Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:28

Arashah; Leuk je nieuwe ratten!!
Maar stel dat je er nog 1 bij wilt, doe het dan liever niet op de manier van koppelen zoals je nu hebt gedaan, want nu gaat het goed, maar stel de volgende keer niet, dan vallen er echt doden en heb je een bloedbad in huis :(.

Doe ze altijd in eerste instantie op neutraal terrein in een klein kooitje met zijn allen, zonder spullen erin. Want als je ze nu al in de grote kooi hebt, heb je kans dat ze elkaar gaan ontvluchten en stel dat ze elkaar dan een keer tegenkomen, dan heb je oorlog.

Ben blij dat het nu goed gegaan is, maar voor de volgende keer is een echt koppelproces aan te raden :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:28

Wat een leuke koppies! Veel plezier met ze! :)

Ik koop ook geen dieren op de beurs, wel benodigdheden. Ik ben nu stiekem steeds aan het rondkijken voor een tweedehands Royal Suite of Double Critter Nation maar ze zijn altijd binnen een dag verkocht of mensen vragen er bijna de nieuwprijs voor terwijl er enorme knaagschade/roest op zit. :')

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:20

Ik heb het met de koppelproses gedaan, op neutraal terrein en een nieuwe kooi.

Bo is dominant, maar heeft haar buurman Hamster direct geaccepteerd.

De dieren hadden in eerste instantie geen intresse naar elkaar, de kooi was open. Ze konden dus wegkomen.

Bo was veel meer bij mij en nova ook, lolita had zich ook geinteresseerd in mij. En kwan er heerlijk bijzitten.
Bo en nova vonden dat helemaal prima.

Ik ben er lange tijd bij gebleven, ik wil geen ongelukken.
Ik heb de ratten bij de gelijke mensen weggehaalt.

Maar dankje wel voor jou info :)

Ja dat ging snel, maar ben heel blij met ze.

Vanmorgen sliepen ze allen bij elkaar :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:10

Bo en Lolita slapen nu samen in hun hangmat, Nova en Dorete zijn onder in kooi.

Wat een vrede heerst daar, ik had het met koppelen het ergste verwacht. Vandaar een kleine kooi die ik erbij gekocht had, ook evt. Voor zieke dieren.
Ik heb echt geluk gehad dat het zo extreem makkelijk ging.
Ligt het misdchien daaraan dat ik hun twee bij dezelfde mensen weg heb als Bo en Nova? De meiden hebben dezelfde leeftijd.

Hun oude matjes zijn gewassen en hangen er weer in.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:53

Arashah schreef:
Bo en Lolita slapen nu samen in hun hangmat, Nova en Dorete zijn onder in kooi.

Wat een vrede heerst daar, ik had het met koppelen het ergste verwacht. Vandaar een kleine kooi die ik erbij gekocht had, ook evt. Voor zieke dieren.
Ik heb echt geluk gehad dat het zo extreem makkelijk ging.
Ligt het misdchien daaraan dat ik hun twee bij dezelfde mensen weg heb als Bo en Nova? De meiden hebben dezelfde leeftijd.

Hun oude matjes zijn gewassen en hangen er weer in.

Het kan soms heel snel gaan ja... ik heb een jong mannetje bij een oud mannetje gedaan, na ze eerst met elkaars poep kennis te laten maken. :D Daarna op neutraal terrein met elkaar kennis laten maken, en toen hop in de kooi... even judo, gevolgd door poetsen en het was ok. Mijn laatste 3 dames waren veel lastiger te koppelen, waarschijnlijk omdat ze bij een bijna volwassen vrouwtje in het hok moesten, terwijl dat vrouwtje al een tijd alleen had gezeten.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:19

Bo heeft zelfs al kennis gemaakt met haar Hamster buurman, dat gaat zelfs super.

Bij het woord judo had ik even lachen moeten XD 1 keer was het wel even een judo partij met lolita en nova, maar die twee zijn nu ook dikke vriendjes. Verder gaat het super.

Mijn damensgroepje is nu compleet:) het gevalt mij veel beter dat ze nu met 4 meiden zijn, kunnen ze hun vriendje zelf uitzoeken.

Dat ik gister de twee damens opgehaald, ging natuurlijk wel snel. Maar ben blij dat ik ze opgehaald heb.

Van de week weeg ik alle damens, dat hou ik wel goed bij.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:49

Ik zou ratten nooit bij hamsters laten, ook niet onder toezicht maar dat komt omdat ik dat weleens goed fout heb zien gaan en de hamster dat in 2 tellen niet meer kon navertellen. ;(
Dat was letterlijk rat duikt op hamster, beet en de hamster was dood. :oo

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:06

Ik zou dat ook nooit doen. Hamster heeft er niks aan want die is solitair. Ik zou alleen de hamster in dit geval niet vertrouwen _O-
Overigens merk ik dat mijn hamster sowieso sneller gestrest is sinds de ratten er zijn. En dan ruikt hij ze alleen maar.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 19:45

Lilly heb ik ook gekoppeld aan Sap en Sok op neutraal terrein ed. Hok schoon gemaakt enzo, en ze er later in gezet. Ging ook super goed, een paar keer piepen en het was goed :P

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:09

lor1_1984 schreef:
Ik zou ratten nooit bij hamsters laten, ook niet onder toezicht maar dat komt omdat ik dat weleens goed fout heb zien gaan en de hamster dat in 2 tellen niet meer kon navertellen. ;(
Dat was letterlijk rat duikt op hamster, beet en de hamster was dood. :oo

een vraagje: waar lees je dat ik ze samen doe? ze hebben kennes gemaakt, hamster was in kooi en Bo zat er naast.
hamster is niet gestresst, hij kan wel van zich afbijten hoor ;)

ik ben niet zo stom om ze bij elkaar te doen, Bo zat er naast en had geroken. hamster aan Bo. beiden gingen verder met hun eten. geen stress, helemaal niets.

Ik bedoelde met dit voorbeeld van hamster te zeggen dat Bo dominant is maar verder wel heel gemakkelijk tegenover mensen en andere dieren. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:36

Dat dacht ik nav het 'kennismaken met'. :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:20

Weet iemand hier of hamsters granaatappel mogen?
1 website zegt geen exotische vruchten zoals watermeloen, ananas, granaatappel etc. Verder kan ik het nergens vinden. Kan me niet voorstellen dat ze geen watermeloen mogen ook?
Ratten mogen het wel heb ik gevonden.. dus die hebben zo feest :))

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:26

lor1_1984 schreef:
Dat dacht ik nav het 'kennismaken met'. :)

maakt niet uit ;) ik lees of schrijf af en toe ook fout ;)

Macs: zoals ik gelesen heb mogen hamsters geen granaatappel, zal problemen met verteren geven ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:49

Omg schrok me dood.. overal bloed in de kooi. Alfred heeft iets met zn teentje gedaan, kan niet zien wat..
In de meel gedoopt: geen succes. Door spartelen ging het nog erger bloeden. Dus nu zit ie met zn broer in een reismandje met wc papier. Zijn ze het niet mee eens :+ maar alleen was hij te gestrest. Heb 1 verdieping afgesloten en fleece in de andere gelegd. Hun (toch al vieze) slaapmandje eruit gehaald zodat hij daar geen viezigheid van binnen krijgt en maar een grote doos erin gezet in de hoop dat hij daar gaat slapen en niet de tralies op gaat. Was ff bang dat als het door bleef gaan hij dood zou bloeden. Dus in paniek mn klasgenoot opgebeld :+ die heeft me gerust kunnen stellen :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:20

Misschien iets met een nagel, die bloeden altijd vreeeselijk. Enige voordeel aan zoveel bloed is dat het lekker schoonspoelt. :+
Hoop dat het niets ernstigs is. Ze kunnen zomaar ergens achter blijven haken volgens mij. Een van mijn dames had laatst ineens een blauwe teen, geen idee waarvan.

A.s. zondag wordt er trouwens in Malden (Gelderland) een evenement georganiseerd om aandacht te schenken aan rattenopvangen in NL/BE, dus komt dat zien. :D

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:51

Gadsie, dat is wel schrikken! Hoe is het nu met jou rat?

Ik woon helaas niet in Nl, anders was ik graag gekomen. Goed om daar ook aandacht aan te schenken.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:34

Wat super tof! Er is gewoon een ratten topic *\%/* Mag ik mij hier ook melden?

Begin 2014 heb ik 2 ratjes voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriend (wilde ik al heeeeel lang). Deze 2 lieve dames zijn begin dit jaar vlak na elkaar overleden. Eerst ging mijn grijze ratje en heb ik voor het andere ratje 2 nieuwe (jonge) ratjes gekocht. Zou had mijn oude dame wel weer vriendjes maar konden de 2 nieuwe ook ravotten met elkaar en zouden ze mijn oudje niet lastig vallen. Helaas heeft mijn oude dame nog 3 maandjes geleefd en toen bleven mijn 2 jonge ratjes achter.

