Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:52

Nee ze wurmde zich er 5 keer uit :D gelukkig is ze erg rustig op vreemd terrein dus ik maakte me niet zo'n zorgen. :-) sky vond het makkelijker achteraf dan daisy. Daisy ging rollen om dat stomme tuigje maar af te krijgen :p ze liepen wel veel, dat was leuk! En mijn hondje beschermde ze tegen de grote hond, erg leuk om te zien <3

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:32

ik had vandaag een tuigje gehaakt, nu perfect passend. is ze mij er een paar keer eruit geglipt XD de laatste keer heb ik opgegeven. ik laat haar er langzaam aan wennen, heeft geen haast :)

het andere tuigje die ik gekocht heb is haar nog wat te groot, zodra ze wat makkelijker en groter is kan ik haar normale tuigje omdoen en dan met dit mooie weer in het gras laten spelen, incl. dat kleine klimboompje (waarvan ik nu al weet dat ze daar intensief van gebruik maakt XD)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:49

Zelf gehaakt, knap hoor! :oo Ik heb tuigjes alleen ooit bij mijn konijn geprobeerd, maar die zette er echt geen stap in.

Ik ontdekte bij Puck net een bult achter haar oor.. Vrij zeker dat ze die vrijdag nog niet had :/ dus ik wacht met de dag af hoe het zich ontwikkelt en als het niet verandert volgende week naar de DA. Als het erger wordt, ga ik eerder. Maar bij mijn vorige ratten heeft één nooit tumoren gekregen, en de ander was al zo oud dat ik er niks aan heb laten doen en uiteindelijk laten inslapen, dus ik weet niet echt wat wijsheid is nu.. (Al denk ik dat het een abces is, gezien de plaats en hoe snel het is gegroeid)

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:14

Afbeelding := :=

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:29

Arme rat :') =:)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:59

armes ding :') _O- is ie wel weer lekker schoon XD

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:24

ik vond mijn kooi van de hoogte veel te klein, ik naar de bouwmarkt en kopen. kan iemand mij vertellen waarom ik de kooi groter maken moet zonder dat het nodig is? ik doe net of ik 10 ratten heb >;) :')

hij is 60 cm in de lucht gegaan. de meiden vinden het echt geweldig *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:38

Gaaf! Met wat heb je dat gedaan?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:32

Macs schreef:
Gaaf! Met wat heb je dat gedaan?

Ja, dat vraag ik me ook al af... :D

Wel heel leuk dat ze zoveel ruimte krijgen.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:59

ze zijn er ook heel erg blij met hun ruime kooi :D de twee dames gelukkig ik nog gelukkiger *\o/* vraag me nog steeds af hoe ik al die spullen in de kleine kooi heb gekregen >;) :=

dat is een ren voor buiten, voor de konijnen en kleindieren. ik had geluk dat het bijna dezelfde maat was als mijn kooi. ik heb 2 delen iets inkorten moeten.

dat bovendeel (dak) kon ik er zo afhalen, ik heb de tussenstuk erin gzet en vast gezet met tairip. Ik heb rekening gehouden met dat wanneer ze 1 of meerdere kapot knagen dat het nog altijd goed stabiel blijft en er geen ongelukken gebeuren.

het hoort zich alles niet zo stabiel aan. maar doordat ik er verdiepingen erin gemaakt heb en bakjes, is het heel stabiel. past nog normaal door de deur heen, wanneer nood kun je het zonder probleem buiten de deur rollen.
je kunt er hard tegen het bodengedeelte aanduwen maar dat beweegt zich niet, alles in orde.

het dak kon ik er zo weer opzetten en heb ik voor de zekerheid ook met tairip vast gezet.

de twee stukken die overgebleven was wegen die inkorting heb ik als verdieping gemaakt, daar zie je nu ook een handdoekje erop. dan kunnen ze er gemakkelijker erover lopen.

er komen nog meer handdoekjes erin, ik wil niet dat ze tever naar beneden kunnen vallen als ze maar eens een stap fout zetten.

alle scherpe randen zijn afgewerkt. ik heb er ongeveer 3 uur voor gebruikt..

ik kwam op het idee om het zelf te maken omdat ik anders meer als 200 euro tot 250 euro voor een kooi moet betalen die zo breed is en in de hoogte gaat zoals nu.
door dat ik het zelf gemaakt heb, heb ik in totaal met alle materiaal 50 euro betaald.

ik wou een brede kooi hebben omdat wanneer ze ouder zijn en niet zo goed meer kunnen klimmen, dat ze onder ook veel plaats hebben. maar nu ze jong zijn wil ik ook een hoge kooi hebben, kunnen ze lekker klimmen. ja ik heb veel eisen, misschien wel teveel. maar deze dieren hebben dan ook mijn hart gestolen :')

het boven gedeelte kan ik er zonder problemen er weer afhalen, mijn oude kooi hoefde ik niet te verbouwen of in te snijden.

kooi is nu 160m hoog en 1m breed,diepte 50cm. ze komen er natuurlijk ook iedere dag lekker uit, hebben ze mijn woning van 45Qm ook voor zich :')

edit: Toevoeging

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:28

Handig en creatief. :wow: +:)+
Ik heb in 2006 of 2007 idd iets van €200,- betaald voor een volière die 160x85x85cm als maat had (ex pootjes).

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 02:51

Dankje wel:)

Deze kooi had al 150 euro gekost, met pootjes.. Dan incl. Alle spullen en de dieren. Volgende dag naar dierenarts, die week daarop ook.. Dat had ook al totaal meer als 250 gekost.

