Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:31

De oogdruppels van Harvey kost €65,- per potje dus. :+

Maar nee, aanrommelen met medicijnen voor mensen doe ik nooit bij onze dieren. Zelfs niet met paracetamol of primatour. Vaak is de verhouding of de verdunning anders voor dieren.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:34

Onze DA heeft ons oogdruppels gegeven die voor mensen zijn bedoeld. Dus sommige dingen zouden voor beiden gebruikt kunnen worden denk ik, maar ik ben ook niet van het uitproberen van medicijnen die in principe voor mensen zijn bedoeld.

Edit; moet er wel bij zeggen dat dit bij de oude DA was waar we inmiddels niet meer bij zitten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:45

Nayomie schreef:
Onze DA heeft ons oogdruppels gegeven door voor mensen zijn bedoeld. Dus sommige dingen zouden voor beiden gebruikt kunnen worden denk ik, maar ik ben ook niet van het uitproberen van medicijnen die in principe voor mensen zijn bedoeld.

Edit; moet er wel bij zeggen dat dit bij de oude DA was waar we inmiddels niet meer bij zitten.

Ik ga deze ook gewoon kopen hoor. Als nodig is, is het nodig maar hoor idd dat sommige wel es mensen medicijnen gebruiken.

KimD schreef:
De oogdruppels van Harvey kost €65,- per potje dus. :+

Maar nee, aanrommelen met medicijnen voor mensen doe ik nooit bij onze dieren. Zelfs niet met paracetamol of primatour. Vaak is de verhouding of de verdunning anders voor dieren.

Dat van Harvey is ook niet te vergelijken met dit :P Maar als ik dat noest kopen voor Jaxx dan deed ik het met alle liefde natuurlijk.

Ik hoor idd dat mensen soms wel es paracetamol geven. Dat durf ik ook niet. Ben echt bang om wat kapot te maken.

Even nog keer voor de duidelijkheid. Ik koop dit gewoon als t nodig is maar vroeg het mij gewoon af

Toen die net bij mij was had ie t oog. Alleen wel erger:
Afbeelding
Toen ook deze druppels gekregen binnen 1.5 week was het over. Groeiden de haartjes ook weer mooi aan.

Nu heeft ie t een stuk minder heftig maar was de vorige keer eigenlijk vrij laat en nu kwam er ook al wat meer zooi uit de oogjes dus direct maar nieuwe druppels opgehaald.

Foto kan ik sturen in PB als je die wil zien maar de houding is wat gek om hier te plaatsen :P xD

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:53

Er zijn wel wat overlappende medicijnen, maar niet veel dus ik zou er inderdaad ook nooit zomaar uit mezelf iets mee proberen bij een dier nee, tenzij idd echt in overleg/op recept van een professional. Paracetamol is bv. voor katten dan ook weer levensgevaarlijk en puur vergif en zo zijn er ook voor honden wel dingen die je voor mensen zonder problemen kunt geven en voor hen vergif zijn. Ik snap dan idd ook echt niet dat mensen gewoon paracetamol aan hun hond geven ofzo of zout laten slikken om te spugen en meer van dat soort grapjes. Waarommmm toch... of dat norit e.d. Vooral op facebook zie ik vaak van die 'adviezen' voorbij komen als iemand weer eens wat plaatst ergens in een groep, waar me echt de maag van omdraait. Ik hoop altijd maar van ganser harte dat niemand zulke adviezen ook echt aanneemt ook. Doodeng :')

Wel sneu voor 'm met z'n oogjes. Het is nu met hoog gras overal e.d. ook wel echt de perfecte tijd vh jaar om dat soort irritaties/gevoeligheden op te lopen ja.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-08-21 16:56, in het totaal 3 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:53

