Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:32

Schijnzwanger merk je meestal ook pas een aantal weken na de loopsheid overigens, dus ik verwacht dat het dat eigenlijk ook nog niet is en dat ze idd een wat intensere loopsheid heeft en wat langer nodig heeft om bij te trekken. Maar bij twijfel gewoon even contact opnemen met DA, aangezien ze wel dat hangerige/plakkerige gedrag blijft houden en zichzelf nog niet is.

Ik hoor het om me heen toch wel vaker dat genoeg teefjes een best intense eerste loopsheid hebben - is onze eigen ervaring helaas ook geweest.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:35

cursebreaker schreef:
Schijnzwanger merk je meestal ook pas een aantal weken na de loopsheid overigens, dus ik verwacht dat het dat eigenlijk ook nog niet is en dat ze idd een wat intensere loopsheid heeft en wat langer nodig heeft om bij te trekken. Maar bij twijfel gewoon even contact opnemen met DA, aangezien ze wel dat hangerige/plakkerige gedrag blijft houden en zichzelf nog niet is.

Ik hoor het om me heen toch wel vaker dat genoeg teefjes een best intense eerste loopsheid hebben - is onze eigen ervaring helaas ook geweest.

Ja net gelijk maar even gebeld, zenuwpees als ik ben :')
Maar ze zegt ik zou even temperaturen en als dat normaal is hoef ik me geen zorgen te maken en heeft ze inderdaad gewoon wat moeite om bij te trekken na de loopsheid.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 14:57

Djes was ook echt mehh na de eerste loopsheid. Bij de 2e eigenlijk nergens last meer van

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:02

kiwiwitje schreef:
Djes was ook echt mehh na de eerste loopsheid. Bij de 2e eigenlijk nergens last meer van

Okee dat is hoopgevend :')
Temp was prima, ze heeft dan gewoon wat meer tijd nodig. :(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:36

Fijn dat de temp goed is! Is ook nogal wat, die hormonen.
Hopelijk trekt het snel weer bij!

--

Hier een rustig dagje voor Arya vandaag ivm dat ik vanalles nog moest en moet doen.
Dus ze heeft wat nieuws te knagen gehad van Kiwi's shop; buffel kauwplaten. Die vallen onwijs goed in de smaak, dus daar gaan we binnenkort meer van bestellen.

Afbeelding

Voor de rest staat de chill-modus aan

Afbeelding

Vanochtend nog even een nieuwe bruine leren multi lijn gaan halen bij de winkel waar ik onze leren spullen al 15 jaar koop. Ik weet niet Hoe, maar ik ben de andere bruine leren lijn kwijt (Hoe dan? denk je vast. Dat denk ik dus ook :') ) Huilen in ieder geval. Ik wissel veel van lijnen, en heb van deze shop bv ook nog een zware dubbel gestikte leren lijn, maar ik miste de bruine toch wel echt enorm. Dus maar even gestopt voor een nieuwe - zul je zien dat ik de ander binnenkort vind. Gelukkig hebben ze onwijs goede prijzen, zeker gezien de goede kwaliteit van de handgemaakte producten; €27 voor een enkel gestikte leren politie/multi lijn _/-\o_

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 18:25

Even puppyspam hoor.
Voor de gene die bewegend beeld willen; @specialmuchi op instagram
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:31

Lekkere bolletjes

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 20:32

Hier 2 weken bloedverlies en dat is dan ook exact wanneer Charlie begint te huilen als een wolf en heel zielig wordt. Zo dom als een achterdeur maar een goede neus heeft die wel :+
Naya is 11 juli loops geworden en 2 weken later waren haar hoogdagen. Charlie heeft al lang geen interesse meer in haar maar zondag tijdens de fotoshoot had de reu van de fotograaf wel nog veel interesse.. zal nog goed rieken zeker… (ondanks haar bad)

Lastig van de Jack Russel maar vind dat je het wel mooi hebt opgelost!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 00:52

Voor iedere teef is het weer anders idd, Roetsj had 2 weken bloedverlies, maar bleef ook hangerig/zielig na haar hoogtij dagen, werd ook schijnzwanger. En aantrekkelijk voor reuen van 2 weken ervoor tot 2 maanden na haar hoogtijdagen. Geen feestje dus, dus toen alles rustig was het kippenhok laten verwijderen.
Nicky, hou ook haar drinkgedrag in de gaten, las ze ineens meer gaat drinken dan normaal kna dat ook een teken zijn dat er iets niet goed gaat.

