Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:15

Leuk filmpje KimD. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 10:51

Afbeelding

Even gewandeld aan t water. Met een koel windje van t water was t nog goed te doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:20

Hier is het ook echt heet al, en doordat de afstandsbediening van de airco stuk is kunnen we die niet gebruiken.

Dus nieuwe bestellen, hebben ze die met brievenbuspost gestuurd, past überhaupt niet door de brievenbus. Dom wicht bij Tristar. Zo klantvriendelijk als de hopen stront van de honden. 8)7

Dus nog maar op een andere site een besteld in de hoop dat die dan morgen binnen is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 11:21

He wat zuur. In de schaduw is het hier nog fris. Vooral door t windje. Maar aan t kanaal hadden we ook een verkoelend windje. En daarna even lekker plonzen in t schelpje in de tuin :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 11:31

Wanneer je een groepsfoto probeert te maken _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:34

<3 awwww

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:37

Wauw KimD, zo gaaf!

Mooie foto's kiwi. Wat een pretbekkies.

Kaus, hier slaapt Troy zo'n 20 tot misschien af en toe een dag eens 22 uur. Maar dat is echt een uitzondering, sowieso minstens 20.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:14

kiwiwitje schreef:
Wanneer je een groepsfoto probeert te maken _O-
[ [url=m/hN4U5F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6s8b9U.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gzEawc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/N9UZvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie alleen maar grote brede bekken! _O- Zo is Djessey trouwens nog echt een puppy puppy! <3

Wij zijn al begonnen met waterpret! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 12:26

haha ja echt gelukt zijn de foto's dus ook niet. Boellie is ook helemaal gek van dat ding! Chick snapt t niet en Djessey is zo'n waterrat die zal het allemaal ook nog wel leuk vinden :P
Zo is ze nog echt puppy <3

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:51

Van schreef:
Wat is er met Olly gebeurt Ianthe?

Dierenarts denkt een stok in zijn poot. Heb niet gezien wat er gebeurd is. Hij kwam tijdens een wandeling opeens onder het bloed terug. Dat kussentje hing helemaal los en moest verwijderd worden en zat ook een gat. Ook wat schade aan de zenuwen. Ze dachten eerst dat die misschien nog fysiotherapie nodig zou hebben, maar hij loopt eigenlijk wel helemaal goed. Hij heeft geluk dat die gezond en jong is, geneest echt snel. Moet hem voorlopig nog wel rustig houden, anders verkloot die alsnog zijn poot. Maar goed, nu met dat warme weer, ook wel beter als die het rustig aan doen :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:54

Mag je hem eigenlijk nu nog showen? Of valt dit onder het verbod op couperen (waar bv ook het weghalen van wolfsklauwtjes en duimpjes onder vallen)? Hier in België geldt voor ontbrekende lichaamsdelen (gek verwoord maar wist even niet beter) dat zelfs met dierenartsenverklaring ermee niet geshowd mag worden.
Gewoon nieuwsgierigheid hoor. :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:58

Wat een hitte zeg.. Hier in huis is het echt super koel, zo fijn. Maar dan kom je buiten en is het opeens stikheet.

Heb Olly maar aangemeld voor agility, even nog een tijdje wachten natuurlijk tot zijn poot helemaal ok is. En dan zien of het niet te gevaarlijk voor hem is :+ :D

Met mijn oude takkie begin ik ook met een nieuwe training, gewoon fun training. Beetje snuffeldingen, agility, van alles wat. Vind ze vast leuk.

@Kaus, mijn 2 oudjes slapen de hele dag eigenlijk. Olly is wel wat actiever, die speelt ook wel met speeltjes binnen. Maar slaapt verder ook wel aardig wat. Sowieso na een lange wandeling is die wel een paar uurtjes out. Dus naja als je veel zou trainen en meerdere lange wandelingen per dag, vind ik het niet zo gek als een hond binnen alleen maar slaapt. Als die wakker is gaat die een beetje rondlopen, speeltjes pakken, heb rollen van keukenpapier voor hem die hij mag slopen.. Hij ligt ook vaak gewoon te relaxen, zonder echt te slapen.

Ik ben juist blij als die veel slaapt haha, te irritant als die steeds gaat rond lopen :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 12:59

Hier slapen ze eigenlijk ook allemaal wel veel. De 20 uur halen ze niet. Maar veel halen ze wel :P

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:00

Zoe_97 schreef:
Mag je hem eigenlijk nu nog showen? Of valt dit onder het verbod op couperen (waar bv ook het weghalen van wolfsklauwtjes en duimpjes onder vallen)? Hier in België geldt voor ontbrekende lichaamsdelen (gek verwoord maar wist even niet beter) dat zelfs met dierenartsenverklaring ermee niet geshowd mag worden.
Gewoon nieuwsgierigheid hoor. :)

Gewoon dierenarts verklaring. Heb ook geen idee eigenlijk of het nog terug groeit.
Als ze een stukje van een kussentje afhebben, groeit dat wel terug, maar als het helemaal verwijderd is? Lijkt mij dan niet.

