Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:31

Nee Duitsers zijn blacktan met zadelpatroon(of wolfsgrauw of recessief zwart) sable komt in principe niet voor

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:48

Belgische herders (met uitzondering van de groenendael) zijn sable. Duitse herder zijn Black and Tan of wild kleur (agouti). CP zijn voor zover ik weet enkel Black and Tan.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:52

Mooi plaatje Kaus! Zoals die middelste vind ik ze het mooist qua rug. Als het afloopt vind ik het eigenlijk een beetje mislukte anatomie (zal een kwestie van smaak zijn). Zo is het voor mijn idee het meest een robuuste werkhond zoals de DH bedoeld is. :P
Volgens mij zijn er ook geen andere honden waar zo'n rug in gefokt is? Ook niet als je naar andere herders kijkt. Best wel vreemd. Maar goed mopshonden e.d. zijn ook ooit gemaakt om de een of andere reden. :r

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:01

Ja ik vind het ook erg jammer dat ze bij de show lijnen zo doorgeslagen zijn. Bij de werklijnen zijn de verhoudingen in 't algemeen gewoon goed ja.

Hier nog een voorbeeldje van Arya. Deze foto's zijn van een maand tot 1,5 maand geleden denk ik en daar zal ze 9-9,5 maanden oud zijn geweest. Is natuurlijk ook een moment opname, maar het geeft wel een idee van haar bouw want het moment is niet heel erg anders bij haar als normaal. Ik heb d'r nog nooit in stand gezet zoals op die foto's, maar dan zal Arya ook zeker wel iets aflopende heupen hebben - maar niet extreem in ieder geval. Hier moet je natuurlijk ook naar kijken, rekening houdend met het feit dat ze nog in de groei is en alles misschien nog niet helemaal in verhouding is. Veelal wel, maar ze zal hier en daar toch nog wel wat groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:06

Van alle raargefokte rassen vind ik de Duitse Herder nog wel het minst raar _O-

Als je kijkt naar de Mastino napoletano, die bewust met een hoog kruis worden gefokt. Om over die rimpels nog maar te zwijgen :=
Afbeelding

Over de 'rare' bouw van de Borzoi is vast ook e.e.a. te zeggen.
Afbeelding

Of wat dacht je van deze gekkies?
Afbeelding

Er zijn een heleboel rassen die 'raar' gefokt zijn. Allemaal met een eigen doel waar we misschien niet van op de hoogte zijn als we ons niet verdiepen in een ras. Betekent overigens niet dat er niet een paar flink mislukte tussen zitten hoor.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:09

Haha ja de bouw van de barzoi is ook heel bijzonder.
Maar die andere 2? Die zijn ook wel heel erg apart :') :=
Vind de verhoudingen daar ook gewoon echt niet mooi.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:11

Hier nog een mooi plaatje over de Duitse Herder en dan hou ik op met m'n online fotoboek :')

Afbeelding

Dit is dus dezelfde hond

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:13

Pfoe ja die foto is idd pijnlijk duidelijk haha.
Die van 1899 vind ik erg mooi <3

Ik snap ook nooit waarom ze perse zo in stand gezet moeten worden voor de 'show'. Ik vind het zelf gewoon echt niet mooi uitzien.

EDIT:
Is dat niet dezelfde hond ook weer op alle plaatjes of kijk ik niet goed?
Hoe langer ik kijk, hoe meer ik het gevoel heb dat het gewoon dezelfde hond is, in verschillende posities gezet.
Na de vorige keer, toen ik niet gekeken had op het plaatje, heb ik het idee dat ik mezelf niet meer kan vertrouwen :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-20 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:17

xDenies schreef:
Mag hopen dat je zelf ook wel snapt dat ik het niet over 'simpel loslopen' hebt … :l

Ja snapte ik, weet waar jij bijna dagelijks mee te kampen hebt :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:18

Maar wat ik probeer te vinden maar hij Misschien wel weet Kaus, wat is de reden van de bouw vd DH? De functie?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:24

Haha CB, daarom heb ik het er deze keer in kleine lettertjes onder gezet. Het is inderdaad dezelfde hond.

Waarom ze zo neer werden gezet voor shows weet ik niet. Misschien weet Zoë dat? Maar de reden waarom ze flexibeler zijn is om ze meer stuwing te geven tijdens het lopen. Ze hebben meer hoeking (is dat een woord?) in hun achterhand. Daarom kunnen ze ook veel verder zakken dan de meeste honden. De meeste honden zul je niet met hun 'enkel' op de grond krijgen. Verder weet ik er ook niet het fijne van, het is niet echt mijn ras.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:25

Dus het jaartal geeft dan aan hoe ze geshowd moeten worden?

cursebreaker

Kaus schreef:
Haha CB, daarom heb ik het er deze keer in kleine lettertjes onder gezet. Het is inderdaad dezelfde hond.

Waarom ze zo neer werden gezet voor shows weet ik niet. Misschien weet Zoë dat? Maar de reden waarom ze flexibeler zijn is om ze meer stuwing te geven tijdens het lopen. Ze hebben meer hoeking (is dat een woord?) in hun achterhand. Daarom kunnen ze ook veel verder zakken dan de meeste honden. De meeste honden zul je niet met hun 'enkel' op de grond krijgen. Verder weet ik er ook niet het fijne van, het is niet echt mijn ras.

Ik zie de lettertjes idd haha. Ik moet in 't vervolg even 3x kijken als jij zo'n plaatje plaatst. Ik vertrouw m'n ogen en eigen inzicht niet meer nu _O- >;) :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-20 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Borzois zijn soms ook bizar inderdaad. Überhaupt windhonden hoor, bij whippets en greys zie je ook wel eens van die rare ruggen.