Lugea, wij doen agility en dit wordt onze 3e wedstrijd in de 1e graad.

Kim, die 2e foto, gremlin style ;)

JJ, wat Jinn betreft, je zou zeggen dat er toch een schimmel component inzit, want daar zie je dat verkleuren op deze manier normaal wel bij terug. ook vanwege die stippels in het wit.
Vooral bij Spaniels zie je dat schimmelen, daar heb je natuurlijk ook blauw- en roodschimmel wat daar veel voorkomt, dus ik zou zeggen dat Jinn dat ook heeft.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:03

Als ik jullie zo hoor kijk ik er echt niet naar uit dat die van mij loops wordt :+ ze is nu 10 maanden dus vroeg of laat zal ik er toch aan moeten geloven _O-

Gister poging tot foto van haar, maar dat vind ze gewoon niks, vandaag nog maar een poging _O- 10 maanden gister, zal haar eens wegen deze week en meten. Tot nu toe denkt iedereen nog steeds dat ze een windhond is :P

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:45

fannetje schreef:
Voor iedere teef is het weer anders idd, Roetsj had 2 weken bloedverlies, maar bleef ook hangerig/zielig na haar hoogtij dagen, werd ook schijnzwanger. En aantrekkelijk voor reuen van 2 weken ervoor tot 2 maanden na haar hoogtijdagen. Geen feestje dus, dus toen alles rustig was het kippenhok laten verwijderen.
Nicky, hou ook haar drinkgedrag in de gaten, las ze ineens meer gaat drinken dan normaal kna dat ook een teken zijn dat er iets niet goed gaat.

Thanks voor de tip, haar eet en drink gedrag is normaal. Als m'n vriend thuiskomt is ze ook nog steeds een blij ei het is alleen van korte duur. Ze is duidelijk niet op der gemak. dus we doen rustig aan en we houden haar goed in de gaten.

Nynkster schreef:
Als ik jullie zo hoor kijk ik er echt niet naar uit dat die van mij loops wordt :+ ze is nu 10 maanden dus vroeg of laat zal ik er toch aan moeten geloven _O-

Gister poging tot foto van haar, maar dat vind ze gewoon niks, vandaag nog maar een poging _O- 10 maanden gister, zal haar eens wegen deze week en meten. Tot nu toe denkt iedereen nog steeds dat ze een windhond is :P

Als ze er net zo lang over doet als Mezzy heb je nog 5 maanden voor dat het komt. :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:51

Wij hebben ons teefje destijds laten steriliseren na de eerste loopsheid. Onder andere om het gesmeer in huis en schijn zwangerschap te voorkomen. Achteraf had ik dat niet weer gedaan denk ik, gezien ze soms last heeft van angst “agressie” (meer dan blaffen doet ze niet). Nu ik weet dat er een verband is tussen steriliseren en angstagressie zou ik er beter over na denken.

Wat zijn voor jullie de afwegingen om een reu wel of niet te helpen?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:59

996981 schreef:
Wij hebben ons teefje destijds laten steriliseren na de eerste loopsheid. Onder andere om het gesmeer in huis en schijn zwangerschap te voorkomen. Achteraf had ik dat niet weer gedaan denk ik, gezien ze soms last heeft van angst “agressie” (meer dan blaffen doet ze niet). Nu ik weet dat er een verband is tussen steriliseren en angstagressie zou ik er beter over na denken.

Toevallig heb ik mijn reu kortgeleden laten helpen. En voor ons heeft dit goed uitgepakt.

