[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 20:29

echt naar! wel raar dat ze zo opeens dood zijn dan.. het zijn wel prachtige visjes! ik heb even een plaatje opgezocht :)

en ik kan misschien morgen toch mijn aquarium ophalen!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:19

Echt heel zonde! Ik vind ze ook echt mooi, maar ze zijn ook nog eens heel grappig, klinkt heel raar maar ze kunnen echt gewoon gekke bekkem trekken :')

Ah dat is mooi om te horen!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:11

haha, dat lijkt me echt geweldig om naar te kijken :')

de aquaria's van 60 cm waren uitverkocht, maar dinsdag zijn ze er weer. dan kan ik hem ophalen :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:05

Weer een gup heeft een gespleten staart. Nu googelde ik een beetje en las ik dat het een vitamine tekort kan zijn?

Weet iemand geschikt voer met vitamine erin welke ook voor andere vissen goed is maar vooral voor de guppen? Bestaat het überhaupt?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:08

PanamaD schreef:
Weer een gup heeft een gespleten staart. Nu googelde ik een beetje en las ik dat het een vitamine tekort kan zijn?

Weet iemand geschikt voer met vitamine erin welke ook voor andere vissen goed is maar vooral voor de guppen? Bestaat het überhaupt?

Ik heb ooit een flesje met vitamine druppels gehad. Dat moest ik over het voer doen.
Kan niet zeggen of het wel of niet werkte. Het belangrijkste is een variatie in het menu. Geen idee wat je nu voert?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:04

Ik voer dit. Wissel elke dag af en sla soms een dag over met voeren.
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 01:41

Het kan best dat ze zomaar wat missen! In die middelste zit amper wat in, aquatic is normaal gesproken wel goed voer maar kan ook eentonig worden, dus dat ze toch iets gaan missen. En die eerste zit voor guppen niet echt iets bruikbaars in.

Wil je nieuw voer proberen raad ik je deze 2 aan en dan met name de 2de! Die is officieel voor carnivore maar ook voor omnivore dus guppen. Echt enorm boost voer.

http://www.aquaplantsonline.nl/voeding/ ... -50-ml-32g

http://www.aquaplantsonline.nl/voeding/ ... 0-ml-140-g

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:20

Dankje Discodip! Ik ga ze goed bekijken maar prijs technisch is de 1e fijner maar of het ook even goed is als de 1e?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:05

Over voer gesproken..
Wisselen jullie allemaal veel af met korrel/vlok voer van verschillende merken? Ik heb gewoon een grote pot van tetra voor tropische vissen. Het is voer dat zinkt en deze heb ik in mn voeder. Dit vul ik soms aan met diepvries voer, tabletjes of artemia Quick en mn vissen doen het er goed op haha.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:15

Ik heb zelf verschillende soorten, ik heb vlokken, guppenvoer, dafnia? (schrijf ik het goed?), rode muggenlarven en voertabletten. Heb geloof ik ook nog iets van tubifex liggen van mijn broers aquarium.
Mijn broer heeft zn aquarium weg gedaan dus heb ook nog diepvries voer van hem liggen. Ook nog vissenvoer wat voor zoutwater aquarium was, 1 soort is vlokken en andere korrels. Van die moet ik nog even nakijken of ik die veilig kan geven.

Ik wissel de soorten die ik heb bijna dagelijks af, zij krijgen wel het vaakste de vlokken en ik geef 3x per week 2 of 3 tabletjes voor de bodemvissen. Dan geef ik iets minder van het andere voer.
Vissen doen het hier super op (: Heb vorige week toevallig de tubifex gegeven ipv tabletten maar dit aten ze niet echt op.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:43

Ik heb hier ook 1x tubifex gegeven maar dit voer ik dus niet meer.
Hier werd t idd ook niet gegegten.
Verder heb ik aan diepvries rode en witte muggenlarven liggen en artemia.
Ik heb dan die pot voer, en daarnaast verschillende soorte tabletjes.
Van pleco tabletten tot hele kleine dingetjes. Daarnaast heb ik ook nog donker groene tabletjes waar ik de naam even van kwijt ben, lijken aan de buitenkant totaal niet op voer maar op plastic maar wordt ook van harte opgegeten. Ook heb ik dan de artemia quick en krijgen ze regelmatig een stuk komkommer dat binnen no-time op is. :j

Ik wissel niet dagelijks maar ze krijgen wel een aantal keer per week wat extra's om dus afwisseling in het voer te creëren.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:05

Ik heb 6 soorten voer en dat wissel ik ook nog af met witte en rods muggenlarven. Maar dit is een eigen keus. Merk wel dat de kleuren van de tetras en de guppwn feller worden naarmate ze voedingsrijker voer krijgen.