In Belgie heb ik trouwens ook zo vaak honden gezien met gecoupeerde staarten die ze wel konden showen met een DA verklaring. Ook al was die hond wel gewoon gecoupeerd als pup, maar goed.. :+ Die hond won zelfs groepen en BIS.
Laatst bijgewerkt door Ianthe op 31-05-19 13:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:19

Bij Skye wisselt het slapen heel erg. Maar als ik gewoon thuis ben slaapt ze denk ik ook wel 20 uur. Op het werk wat minder maar dan zitten we nog op 18 uur denk ik. En dat betekend niet dat ze meteen mega druk is met vanalles maar kan bijvoorbeeld ook zijn dat ze in de schaduw ligt toe te kijken hoe ik werk :P
Hoewel ze nu met de warmte wel meer slaapt, echt niet haar ding dat warme weer dus zometeen een badje ophalen voor het weekend.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:28

Ianthe schreef:
Van schreef:
Wat is er met Olly gebeurt Ianthe?

Dierenarts denkt een stok in zijn poot. Heb niet gezien wat er gebeurd is. Hij kwam tijdens een wandeling opeens onder het bloed terug. Dat kussentje hing helemaal los en moest verwijderd worden en zat ook een gat. Ook wat schade aan de zenuwen. Ze dachten eerst dat die misschien nog fysiotherapie nodig zou hebben, maar hij loopt eigenlijk wel helemaal goed. Hij heeft geluk dat die gezond en jong is, geneest echt snel. Moet hem voorlopig nog wel rustig houden, anders verkloot die alsnog zijn poot. Maar goed, nu met dat warme weer, ook wel beter als die het rustig aan doen :+
oh wat naar
Een van de pups uit mijn vorige nest heeft ongeveer hetzelfde gehad. Sprong de bosjes in en kwam met 2 kapotte poten er weer uit. Die mist nu ook zo'n kussentje en nee dat groeit niet weer aan :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:02

Ianthe, maar dat is het nou juist, we doen niet zoveel met ze _O- Sowieso doe ik liever dingen s avonds zodat ze overdag ten minste nog aanwezig zijn. Maar als ik s ochtends fiets of wandel of frisbee dan zie ik ze de rest van de dag gewoon niet meer. Dundy wel, die slaapt graag bij je of staart naar buiten. Maar Dexter is echt volledig van de aarde in zn bench. En ik weet zeker dat hij zich niet verveelt want hij is echt gewoon wég. Soms als er even ophef is in huis komt hij zn bench uit, kijkt even rond en loopt weer terug om te gaan slapen. Hij kan dus wel lang wakker zijn als we veel doen op een dag. Maar als we niks doen dan hebben we ook gewoon geen honden zeg maar :Y)

Maar wel goed om te lezen dat jullie honden ook veel slapen. Ik ben met Floyd gewend dat die de hele dag drentelt of kauwt of geaaid wil worden en achter je aan loopt. Dan is dit toch fijner :=

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:27

Dan is dat waarschijnlijk al genoeg voor jouw hond haha. Volgens mij slapen de meeste honden toch best wel veel. Sommige rassen vragen natuurlijk wel meer van een eigenaar en zijn ook meer alert op alles om hun heen. Maar daar kan ik ook niet zo goed tegen, zulke honden;p

Olly is ook echt super actief als je met hem bezig bent en hij kan ook 2 uur achter elkaar door blijven rennen als we wandelen. Dan staat die echt geen moment stil. En dan thuis stort die in, heerlijk;) Is ook wel handig, want ik hoef nooit echt uuuren te wandelen. Als ik een keer korter wandel, is dat ook genoeg voor hem, want hij rent zelf 10x de wandeling. :')

Is ook wel grappig, want elke keer na de dierenarts was die ook echt heel moe haha, dat was toch wel extra vermoeiend voor hem. Afspraak van 10 minuten en daarna coma.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 16:28

Puppy heeft duidelijk een mening over het oefenen

Afbeelding
Afbeelding

Met Boellie en Chick ook een poging gedaan voor een leuke foto. Maar daar hebben we nog heeeeeeeeel wat oefening bij nodig..

Afbeelding
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:20

Leuke foto's kiwitje. Djessy heeft echt een geweldige boeve uitstraling. Van moet dat nu heb echt geen zin.

Leuke waterpret foto KimD.

Senna mocht ff in ons zwembad. Ze dacht dat ze een zeehond is. Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:47

Hahahahaha! Altijd leuk als honden duiken, die van ons doen het niet allemaal.

De sheltie sowieso niet, die laat zich drijven. Die trapt eens een keer met haar linker of rechterachterpoot als ze wilt sturen. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 17:56

Ja t is er wel eentje met een grappig karaktertje haha
Waterpret <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:39

HIer helemaal niet zo warm :( Naya gaat enkel in beekjes die ze kent en tot haar buik. Verder niets. En dat voor een aussie.
Naya slaapt redelijk veel maar denk niet 20u.
Zeker laatste week. Energie op en top en niet echt moe te krijgen. Lekkere puber :+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:44

Hier verschilt het per hond enorm. Zig slaapt ongeveer 20 uur en heeft dat ook echt nodig, anders is hij zichtbaar moe. Dat is al zo sinds ik hem heb. AJ heeft veel minder slaap nodig en is eigenlijk nooit echt moe of misschien een paar uur, ik zorg dat hij ongeveer 14 uur slaapt en daar heeft hij echt wel genoeg aan :j.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 23:42

Die van ons slapen niet zoveel, gemiddeld tussen de 12 & de 15 uur, ligt eraan welke hond het is. Wij konden dat heel mooi bijhouden met de FitBark. :D

Ze moeten niks van ons overigens, ze kunnen doen en laten wat ze willen. Als ze besluiten zes uur in de tuin te rennen en spelen mogen ze dat zelf weten.

Dit is Puk één (warme) week.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Harvey dezelfde week

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding