[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:04

Hangt er vanaf wat je wil. Een simpel koortje heb je al voor een paar euro. Een sjieker koortje met parels (die worden enorm veel gebruikt) rond de 10 euro tot bij sommige verkopers veel meer.
Een kettinkje zo’n15 euro maar daar moet je dan nog een ledere handvat/lijn bij kopen die was ook iets van een 15 euro dacht ik.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:24

Super, dankjewel! Dan ga ik denk ik komend weekend naar Eindhoven.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:51

Ik heb net in de dierenwinkel hier in het dorp er een gevonden die goed genoeg is tot we echt op show gaan.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:24

cynthiar schreef:
Jessica_R schreef:
Daar heb ik helaas geen verstand van Amanda :')

Daarnet met Milo voor zn derde enting geweest. Zag er verder goed uit! Oortjes mooi schoon, 900 gram aangekomen in 3 weken en gebit zag er ook netjes uit. Meteen even gevraagd wat zijn kijk is op wel/niet castreren en wanneer. Hij zei zolang hij niet voor de fokkerij is wel laten castreren (daar neigde ik zelf ook al meer naar om verschillende redenen). Maar de leeftijd daar schrok ik toch wel erg van... 4 a 5 maanden :n dat ga ik natuurlijk niet doen. Eerst maar is uitgroeien. De reden die hij noemde was dat dat het "beste" was en het minste complicaties gaf..
Het is een kleine maat hond die met 9 maanden naar verwachting wel aardig is uitgegroeid dus wil sowieso tot dan wachten.


Waarom zou je willen castreren?
Ik heb een jack russell en een franse bull gehad en nooit laten castreren. Ook nooit problemen mee gehad. Heb nu weer een jack, ook een reu. Hij is nu bijna een jaar en laat hem ook niet castreren. Zou niet weten waarom.


Verschillende redenen (ik ben me bewust van de risico's en nadelen) maar een van de voornaamste is dat de teef van mn vriend niet kan worden gecastreerd om medische redenen. Zij krijgt een enorm hoge hartslag als reactie op narcose. Ze hebben dr een tijd geleden geprobeerd te castreren maar dat ging dus niet. Ze hebben haar toen weer bij moeten brengen want haar hartslag was zo enorm hoog dat het grote risico's gaf. En ik heb geen zin in baby's :')

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 00:24

Dan is dat inderdaad een goede reden om wel te castreren.
Ik zou het dan ook wat later doen. 4/5 maanden is wel erg vroeg.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:50

Vond ik zelf ook! Ik wil wel wachten tot een maand of 8/9 dan moet ik m maar gewoon even weghouden bij de teef zodra die loops is.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:05

Voor de mensen die KVV voeren, hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Voer je er nog brok naast of niet?

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:10

Amandavd schreef:
Voor de mensen die KVV voeren, hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Voer je er nog brok naast of niet?


Ik voer nu s morgens kvv en tussen de middag en s avonds brok. Als hij over een aantal maanden naar 2 voerbeurten gaat, wordt het s morgens kvv en s avonds brok.

Maar in principe kan alleen kvv ook prima. Als je de "compleet" varianten voert en afwisseld met diersoorten.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:23

Amandavd schreef:
Voor de mensen die KVV voeren, hoe gaat dat nu precies in zijn werk? Voer je er nog brok naast of niet?

Ik voer er inderdaad brok naast. In de ochtend krijgen ze kivo (kvv) en in de avond brok. Wolf of wilderness.
Puur en alleen kvv kan prima. Maar ik wil dat ze ook brok eten als er iets mis gaat met de kvv, vakantie, als ze bij mijn schoonouders een dag moeten zitten. Daarnaast is de kans op eventuele tekorten kleiner

In de avond krijgen ze dus brok. Chick krijgt daar nog groente bij, omdat ze makkelijk dik word, en meer voer geven dus geen optie is.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:01

Welke KVV voer jij dan kiwi? En hoeveel van wat? Waar koop je die wolf of wilderness?

Jessica, welke brok voer jij ernaast?