@panamaD: in de eerste zit iets minder in als in de 2de dit merk je ook aan de prijs. Maar ze zijn beide goed :j ligt er maar net aan wat jij wilt voeren haha. Maar met de eerste zal het ook zeker goed moeten komen.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:18

Komkommer krijgen ze inderdaad in de zomer ook wel eens, bij mijn moeders aquarium is dat altijd zo op, bij mij doen ze er wat langer over. Bij moeders wordt komkommer gelijk aangevallen door de appelslakken van haar.

Vaak als ik in de dierenwinkel ben koop ik er een potje bijvoeding oid (die ik dan nog niet heb) bij, of er moet wat van mijn standaard op zijn, dan neem ik dat mee.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:22

Dan ga ik denk ik voor de 1e! Super, dankje

Komkommer eten ze hier niet, best apart

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:24

Jeika schreef:
Wederom bedankt! Kunnen mijn visjes wel nu nog even 2 maanden in deze bak? Volgende maand zou ik dan genoeg geld hebben en dan moet het nog indraaien.

Kan zijn dat ik er overheen gelezen heb, sorry als dat zo is.
Heb je in de bak van nu ook een verwarmingselement?

Toen ik begon met mijn guppen had ik die namelijk niet en je kon merken dat ze zich niet fijn voelden.
Zodra ik een verwarmingselement er in had werden ze gelijk een stuk actiever en kleurden mooier!
De baby's waren er toen ook heel snel :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:02

Ik heb hier korrels voor de garnalen en korrels voor de bodemvissen. Deze geef ik 1x in de 2 dagen.

Daarnaast heb ik vlokvoer en dat geef ik de andere dag (dus ook 1x in 2 dagen) het merk zou ik na moeten kijken.

Ik heb ook rode muggelarves dat krijgen ze denk ik zo 1x in de maand en ze krijgen regelmatig een stuk komkommer.

Daarnaast gaan er af en toe wat gedroogde bladeren in voor de garnalen en voeg ik een vitamine middel sinds kort toe omdat het me opvalt dat de slakken een zwakker huisje krijgen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:14

Ik heb hier idd ook korrels voor de garnalen, van denerle.
De zakjes heb ik geleegd in een oud voerpotje, dus dit is echt een mix met van alles wat.
Hier krijgen de garnalen om de dag/om de 2 dagen eten.
In deze bak heb ik ook mijn L nummers zitten en daarvoor zitten er dan ook nog tabletjes tussen, en ook hier komt regelmatig een stuk komkommer in de bak, welke met veel liefde wordt opgepeuzeld :j
Deze bak zitten ook altijd wel catappa bladeren in.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:14

Ik denk dat ik al weer waar mijn garra's dood aan zijn gegaan..

Heb net even een druppel test gedaan, ze zijn waarschijn gewoon gestikt.. verklaard ook waarom ze met wen wijd open mond lagen en we niks aan te zien was.

Heb nu direcr ververst en ik ga een nieuw huisje zoeken voor mijn guppen. Vervuilen me teveel en het zijn er veeel te veel.

Dus voor de mensen hier op bokt, gratis af te halen voor een goed huisje :D

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:27

Jammer van je visjes!
Wel fijn om te weten wat de tede is. Ondanks dat het geen leuke rede is.

Hier over 3 weken klaar met stage. Dan eindelijk visjes halen! Ga naar een speciale goudvissenzaak. Mij benieuwen wat daar allemaal zwemt en waar ik mee thuis kom vooral! Iig veel zin in!

Hier ook vraagje voor voer. Ondanks dat ik ook levend en diepvries wil voeren (heb ook dwergkogelvisjes. Aparte bak. Maar die eten dat alleen) en saki hikari goldfish balance heb. Wil ik ook afwisseling qua voer hebben. Vooral de korrels omdat dat toch het hoofdvoer gaat worden. Wat raden jullie nogmeer aan? Ga het ook bij die speciaalzaak vragen. Maar wil hier ook graag info winnen ^^

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:06

Hier hebben de vissen mogelijk een worm besmetting. De corry's zwemmen half op hun kop en zij en hangen in de planten en gaan langzaam doort van dood. Net maar een middel tegen lintwormen gekocht. Hopelijk werkt dat. Wel weer wat geleerd. Niet alleen de hond en de kat ontwormen maar ook de vissen :s

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:27

Ik hoop toch geen normaal ontwormingsmiddel? :')

Zou als ik jou was bestrijden met iets wat kiewworm ook meepakt :j

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:48

Nee een middel van sera of zo iets voor allerlij wormen enzo

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:00

Ohh dat zal die wat ik bedoelde dan wel al zijn ;)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:03

Afbeelding
Kijk eens wat Jeika gekocht heeft :):) zo verleidelijk om nu al de vissen er in te doen := maar ik heb het idee dat de verwarming niet goed werkt, je voelt geen warmte rond de staaf, of hoort dat zo?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:08

Heb je geen thermometer. Dan gewoon de watertemperatuur meten.