Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:48

Weinig.. zorgen voor voldoende water en schaduw. Ik heb nu meer water staan, omdat de dames er nu domweg niet ver voor willen lopen.

Net even gespiekt in het hok.. stuk minder bloedluis vergeleken gister. Straks het gekalkte toch ook maar even insprayen.. vertrouw die krengen niet. Beter dubbelop :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:25

Ik heb vorige week twee nieuwe dames mogen ophalen, en die waren door de reis icm de stress en de warmte ook oververhit, en het werd steeds erger. Ik heb ze uiteindelijk op een natte handdoek geplaatst, met de ventilator erop. In huis wel te verstaan, op een kamer onder het bureau.

Na 2 uur heb ik ze beiden water met zout en suiker in een spuitje gegeven, want ze aten of dronken niet.
Na 2 minuten hadden ze allebei gepoept en begonnen ze gelijk te eten :+

Dus als je ze nog niet binnen wilt halen, even wat zoutsuikerwater kan goed doen.
Ik had de volwassen dames elk 4 ml gegeven.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:13

Hier heb ik mijn Cochin dames eergisteren toch op stal gezet, ze zaten de hele dag met hun kop onder hun kippenhok omdat ze onvoldoende schaduw hadden, al hebben ze 2 hokken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:28

Deze mijne hebben veel schaduw in hok en ren en vanmorgen grote schaal water neergezet om te poedelen. Op de foto de hele bios van kippen en cavia's aan het sla buffetAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 15:54

Hier liggen de dames in de schaduw te hijgen. Ik leef met ze mee, want dat doe ik buiten ook :')

Ze hebben iig een beetje watermeloen gegeten, dus wel vocht binnen gehad net. Kan er weinig aan veranderen. Morgen is het weer even ietsje beter..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:37

Zo zitten ze nu snachts in de boom
Afbeelding

Ook ingesmeerd met witkalk en boom het weekend helemaal afgespoten. Het hok weer helemaal schoongemaakt en opnieuw gekalkt. Hoop dat nu echt alles weg is :%

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 13:18

Hier was na alles kalken de zitstok helemaal bloedluis vrij. Trek de schuiflade eruit.. links niks.. rechts een gigantische berg aan bloedluis. Veel meer als voor het kalken. Dus even flink gesprayed met de Finecto gistermiddag en vandaag was ook daar alles dood. Hopelijk blijft het hier nu ook weg :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:48

Na 2 weken durven ze eindelijk uit de ren te komen.
Ze scharrelen nu heerlijk rond op 1 stukje dat durven ze al _O-
Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:10

Leuk Mando!

Ik ben nu een weekendje weg met mijn pa, word ik ineens gebeld door mijn moeder dat mijn moeder kloek de kuikens mishandelt. Ze liet de drie jongsten niet meer eten en drinken, en als ze in haar buurt kwamen pikte ze ze. Heb dus maar gezegd dat ze moeders uit het hok moet gooien, dan zijn mijn kuikens nu weeskindjes tot ze bij de rest mogen -O-

De haan liet in ieder geval meteen merken dat ‘ie haar wel had gemist. Het eerste dat hij deed toen hij haar zag, was treden _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:51

Hm.. Mijn ene kip blijft ineens buiten slapen terwijl de andere al een poosje in het nachthok zit. Niet normaal voor haar doen :-(

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:56

Dat is inderdaad apart Matheno... Misschien ook bloedluis in het hok?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 07:07

Hier al een week geen beestjes gezien en 2 kippen slapen al weer binnen :)

Schattig Mando!

E_J waarom doet een kip dat “ineens”? De kuikens moe? Gaat het wel goed met de kuikens nu?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:39

Ethelate schreef:
E_J waarom doet een kip dat “ineens”? De kuikens moe? Gaat het wel goed met de kuikens nu?

Ik durf je niet te vertellen waarom ze het deed. Ben vandaag net thuis, en hoorde al van m’n moeder dat ze het echt op ze had gemund. Als de klep van het nachthok openstond ging ze op de rand zitten, en als de kuikens in de buurt kwamen dook ze er gewoon vanaf daar op. Maar het waren ook echt alleen die 3 kuikens, de andere 3 liet ze met rust.