Hij was eerst chemisch gecastreerd en toen dat was uitgewerkt kwamen zijn hormonen in alle hevigheid terug. Dat hebben we geweten. Zijn uitvalsgedrag wat we aardig onder controle hadden kwam vele malen erger terug. Hij was op dat moment niet te bereiken, zelfs niet als je een snoepje, speeltje of iets tegen hem aan gooide. Wandelen was echt overleven.

Na veel gesprekken met een hoop mensen zijn we voor de castratie gegaan. En dit heeft goed uitgepakt gelukkig. Hij is beter te bereiken buiten, we kunnen nu af en toe een hond passeren zònder een hoop geblaf. En hij reageert niet meer op elke geur, loopse teef etc. Die hormonen zaten hem echt goed in de weg.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:59

996981 schreef:

Mezzy word ook geholpen in November.

Ik denk dat voor veel mensen dezelfde afweging geldt voor een reu. Wij hebben van huis uit alleen maar reuen gehad, allen gecastreerd en nog nooit problemen qua angst agressie gehad. Maar ik ken ook wel mensen die het wel hebben na castratie reu.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 09:07

996981 schreef:

Hier word gewoon niet in een gezonde hond gesneden. Niet bij reu en niet bij teef. Als je echt een reu hebt die door loopse teven in de wijk meer van de leg is en amper eet en supplementen niet genoeg doen dan zou ik een reu laten helpen.
Een teef zou ik altijd minimaal 1 eierstok willen laten zitten(bij bijv keizersnede, baarmoederontsteking oid)
Hierbij blijven ze hormonaal intact.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:09

Ahh ik zie schattige pups voorbij komen. Baal echt dat ik niet de mogelijkheid heb gehad tot daar te komen deze keer. Die alweer bijna 8 weken zijn echt voorbij gevloooogen zeg pff.

Wat 'helpen' betreft:
Hier gekozen voor castratie bij Arya en dus ondanks de nadelen die eraan kunnen zitten, gekozen om hormonaal flink in te grijpen. Net als Roetsj was het geen pretje en dan vooral ook voor haarzelf niet. Lang naar de loopsheid toe gesukkeld, best zware loopsheid - nu is dit m'n eerste teef dus geen eigen vergelijkingsmateriaal, maar heb wel een beeld van hoe het bij de meesten eraan toe gaat en daarin was het bij Arya toch een stuk intenser. MAAR: loopsheden zwakken natuurlijk wel af naarmate er meer volgen. Maar erna nog een hele irritante schijnzwangerschap gehad. De loopsheid zelf zal bij een volgende idd wel minder geworden zijn, maar die schijnzwangerschap neemt meestal niet af - kun je wel eventueel ook ondersteunen met supplementen maar uiteindelijk doen die ook maar 'zoveel' en als ik zie ook hoe ze op hoogtij dagen tijdens schijnzwangerschap in huis was maar zeker ook buiten met andere honden... nah, gewoon nee bedankt. Ze is maanden van de leg geweest qua gedrag (waarbij ik eerst dacht dat de oorzaak puur onzekerheid was, maar dat is het achteraf gezien toch niet geweest) en dat trok na de schijnzwangerschap dus echt ineens bij en toen werd ze weer d'r eerdere 'normale' - voor zover ze normaal is :') - zelf, dus dat was voor ons toen wel de doorslag. D'r ietwat onzeker gedrag wat ze voor de loopsheid ook al wat had, is ook niet verergerd so far. Als ik zie wat ik aan teven eigenaren om me heen heb waar ze spoed operaties hebben moeten uitvoeren op latere leeftijd + wat we in de praktijk zagen qua baarmoederontstekingen en kanker e.d. ; die kennis heeft bij ons ook zeker meegeholpen wat betreft keuzes maken, en ondanks dat ik me wel ook goed heb ingelezen over de eventuele nadelen/risico's wat er aan het castreren zitten, en even getwijfeld omdat ik bang was dat haar onzekerheid verergerd zou worden, tipte de weegschaal hier toch uiteindelijk wel duidelijk naar castreren toen we dus zagen dat het afwijkend gedrag toch een hormonale oorzaak leek te hebben en gewoon het zien dat ze overal echt last van had. Nu zijn we op een paar maanden na bijna een jaar verder alweer en ik kan zeggen dat ik nog steeds blij ben dat we het hebben gedaan. :j Maar ik vind wel dat je je idd bewust moet zijn van wat er ook voor nadelen aan vast kunnen kleven. So far, hebben wij daar gelukkig nog niks van ondervonden, maar de tijd zal het leren. Je grijpt natuurlijk hormonaal flink in als je castreert en dat kan op verschillende manieren wel van invloed gaan zijn later, maar persoonlijk ken ik dan eigenlijk weer geen 'geholpen' teven die ernstige hinder ergens van hebben; wel moeite me gewicht op peil houden, maar dat hangt vaak toch ook samen met de eigenaar en wat deze wel/niet goed doet hierin, en je hoort regelmatig incontinentie en dat lijkt vooral samen te hangen met de operatie zelf en de kunde van een DA - en ook hierin ken ik geen persoonlijke gevallen. De herder van m'n schoonzus, maar die werd incontinent met 11 jaar dus dat link ik eerder aan ouderdom als de operatie van jaren ervoor. Het is gewoon echt allemaal afwegen door je wat in te lezen, te praten met professionals waar je het advies van vertrouwt, om je heen luisteren naar ervaringen/kennis van anderen, kijken naar je hond en dan gaan afwegen waar je eigen gevoel hierin staat. Elk individu/situatie is gewoon anders.

En dat is met reutjes hetzelfde. Als blijkt dat de hond hormonaal gewoon echt zichzelf in de weg blijft zitten en je vanalles al hebt geprobeerd van chemisch castreren tot training e.d. zou ik ook serieus overwegen om te casteren bv. Rex van ons werd met 2 jaar gecastreert; die bleef serieus problemen houden met zijn 'ding', wat hormonaal te herleiden was en dat was ook met medicijnen/supplementen lastig te ondersteunen. Angstagressie had hij al en dat is niet verergerd door de castratie wat wij zo konden zeggen, maar wel door onze toen aanwezige onkunde/weinig kennis. Verder hebben we bij hem geen negatieve dingen ondervonden aan de castratie, maar mocht er nog een reu ooit komen zouden we daar ook minder snel de keus maken om te castreren. In het geval van Rex was het wel een medische beslissing bv. in samenspraak met dierenarts waar we ook gewoon op hebben vertrouwd. Vandaag de dag denk ik dat ik misschien nog wel wat meer had kunnen doen, verder had kunnen kijken vooraleer we die beslissing zouden hebben gemaakt maar spijt van die keus bij hem heb ik ook weer niet.

xLaraaj
Ohh ben zo benieuwd naar foto's van jullie shoot hoor! Naya blijft dus ook sterk ruiken zie ik. Ik ging met Arya 4 weken later naar de hei met d'r beste vriendje - reu van dezelfde leeftijd - en die wandeling hebben we moeten stoppen. Ondanks duidelijke signalen van Arya, en die zijn wel echt duidelijk, kon hij zich er niet overheen zetten en werd gewoon helemaal gek van de hormonen. Moet zeggen dat ik toen dus ook nog niet gewassen had en dat dat na 't wassen bij ons gelukkig wel snel over was hihi. Kan me voorstellen dat veel reutjes, maar ook zeker reutjes die geen teef in de nabijheid hebben op regelmatige basis het echt
snel lastig hebben met die loopsheden. Het is wat die hormonen haha.

