend 107 zijn leuke vissen, wel schuw inderdaad maar dat zijn de meeste. 50 euro voor de hele meut is geen verkeerd bedrag. Garnalen zijn zo rot om te vangen :') laat je de koper ze zelf vangen dan? :p

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:17

Kanji91 schreef:
Ziet er leuk uit!

Hier zo naar een aquarium speciaalzaal om amersfoort.
Ff planten halen voor mn 1 meter bak.
Stage is eindelijk over dus nu weer thuis. bakje inrichten en van het weekend visjes halen <3
(staat al ruim 3 maanden te draaien... zondag de oude planten eruit gehaald. waren niet echt mooi meer dus vandaag weer een boel nieuwe halen xD
Heb er iig zin in!

Doen jullie ook wat met water/planten voeding enzo?

Als ik er twee mag aanraden! gebruik ze zelf in de winkel in de showbakken; easylife profito (bemesting) en Easylife Filtermedium (die heet 30 verschillende soorten werkingen) de bakken zien er nog super uit.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:25

Thanks! Zal eens rond kijken! =D

Vanmiddag mn visjes uitzoeken <3
Heb er zo zin in.
Geen idee wat voor t worden (op goudvissen na dan..) maar kleir een soort. Spannend xD is een behoorlijke grote (sluier)goudvissen zaak dus zal nog moeilijk worden!

Maanvissen zijn wel heel leuk! Maar voor echte mooie is het soms indd best zoeken!