Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
CupCakes_ schreef:Die laatste foto:')
Ik kans soms echt wel een beetje moe worden van mensen met honden/hondenmensen.
Vanmorgen een kort rondje gefietst met Jip. Als ik een hond aan zie komen zet ik de fiets neer op het asfalt, vergroot de ruimte tot comfortabel voor Jip en maak er een mooi trainingsmoment van. En dat ging vanmorgen vrij goed, we boekten weer een klein stapje resultaat.
En toch zijn er dan van die flappies die het niet begrijpen. Die het maar oke vinden dat hun loslopende hond op mijn aangelijnde hond afkomt. Dat ik daardoor de ruimte nog meer vergroot tot dat ik letterlijk niet verder kan. En dat het trainingsmoment weer is veranderd in een negatieve leerervaring omdat Jip zich weer genoodzaakt voelde om die hond af te blaffen. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk. Maar ik baal er wel van.
Wat is dat toch met zulke mensen.
Ik baal soms zó behoorlijk van andere mensen. Lijn gewoon je hond even aan óf houd je hond even bij je. Maar laat je hond niet op ons afkomen, ondanks dat het herhaaldelijk gevraagd is.
CupCakes_ schreef:Die laatste foto:')
Ik kans soms echt wel een beetje moe worden van mensen met honden/hondenmensen.
Vanmorgen een kort rondje gefietst met Jip. Als ik een hond aan zie komen zet ik de fiets neer op het asfalt, vergroot de ruimte tot comfortabel voor Jip en maak er een mooi trainingsmoment van. En dat ging vanmorgen vrij goed, we boekten weer een klein stapje resultaat.
En toch zijn er dan van die flappies die het niet begrijpen. Die het maar oke vinden dat hun loslopende hond op mijn aangelijnde hond afkomt. Dat ik daardoor de ruimte nog meer vergroot tot dat ik letterlijk niet verder kan. En dat het trainingsmoment weer is veranderd in een negatieve leerervaring omdat Jip zich weer genoodzaakt voelde om die hond af te blaffen. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk. Maar ik baal er wel van.
Wat is dat toch met zulke mensen.
Ik baal soms zó behoorlijk van andere mensen. Lijn gewoon je hond even aan óf houd je hond even bij je. Maar laat je hond niet op ons afkomen, ondanks dat het herhaaldelijk gevraagd is.
Machie schreef:Ik kijk qua wandelen ook gewoon naar de pup. Maar ze lopen hier al best snel 30-45 minuten mee.
Hier zijn de puppy’s alweer 3 weken en de mannen worden steeds knapper (okeee de dames ook maar daar kijk ik minder na)
Hier de 5 mannen. Hoe moet je hier nu ooit uit kiezen?
[ [url=m/hxFLN8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Century schreef:Oh die vergelijkfoto's xSannee . Zo leuk om de verschillen tussen pup en volwassen te zien.
Bestaan er Agility-voor-pups (< 1 jaar) kennismakingen/workshops/oid?
Dat je spelenderwijs kan kennismaken? Zonder teveel rennen/draaien/springen natuurlijk.
Ik kan in mijn eigen tuin oefenen, maar begeleiding zou ook fijn zijn. En pas beginnen met 1 jaar voelt 'tlaat', er zijn vast dingen die ik al kan doen toch?
Century schreef:Oh die vergelijkfoto's xSannee . Zo leuk om de verschillen tussen pup en volwassen te zien.
Dat je spelenderwijs kan kennismaken? Zonder teveel rennen/draaien/springen natuurlijk.
Ik kan in mijn eigen tuin oefenen, maar begeleiding zou ook fijn zijn. En pas beginnen met 1 jaar voelt 'laat', er zijn vast dingen die ik al kan doen toch?
fjordjes schreef:Ik weet ff niet hoe ik het moet doen qua ritme voor Dozer.
Want nu ben ik steeds de pisang dat ik eruit moet omdat mijn man heel vroeg begint met werken en geen tijd heeft om bij Dozer te wachten tot ie gepoept of geplast heeft. Ik moet daardoor ook om half 5 m'n nest uit en om 6u krijgt ie z'n brokken dus terug naar bed gaan heeft ook weinig zin.
KimD schreef:Century schreef:Oh die vergelijkfoto's xSannee . Zo leuk om de verschillen tussen pup en volwassen te zien.
Ik kan in mijn eigen tuin oefenen, maar begeleiding zou ook fijn zijn. En pas beginnen met 1 jaar voelt 'laat', er zijn vast dingen die ik al kan doen toch?
Die zijn er vast maar zeker onder het jaar moet je wel zorgen dat je een hondenschool hebt die weet wat ze doen en niet Piet op de hoek die een hondenschool gestart is met wat toestellen. Je kunt héél veel basis halen uit dat eerste jaar zonder veel belasting te doen. Wij beginnen vrij snel al, onze puppen zijn nu 17 (18?) weken en hebben al het een en ander qua 'oefeningen' in hun pakket maar nog geen toestel gezien.
Welke regio zit je, hier zitten zoveel landelijke agilitylopers dat je kans hebt dat iemand je naar een goede hondenschool kan verwijzen.
Maartje_M schreef:Wat een scheetjes Machie
En knappe Nessie
Zo vervelend, mensen die niet snappen wanneer een hond vast moet... Ik heb die van ons altijd aan de lijn als er iemand aan komt en laat hem alleen maar los als de ander dat ook wil.
Tommy doet het ook echt heel goed! De nachten gaan echt heel veel beter al, en zindelijkheid ook. Alleen beetje jammer dat hij rond 6 uur wakker is en dan ook echt niet meer naar bed wil Ik ben vandaag de eerste dag met hem thuis aan het werk en hij vindt het reuze gezellig in de werkkamer. Zo gezellig dat hij niet wil slapen dus dat gaan we zo even 'onder dwang' doen (in de bench, dat gaat ook al heel goed nu).
Ik ben ook wel benieuwd naar een hondenschool (in het zuiden, omgeving Helmond) waar ze al vroeg met agility-achtige traininng beginnen. Tommy heeft in ieder geval de oude speeltunnel van de kids vast getest en dat is geen probleem
fjordjes schreef:Ik weet ff niet hoe ik het moet doen qua ritme voor Dozer.
Want nu ben ik steeds de pisang dat ik eruit moet omdat mijn man heel vroeg begint met werken en geen tijd heeft om bij Dozer te wachten tot ie gepoept of geplast heeft. Ik moet daardoor ook om half 5 m'n nest uit en om 6u krijgt ie z'n brokken dus terug naar bed gaan heeft ook weinig zin.