Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:06

Ik laat ze springen zodra ze dat willen en beheerst kunnen. Op tillen gaf vlot frustratie "zelluf doen baas!" dus bij netjes springen mochten ze dat doen. Finn heeft maanden gehad dat hij voorpoten er op zette en wij hem een kontje gaven. Kenzo sprong met 4 a 5 maanden al denk ik. Sowieso zitten ze tot 4 maanden voor in de auto dan is instap stuk lager.
Nu zijn hun wel groot maar geen extremen qua bouw. Er uit heb ik langer getild en dat gaat ook makkelijker dan er in haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:20

Hier gewoon springen in de auto inderdaad. Maar scheelt natuurlijk wel in gewicht met AJ. Zou dat met een chi bijvoorbeeld sneller doen dan met een Deense dog :x

Hier gaan ze ook vies de auto in. Even op laten drogen en paar dagen later eens een doekje erdoor als het echt wild is gegaan :=

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:53

Sorry even ego

Naya is in een wespennest gelopen in de nieuwe tuin. Kei hard janken. We hebben er zeker 20 uit haar vacht gehaald. Levend en dood. Zelf zijn mijn vriend en ik ook gestoken omdat we haar hielpen. Heb haar moeten spoelen met koud water. Nu ligt ze uit haarzelf (!) in de bench en slaapt ze. Ben zo bezorgd dat ik slaap niet zou kunnen onderscheiden van levenloos ... ga beneden slapen vanavond |(

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:23

Oh jeetje bah! Heb je wel even contact met de dierenarts gehad?

Sterkte, ook voor jullie :(:)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 23:33

Dank je. Ja hebben meteen naar de spoed gebeld. Moest haar afspoelen met koud water en voor de rest in het oog houden. Ben meteen een bezorgde moeder die haar niet alleen wil laten. Wil morgen al niet gaan werken :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 04:22

Hoe gaat het nu lara?

Hier drukke dag gehad! Straks/‘morgen lees ik bij!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 07:32

xLaraaj schreef:
Sorry even ego

Naya is in een wespennest gelopen in de nieuwe tuin. Kei hard janken. We hebben er zeker 20 uit haar vacht gehaald. Levend en dood. Zelf zijn mijn vriend en ik ook gestoken omdat we haar hielpen. Heb haar moeten spoelen met koud water. Nu ligt ze uit haarzelf (!) in de bench en slaapt ze. Ben zo bezorgd dat ik slaap niet zou kunnen onderscheiden van levenloos ... ga beneden slapen vanavond |(

Och wat sneu, hoe is het nu? Nog een beetje kunnen slapen zelf?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:26

Het gaat veel beter. Ze heeft goed geslapen en ze is nu al meer ontspannen :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:37

Fijn dat alles nu goed gaat Lara, ik heb altijd wat rimadyl liggen voor dit soort situatie's dat werkt altijd wel snel.

Vandaag geoefend met balto loslaten lopen, het enige wat hij deed was rondjes rennen om karma :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:04

Gisteren een drukke dag gehad, vriendlief besloot in de middag ineens dat we wel even laminaat konden gaan halen en de vloer konden vervangen :')

Die volgens mij wel goedgekeurd is...

Afbeelding

Fijne nacht dus gehad ZoZenn.

Goed om te horen dat het zo goed gaat met Lillith Azmay. Goede training die helmen inderdaad.

Leuke Zeehonden Dierenfan Klinkt als een geslaagd uitstapje.

Puppy/hondproof van de tuin was hier gelukkig niet zo'n ding. Overal schutting of muur. Hadden alleen een stukje oude schutting voor de poort liggen, die was namelijk open aan de onderkant.

Met natte honden in de auto ben ik ook blij dat we een kennel hebben. En we hebben sinds gister een ander ''speeltje'', een Aqua2go mobiele reiniger. Beetje het zelfde als een ''waterboy'' voor paarden. :)

Hier springen ze de auto in. Nu zijn ze vrij licht. Toen ze nog niet echt mochten springen tilde wij mee met springen aan het tuigje. Boellie is nog wel eens lui, dan moeten we hem er alsnog mee helpen in te springen :+

Lara, fijn om te horen dat het weer een stuk beter gaat!

Loslopen oefenen we hier ook steeds meer, maar alleen op het terrein van de zaak. Eventjes los spelen of van de auto naar binnen lopen. Chick kent het gelukkig al heel goed van haar vorige baasje. Boellie is echt helemaal trots als hij los mee mag lopen. Met wandelen blijven ze wel gewoon aangelijnd.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:06

Dat is een hele mooie vloer zeg! Vind dat een toffe kleur

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:18

KarmaChansy schreef:
Dat is een hele mooie vloer zeg! Vind dat een toffe kleur

Dankje! Ik vond hem zelf ook heel gaaf.
Komt van de hornbach. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:20

Fijn dat het beter gaat Lara! Wat een schrik zal dat zijn geweest :oo

Oh ja nog even reageren op de tuin. Wij gaan er zelf een bamboehek of riethek omheen zetten. Weet niet meer welke :=

Mijn schoonouders hebben zo'n hele hoge haag en toen er bij hen een pup kwam hebben ze er van dat groene kippengaas omheen gezet. Vooral met wegloperige rassen is het heeeel belangrijk dat ze niet kunnen ontsnappen. Als je zeker wil weten dat je hond binnen blijft heb je zeker drie meter hoog nodig.

Dundy is gelukkig geen wegloper maar is wel een keer via de rivier naar de overkant gezwommen vanuit de tuin toen hij mij daar zag lopen _O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:26

Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 02-08-18 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:27

Oh sorry door de drukte helemaal vergeten te reageren! Ga snel even kijken :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 15:47

KarmaChansy schreef:
ahhh wat een waterrat dan kaus :+ ps had je nog wat aan mijn pb?

edit: ik kreeg deze net door, hier nog niks van gehoort is er in NL wat bekent https://www.chagrinfallspetclinic.com/2 ... dog-foods/

Oh jeetje... :O Wat heftig... Is niet de eerste keer dat ze in opspraak komen..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:50

Ik durf zo onderhand echt niks meer te voeren := Hoop dat we straks in het nieuwe huis kunnen overstappen naar KVV en eventueel BARF erbij als ik dat kan uitvogelen. Dan hebben we eindelijk ruimte voor een vriezer.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:56

Wat schrikken van naya zeg!

Ik heb hier gaas met soort rubber eromheen, verstevigd gaas. Ongeveer 1.50 hoog. Zig is erfvast, dus mijn tuin was altijd half open. Toen Aj kwam, heb ik het helemaal dicht gemaakt met dat gaas en een stukje schutting gebouwd.

Hahaha balto, Aj doet dat ook als ik hem los doe en Zig niet :').

Ik twijfel zo over kvv, ook omdat ik veel weg ben met de honden. Voer dan maar es kvv. Ze doen het beide prima op dlg, maar ik wil misschien wel 1 dag in de week kvv doen.

Wij hebben de meest stylish waterbak ever, m'n vriend ook met z'n smaak. Ik had hier een saladebakje staan, dit is wel een upgrade _O-

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:01

3 meter hoog hek mag ook niet zomaar overal;)
Hier is het hek op de grote stukken 1,50 denk ik.. maar ik heb geen honden die over het hek heen springen. Sowieso laat ik honden ook niet alleen in de tuin zonder dat ik ze in de gaten kan houden. Hier is het een mega tuin, dus dan kunnen ze overal zitten. Over tijdje ga ik nog een stuk afzetten bij de tuindeuren, zodat ze in een kleiner stuk blijven. Een tuin in de tuin;p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 16:03

ZoZenn schreef:
Wat schrikken van naya zeg!

Ik heb hier gaas met soort rubber eromheen, verstevigd gaas. Ongeveer 1.50 hoog. Zig is erfvast, dus mijn tuin was altijd half open. Toen Aj kwam, heb ik het helemaal dicht gemaakt met dat gaas en een stukje schutting gebouwd.

Hahaha balto, Aj doet dat ook als ik hem los doe en Zig niet :').

Ik twijfel zo over kvv, ook omdat ik veel weg ben met de honden. Voer dan maar es kvv. Ze doen het beide prima op dlg, maar ik wil misschien wel 1 dag in de week kvv doen.

Wij hebben de meest stylish waterbak ever, m'n vriend ook met z'n smaak. Ik had hier een saladebakje staan, dit is wel een upgrade _O-

Daarom combineer ik KVV met brok. Dan kan ik altijd brok mee nemen. En ze krijgen voer als we uit bed komen en als we naar bed gaan. Dus eigenlijk hoef ik nooit iets mee te nemen want dan zijn we al weer terug.

En er bestaan koelboxen en vriezers die op de 12volt van de auto kunnen. :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:30

Hier een houten schutting van 2.30m hoog met bovenaan stroomdraad. Mijn tuin is ontsnappingsproef voor de honden en de kat. Ik durf met een gerust hart als ik niet thuis ben de kat alleen in de tuin laten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:58

Ik ben er laatst achtergekomen dat wanneer je binnen de bebouwde kom woont, je honden niet eens zonder toezicht in de tuin mag laten.

Zou dat persoonlijk ook niet doen maar meer omdat ik bang zou zijn dat iemand ze wat aandoet. We wonen straks achter aan dagopvang en dan zullen er maar kinderen zijn die het leuk vinden om giftig eten naar de honden te gooien :=

KVV is ook met veel reizen goed te doen. Je hoeft namelijk niet bij één merk te blijven zoals dat bij voer wel zo is. Je kan dus met een beetje uitzoeken en rekening houden met waardes bij elke dierenwinkel wel een rolletje kopen. En je hebt het zelfs (in lagere kwaliteit) bij de supermarkt. Wat dat betreft is dat dus makkelijker dan overal maar bakjes voer meeslepen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:04

Ik heb er 1 die alleen maar kvv en barf eet. Niet echt een probleem als we weg gaan, zelfs niet als er alleen een supermarkt in de buurt is. Maar ook met koelbox op 12 volt kan je al een paar dagen vooruit.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:01

Ik voer ook alleen KVV en ik heb tig dingen uitgezocht omdat ik de meeste brokken niet fijn vind, ik bedoel Chansy heeft een hele fijne met weinig vet (hij wordt snel dik) Balto en Karma krijgen dezelfde met voor honden in de sport. Meenemen gaat eigenlijk prima vooral als het maar voor 1 dagje is. Gaan we langer weg gaan we wel eens voor rollen die je buiten de koelkast kan houden. De honden krijgen toch al gauw een hele rol per voerbeurt dus die hoef ik niet te bewaren buiten de koelkast.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:55

Wegens onverwachte omstandigheden gaat mijn droomcombinatie helaas niet door. Weet het nu even niet meer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-18 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek