Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:26

Ik vind dat ook echt heel bijzonder! Ik hoop iig op acceptatie..!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:38

Ja, @CB die van jou zijn wel echt goed samen hoor!
Toby vindt katten heel leuk. Ik heb zelf geen katten, en ook geen plannen in die richting, dus Toobs moet het doen met spelen met de buurkat ;) maar zo lief liggen, nee geloof niet dat hij dat zou doen! <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:55

Dankjulliewel <3 & nee nog niet van de pijn af, gaat ook niet gebeuren haha. Het is chronische pijn en het enige wat ik kan doen is een bepaalde manier van leven aanleren om de pijn 'laag' te houden maarja soms is dat gewoon niet mogelijk. Dus dan maar even doorbijten en toch genieten.
Ik ben nu op het werk van alleen maar computerwerk ook naar weer een paar uurtjes in de winkel en dat verschil merk ik al heel erg. En dan zijn het nog maar 8 uurtjes in de week :')

Mooie gewichten kiwi, denk ik haha. Wel grappig dat Bullet net iets zwaarder is dan Mera :P

Heerlijke foto's Cursebreaker, mooi voordeel dat ze samen zijn opgegroeid!

Wat bedoel je IMJ met acceptatie?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:57

IMJ : je bent zeker welkom!

Curse wat een schattige foto’s.

Gier weinig te melden. Net enkele foto’s ontvangen. Hij wordt al groot !

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 22:01

Nouja ik bedoelde ook niet er vanaf. Maar van de week had je ook zo’n pijn. Bedoelde meer of dat beter was.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:04

kiwiwitje schreef:
Nouja ik bedoelde ook niet er vanaf. Maar van de week had je ook zo’n pijn. Bedoelde meer of dat beter was.

Nee ik begrijp je, was ook meer een algemene uitleg - ik denk dat ik dit automatisch doe, sorry. De ene dag is beter dan de andere dag. Vorige week had ik natuurlijk zondags gehobbelt, maandag té intensief gewerkt en toen lag ik dinsdag misselijk van de pijn op de bank. Dat heeft echt wel tot het weekend geduurd voordat ik me beter voelde. Dus planning anders. Zaterdag hobbelen, zondag rust (grotendeels) en dan maandag weer werken. Nu heb ik wel toch nog een uur te lang op de werkvloer gestaan en over mijn eigen grens gegaan dus ik moet daar in echt strenger voor mezelf worden. Maar het gaat nu wel, het zwakt gelukkig wat meer af. Ik moet gewoon héél erg uitvogelen waar mijn balans hem in zit. En dan nog blijft het met ups en downs maar ik moet me meer focussen op dingen doen waar ik plezier en energie uit haal.

Prachtige foto's Lara!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 22:08

Je bent in ieder geval een heeeel stuk positiever dan maanden geleden! Dat is al heel wat. En ik denk dat de acceptatie ook veel doet en je weet inmiddels dat t echt beter gaat als je naar je lichaam luistert. Maarja balans blijft pittig en lastig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:12

kiwiwitje schreef:
Je bent in ieder geval een heeeel stuk positiever dan maanden geleden! Dat is al heel wat. En ik denk dat de acceptatie ook veel doet en je weet inmiddels dat t echt beter gaat als je naar je lichaam luistert. Maarja balans blijft pittig en lastig.

Ja, ik voel me ook positiever hoor - met de nodige down momenten. Ik durf ook weer meer dingen te doen. Voorheen was ik heel erg van, 'Oh als ik dit doe dan denken ze dat ik dat ook weer kan doen', en nu laat ik dat een beetje los. Wat ik op maandag kan betekend niet dat ik dat op dinsdag ook precies weer kan en andersom. En daar in dus de balans vinden en dat is een uitdaging.

Maar dan is het soms knap banketstaaf als je hoort, 'Ja ik zie je wel vooruitgaan hoor! Gelukkig maar want stel je voor dat je dit tot je zestigste hebt', …. :') op het moment dat je dus al ver over je eigen grens bent gegaan en je nek, schouder en arm branden van de pijn haha.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:13

xDenies schreef:
Wat bedoel je IMJ met acceptatie?

Mijn katers met de pup :+
Ik hoop dat ze hem accepteren alles meer dan dat is heel mooi meegenomen!