Maar gelukkig gaat het goed met de kuikens, mam was er op tijd bij. Ze kunnen nu weer rustig zelf eten en drinken. Ze zijn volgens mij wel flink geschrokken want af en toe als moeder in de buurt van de ren komt (loopt los in de tuin), gaan ze weer zielig in een hoekje staan :(

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:15

Dan zal dat heus wel een reden hebben waarom ze dat bij die 3 kuikens wel doet. Soms gooien vogels ook een kuiken uit het nest dat voor ons ogenschijnlijk niks heeft.
Hoop voor je dat de kuikentjes het redden!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:17

Oké, ik begin het een beetje zat te worden met die kip. Sinds ze bij haar kuikens weg is, is mijn andere hen nu dus waarschijnlijk broeds (zit al de hele tijd op het nest en is er nog maar even af geweest) maar nu loopt ze dus ruzie met haar te zoeken. Heeft haar net van het nest af gegooid. Ik heb het niet gezien, helaas, maar ik hoorde ze allebei flink krijsen en toen ik buiten kwam stond mijn hennetje met de vleugels wijd en nek veren omhoog klaar om zich te verdedigen. Ik ga haar in de gaten houden en als ze zo blijft doen gaat ze eruit, ik heb geen zin in ruzies in mijn tuin :n

Ik vind het zo vreemd want voorheen toen ze nog geen kuikens had is het altijd goed gegaan. De pikorde was duidelijk, mijn (nu broedse) hennetje stond onderaan en kloek stond boven haar, maar toen werd er alleen wat gepikt, nooit echt ruzie gemaakt. Ik weet het echt even niet meer :?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:06

Mona81 schreef:
Dat is inderdaad apart Matheno... Misschien ook bloedluis in het hok?

Geen idee, kon niets zien. Andere kip zat wel gewoon in het hok en afgelopen nacht sliep zij er ook weer in. Na het werk ga ik alles wel even preventief behandelen weer met Finecto+.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:51

E_J misschien heeft je hen toch een klap gehad van het lange broeden

Hier geen geluk met de kuiken s dit jaar. De twee oudere kuikens zijn beide hanen.
De kuifhoentjes zijn verdronken in het badje van de eenden -O-
We hebben 5 nieuwe kuifhoen eitjes gekregen, 3 ervan zijn bevrucht. Zouden deze week uit moeten komen. Dit keer krijgen ze wel een apart rennetje

Het pulletje doet het wel heel goed. Is al net zo groot als zijn kippenmoeder :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:49

Afgelopen paar dagen ben ik wezen logeren in ons nieuwe huis en heb ik gelijk voor de kippen gezorgd die de vorige bewoner heeft achter gelaten. Wat een feest om te doen! In 4 dagen tijd had ik maar liefst 3 eieren. Ik was zo blij als een klein kind toen ik het eerste ei uit het nest haalde! *\o/* Dat gevoel moet volgens mij iedere kippenliefhebber/houder zich nog kunnen herinneren. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:55

Die van mij leggen nog niet.. de kippen op stal wel. En elk ei blijf ik heel blij om! Ookal breng ik ze vervolgens naar de stalbaas binnen :')

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 05:21

Hier ook helemaal trots op de eerste eitjes, nu 1 aan de leg en iedere dag trouw een eitje, andere moeten nog gaan leggen. Oudste twee zijn juffrouw Toos en tante Truus gedoopt, Truus is een pokkemokkel want pikt de vier kleinere steeds en Toos is geweldig, supermak en als ze los lopen stalkt ze m'n man, overal waar hij loopt zie ik Toos erachteraan sluipen....het kan ermee te maken hebben dat hij ze dagelijks wat meelwormen geeft haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:06

Liefde gaat door de maag!

Ik ben een paar dagen weg en ben echt geneigd elke ochtend en avond huisgenoot te appen of die de kipjes niet vergeet. Maar ik doe het niet.. laat het los :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:42

Shenavallie schreef:
Afgelopen paar dagen ben ik wezen logeren in ons nieuwe huis en heb ik gelijk voor de kippen gezorgd die de vorige bewoner heeft achter gelaten. Wat een feest om te doen! In 4 dagen tijd had ik maar liefst 3 eieren. Ik was zo blij als een klein kind toen ik het eerste ei uit het nest haalde! *\o/* Dat gevoel moet volgens mij iedere kippenliefhebber/houder zich nog kunnen herinneren. :D

Haha jep!
Ik was ook onwijs blij met het 1e ei ;-)

Afbeelding

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:44

idinn schreef:

Ik ben een paar dagen weg en ben echt geneigd elke ochtend en avond huisgenoot te appen of die de kipjes niet vergeet. Maar ik doe het niet.. laat het los :+

Dat vind ik ook lastig inderdaad. Binnenkort gaan wij 3 weken op vakantie en onze (oude) buurvrouw past op de kipjes. Maak me toch wel zorgen.

Misschien volgende x iemand anders op vakantie in ons huis laten gaan .. heeft iemand daar ervaring mee?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 13:11

idinn schreef:

Mijn vriend is toen ik een weekje weg was de eerste 3 dagen de kippen vergeten :+ :')
Dus misschien een nonchalant appje dat je je kippen mist, of je een foto mag en of het goed met ze gaat? :d

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:26

Matheno schreef:
Shenavallie schreef:

Haha jep!
Ik was ook onwijs blij met het 1e ei ;-)

[ [url=m/BamQbf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldig! :D Volgens mij liep ik ook met zo'n smile naar iedereen toe om het eerste ei te laten zien, ha ha ha!