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:21

Wij hebben tot een maand terug enkel KVV gevoerd, Alaska, Shaweca, Kiezebrink en DARF. Omdat we er toch best tegen aan liepen dat we met Mika weg waren rond etenstijd nu overgegaan op sochtends vlees en en ‘s avonds brok (Acana) en dat gaat heel goed. :)
Wij willen van de week langs de kivo fabriek rijden om dat eens uit te proberen, horen we veel goede dingen over nl.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:37

Hier voornamelijk KVV, lotgering, haaksbarf, barfmenu en soms zelfs een keer smuldier. Bij de oppas brok. Applaws. Hij krijgt nu 500 gram vlees per dag. Vaak als ik weg ga nog een bal met wat brokjes. Bij 1 van de maaltijden wat groentemix van Carnix. En dan nog een stukje fruit, of als er groente over is 's avonds dat er nog bij.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:37


petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:15

Ik voer ook brok van Wolfsblut naast de kvv. 'S morgens is de eetlust van mijn stippels niet altijd zo geweldig en vind het niet zo fijn telkens een extra doos in de koelkast te moeten zetten. Tot voor kort stond de Cita en de jack wel volledig op kvv.
Ik wissel af van merken tussen Kiezebrink, Kivo, Degomeat, hunters home,Tinlo barfmenu, Runner en iets ve lokale merkloze verdeler. Als ik in NL op vzkantie ga soms dogmeat. Vroeger Naturis maar sinds dat dat steeds meer op paté lijkt eten ze dat niet graag meer.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:35

Amandavd schreef:
Welke KVV voer jij dan kiwi? En hoeveel van wat? Waar koop je die wolf of wilderness?

Jessica, welke brok voer jij ernaast?


Ik voor kvv en brok van Farmfood :)

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:39

Hoe zit het trouwens met jullie honden hun tanden? Hebben ze al schone tanden van hunzelf, of zijn jullie er bewust mee bezig?
Jarv heeft best wel aanleg voor tandplak. Als ik dit vergelijk met de hond van mijn ex, heeft die hond nog vrij witte tandjes namelijk.
Dit allemaal terwijl ik Jarv kvv voer, hij "natuurlijke" tandenborstels krijgt (rendierhuid met vacht, kophuid, geelhaar etc. Echt het harde knaagspul). Daarnaast poets ik minimaal 1x per week Ijn tanden. Ik heb n.a.v. een topic op facebook een krabbertje erbij aangeschaft, en wat een verschil!
Dit gewoon vol houden, en dan denk ik dat we er prachtige tandjes aan over houden :)
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:49

krabbertje?

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:59

:j
Afbeelding

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:03

Ik poets nooit tanden en voer brokken. Ze hebben wel altijd hertengeweien en krijgen veel verschillend natuurlijk kauwspul

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:31

Enzo heeft ook nog een prodent wit smoeltje. Kan nog geen sporen van tandplak ontdekken. Ook alleen maar natuurlijke tandenborstels. Heb er zelf iig nog nooit iets aan hoeven poetsen.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:41

Ik wil ook graag wolf of wilderness gaan voeren, maar lees bij sommige verhalen dat de hond er meer ontlasting van krijgt. Ervaren jullie (de WoW voerders) dit ook? En welke smaken heeft jullie voorkeur? Ik zat zelf aan zalm en eend te denken..

Daarnaast had ik nog een vraag over teken/vlooien bestrijding. Vorig jaar droeg Tara een seresto band, maar ik zou nu graag over gaan op schapenvet bonbons met knoflook. Zijn er meer hier die dit geven tegen teken en vlooien? En is alleen dat genoeg?

Tigress: wat gebruik jij voor het tandenpoetsen? Ik zou ook graag Tara haar tandjes eens in de zoveel tijd gaan poetsen, omdat ze toch wel iets geler worden..

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:40

Evy poepte wel meer van de WoW dan op alleen vers vlees, maar dat is altijd zo bij brok. Ze wil het alleen niet meer eten, dus inmiddels over op iets anders. Ik heb nog een ongeopende 5 kg zak WoW Sunny Glades (hert) staan. Mag voor een klein prijsje weg, mocht iemand interesse hebben. :)

Verder zijn haar tandjes echt zo wit, wou dat ik mijn tanden zo wit kreeg haha. Ze krijgt hertengeweien en voldoende aangeboden waar ze goed op moet kauwen. Nog geen tandplak ontdekt.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:56

Ik voer dus een combi van kvv en wolf
Eerder voerde ik kvv en applaws.

Merk hier qua poepjes weinig verschil. Wel meer dan op alleen kvv.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:18

Ik heb eindelijk een besluit genomen haha. We gaan Neela en de katten waarschijnlijk Healthy Dog/Healthy Cat voeren, dit is een geperste brok die ik later eventueel met KVV kan gaan combineren. Ik moet echt van de RC af, ik vind dat ze veel krabt en de dagopvang zei dat ook en we konden beide geen vlooien vinden dus vermoed dat het voer hier echt aan ten grondslag ligt.

DearDarling

Berichten: 892
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:08

oh ik heb weer bijgelezen, deze week begonnen met mijn nieuwe studie en de vrije uren druk geweest met paard + hond,
had even geen puf meer voor bokt...

@Amandavd ik geef mijn kat happy cat en ga nu overstappen op Purizon, ben nog niet helemaal tevreden over Happy cat maar wel een mooie betaalbare brok.