Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:Schijnzwanger merk je meestal ook pas een aantal weken na de loopsheid overigens, dus ik verwacht dat het dat eigenlijk ook nog niet is en dat ze idd een wat intensere loopsheid heeft en wat langer nodig heeft om bij te trekken. Maar bij twijfel gewoon even contact opnemen met DA, aangezien ze wel dat hangerige/plakkerige gedrag blijft houden en zichzelf nog niet is.
Ik hoor het om me heen toch wel vaker dat genoeg teefjes een best intense eerste loopsheid hebben - is onze eigen ervaring helaas ook geweest.

) Huilen in ieder geval. Ik wissel veel van lijnen, en heb van deze shop bv ook nog een zware dubbel gestikte leren lijn, maar ik miste de bruine toch wel echt enorm. Dus maar even gestopt voor een nieuwe - zul je zien dat ik de ander binnenkort vind. Gelukkig hebben ze onwijs goede prijzen, zeker gezien de goede kwaliteit van de handgemaakte producten; €27 voor een enkel gestikte leren politie/multi lijn

ze is nu 10 maanden dus vroeg of laat zal ik er toch aan moeten geloven
10 maanden gister, zal haar eens wegen deze week en meten. Tot nu toe denkt iedereen nog steeds dat ze een windhond is
fannetje schreef:Voor iedere teef is het weer anders idd, Roetsj had 2 weken bloedverlies, maar bleef ook hangerig/zielig na haar hoogtij dagen, werd ook schijnzwanger. En aantrekkelijk voor reuen van 2 weken ervoor tot 2 maanden na haar hoogtijdagen. Geen feestje dus, dus toen alles rustig was het kippenhok laten verwijderen.
Nicky, hou ook haar drinkgedrag in de gaten, las ze ineens meer gaat drinken dan normaal kna dat ook een teken zijn dat er iets niet goed gaat.
Nynkster schreef:Als ik jullie zo hoor kijk ik er echt niet naar uit dat die van mij loops wordtze is nu 10 maanden dus vroeg of laat zal ik er toch aan moeten geloven
![]()
Gister poging tot foto van haar, maar dat vind ze gewoon niks, vandaag nog maar een poging10 maanden gister, zal haar eens wegen deze week en meten. Tot nu toe denkt iedereen nog steeds dat ze een windhond is
996981 schreef:Wij hebben ons teefje destijds laten steriliseren na de eerste loopsheid. Onder andere om het gesmeer in huis en schijn zwangerschap te voorkomen. Achteraf had ik dat niet weer gedaan denk ik, gezien ze soms last heeft van angst “agressie” (meer dan blaffen doet ze niet). Nu ik weet dat er een verband is tussen steriliseren en angstagressie zou ik er beter over na denken.
Wat zijn voor jullie de afwegingen om een reu wel of niet te helpen?
996981 schreef:Wij hebben ons teefje destijds laten steriliseren na de eerste loopsheid. Onder andere om het gesmeer in huis en schijn zwangerschap te voorkomen. Achteraf had ik dat niet weer gedaan denk ik, gezien ze soms last heeft van angst “agressie” (meer dan blaffen doet ze niet). Nu ik weet dat er een verband is tussen steriliseren en angstagressie zou ik er beter over na denken.
- zelf, dus dat was voor ons toen wel de doorslag. D'r ietwat onzeker gedrag wat ze voor de loopsheid ook al wat had, is ook niet verergerd so far. Als ik zie wat ik aan teven eigenaren om me heen heb waar ze spoed operaties hebben moeten uitvoeren op latere leeftijd + wat we in de praktijk zagen qua baarmoederontstekingen en kanker e.d. ; die kennis heeft bij ons ook zeker meegeholpen wat betreft keuzes maken, en ondanks dat ik me wel ook goed heb ingelezen over de eventuele nadelen/risico's wat er aan het castreren zitten, en even getwijfeld omdat ik bang was dat haar onzekerheid verergerd zou worden, tipte de weegschaal hier toch uiteindelijk wel duidelijk naar castreren toen we dus zagen dat het afwijkend gedrag toch een hormonale oorzaak leek te hebben en gewoon het zien dat ze overal echt last van had. Nu zijn we op een paar maanden na bijna een jaar verder alweer en ik kan zeggen dat ik nog steeds blij ben dat we het hebben gedaan.
Maar ik vind wel dat je je idd bewust moet zijn van wat er ook voor nadelen aan vast kunnen kleven. So far, hebben wij daar gelukkig nog niks van ondervonden, maar de tijd zal het leren. Je grijpt natuurlijk hormonaal flink in als je castreert en dat kan op verschillende manieren wel van invloed gaan zijn later, maar persoonlijk ken ik dan eigenlijk weer geen 'geholpen' teven die ernstige hinder ergens van hebben; wel moeite me gewicht op peil houden, maar dat hangt vaak toch ook samen met de eigenaar en wat deze wel/niet goed doet hierin, en je hoort regelmatig incontinentie en dat lijkt vooral samen te hangen met de operatie zelf en de kunde van een DA - en ook hierin ken ik geen persoonlijke gevallen. De herder van m'n schoonzus, maar die werd incontinent met 11 jaar dus dat link ik eerder aan ouderdom als de operatie van jaren ervoor. Het is gewoon echt allemaal afwegen door je wat in te lezen, te praten met professionals waar je het advies van vertrouwt, om je heen luisteren naar ervaringen/kennis van anderen, kijken naar je hond en dan gaan afwegen waar je eigen gevoel hierin staat. Elk individu/situatie is gewoon anders.
cinniz123 schreef:Hier reu niet geholpen en inmiddels al bijna 11 jaar.
1 teef geholpen ivm dat ze echt zich zelf niet was weken voor,tijdens en na de loopsheid.
Teef 2 ,2 jaar en nog niet geholpen maar nog wel in twijfel.
Ik kijk deze loopsheid nog aan en dan ga ik beslissen.
De vorige 2 keer loops was ze zo lang niet in dr hum en heel chago dat ik t overweeg.
Teef 3 moet de eerste keer nog loops worden dus geen ervaring.
Whooopwhoop Guapa is vandaag 2 jaar!!