Deze twee meiden zijn het mij wel dubbel en drievoud waard, ze zijn met ieder klein dingetje er wel heel erg blij mee.

Geld speelt bij mij geen rol als het om de gezondheid van de dieren gaat, natuurlijk kijk ik wel op het geld voor de spullen voor hun.
Veel spulletjes heb ik zelf gemaakt, kost bijna niets. Oude handdoeken hebben wij allemaal wel, en oude kapotte kleding ook ;)
Wanneer het dan kapot geknaagd is, dan gaat het weg in de vuilnis.

Handdoek en kapotte kleren hebben een tweede leven gehad, de ratten helemaal blij. En ik gooi niet onnodig spullen weg.

Ik geniet van deze twee meiden, erg dankbare dieren! Ik had nooit gedacht ratten zulke leuke en lieve dieren te vinden, ze zijn ook altijd blij als ik weer thuis ben (natuurlijk wegen de lekkers, XD)

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:04

Pffffff moet maar even gaan teruglezen! Wat ben ik hier lang inactief geweest. Komende dagen maar even teruglezen, heb toch vakantie :3

Als jullie willen weten hoe het met Dobby&Dreuzel gaat :D :
[BB-ITP] Ratjes Dobby & Dreuzel

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:57

Nog mensen naar de exoknaag geweest vandaag? Ik heb lekker geshopt. O:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:12

Ik ben 1x in Houten geweest en nooit weer.
Maar dat ligt aan mij, ik trek de drukte niet. :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:15

Ik moest stage lopen helaas, was er graag heen geweest, ook om nieuwe muizen te kopen :P

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:46

Nope, niet geweest. Was ik vast thuisgekomen met een ratje en dat moet maar niet daar.

Muisjes! Leuk! Wil ik ook graag gaan houden.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:01

Zijn er hier mensen die eventueel interesse hebben in een vogelkooi? Ik heb er eentje in de schuur staan waar ik al 2 jaar niets meer mee doe. Hebben voorheen m'n ratjes in gezeten.
Hij is ongeveer 1.60 hoog (incl pootjes).
Ik bedacht me dit ineens omdat ik even bij zat te lezen en zag dat het over kooien ging ed

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:56

hoe doen jullie dat met nieuwe ratten aan elkaar laten wennen? ik vraag het uit intresse;)

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:59

Eerst op voor alle ratten nieuw terrein, bijvoorbeeld badkamer oid. Daarna in een lege kooi en dan steeds opbouwen. Op internet staan veel 'handleidingen'. Zelf nog nooit gedaan overigens :3

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:10

dan kijk ik daar ook even, ik vraag het omdat veel mensen hier daarmee ervaring hebben.

ik wil niet onbedingt nog een rat erbij hebben, maar ik heb de mogelijkheid om 2 dames op te halen die even oud zijn. en ik geloof zelfs uitdezelfde nest als Bo en Nova, maar dat moet ik nog maar navragen.

dat is niet de reden waarom ik de kooi vergrotert heb, maarja het kriebelt wel een beetje. Ratten zijn echt geweldige dieren, zo dankbaar, zo lief, en leren snel! ik heb de tijd en geld er wel voor, en plaats ook ;)

Bo en Nova zijn zusjes maar erg verschillend van elkaar, van karakter dan. erg leuk om te zien :) Bo is helemaal gek op zakjes, en is houd van avontuur. Nova is verlegen en is heel tevreden met haar bakjes met verschillende sooten stof erin om te verstoppen.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:03

vandaag zijn er twee dames bijgekomen, fotos plaats ik nog een andere dag.

ik heb een kleine kooi voor de zekerheid erbij gekocht, voor als het toch eventjes niet goed gaat of voor de evt. zieke dieren.

ik had de twee nieuwen in de kooi en Bo en Nova los lopen, na een 20 min. aangekeken te hebben heb ik de kooi opengezet.
dan na 10 minuten heb ik allen in hun grote kooi gezet.

geen gepiep, geen gekreis, acceptatie in de groep, ze eten nu lekker allen samen. de rangorde zijn ze nu wel een beetje aan het bepalen, maar er heerst verder wel alle rust.

Bo en Nova zijn direct heel erg anders, ben heel positief. voorheen waren ze voor mijn doen wel erg rustig. nu zijn ze aktief en Bo is niet meer zo bang (gister en vandaag was ze zo oneens bang, ze sliep ook alleen..)

de dames hebben dezelfde leeftijd, zijn zo op het eerste gezicht makkeijke dieren. kan ze oppakken, hun voer geven dt ik vast heb (ze weten wat eten is en wat mijn vingers zijn).

Ik zie net dat Nova een hyperactive adhd rat is :') ze springt van de ene kant naar de andere _O-

ben nu al gek met ze :)

(Bo is de baas en dat laat ze merken, de nieuwen en Nova accepteren dat)

De twee nieuwen heten Lolita en Dorete

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:05

hier de fotos van de twee nieuwe damens:

Dorete: ik ben er nog niet helemaal uit of ze een donkerbruine kleur heeft of zwart. moet ik morgen met het daglicht kijken.
Afbeelding

Lolita:
Afbeelding

En dan Bo: The Boss over de damens incl. over mij :')
Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:12

Leuk zeg!! Fijn dat het zo goed gaat met de dames :) Grappig dat je gister zei "het kriebelt wel een beetje" en ze er nu al zitten :D leuk haha :)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:07

Wat een ontzettend leuke ratten heb je erbij! Hopelijk blijft het een goede match tussen de dames. Ik moest even lachen toen ik bij ging lezen, eerst was het een eventuele optie, en 2 berichten later waren ze er al :))