Afgelopen zondag naar Exoknaag in Houten geweest. We gingen eigenlijk voor het reptielen gedeelte, maar het was daar zo ontzettend warm dat ik er snel klaar mee was. Toch nog even naar de knaagdieren toe gelopen, en wat leuke dingen voor de ratjes gekocht... Tot mijn oog op een bak viel met een aantal jonge ratjes <3 Daar zaten 2 hele mooie ratjes van ongeveer 2 maanden oud.

'' Neejoh we hebben al 2 ratjes, meeer dan genoeg we hoeven er echt niet nog 2 bij '' zei ik tegen mezelf. Nog 4 extra rondjes gelopen bij de knaagdieren maar het twijfelen hield niet op. Vriend was het beu trok me mee naar de verkoop tafel en na 10 seconde was ik 2 ratjes rijker :') Het koppelen ging super, ze zijn zo leuk samen <3

Heb op de beurs 2 hangmatjes gekocht en 2 slaapmutshuisjes ( Geen idee wat de echte naam is :Y) ) en ze hadden al een houten huisje. Gevolg: Ze liggen nu met z'n vieren in een hangmatje die het erg zwaar te verduren heeft _O-

Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 23:49

Leuk Spelt! Welkom :D Ben benieuwd naar foto's!
Tja, zoveel ruimte en leuke slaapplekjes, maar bij elkaar (of stapelen :') ) is toch het fijnst :)

Nou, het bloedbad was gelukkig na een uur voorbij.
Onderste verdieping net weer open gemaakt, fleece mag nog wel eventjes blijven :)
Zijn nagel was gisteren zwart met een dikke teen. Maar toen ik net checkte was zn nagel er af en zag zn teentje er beter uit. Nog wel rood met een klein wondje, maar rustig. Dus hopelijk geneest het nu helemaal.

Heeft iemand nog een toiletbak over? Ik wil er ook eentje voor de benedenverdieping :)

Over het evenement: jammer dat ik niet kan.. ;(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:28

Wat. Een. Klote. Avond.

Vanavond was ik de ratten aan het voeren en Lilly was ontsnapt. Ik wilde haar pakken en opeens ging ze moord en brand te keer. Had ik opeens een stukje staart vast :oo In volle paniek mijn moeder gehaald en samen Lilly opgepakt. Staartje schoon gemaakt en de hele avond vast gehouden. Toch besloten naar de DA te gaan en we konden gelijk terecht. De DA heeft nu het staartje geamputeerd en pijnstilling gegeven en orale medicatie meegekregen. Man ik ben nog steeds overstuur :(

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:34

Ooh wat een nachtmerrie eclair ;( Hoe gaat het met Lilly?
Heb het wel eens met een gerbil zien gebeuren.. is zo'n naar gezicht. Wist niet dat het bij ratten zo makkelijk ging.
Kan iedereen overkomen denk ik.. probeer je niet al te schuldig te voelen :(:) Je bent ten minste naar de dierenarts gegaan, en ze heeft nu pijnstilling. (de gerbil werd aan de slang gevoerd..)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 00:36

Ik voel me zo schuldig :'( Lilly ligt nog suf van de narcose in een mandje. Maar ze leeft nog!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:04

Nou, Lilly doet het super goed <3 Ze is nog duf en sullig van de narcose, maar drinkt goed en eet ook weer een klein beetje. Het staartje ziet er goed uit, het is erg netjes gehecht en tot nu toe blijft ze er af, maar dat veranderd wel als ze weer wat wakkerder is, helaas. Een kraagje had de DA niet op de goede maat, maar zelf gemaakte kraagjes frummeld ze allemaal uit :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:07

Klinkt heftig eclair! Maar zo te horen gaat het nu goed, dus dat is mooi :j

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:33

Welkom Spelt!

En wat naar van Lilly. Ze zal wel heel bang zijn geweest toen ze ontsnapt was en op drastische maatregelen zijn overgegaan. :')
Logica altijd van die ratten. IK MOET UIT DE KOOI! YES IK BEN ERUIT! AAAAH IK BEN UIT DE KOOI IK GA DOOD.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:38

Herkenbaar Simoonzel :') Alhoewel, eerst was dat zo. Vloer was lava :') Nu hoef ik maar met mijn ogen te knipperen en ze zitten aan de andere kant van de woonkamer.
Ze zijn niet bang en komen naar me toe als ik ze roep.

Eigenlijk niet handig, want ze konden eerst rustig een uurtje op de kooi zitten, ze gingen toch niet aan de wandel. Nu moet ik dus altijd opletten waar ze heen gaan..

Gelukkig gaat het goed met Lilly.