Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:57

dat is goed nieuws om te lezen :D ik duim mee dat het goed gaat :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:04

Hoe is het met jullie baby's? Gisteravond is mijn oudste helaas plotseling overleden. Maar gelukkig heeft ze geen ziekteverloop/lange lijdensweg gehad. Ik heb met haar op de bank gezeten toen ik haar slap in de kooi vond en een half uur later overleed ze op schoot. Ik heb daarna de rest van de groep nog even aan haar laten snuffelen en vanavond gaan we haar begraven. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:57

Sterkte Simoonzel. :(:)

Hier doen de mannen het goed, over een maand of 4, 5 vertrekken ze weer naar hun eigen baasje.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:23

Sterkte Simone :( :( :( :(

Met Lilly en Sap gaat het erg goed, ze zitten samen en blijven netjes van het korte staartje af :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:48

sterkte Simoonzel, maar mooi dat jou rat geen ziekteverloop heeft gehad.

hier met mijn 4 damens gaat het ook goed, Dorete heeft mij ook niet meer zo gebeten.
ze weten ook precies wanneer ze eten krijgen, ik tik 3 keer op hun porselijn bakje. dan komen ze er aan gerend :')

ik laat Bo er zo nog even uit, zij springt al om er uit te mogen :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:53

Ach wat sneu.. sterkte Simoonzel ;(
lor1_1984, vind je het niet jammer dat ze dan weer weggaan? Ik zou het niet kunnen hoor..
Eclair, fijn dat het helemaal goed gaat!
Arashah, leuk he. Hier weten ze ook precies wanneer ze eten krijgen. :))

Vandaag ben ik met Jack naar de dierenarts geweest, ben al enkele dagen bezig met zijn oog schoonmaken. Heb nu druppels die ik 3x per dag erin moet doen. Maar het is zo'n hypere worm, hij kan niet 1 seconde stilzitten :+
Ze waren daar wel fan van ze, en ze waren super lief en rustig :)
Kon wel 54 euro aftikken |(

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:01

Sterkte Simoonzel :(:)

Wij hebben er vrijdag 2 tegelijk in laten slapen. Nu voelt de kooi zo leeg -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:07

Sterkte Saintelette... :(:)
Macs schreef:
lor1_1984, vind je het niet jammer dat ze dan weer weggaan? Ik zou het niet kunnen hoor..

Ja aan de ene kant wel want ze zijn best gezellig en met de bruine heb ik echt een band zegmaar, maar aan de andere kant vind ik het ook prima.
Ik wist van te voren dat het tijdelijk zou zijn, dat scheelt een hoop en onbewust hou ik dan emotioneel wat afstand. :)
En natuurlijk zal ik ze missen als ze weg zijn, dat geldt voor elk dier wat hier langere tijd in opvang zit.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:37

Hoihoi, ik meld me na een tijdje ook weer.... Ik heb na 2 jaar of wat weer 2 leuke ratten genomen. Timmy de gevlekte en Tommy de bruine :)

Gratis gekregen van een dierenwinkel omdat ze schurft hadden. Bijna weg met mijn geïmproviseerde rozemarijnzalf! :D

Afbeelding

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:54

Rozemarijnzalf? Dat kende ik nog niet. :P
Jij ook sterkte Saintelette.

Hier voelt het ook wel leeg nu de grootste van het stel er niet meer is. Eigenlijk lag er ook altijd een kleintje bij haar en een kleintje apart. Dus ben benieuwd of ze nu meer samen gaan knuffelen.

Mijn masterplan voor het uitbreiden van de kooi begint wel steeds meer te jeuken. Ik heb wel besloten dat ik liever een critter nation wil dan een royal suite. En dan een koppeltje castraten erbij... Maar eerst sparen sparen sparen. :+

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:01

Thanks Simoonzel en lor :)

Bij ons is nu de hele dynamiek van de kooi verstoord. De 3 overgebleven ratjes hadden de eerste paar dagen behoorlijk wat ruzie onderling. En zag dat Lotje ook een tumor achter haar pootje aan het ontwikkelen is ;( pfff.. Voor ons wel echt de reden om geen nieuwe ratjes er meer bij te nemen. Iedere keer die zorgen en uiteindelijk het afscheid.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:29

Ja werkt als een tierelier bij schurft! Wat vaseline, een paar drupjes tea tree olie en wat fijngehakte rozemarijn, hoef je maar 2 weken te smeren zo'n 1 á 2 keer per week en ze hebben nergens meer last van :)

Saintelette dat was voor mij inderdaad ook de reden om er mee te stoppen... De relatief korte levensduur en dan al die kwaaltjes waar je mee te maken kan krijgen... Vaak ook nog een erg lang ziekteverloop.. Super vervelend.

Sterkte met Lotje.. Mijn ratje Victor kreeg dit ook maar de tumor is na een hele snelle ontwikkeling toen toch zeker een half jaar stabiel gebleven.. Ik hoop dat het ook bij Lotje niet voor teveel ongemak zal zorgen.. Die tumoren altijd, bah.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:33

Hahaha Simoonzel klinkt heeeel goed! Ik vind beide kooien eigenlijk wel heel tof. Lekker groot :j

Ik wil eigenlijk zelf een kooi gaan bouwen... Zal nog wel een tijdje duren aangezien de huidige kooi slechts enkele weken geleden is aangeschaft.. Tweedehands weliswaar, maar toch :+

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:05

Zelf bouwen is voor mij wat te hoog gegrepen. Ik zie wel eens dat mensen een kooi in een kast oid inbouwen, dat staat wel leuk in het interieur. Maar ik wil wel een kooi die uit elkaar kan. *D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:20

Ratten leven inderdaad veel te kort... sterkte, Simoonzel...

Gisteren weer schattige jonge ratjes gezien, maar ja, mijn man en ik willen even pauze houden van het ratten houden, juist vanwege de korte levensduur en de nare bulten en luchtwegproblemen die ze nogal eens krijgen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 17:50

De ellende met hun luchtwegen, tumoren, abcessen, achterhandverlammingen en de korte levensduur waren/zijn voor mij ook de redenen dat ik (buiten mijn eigen gezondheid toen) geen ratten meer heb.
Ze zijn echt ontzettend leuk maar je hebt er met wat pech bijna continue zorgen om en een hoop kosten en verdriet van.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:23

Ik moet zeggen dat ik nog behoorlijk mazzel heb gehad qua dierenartskosten. Er wordt hier eigenlijk nooit gesnotterd en ondanks dat alle vrouwen intact zijn heb ik nog geen melkkiertumoren gehad -klopt af-. Nadeel is wel dat mijn andere ratten zijn overleden aan inoperabele problemen. :\

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:28

Ik heb zelf een kooi gebouwd, maar deze vond ik toch wat klein en heb mijn droom kooi gekocht :P

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:34

eclair98 schreef:
Ik heb zelf een kooi gebouwd, maar deze vond ik toch wat klein en heb mijn droom kooi gekocht :P

En wat is jouw droomkooi?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:08

Ik heb nu de ferplast Jenny maar inmiddels heb ik al weer nieuwe gave kooien gezien :')

Maar toen ik hem gekocht had, had je ook al een verhaal klaar. Dus het is niet nog een keer nodig :')

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:17

Mijn volgende kooi zou er toch echt eentje moeten worden waar de volledige front open kan. Zoveel handiger met schoonmaken dan die verdraaide kleine luikjes. >;)
Maar zoiets is hier in Duitsland moeilijk te krijgen heb ik al gezien. Dus houden we voorlopig dit model maar aan, al ziet hij er niet meer zo best uit:
Afbeelding
(Dit is trouwens niet de onze)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:21

Die lijkt wel een beetje op de royal suite qua maten en kleur haha. Maar ik wil inderdaad ook echt een kooi die van de voorkant helemaal open kan. De kooi die ik nu heb heeft een deurtje aan de voorkant en godzijdank kan de bovenkant helemaal open. Als ik soms kooien zie met alleen kleine deurtjes, wat een hel lijkt die inrichting me :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:24

Hier idd een kooi met kleine deurtjes en als iets niet lukt haal ik het traliegedeelte eraf en hang iets er van onderaf in.
Heel handig is het idd niet, al vond ik mijn volière toen lastiger.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 10:54

Simoonzel schreef:
Die lijkt wel een beetje op de royal suite qua maten en kleur haha. Maar ik wil inderdaad ook echt een kooi die van de voorkant helemaal open kan. De kooi die ik nu heb heeft een deurtje aan de voorkant en godzijdank kan de bovenkant helemaal open. Als ik soms kooien zie met alleen kleine deurtjes, wat een hel lijkt die inrichting me :P

Ja, met de afmetingen ben ik echt wel tevreden en de onze is gewoon donkerbruin met wit. Maar er hebben al vogels in gezeten, dan chinchilla's en nu alweer sinds 5 jaar ratjes. En dat zie je er intussen ook wel aan. Dus met der tijd iets nieuws zou geen kwaad kunnen. Maar jee, die prijzen! En dan vaak ook nog zo ondoordacht. Al vind ik wel dat de laatste jaren betere, ruimere modellen op de markt zijn gekomen. Maar redelijk onbetaalbaar en nog steeds met die onhandige kleine luikjes. -O- Wat is er nu zo moeilijk aan een openklappend front?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:37

Marktplaats in de gaten houden, en facebook verkooppaginas voor knaagdieren enzo.
Zo heb ik de furet tower voor 80 vrij nieuw kunnen kopen. Die is in de winkel 300! Vind het achterlijk duur hoor de prijzen voor kooien. Zeker voor wat je soms krijgt.. mensen denken voor 50 euro een prima nieuwe kooi te hebben, maar die zijn vaak al te klein.