[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:27

Ziet er goed uit Jeika! Nog een paar kleine tips: de pomp zou ik iets hoger hangen, zodat de uitstroom net onder het wateroppervlak komt, dan krijg je een mooie circulatie/stroming, ook aan het oppervlak.

Verder zou ik er denk ik nog 1 zakje grind bij in doen, dit verdelen (vooraan een dunnere laag en achteraan dikker), dan kun je de valisneria (je plantje) uit het potje halen en in het grind steken. Dit zijn allemaal losse stengeltjes/plantjes eigenlijk en je kunt ze het beste iets uit elkaar in het grind steken en niet in een kluitje. Plantjes hebben wat plantenmest nodig om goed te kunnen groeien. Sommige mensen doen daarom een voedingsbodem onder hun grindbodem, maar ik heb druppeltjes (ferropol van JBL) hiervoor. Iedere dag 1 druppel in het water is genoeg.

Inderdaad nog een thermometertje erin hangen zodat je de temperatuur goed in de gaten kunt houden en dan kan hij eerst indraaien :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:53

Dan doe ik dat nog even!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:38

Afbeelding
Mijn aquarium gaat nog steeds goed.
Er wordt gezegd dat discussen en plantenrijke bak lastig is, maar ik herken dat totaal niet!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:32

3 nieuwe vriendjes
Weerspiegeling glas
Afbeelding
Zelfde gup
Afbeelding

Afbeelding
Favoriet <3
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:01

Dit topic was ineens uit mijn lijst :s

Is deze garnaal nou zwanger?
Afbeelding

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:17

fleurtjeuh schreef:
Dit topic was ineens uit mijn lijst :s

Is deze garnaal nou zwanger?
[ [url=m/pILKjt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heeft inderdaad eitjes ja. Binnenkort zal ze een plekje gaan zoeken en laat ze alle eitjes los in de stroming dan is het feest voor de vissen die vinden dat heerlijk :')

Helaas kunnen de jongen alleen opgroeien in brakwater als ik mij niet vergis.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:53

Weet iemand welk visje dit is? Ongeveer 3cm hoog

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:03

Een dwerg gourami
Afbeelding

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:16

Denk toch een zwarte terta =)

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:21

Het is inderdaad een zwarte tetra :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:22

LoveUggs schreef:
Een dwerg gourami
[ Afbeelding ]

Zo! Waar is zijn kleur dan gebleven? Of zal dat komen doordat hij geen soort genootje heeft?

Dit visje met nog 2 goud barbelen en een cory krijg ik donderdag mee met het (voor mij) nieuwe aquarium... zoek eigenlijk een plekje voor ze omdat ze niet bij mijn bestand kunnen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:24

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:32

Murosch schreef:
Het is geen gourami, maar een zwarte tetra of rouwtetra. Dit is een scholenvisje en ik denk dat hij niet zo lekker in zijn vel zit, wellicht omdat hij alleen is?
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... arte-tetra

Zielig eigenlijk eh.. heb m op marktplaats gezet. Hoop dat iemand met een groepje soortgenoten hem wil oppikken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:37

Jup ik zie het, geen gourami :+
Er zitten lichte strepen op :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:01

afhankelijk van je type cory en waar jij woont heb ik nog wel een plekje voor een cory...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:31

Hoofddorp :)
Afbeelding
Riddershow schreef:
afhankelijk van je type cory en waar jij woont heb ik nog wel een plekje voor een cory...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:47

Ahh helaas te ver anders had ik hem ook wel bij met kudde gewild. Is toch al kei gemengd hahaha maar trek wel samen!

Kan ik trouwens iemand blij maken met 2 kwikwi's die niet meer zoveel vinnen hebben?

Ik kan het niet voor mezelf rechtvaardigen om ze uit hun lijden te verlossen want ze lijken heel happy, eten en bouwen zelf schuim nesten. Maar ze zwemmen dus raar en de vinnen groeien niet terug zoals ik gehoopt had..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:54

hoofddorp is ook een beetje uit mijn buurt :) anders had hij er best bij gemogen. Heb leopard en panda daar had hij vast wel een plekje tussen gevonden.

Gezien mijn aardig drukke bodemvolk lijkt me dat niet verstandig hier... (cory's, kuhlli's en ancistrus) ookal vind ik ze erg gaaf.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:11

Ik kan hem wel tijdelijk bij mij plaatsen, heb 3 cory's maar weet niet of hij zal nestelen. Mn oma woond in Heilo dan kan ik m mee nemen als dat meer in de buurt ligt toevallig.

De andere 3 moeten wel echt snel weg.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:00

PanamaD schreef:
Ik kan hem wel tijdelijk bij mij plaatsen, heb 3 cory's maar weet niet of hij zal nestelen. Mn oma woond in Heilo dan kan ik m mee nemen als dat meer in de buurt ligt toevallig.

De andere 3 moeten wel echt snel weg.

