Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:Schijnzwanger merk je meestal ook pas een aantal weken na de loopsheid overigens, dus ik verwacht dat het dat eigenlijk ook nog niet is en dat ze idd een wat intensere loopsheid heeft en wat langer nodig heeft om bij te trekken. Maar bij twijfel gewoon even contact opnemen met DA, aangezien ze wel dat hangerige/plakkerige gedrag blijft houden en zichzelf nog niet is.
Ik hoor het om me heen toch wel vaker dat genoeg teefjes een best intense eerste loopsheid hebben - is onze eigen ervaring helaas ook geweest.
fannetje schreef:Voor iedere teef is het weer anders idd, Roetsj had 2 weken bloedverlies, maar bleef ook hangerig/zielig na haar hoogtij dagen, werd ook schijnzwanger. En aantrekkelijk voor reuen van 2 weken ervoor tot 2 maanden na haar hoogtijdagen. Geen feestje dus, dus toen alles rustig was het kippenhok laten verwijderen.
Nicky, hou ook haar drinkgedrag in de gaten, las ze ineens meer gaat drinken dan normaal kna dat ook een teken zijn dat er iets niet goed gaat.
Nynkster schreef:Als ik jullie zo hoor kijk ik er echt niet naar uit dat die van mij loops wordtze is nu 10 maanden dus vroeg of laat zal ik er toch aan moeten geloven
![]()
Gister poging tot foto van haar, maar dat vind ze gewoon niks, vandaag nog maar een poging10 maanden gister, zal haar eens wegen deze week en meten. Tot nu toe denkt iedereen nog steeds dat ze een windhond is
996981 schreef:Wij hebben ons teefje destijds laten steriliseren na de eerste loopsheid. Onder andere om het gesmeer in huis en schijn zwangerschap te voorkomen. Achteraf had ik dat niet weer gedaan denk ik, gezien ze soms last heeft van angst “agressie” (meer dan blaffen doet ze niet). Nu ik weet dat er een verband is tussen steriliseren en angstagressie zou ik er beter over na denken.
Wat zijn voor jullie de afwegingen om een reu wel of niet te helpen?
996981 schreef:Wij hebben ons teefje destijds laten steriliseren na de eerste loopsheid. Onder andere om het gesmeer in huis en schijn zwangerschap te voorkomen. Achteraf had ik dat niet weer gedaan denk ik, gezien ze soms last heeft van angst “agressie” (meer dan blaffen doet ze niet). Nu ik weet dat er een verband is tussen steriliseren en angstagressie zou ik er beter over na denken.
cinniz123 schreef:Hier reu niet geholpen en inmiddels al bijna 11 jaar.
1 teef geholpen ivm dat ze echt zich zelf niet was weken voor,tijdens en na de loopsheid.
Teef 2 ,2 jaar en nog niet geholpen maar nog wel in twijfel.
Ik kijk deze loopsheid nog aan en dan ga ik beslissen.
De vorige 2 keer loops was ze zo lang niet in dr hum en heel chago dat ik t overweeg.
Teef 3 moet de eerste keer nog loops worden dus geen ervaring.
Whooopwhoop Guapa is vandaag 2 jaar!!