Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:03

Even zoeken :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:03

DezeNaam schreef:
Ik vind het nogal onzin dat ze zogezegd enkel een aflopende rug hebben wanneer ze in stand gezet worden. Wanneer ze draven zie je de overduidelijke glijbaanrug en kromme poten/('ronde' heupen) ook. Als de aflopende rug enkel een illusie is op foto's dan vraag ik me toch af waarom de Mechelaar (of elke andere normaal gebouwde hond) niet half met zijn achterhand over de grond kruipt wanneer ze een drafje doen.
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens wat filmpjes van de vader op proberen te zoeken. En tja, het is maar wat je mooi vindt? Maar hier kan ik dus echt niet naar kijken. (Geen idee welke de vader is overigens, zo goed kan ik ze nu ook weer niet herkennen. :+ Ik hoop alleszins dat het niet de hond is die je op 2:33 in beeld ziet. :n )
[ Video ]

Dit is de vader sowieso niet op t filmpje. Begin staat al dat t Zitan is op de show :+. Maar volgens mij is t niet de bedoeling om mijn toekomstige pup, dan wel vader ervan af te willen kraken ofzo. Prima als er een mening is over de ruggen, maar zo wordt t bijna persoonlijk afkraken/kritiek hebben. Te stijl vind ik ook niet mooi.

Nogmaals ik ben blij met de puppy die komt. :) We hebben geen broodgefokte hond gereseveerd en komen bij imo een fijne fokker vandaan.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:07

Als ik dat filmpje van die DH word ik daar toch echt niet blij van. Ze zijn achter zo ontzettend overhoekt en hebben zo’n hellend bekken, dat heeft geen functie meer en zorgt alleen maar voor snellere slijtage.
Overdrijving, in welk ras dan ook, komt het ras nooit ten goede. Fokkers moeten ophouden met denken dat ‘meer’ beter is en KM moeten ‘fit to function’ gewoon heel zwaar meewegen wanneer ze een hond kwalificeren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:10

Kaus schreef:
Heb je daar een plaatje van Zoë? Ik kom eigenlijk alleen maar foto's van Crufts tegen als ik show borders google.

Ik heb je privé even gestuurd. Ik vind het niet netjes foto’s van vrienden zo maar openbaar te gooien. Maar ik zal morgen even foto’s filmpje ook zo van mijn eigen honden maken :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:15

Detroit schreef:
Nogmaals ik ben blij met de puppy die komt. :) We hebben geen broodgefokte hond gereseveerd en komen bij imo een fijne fokker vandaan.

Hopelijk krijg je er een fijne hond aan! De grote gemene deler hier lijkt me! :-)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 17:21

Ik vind t ook jammer dat veel rassen doorgefokt worden.
Vroeg of laat word de bouw van honden net zo'n discussiepunt als de kortsnuiten

De foto van al die herders lijkt mij niet dezelfde hond. Ivm kleurverschil maar ook t echte verschil in houding van de hond en de wisselende kopvorm. Er zitten zeker gelijkenissen in de foto. Maar t zou mij niks verbazen als er een andere hond tussen staat. Maar dan nog vind ik t een bijzondere collage, overal in nagenoeg dezelfde houding/positie maar een totaal andere rug.
Beetje de vraag ook wat er mee bedoeld word.
Maar t mag duidelijk zijn dat t geen normale bouw is.

Meer hoeking is vaker slechter dan goed, net als dat heupen op de foto niets zeggen mbt tot klachten van de hond door HD. Want zolang je een optimale spierconditie hebt van je hond, dus een goede bespiering, heeft de hond nagenoeg nooit last van heupproblemen. Heel veel honden worden ivm HD onterecht ingeslapen op jonge leeftijd. Spieren kunnen bijna altijd de gehele heupfunctie overnemen namelijk.
Dus een hond die flink in zn bespiering zit, zal weinig klachten hebben. En de makkelijkheid om spieren te ontwikkelen is erin te fokken. :)
T is ook niet alleen dat je ze zo kan neerzetten, het is daadwerkelijk hun houding geworden. En vroeg of laat gaat dat vanzelf serieuze problemen geven.

In ons ras zie je nagenoeg nooit HD klachten, maar de honden met HD zijn er helaas erg veel als je ze op de foto zet. (wereldwijd) waarvan t grootste deel zonder klachten. Puur en alleen omdat t ras over t algemeen makkelijk veel bespiering opbouwt.
Helaas betekend dit alleen niet dat t daarom maar gewoon goed is om met slechte heupen steeds verder gefokt moet worden.
Ons ras krijgt ook een kortere snuit, en zit met veel andere rassen in t oranje deel.

Afbeelding

Ook een flink werkpuntje. Want van vroeger uit zijn t vooral echt terrier types (wat je terug ziet in de standaard aan maten en gewichten bijv, en in oudere standaard ook aan bijv oorstand)
En Terrier types hebben over t algemeen snuit genoeg.
Maar, we willen natuurlijk ook een showlijn. En ja ik vind die vaak ook mooier dan terriers (werklijn) maar ja of dat t verstandig word? In ons ras zie je toch regelmatig BOS voorkomen. Hoor t de laatste tijd steeds vaker..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:35

Onwijs interessante berichten komen er langs! Ik heb er alleen qua kennis niet zoveel aan toe te voegen maar wel bedankt, erg interessant en leerzaam.

Afbeelding

En waarom zou je het speeltje nog vast houden? :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 18:06

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:07

Heerlijke foto’s xDenies, ik vind je honden echt heel erg leuk <3

Had het gezien Kiwi! Even inlezen op die give sways :D

Ik heb er ook niet superveel verstand van.
Snuitlengte maak ik me bij Otje geen zorgen om iig :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 18:12

haha nee otje is er eentje die onder de rassen valt; meer dan genoeg snuit!

Maar deze zitten dus ergens eind oranje. En das ook niet echt kort.. :o
Afbeelding

Afbeelding

Boellie's snuit is ook niet echt heel kort. Maar wel iets korter dan die van Chick.
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:14

Haha Deniese die laatste foto geweldig.

Ook ren hele leuke foto van Otje gezien.

Vind het ook interessante discussie om te volgen.

Hier Kaus dit bedoel ik van Senna op de tuintafel.

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:16

De snuit is wel bij Senna vanwege vader bulldog. Heeft de dierenarts ook naar gekeken bij puppy check. Ze gaf aan meer de lengte van mama.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:18

Kaus schreef:
Van alle raargefokte rassen vind ik de Duitse Herder nog wel het minst raar _O-

Als je kijkt naar de Mastino napoletano, die bewust met een hoog kruis worden gefokt. Om over die rimpels nog maar te zwijgen :=
[ [url=m/tIvaki.jpg]Afbeelding[/url] ]

Over de 'rare' bouw van de Borzoi is vast ook e.e.a. te zeggen.
[ [url=m/Cb8EAP.png]Afbeelding[/url] ]

Of wat dacht je van deze gekkies?
[ [url=m/IZiq2B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er zijn een heleboel rassen die 'raar' gefokt zijn. Allemaal met een eigen doel waar we misschien niet van op de hoogte zijn als we ons niet verdiepen in een ras. Betekent overigens niet dat er niet een paar flink mislukte tussen zitten hoor.

Maar de rug van de Barzoi en de bedlington hebben een lichte curve om dat bizar hoge tempo te kunnen maken, als een soort elastiekje/springveer. Ook daar geldt uiteraard: overdaad schaadt! Maar wat is de functie van een afhangend kruis bij herders? Of een oplopend kruis bij Napolitano? (Die horen toch net als de spinone alleen iets bollend bij de lendenwervels? En dat heeft volgens mij te maken met het langdurig redelijk langzaamaan kunnen draven zonder te veel inspanning, een iets bollende lendenpartij?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 18:21

Zie senna daar heerlijk zitten _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:23

Van die Napolitano heb ik geen idee hoor := Vind ze vreselijk lelijk dus nooit in verdiept. Bij de DH is er dus niet echt sprake van een afhangend kruis maar 'doorgezakte' hakken waardoor ze af lijken te hangen. En dat heeft te maken met meer kunnen stuwen tijdens het lopen.

Geweldig Punjab _O-

Heerlijke foto's Denies, ze kijken altijd zo blij <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:29

Kaus schreef:
Van die Napolitano heb ik geen idee hoor := Vind ze vreselijk lelijk dus nooit in verdiept. Bij de DH is er dus niet echt sprake van een afhangend kruis maar 'doorgezakte' hakken waardoor ze af lijken te hangen. En dat heeft te maken met meer kunnen stuwen tijdens het lopen.

Geweldig Punjab _O-

Heerlijke foto's Denies, ze kijken altijd zo blij <3

Napolitano is ook écht niet mijn ras, maar ik meen me te herinneren dat die rug soortgelijk aan de spinone hoort te zijn - verder héle andere honden uiteraard.

Afbeelding

En daar zit die 'de hele dag draven' logica achter. Spinone zijn voor mij van die honden voor 'als ik ooooooooit veel plek en geld heb'.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:34

Wat je zegt klinkt wel logisch maar vind de Spinone in z'n algeheel veel functioneler gebouwd. Wel schatjes hoor <3 Die koppies.

Maar aan de andere kant, ook border collies, kelpies en cattle dogs zijn gebouwd om efficiënt lange afstanden te overbruggen (de cattle dog wat minder). Daarin zie je het veel terug door relatief lui te bewegen. Hun bovenlijf beweegt minimaal als ze rennen en ze besparen veel energie. Zeker Dexter (kelpie) kan uuuuuren draven/galopperen zonder moe te worden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:27

Maar kelpies en border collies moeten óók op hoge snelheid kunnen functioneren, die bouw is geschikt om lang te draven én loeihard te rennen. Net als de primitieve rassen om andere redenen dat ook de hele dag moeten kunnen. Dat is een combinatie van weinig lichaamsvet, redelijk droge spieren en economische bewegingen.

Spinone zijn inderdaad veel functioneler dan een Napolitano. Hoewel ik zomaar gok dat die laatste lang geleden óók veel functioneler was. Zag toevallig laatst oude afbeeldingen van de - ik meen - Belgische mastiff. Die is uitgestorven, maar was dus qua bouw redelijk vergelijkbaar met een spinone, maar met uiteraard een mastiff kop erop ;) (en dan niet zo'n overmatig geplooide kop, maar een gewone ouderwetse mastiff kop)

Edit, foto's toegevoegd Belgische mastiff:

Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:38

Ik ga jullie nog één keer vervelen met een post/foto van mijn muppets. Ik ben lekker eigenwijs geweest om ze beide tegelijk mee te nemen en ondanks het eerste gedeelte hebben we toch een lekker wandelingetje gemaakt. En aangezien het rustig was heb ik geprobeerd om een foto van ze te maken. Had eigenlijk een ander idee in mijn hoofd vanwege een puppy-foto die ik ook zo heb maar eigenlijk is deze vele malen leuker <3 Dus 31 foto's verder ..

Afbeelding

Citaat:
Ik ga even in een hoekje een traantje wegpinken.. geen woorden die beschrijven hoe ontzettend dankbaar ik voor deze muppets ben ❤ En ondanks dat het meer regent dan dat de zon schijnt, zijn hun toch iedere dag dat kleine zonnestraaltje die door de wolken heen piept. Ze laten me lachen, ze zijn blij met me, en ze zorgen dat ik eruit kom. Ze stellen geen vragen, ze geven gewoon even die dikke knuffel of enorme natte lebber over je smoel.. De tijd gaat veel te hard & we pakken de momenten die we kunnen pakken. Maaruh.. lekker cliché.. 'The best therapist(s) has fur and four legs' ❤

En nu ga ik verder genieten van m'n pijn .. :P Die ik toch ook al van het werken had.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 20:52

<3

Nog niet van de pijn af? :(

Hier net de dames en de heer even op de weegschaal gezet.
Djessey ; 13,2 kg
Chicka ; 14,2 kg
Bullet ; 16,4 kg

Chicka is wel wat afgevallen, maar ik zie er liever nog een beetje vet vanaf. Maargoed, dat wil ik bij mezelf ook nog ;)
Djessey probeer ik iets aan te laten komen. Ze is eigenlijk heel goed op gewicht maar er mag van mij iets vet op. Ik denk dat dat mooier en iets beter is.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:58

Knappe honden Denies! Sterkte met je pijn :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:04

Knappe honden <3 sterkte!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:12

Wat een heerlijke foto denies
Hopelijk ben je snel van de pijn af, wat rot zo :(

@kiwi
Ik vind je doggies altijd prachtig uitzien in ieder geval, ongeacht het gewicht hihi maar leuk om die cijfers eens in te zien!

Ik geniet ook weer met volle teugen van die twee hier. Mijn huidige uitzicht:

Afbeelding
Afbeelding

Sansa wordt weer tot Kitty-Pillow omgetoverd :=
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 21:13

Ahh thanks curse <3

Mijn honden zijn goed met de katten maar zoals arya en sansa zijn is wel een soort droom :o

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:26

Even geen persoonlijke reactie (ben moe) maar zie wel weer allemaal leuke foto's voorbij komen en vind de discussies ook wel interessant om te volgen. Dusseh...ga zo door :D