Ze hebben een perfect huisje gekregen! Iemand die meerdere cory's en tetra's heeft en ze komen in een 250 liter bak. Beter kan niet

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:20

Mijn huidige 60 cm bak mer alleen javavaren en anubias. Hij is echt mooi groen geworden :D

Links hebben de cory's eten gekregen, alleen zijn de guppys het weer aan t stelen zoals gewoonlijk :')

De bak
Afbeelding

Corydoras trilineatus met een erg mooie baard :D
Afbeelding

Trilineatus, deze zit echt enorm mooi in de vinnen en met een mooie baard!
Afbeelding

Corydoras Schwartzi, deze heb ik zonder baard gekocht, en deze begint nu weer mooi te groeien!
Afbeelding

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:57

Hoi, ik meld mij ook in dit topic!
Ik heb een 80 cm bak, en ben (trotse) eigenaar van 3 Melanochromis Malawi cichliden en 2 Colomesus asellus kogelvisjes (ik weet: klinkt niet als de meest voor de hand liggende combi, ooit als noodgeval bij elkaar gedaan en het gaat eigenlijk al jaren goed :D !)

Gisteren voor de lol eens op marktplaats gekeken voor hoeveel de grotere bakken werden aangeboden, zag er eentje staan met als hoogste bod 60 eu. Ik dacht doe eens gek en bood 70 euro. En kreeg toen vrijwel meteen een mailtje dat ik hem mocht op komen halen :') Ik heb dus nu een (voor mij) nieuwe 100 cm bak, inclusief filter, verwarming, thermometertje én wat leuke stenen (en mocht het meubel ook gelijk meenemen). Stond nog een klein laagje water in dus ga er vanuit dat ie niet lek is. Heb t filter enz niet getest maar het meisje zei dat haar vissen er pas net uit waren dus ik ga er gewoon vanuit dat alles goed zit! Het filter is alleen zo'n ingebouwd juwel ding, heb ik nooit eerder gehad dus ik weet nog niet helemaal hoe die werkt. Maargoed.

Komende dagen staan dus in het teken van aquarium inrichten en dan grotendeels verhuizen! Zit er dan ook aan te denken wat algeneters erbij te halen, iets van een ancistrus die niet heel groot wordt.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:56

Hoi!

Mag ik me hier ook melden?
Ik zit al vanaf 'Deel 1' jullie topic te volgen, zo leuk! *\o/*

Vroeger thuis hadden we altijd een zoetwateraquarium van 2 meter breed waar ik als klein kindje uuuuuuuren voor kon zitten en visjes kon kijken. En sinds die tijd begon het bij mij altijd weer te kriebelen als ik bij iemand een aquarium zag staan... Maar ja: studeren, geen plaats, 2x huis kopen en van top tot teen verbouwen (dat betekent geen tijd én geen plaats)... dus behalve een megavijver in de tuin met een berg vissen, geen aquarium binnen... -O-

Vorige week de knoop gehakt en nu staat er een klein nano-aquarium hier. (moet klein beginnen... want partner vind het eigenlijk 4x niks... dus hopen dat hij met dit kleintje enthousiast wordt en ik langzaam aan groter kan... O:) )
Daar wil ik alleen garnaaltjes in houden, die zijn zo leuk!

Natuurlijk gisteren in al blijheid :+ al meteen een grote beginnersfout gemaakt:

Zand erin (deze: http://www.azaqua.nl/aqua-soil/170-aqua-soil-amazonia.html)
En toen aan het inrichten geslagen met net binnengekomen plantjes... bestelde spiderwood (voelen jullie hem al aankomen???) en andere zaken.

En langzaaaaaaam het water erin....

En toen begon natuurlijk het hout te drijven, waardoor het hele water ook nog eens ondoorzichtig troebel werd en alles 1 grote zwarte bende en de plantjes loskwamen omdat het hout dat mee naar boven trok en alles ondersteboven lag en... en.... en.... :( :')
*Zucht*

Dus hout er maar uitgehaald en dit ligt nu in een emmer water te weken.
Plantjes eruit gehaald, die liggen nu in een bak water te 'overleven'.
En mijn modder-aquarium maar even gelaten voor wat het is.

Vanavond ga ik daar het water uithalen en de plantjes terugzetten en starten met een dry-start. Is dat een goed idee?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:22

Germ! Had het toch even gevraagd dan hadden we dit uit kunnen leggen haha.

Als ik jou was zou ik dat hout fijn even in die emmer laten, aquarium water uit de bak halen voor zo ver als t kan. En nieuw water erin, even laten bezinken. Plant je plantjes waar je ze wil en laat dit verder met rust.

Als je hout gezonken is etc, plaats je het past terug, probeer dan wel n alvast de plantjes zo te zetten dat je niet weer iets eruit hoeft te trekken want dit hebben plantjes echt niet graag..

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:17

Ja, ellende hé :+
Dank je voor het meedenken! Ik heb gisteravond nog gekeken, maar de plantjes moeten straks tussen dat spiderwood gezet worden, dus ik denk dat ik maar braaf wacht tot dat hout volgezogen is met water.....
Dat kan nog wel even duren dan...

Wat is straks wijsheid als ik hout + plantjes + water heb in mijn aquarium?
Dan is het water denk ik erg troebel door de bodem... filter aanzetten of dan juist uitlaten?

Filter aanzetten = stroming = onrust in water waardoor de troebel-dingen niet kunnen zakken naar de bodem.... :o?

Filter uitlaten = niet goed voor plantjes???