Vind het altijd super interessant hierboven om te zien dat het dus een kwestie van anders neerzetten is, maar ook dat er in al die jaren zulke andere wensen waren.

Arya is echt zo mooi <3
Laatst bijgewerkt door Warboel op 11-05-20 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Ik vind het nogal onzin dat ze zogezegd enkel een aflopende rug hebben wanneer ze in stand gezet worden. Wanneer ze draven zie je de overduidelijke glijbaanrug en kromme poten/('ronde' heupen) ook. Als de aflopende rug enkel een illusie is op foto's dan vraag ik me toch af waarom de Mechelaar (of elke andere normaal gebouwde hond) niet half met zijn achterhand over de grond kruipt wanneer ze een drafje doen.
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens wat filmpjes van de vader op proberen te zoeken. En tja, het is maar wat je mooi vindt? Maar hier kan ik dus echt niet naar kijken. (Geen idee welke de vader is overigens, zo goed kan ik ze nu ook weer niet herkennen. :+ Ik hoop alleszins dat het niet de hond is die je op 2:33 in beeld ziet. :n )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:28

Het nare vind ik dat sommige zo zwabberen.. onze buurhond ook, gaf je een setje en om ging hij. Dat hoort uiteraard niet. Snap ik ook. Vind het verder wel mooie honden hoor!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:32

Die hond op 2.33 trekt flink aan de riem. Dat geeft al een vertekend beeld. En nogmaals, ze hebben vooral die 'kromme' rug omdat ze zoveel flexibeler zijn in hun achterhand. Waar hun enkel bijna tegen de grond zit, zal dat met jouw mechelse niet gebeuren. Zo zijn ze niet gefokt. Natuurlijk is er het nodige te zeggen over de mate van flexibiliteit in de gewrichten bij Duitse Herders. Zo zijn de slappe polsen die je bij deze hond ziet, geen uitzondering binnen de Duitse Herders.

Afbeelding

Ymor, nee hoor. Tis eigenlijk gewoon een flauw plaatje. Omdat dit soort plaatjes vaak geplaatst worden om te laten zien hoe een ras 'verpest' wordt door de jaren heen. Alleen is het hier dus dezelfde hond in een andere stand.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:41

Het is inderdaad zeker niet alleen maar hoe je ze neerzet.
En een functie heeft het ook niet. Is gewoon net als de kort neuzen. Een raskenmerk die steeds een beetje extremer is gefokt.
De DH is mijn nummer 1 ras maar ik hoef zo'n kromme hoepel niet. Ook lijken ze wel steeds zwaarder te worden en zie ook veel koppen met veel teveel stop

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:45

Ik zeg ook niet dat het alleen is hoe je ze neer zet. Je kan ze zo neerzetten omdat ze zulke flexibele gewrichten hebben. Ik zal binnenkort Dexter of Dundy eens in zo'n stand neerzetten. Dan kan je zien dat ze best in de buurt komen qua 'kromme' rug maar lang niet zo ver. Puur omdat ze hun achterpoten niet zo makkelijk kunnen buigen op de manier waarop de DH doet.

En ja, het is extreem gefokt. Alleen het hakken op de 'kromme' rug zou eigenlijk hakken op de hakken moeten worden :Y) Dat is namelijk waarin ze extreem gefokt worden.

Een aussie in dezelfde manier neergezet als een DH.

Afbeelding

Oké nu heb ik echt op _O-
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 11-05-20 16:52, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:45

kromme hoepel :') :') :')

Sorry, het is natuurlijk he-le-maal niet grappig dat het er is, maar moest even lachen om je benaming haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:51

Morgen zo eens foto’s van mijn borders maken _O- _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:53

Warboel schreef:
Borzois zijn soms ook bizar inderdaad. Überhaupt windhonden hoor, bij whippets en greys zie je ook wel eens van die rare ruggen.

Vind het altijd super interessant hierboven om te zien dat het dus een kwestie van anders neerzetten is, maar ook dat er in al die jaren zulke andere wensen waren.

Arya is echt zo mooi <3

Dankjewel nog! Beetje overheen gelezen hihi.
Ben ook zo blij met d’r <3

Ze is soms echt een uitdaging hoor hihi (maar ligt vaak ook aan mezelf en hoe ik me mentaal slecht voel soms), maar ze is in wezen wel gewoon enorm lief, sociaal en nieuwsgierig (en soms iets te enthousiast haha) dus in dat opzicht ben ik ook heel blij met d’r ontwikkelingen tot nu toe. Met fases gaan sommige dingen even wat minder en de huidige Corona situatie helpt dan ook niet mee maar denk dat niemand een hond constant perfect kan opvoed. We doen ons best met d’r in ieder geval :j

Net lag de lompe koe gewoon weer bovenop de kat 8)7 de kat kijkt heel evil maar komt omdat ze moe was haha. Arya heeft d’r uitgebreid gewassen :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-20 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:54

Zoe_97 schreef:
Morgen zo eens foto’s van mijn borders maken _O- _O-

Haha ja doe doe!
Nieuwe challenge wat we met al onze honden kunnen doen :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:56

Borders in Amerika worden bijvoorbeeld ook veel afhangender geshowd. Die achterpoten worden veel verder vaak verzet waardoor de ruggen lijken af te lopen. Ik heb een reu geshowd die tot anderhalf in Amerika was geshowd. Die moest ik echt zo geforceerd ver showen omdat hij anders niet bleef staan. Dat was er zo in getraind (ondertussen uit getraind door eigenaar)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:00

Heb je daar een plaatje van Zoë? Ik kom eigenlijk alleen maar foto's van Crufts tegen als ik show borders google.