gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:22

Het is juist beter wanneer het een mannetje is! Want als je die laat castreren is de kans dat het goed gaat met je voedsters groter. :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:26

Ooooh,wat is sproet leuk!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:28

MarlindeRooz schreef:
Het is juist beter wanneer het een mannetje is! Want als je die laat castreren is de kans dat het goed gaat met je voedsters groter. :)

Het punt is alleen dat dat hier 150 euro kost en ik daar nu het geld helaas niet voor heb.

Mijn buurvrouw bood aan hem te houden, maar ze wil er niet nog een konijn bij en ook geen ander hok. Ik ben geen voorstander van konijnen alleen en dit hok is echt mini.. Mijn konijnen zitten lekker buiten in een ren en ik vind dat het zo hoort!

Dooortje

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:44

Mooie ren en leuk konijntje Marloez. Vind teddy's ook leuk, enige nadeel vind ik dat je ze moet borstelen, dat is voor mij de reden dat ik daar niet voor heb gekozen :+

Jeetje Sky niet te geloven dat mensen dat doen.. is er geen goedkopere dierenarts bij jou? Mijn dierenarts was ook 109 euro voor castreren, heb uiteindelijk 1 gevonden die 43 euro kostte. Gewoon goed rond kijken :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:49

Sky schreef:
MarlindeRooz schreef:

Het punt is alleen dat dat hier 150 euro kost en ik daar nu het geld helaas niet voor heb.

Mijn buurvrouw bood aan hem te houden, maar ze wil er niet nog een konijn bij en ook geen ander hok. Ik ben geen voorstander van konijnen alleen en dit hok is echt mini.. Mijn konijnen zitten lekker buiten in een ren en ik vind dat het zo hoort!

Ik zou dan nog even wat rondbellen, zo veel hoeft het zeker niet te kosten. 60 euro red je het prima mee!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:16

colunder schreef:
Ooooh,wat is sproet leuk!

Jannickee schreef:
Mooie ren en leuk konijntje Marloez. Vind teddy's ook leuk, enige nadeel vind ik dat je ze moet borstelen, dat is voor mij de reden dat ik daar niet voor heb gekozen :+

Haha bedankt, ik vond haar ook zo leuk daarom is ze nu ook hier.. Ik was eigenlijk helemaal nooit van plan een konijn aan te schaffen totdat ik dit snuitje voorbij zag komen op een Facebook dieren hoek waar advertenties worden geplaatst uit de directe omgeving.

Nu zijn we dus ineens bezig met een konijnen ren terwijl ons eigen huis nog niet eens helemaal af is .. ach ja.. het houdt je bezig he! :+

Ik vind dat borstelgedeelte juist wel leuk, lekker tutten & frutten. :Y)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:17

Oh dat zijn schappelijkere prijzen inderdaad! Heel erg bedankt voor de reacties :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:52

Mooie ren zeg!

Mn nicht heeft 2 angoras en ze zegt dat die eigenlijk niet buiten moeten komen met de vacht? En al helemaal niet nat?
Zij heeft een kamer konijnenkamer gemaakt. Dus ze hebben letterlijk een hele bijkeuken/slaapkamer om rond te rennen.

@sky, hopelijk kom je tot een oplossing. Dit is wel sneu idd.

Ik weet niet meer wie verbaasd was dat konijnen hier wat minder ik zijn.. maar schijnbaar is konijnem houden best een Nederlands iets.

Ik ga vandaag internet eens afstruinen naar een ren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:55

Sky wat een geld :oo , was hier met Kerst 45 euro := . Nynke was 100 euro

Nagini ik :P , oh apart is zo normaal :P . Mag van mij wel aan banden gelegd worden :o

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 00:01

Hier betaal je troueens 185 dollar voor een sterilisation en iets minder voor mannetjes.

Ik wert niet hoe het in NL is maar niet elke dierenarts doet het hier en als ze het doen valt het onder exotic animal, lol.

(185 dollar zal zon 120 euro zijn)

Edit: ik bedenk me net dat ik de kooi in de 2e slaapkamer kan zetten en dan de ren maken zo groot als het tapijt wat er voor ligt.

Willen konijnen dan alsnog naar een andere ruimte? Zoals de woonkamer als ik thuis ben waar ze speeltjes en een litterbox hebben?

Ik heb in mn woonkamer op het moment niet kei veel ruimte en de slaapkamer zou n perfecte oplossing zijn.
In januari verhuizen we naar een groter huis, dus dan zal ie in de woonkamer kunnen.
Afbeelding

Lol let niet op mn vriends schoenen verzameling. (En de koffer zijn we aant inpakken.)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:11

Nagini schreef:
Mn nicht heeft 2 angoras en ze zegt dat die eigenlijk niet buiten moeten komen met de vacht? En al helemaal niet nat?

Oh daar zit wel wat in zeg.. Mijn schoonzus heeft er ook één en die kan wel naar buiten wanneer hij wil. Ik zal eens vragen hoe zij dat doet en ook aan de opvang. Uiteindelijk gaat de hele hoek waar de ren en het hok staat overdekt worden maar dat gaat nog een paar maanden duren.

Nagini ik denk dat ze het alleen maar leuk gaan vinden een nieuwe plek om te onderzoeken. Dat is een beste schoenenverzameling van je vriend! :P
Laatst bijgewerkt door Marloez op 31-08-16 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:12

Hier 2 langharige gehad die buiten leefden. Ik hield hun vacht kort en dat ging prima.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:18

Ah okay. :) Dan zal ik hem moeten kortwieken zolang er nog geen afdak is. Ik hoop stiekem dat hij nog in de opvang zit als ik terug ben van Australië. Ik ga 3 weken op familiebezoek en mijn vriend gaat dan voor (al) mijn dieren zorgen. Het is nogal een werkje om konijnen te koppelen dus daar ga ik hem maar niet mee opschepen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:09

Mijn lieve Puk is een aanhankelijk meisje 'nt worden <3 Ik kan haar al aaien zonder dat ze wegrent of bang is voor me! Ik ga haar steeds leuker vinden ;) :D

Afbeelding

Afbeelding

Wat een operatie al niet voor vertrouwen kan geven <3 Knappe meid!

Nagini, de slaapkamer klinkt wel als een praktische oplossing! Je zou bijvoorbeeld kunnen kijken voor een puppyren, dat hebben veel mensen met binnen konijnen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:12

Nagini mooie ruimte , en oeh schoenen ik zie nikes <3 :P

Fijn Tarzan!

Morgen gaat Nynke naar mijn ouders , zo zielig ze kwijnt helemaal weg alleen. Dus ze krijgt uitzicht op de konijnen van mij ouders (eigenlijk van mij maar he) , hopelijk houdt ze het vol tot ze naar de opvang kan

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:23

Oh wat erg dat ze zo 'wegkwijnt' Rebecca, vooral omdat je er op dit moment niks aan kunt doen! Hopelijk knapt ze bij je ouders wat op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:31

Ja ze zit in haar hokje wat te staren , heb de waterbak er maar ingezet en haar voer strooi ik buiten niet meer. Ze eet gelukkig nog maar ze is niet happy :(:)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:33

Och wat rot toch Rebecca! Ik hoop dat ze bij je ouders wat opfleurt.

Tarzan wat fijn dat Puk zo aanhankelijk word! Is zo leuk <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:53

Och arme Nynke! :(:) hopelijk knapt ze bij het zien van andere konijnen een beetje op!

Ivy, ja echt zo leuk! Ze was eigenlijk altijd een echt kijk-konijn, dus extra leuk dat ze na een jaar toch vertrouwen in mij krijgt <3 Ik heb haar uiteraard altijd al leuk gevonden maar dit maakt haar extra speciaal <3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:55

Dan heb ik ergens nog hoop dat Muis ooit ook nog aanhankelijk wordt.. dat is nu ook echt een kijk konijn haha. Soms even snuffelen en dan gauw weg voor het vrouwtje haar hand kan uitsteken :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 00:00

Leuk Tarzan, wat voor operatie heeft ze gehad?

Ben idd voor een puppy ren aant kijken maar die zijn duur joh. Gelukkig heb ik nog een maand om rond te zoeken.

Ah Rebecca dat is sneu. Hopelijk fleurt ze wat op bij je ouders.

Onwetende vraag van mij; waarom gaat ze naar de opvang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 00:49

Ja hoop het van harte , morgen even rennetje maken . Is weer verhuizen maar nu maar 3 straten , hopelijk red ze dat zonder problemen.

Nagini ik wil geen konijnen meer/geen huisdieren , en dan kies ik voor haar geluk :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 01:37

Ah, ik snap het. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 01:43

Is wel lastig zo kwam ze hier :

Afbeelding

Is echt mijn baby <3

Nagini