klopt, superleuk om te kijken! ze staan nu nog in de hal, maar we gaan komend jaar verhuizen en dan komen ze in de woonkamer. dan is zo'n verblijf ook een stuk mooier dan een traliekooi!
heb de eerste avond er een bureaustoel en voetenbankje voorgezet en heb er de hele avond gezeten genieten haha.
komt ook nog een verdieping in, en misschien aan de zijkant ook nog een raampje. maar voor nu is hij zo al prachtig
Bij ons staan de cavia's op de studeerkamer. Dus als ik dan lekker een boekje ga lezen of even werk op de pc, zit ik ook altijd de helft van de tijd te staren wat ze doen. Daarnaast staat er een camera op. Die krijg ik nu even niet aan de praat, maar zodra dat wel lukt, kan ik weer caafcam staren
Vanochtend gaan ze lekker even buiten spelen. Vanmiddag wordt het behoorlijk heet, dus dan ben ik zelf met de kinderen naar een plaatselijke plas en gaan de caafjes wellicht weer naar binnen...
Het spul wat normaal binnen zit gaat met heet weer ook weer naar binnen, anders blijf ik ze verhuizen onder de bomen. De rest die altijd buiten zit moet maar een koel plekje zoeken, er is schaduw genoeg. Maar met 32 graden is het overal warm. Boven het hok achter (volle middag/avond zon) maak ik een extra afdakje van schaduw/winddoek.
djinnie
Geplaatst: 18-07-16 10:19
Hier kunnen ze in het tuinhuis, en er is schaduw, dus misschien is buiten fijner. Want op de kamer binnen wordt het ook warm. Maar ik ben er nog niet uit. Hun binnenhok is net helemaal schoongemaakt, die vul ik straks pas. Even luchten.
Edit: het lijkt wel bizar weinig gras zo maar verderop in de tuin groeit meer, hahaha.
Mijn 3 jarige dochter wilde de caafjes van water voorzien dus deden we het samen. Ging inderdaad niet helemaal vlekkeloos
Heb ze nu helaas wel op moeten sluiten. Kinders willen even een rondje op de fiets. Dus zijn half uurtje/ drie kwartier weg. Maar blijkbaar hebben we een nieuwe buurtkat, die cavia's als smakelijk hapje ziet. Die is op jacht en heb ik al 2 keer uit de tuin moeten jagen.
In september hebben we een nieuwe schutting. Dat wordt meteen investeren in een stroomdraadje bovenop de schutting...
Waardeloos als je de kat van een ander bij je caafs vandaan moet houden. Hier is er ook eentje die ze wel interessant vind, maar ik heb zelf een kat die die weer weg jaagt.
Yenni
Geplaatst: 21-07-16 22:34
Hallo!
Mijn moeder gaat op de nacht van zat 18.00 - zon 16.00 een nachtje bij haar vriend slapen.
Nu zijn mijn cavia's nooit alleen geweest want de ene week ben ik er en de andere week verzorgt mama ze.
Nu las ik in oude topic dat ik dan 2 flessen water op moet hangen en en genoeg hooi en voer alleen ik zit met een probleempje. Mijn cavia's krijgen 2 x per dag hooi en 1 x per dag brokjes en dit is dan ook gewoon leeg smorgens.
Als ik ze een volle bak geef dan eten ze dat in een keer zowat leeg. Het zelfde geldt voor hooi.
Heeft iemand tips?
Op zondag zelf de caafs voeren zou kunnen maar dan moet ik om 7 uur aanfiesten voor op tijd op mijn werk te zijn.
Hier heeft Floor het zwaar. Ik vermoed een combi van hitte (al is het op de caafkamer goed te doen) en ouderdom. Ze krijgt ook vieze pootjes. Ik maak me wel een tikje zorgen... Maar toen ik ze wortels kwam brengen was ze weer levendig zat en begon ze meteen te eten.
Met onze vakantie gaan ze naar de opvang. Ze zitten dan gezamelijk lekker in een buitenhok met ren en krijgen net als thuis iedere dag groenvoer bij. Ik hoop maar dat dit ook goed gaat.
Pfff. Zorgenkindjes zijn niet leuk. Floor en Sophie zijn geweldig , maar de zorgen....
Gelukkig is het niet zo heel warm meer, dat scheelt ook al snel. Tja als ze ouder worden dan kunnen ze minder hebben, daar doe je weinig aan. Een langhaar kun je nog eens scheren en verder goed voor schaduw en frisse lucht zorgen.
Dat is juist goed... dan schiet ie het laatste beetje zaad mooi de verkeerde kant op Arme Wortel... dat zal wel even wennen zijn een 'vent' in de buurt
Hier groeit het kleine piepje als kool, het 'kleine' kan er ondertussen haast wel af