Nynkster
Je hoort natuurlijk mensen ook meer uitspreken over 'mindere' ervaringen als mensen die hele fijne ervaringen hebben dus dat geeft niet altijd een eerlijk beeld. Zo ken ik persoonlijk dus idd meer teef eigenaren die niet lieten opereren en later spoedoperaties hebben moeten uitvoeren als andersom en mijn ervaring uit de praktijk laat natuurlijk ook een gekleurd beeld zien omdat je daar ook alleen de probleem gevallen ziet. Maar dat soort ervaringen werkt natuurlijk wel ook in op je keus maken. En in ons geval dan ook nog de manier waarop het Arya verging en ook het feit dat we niet gaan fokken met d'r. Ik hoop dat jullie gewoon een rustige loopsheid hebben! Wat loopsheden betreft; ook al is een eerste bv. pittig; die worden bij volgende loopsheden meestal gewoon een heel stuk minder en rustiger dus het is altijd even afwachten hihi. Er zijn ook echt veel teven die idd door een eerste loopsheid heen gaan alsof niks aan 't handje is en nauwelijks ergens last van hebben :j

En jaa, wel even een foto plaatsen nog van d'r, ben benieuwd!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:29

Hier reu niet geholpen en inmiddels al bijna 11 jaar.

1 teef geholpen ivm dat ze echt zich zelf niet was weken voor,tijdens en na de loopsheid.

Teef 2 ,2 jaar en nog niet geholpen maar nog wel in twijfel.
Ik kijk deze loopsheid nog aan en dan ga ik beslissen.
De vorige 2 keer loops was ze zo lang niet in dr hum en heel chago dat ik t overweeg.

Teef 3 moet de eerste keer nog loops worden dus geen ervaring.

Whooopwhoop Guapa is vandaag 2 jaar!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:32

Gefeliciteerd met Guapa! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-21 09:39

Gefeliciteerd!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:46

996981 schreef:

Alles wat nutteloos is laat ik sowieso castreren, onze nutteloze teven zijn dus direct na de eerste loopsheid gecastreerd. Geen enkel nadeel ontdekt. Onze roedelleidster was zelf flink agressief en die heb ik in het proces laten castreren en het is er niet erger van geworden. Ik kan dat verband tussen agressie en een geholpen hond dan ook niet meer dan onzin vinden.

Dana wordt nadat ze haar nestje (of nestjes) heeft gehad geholpen, ik zie het nut niet ervan in dat een teef continu nutteloos loops wordt. Heeft alleen maar nadelen in mijn ogen.

Ik heb tijdens mijn stages veel ellende gezien bij teven die niet geholpen waren en daardoor op een later tijdstip alsnog met spoed onder het mes moesten vanwege allemaal problemen in de nutteloze baarmoeder. Daar heeft een deel niet goed van uitgepakt maar dat lichaam was al kapot waardoor het er ook niet beter op werd natuurlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:47

cinniz123 schreef:
Hier reu niet geholpen en inmiddels al bijna 11 jaar.

1 teef geholpen ivm dat ze echt zich zelf niet was weken voor,tijdens en na de loopsheid.

Teef 2 ,2 jaar en nog niet geholpen maar nog wel in twijfel.
Ik kijk deze loopsheid nog aan en dan ga ik beslissen.
De vorige 2 keer loops was ze zo lang niet in dr hum en heel chago dat ik t overweeg.

Teef 3 moet de eerste keer nog loops worden dus geen ervaring.

Whooopwhoop Guapa is vandaag 2 jaar!!

Gefeliciteerd! <3

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 09:49

Bedankt allemaal! Weer stof tot nadenken :j

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:02

Hier gaat Naya later ook onder het mes. En dan echt alles eruit... :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:16

Thanks allemaal!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 16:25

Even een vraagje.

Jaxx heeft wat last van rotzooi uit z'n ogen en heb druppels opgehaald bij de DA. In april had hij hier ook al last van. Jaxx zit overal in te snuffelen dus ik vermoed lichte irritatie van alle rotzooi.
In april is er uitgebreid onderzoek gedaan en daar kwam niks gek uit.

Nu googled ik de druppels en deze zijn ook gewoon te koop voor mensen.

Nu vroeg ik me af, gebruiken jullie wel es mensen medicijnen op je honden?

Ik vind het echt niet erg om 19.50 euro te betalen voor die druppels van 5 ml maar als ik Google dan kosten die zelfde druppels rond de 6 euro. Echter heb je wel een recept nodig en die heb ik dus natuurlijk niet.

Ik durf t zelf niet goed. Straks wordt Jaxx blind ofzo