Dank Laraaj!
Wat een knapperd! Wat is het voor 1?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:21

Dank je ! Een aussie. Mijn 2de. Voor moest je naya nog niet hebben gezien :+

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:23

Oh heel mooi! Mooie omgeving ook btw!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:47

Naya blijft leuk Lara! <3

Hele interessante discussie in het topic. Weer wat van opgestoken.

Jip presteert het elke keer weer zonder dat je het doorhebt in de eerste beste sloot te gaan springen _O-

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 07:39

Hahahhahaa zo herkenbaar!!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:00

@cupcakes ik zei het op insta ook al eens geloof ik: Jip wilde eigenlijk labrador/ spaniel worden ;)
#teamwaterhond :j *\o/*
Geweldig vind ik dat, als ze echt zo dol op water zijn :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 09:02

Boellie flikt dat ook gerust :P Of in een diepe plas. En ik moet dan altijd enorm lachen. :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:05

Ja, dat is toch geweldig? Mijn spaniel moest ik vroeger echt minstens 3x per week uit de sloot plukken. Dan was hij KNALoranje van het smerige water, moest hij weer afgespoten worden thuis, maar een lol dat hij dan had gehad... Heerlijk! Toby is meer van meertjes en ondiepe beekjes, die wil niet in diepe plassen lopen en al helemaal niet in water dat flink stroomt / beweegt (zee en riviertjes doet hij niet).

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:12

Heerlijk, die waterratten! Skippy, vond je het nooit erg dat je hond steeds zo smerig werd? Ik gun de honden echt wel het plezier, maar baal toch wel even als ik zo'n smerige hond in de auto heb.

Pomme heeft laatst per ongeluk voor het eerst gezwommen: ze wilde drinken uit het kanaal en lazerde er zo voorover in := Gelukkig heeft het haar niet bang gemaakt, want de volgende keer dat we daar liepen, dook ze er zelf zonder aarzelen in.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:15

@Many ik hoefde er niet mee in de auto ;) Ik woon redelijk 'landelijk': bos op een paar honderd meter van huis en boerenland met sloten de andere kant op op 1,5km zo'n beetje. Dus hop, zo de tuin in en afspuiten ;)
Alleen als ik naar zee ga of naar de recreatieplas een paar dorpen verder, dan komt er veel zand vanaf , maar gelukkig is dat een keertje stofzuigen in de auto en klaar. Zand stinkt verder niet :)

Ahhh, arme Pomme! Gelukkig niet bang geworden :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 09:23

haha oeps Pomme! wel grappig dat hij het zwemmen uitgevonden heeft!
Djessey vind water ook super maar is nog wel bang voor wemmen, ze wil graag grond onder haar pootjes.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:24

Ahh arme Pomme! Wat zal ze geschrokken zijn!! OF ja blijkbaar niet want ze duikt er nu zelf in.

Ik heb gisteren voor het eerst geoefend met hardlopen met Vik. Super leuk!

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:25

@Ymor nou 'LEUK' zou ik hardlopen niet noemen hoor :')
Nee, geintje, lekker genieten! :j

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:26

Ah ja, dat scheelt! Fijn als je vlakbij huis zo lekker kunt wandelen zeg. Wij wonen ook heel landelijk, maar de mooie wandelstukjes (de plekken waar ze los kunnen) zijn nét te ver om zo naartoe te wandelen. Dus meestal pakken we de auto, vijf minuten rijden en dan kunnen ze lekker rennen en vliegen. Is toch leuker dan aan de lijn een rondje hobbelen. :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:27

Hahaha ik vond het wel leuk. Maar hij is nog jong en ik heb geen conditie dus we hoefden maar 500 meter. Ooit lopen we 5 kilometer :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:29

@many Toby kan sowieso niet los, dat 'scheelt', daar hoef ik geen rekening mee te houden. Maar het losloopbos is voor mij NOG dichterbij, dat is letterlijk de straat uit...

@Ymor, vooruit, 500m zou ik ook nog wel volhouden :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:31

Hier hebben een paar schapendoesen ook de neiging om de sloot in te denderen. Maar over het algemeen zijn we optijd. Tenzij wij met een andere mevrouw lopen met 2 doezen, dan gaat het sws mis want dan zijn ze Oost Indisch doof als het om de sloot gaat :+ die van haar mogen er wel in. Honden kennen die van haar door en door. Wij passen er ook op als ze op vakantie is en het zijn 2 dochters van een van de honden.