Is het een allergische reactie of iets?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:57

cursebreaker schreef:
Er zijn wel wat overlappende medicijnen, maar niet veel dus ik zou er inderdaad ook nooit zomaar uit mezelf iets mee proberen bij een dier nee. Paracetamol is bv. voor katten dan ook weer levensgevaarlijk en puur vergif en zo zijn er ook voor honden wel dingen die je voor mensen zonder problemen kunt geven en voor hen vergif zijn. Ik snap dan idd ook echt niet dat mensen gewoon paracetamol aan hun hond geven ofzo of zout laten slikken om te spugen en meer van dat soort grapjes. Waarommmm toch... of dat norit e.d. Vooral op facebook zie ik vaak van die 'adviezen' voorbij komen als iemand weer eens wat plaatst ergens, waar me echt de maag van omdraait. Ik hoop altijd maar van ganser harte dat niemand zulke adviezen ook echt aanneemt ook. Doodeng :')

Wel sneu voor 'm met z'n oogjes. Het is nu met hoog gras overal e.d. ook wel echt de perfecte tijd vh jaar om dat soort irritaties/gevoeligheden op te lopen ja.

Ik denk idd ook beetje irritatie. Hij zit natuurlijk over bij met z'n neus en dus z'n kop en loopt overal in en door.

KimD schreef:
Is het een allergische reactie of iets?

Ik gok zelf van niet. In april heeft ie een test gedaan voor de ogen zelf, weet ff niet meer hoe dat heet en een traanbuis test. Toen waren z'n ogen en neus helemaal groen :P dat was allemaal goed.

Na de druppels was het met 1.5 week weg en nu begint het weer, heel lichtjes.

Wanneer dit weer over is en hij krijgt het daarna weer ga ik denk ik wel iets verder uitzoeken want als zoiets steeds terug komt lijkt t me niet goed maar dat zien we later

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:08

Parel had ook buiten haar (dure) oogdruppels kunsttranen voor honden en die waren maar 10 dagen geldig voor 30€.
Nou ben ik niet gierig naar met haar oogzalf van 52€ ene ook en 83€ druppels voor haar andere oog dacht ik dikke doei ik haal ze bij de opticien voor 18€ 6 maanden.
Mn dierenarts stuurt inmiddels ook klanten door voor die druppels.
Maar goed dat zijn geen echte medicijnen.
Ze heeft ook allopurinol gehad en dat is ook voor humaan gebruik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:41

Ik kloot ook absoluut niet aan met medicijnen. Ook voor vitamines en supplementen heb ik eerst advies en hoeveelheden aan een voedingsdeskundige gevraagd voordat ik pillen durfde te geven.

Dexters medicijnen kostte ook zo'n 150€ per maand := Erg fijn was dat...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 17:59

Hier een keer kinder hoestdrank gekregen voor de Jack :+ beetje jammer dat we daarvoor het zondag tarief moesten betalen :')

Ze begon die dag ineens enorm te hoesten en kokhalzen. Na alle onderzoeken bleek er niets aan de hand… conclusie; droge keel :') geen idee of dat het was, maar na twee dagen hoestdrank was het wel over.

Ook al eens op zaterdagavond met een ogenschijnlijk doodzieke hond geweest. Trillen, wegkruipen, staart aan knijpen, liggen en weer staan etc. Toen bleek ze 0,5 graad verhoging te hebben en waarschijnlijk een virusje… spuitje erin en ze was weer helemaal het baasje. Trut.

What happiness looks like <3

Afbeelding

Heerlijk in het natuurgebied gewandeld met Frits. De Jack een keer thuis gelaten en enkel met Frits en de baby gegaan. Ook voor het eerst effectief een halfuur aan de lijn gewandeld. Hij was weer top! Van alles tegengekomen; honden, fietsers, paarden, schapen, hardlopers en wandelaars. Allemaal dingen die hij op z’n normale wandeling niet tegen komt maar hij bleef top gefocust op mij :) ook het wandelen an sich gaat super! Niet trekken en gewoon netjes in 1 tempo doorwandelen. Aan het einde gelukkig niet overprikkeld (als dat zo is rent hij volgas het hoge gras in met aan geknepen kontje :+ ) dus helemaal blij :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 18:39

De enige humane producten die ik zomaar gebruik voor de hond, zijn de vsm producten, zoals arnica etc. Oh en bij mijn vorige hond wel eens mijn eigen tramadol gegeven ( in overleg met DA, was laatste poging en daarvoor gebruiken ze ook humane capsules, maar die heb ik ook voor mezelf, dus die gegeven. Helaas volgende dag toch in moeten laten slapen, ivm slechte tumor die inoperabel was).

Roetsj had als jonge hond ook regelmatig last van haar ogen, maar meestal was een vitamine A zalf voldoende, dus die had ik standaard in huis. Ze moest ook nog een beetje in haar koppie groeien, is na 1 jaar beter geworden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 19:15

JesdaJinn schreef:
Even een vraagje.

Jaxx heeft wat last van rotzooi uit z'n ogen en heb druppels opgehaald bij de DA. In april had hij hier ook al last van. Jaxx zit overal in te snuffelen dus ik vermoed lichte irritatie van alle rotzooi.
In april is er uitgebreid onderzoek gedaan en daar kwam niks gek uit.

Nu googled ik de druppels en deze zijn ook gewoon te koop voor mensen.

Nu vroeg ik me af, gebruiken jullie wel es mensen medicijnen op je honden?

Ik vind het echt niet erg om 19.50 euro te betalen voor die druppels van 5 ml maar als ik Google dan kosten die zelfde druppels rond de 6 euro. Echter heb je wel een recept nodig en die heb ik dus natuurlijk niet.

Ik durf t zelf niet goed. Straks wordt Jaxx blind ofzo

Veel hondenmedicatie is voor mensen.
Boellie kreeg maagbeschermers. Exact dezelfde als die mn schoonvader slikte. :)

Overigens zou ik niet zelf rommelen indd.
Maar je zou wel eens kunnen vragen wat die druppels bij Zoe’s dierenarts kosten. In belgie zijn ze vaak goedkoper dan hier

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 22:14

Ja, Funske kreeg inderdaad ook dezelfde maagbeschermers als ik en zelfs in een veel hogere dosis terwijl hij maar 7kg was. _O- Heb ze wel eens met hem gedeeld. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 22:16

KimD schreef:
Ja, Funske kreeg inderdaad ook dezelfde maagbeschermers als ik en zelfs in een veel hogere dosis terwijl hij maar 7kg was. _O- Heb ze wel eens met hem gedeeld. :')

Ik was er blij mee. Voor t eerst geen zieke hond terwijl ie pijnstillers, ontstekingsremmers en antibiotica had *\o/*

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:35

cursebreaker: Je begrijpt inderdaad niet dat mensen een uitvallende hond los laten lopen en deze niet onder appèl hebben. Dat soort mensen kunnen het echt verpesten voor anderen. Wat fijn dat je in de buurt van zo’n mooi losloopgebied woont. Wij wonen in de buurt van de bossen met ook redelijk wat losloopgebieden, dat vind ik toch wel erg fijn. Al ben ik het met je eens dat het met de coronadrukte niet zo prettig was, maar ik vind dat het de laatste tijd toch wel weer wat rustiger aan het worden is. Er lopen helaas wel een paar niet-opgevoede coronapuppy’s rond, maar die ontlopen we dan maar. :’) Arya had woensdag een relaxed dagje gehad zag ik, ook wel eens lekker toch. Ik ga binnenkort ook eens in de webshop van kiwiwitje kijken, dat zal Melle vast ook niet erg vinden. Wat vervelend dat je je lijn kwijt bent geraakt, maar gelukkig kan je nog een vervanger kopen.

kiwiwitje: Wat een leuke foto’s! <3

fannetje: Wat leuk. Succes dit weekend met je wedstrijd.

996981: Onze teefjes zijn beide gecastreerd, dit is voornamelijk een keuze van mijn ouders geweest, maar ik zou dat zelf met een teef zo weer doen. Melle is in november vorig jaar chemisch gecastreerd en dat werkt op dit moment nog steeds. Ik wil even afwachten hoe zijn gedrag is als de chemische castratie is uitgewerkt en ga dan even goed overwegen of hij opnieuw een chemische castratie krijgt of dat hij wel ‘echt’ gecastreerd wordt. Dit is met name afhankelijk van hoeveel last hij zelf krijgt van zijn hormonen. Wat leuk dat je samen met Frits en je kindje op stap bent geweest. Leuke foto!

cinniz123: Gefeliciteerd met Guapa.

JesdaJinn: Ik heb zelf geen ervaring met menselijke medicatie voor onze honden. Ik zag een paar pagina’s terug wel dat iemand metaclopramide aanraadde tegen misselijkheid bij wagenziekte, dit middel slik ik toevallig zelf ook bij misselijkheid door medicatie. Er zullen dus vast meerdere medicijnen zijn die zowel voor mensen als honden gebruikt zullen worden. Je moet vooral de bestanddelen (ook hulpstoffen) en verhoudingen goed controleren lijkt mij, deze zullen in sommige gevallen verschillen denk ik. Ik zoek het zelf eigenlijk nooit uit en koop dan ‘gewoon’ het medicijn dat mijn dierenarts aanbeveelt, maar er zullen best overlappende medicijnen zijn.

Melle en ik zijn woensdag met mijn beste vriendin en haar hond gaan wandelen in het losloopgebied van de Edese/Ginkelse Heide. Daar hebben we heerlijk kunnen genieten van de heide die al in de bloei stond. Gisteren zijn we gaan wandelen bij Landgoed Mariëndaal, dat is wat mij betreft echt een aanrader. Het is een prachtige omgeving met wat beekjes en een zwemvijver, vooral de zwemvijver viel hier goed in de smaak. Ook kan je er heerlijk door de bossen struinen en zijn er een aantal wandelroutes uitgezet als ik het goed zag. Verder ben ik bezig met de zoektocht naar een nieuw tuig voor Melle. Op dit moment heeft hij een Hurtta Weekend Warrior tuig, maar ik vind dat door de padding toch niet helemaal lekker zitten bij hem. Ik denk dat het een Dog Copenhagen Air tuig wordt of een tuig van Anny X. Daarna volgt dan nog het dilemma: "Welke kleur?". Keuzes. :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:54

Oh wauw, ik heb veel gemist. Heb de afgelopen weken veel moeten werken en heel niet toe gekomen aan bijlezen. Ik heb de pagina's doorgelezen maar een bijleespost is niet te doen op de telefoon..

Nadat ik uit mijn slaapdienst kwam ben ik met mijn moeder en de hondjes naar het bos gegaan. Ik heb nu eindelijk een keer weekend en wilde even relaxen :)

Er was maar 1 modderplas in het bos :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:28

Oh mijn god! :') Was er ook schoon water in de buurt van het bos of gingen deze zo mee naar huis?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:31

Oh jeetje zeg _O-

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:32

KimD schreef:
Oh mijn god! :') Was er ook schoon water in de buurt van het bos of gingen deze zo mee naar huis?

Dit was gelukkig aan het begin van de wandeling. Na 1,5 uur wandelen waren ze weer grotendeels opgedroogd en het meeste vuil verloren :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:35

Oh my _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:56

Ik zou spontaan even langs het asiel rijden om er eentje af te leveren denk ik :=

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 17:57

Kaus schreef:
Ik zou spontaan even langs het asiel rijden om er eentje af te leveren denk ik :=

Neem een hond, dat is leuk zeiden ze _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:38

Daarom wil ik geen langharige :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:52

Oh, wat ziet Cody eruit! _O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 18:53

Hier met Ivy (niet echt lange haren) is het elke dag hetzelfde, vreselijk haha. Als geen zin en tijd heb om te wassen blijft ze aan de lijn. Want de geur van die sloten hier is niet te harden dus niet wassen geen optie.

En de honden maar lol hebben.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 19:17

996981 schreef:
Daarom wil ik geen langharige :')

Ik ben allergisch voor honden. Een golden wist ik zeker dat dat goed gaat en ik ben dol op het ras. Soms wat minder als ze zo'n bui hebben. Al doet Cody dit alleen als hij samen met zijn broer is, dus had me er lichtelijk op voorbereid :')