Maar nee, aanrommelen met medicijnen voor mensen doe ik nooit bij onze dieren. Zelfs niet met paracetamol of primatour. Vaak is de verhouding of de verdunning anders voor dieren.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nayomie schreef:Onze DA heeft ons oogdruppels gegeven door voor mensen zijn bedoeld. Dus sommige dingen zouden voor beiden gebruikt kunnen worden denk ik, maar ik ben ook niet van het uitproberen van medicijnen die in principe voor mensen zijn bedoeld.
Edit; moet er wel bij zeggen dat dit bij de oude DA was waar we inmiddels niet meer bij zitten.
KimD schreef:De oogdruppels van Harvey kost €65,- per potje dus.![]()
Maar nee, aanrommelen met medicijnen voor mensen doe ik nooit bij onze dieren. Zelfs niet met paracetamol of primatour. Vaak is de verhouding of de verdunning anders voor dieren.
cursebreaker schreef:Er zijn wel wat overlappende medicijnen, maar niet veel dus ik zou er inderdaad ook nooit zomaar uit mezelf iets mee proberen bij een dier nee. Paracetamol is bv. voor katten dan ook weer levensgevaarlijk en puur vergif en zo zijn er ook voor honden wel dingen die je voor mensen zonder problemen kunt geven en voor hen vergif zijn. Ik snap dan idd ook echt niet dat mensen gewoon paracetamol aan hun hond geven ofzo of zout laten slikken om te spugen en meer van dat soort grapjes. Waarommmm toch... of dat norit e.d. Vooral op facebook zie ik vaak van die 'adviezen' voorbij komen als iemand weer eens wat plaatst ergens, waar me echt de maag van omdraait. Ik hoop altijd maar van ganser harte dat niemand zulke adviezen ook echt aanneemt ook. Doodeng![]()
Wel sneu voor 'm met z'n oogjes. Het is nu met hoog gras overal e.d. ook wel echt de perfecte tijd vh jaar om dat soort irritaties/gevoeligheden op te lopen ja.
KimD schreef:Is het een allergische reactie of iets?
JesdaJinn schreef:Even een vraagje.
Jaxx heeft wat last van rotzooi uit z'n ogen en heb druppels opgehaald bij de DA. In april had hij hier ook al last van. Jaxx zit overal in te snuffelen dus ik vermoed lichte irritatie van alle rotzooi.
In april is er uitgebreid onderzoek gedaan en daar kwam niks gek uit.
Nu googled ik de druppels en deze zijn ook gewoon te koop voor mensen.
Nu vroeg ik me af, gebruiken jullie wel es mensen medicijnen op je honden?
Ik vind het echt niet erg om 19.50 euro te betalen voor die druppels van 5 ml maar als ik Google dan kosten die zelfde druppels rond de 6 euro. Echter heb je wel een recept nodig en die heb ik dus natuurlijk niet.
Ik durf t zelf niet goed. Straks wordt Jaxx blind ofzo