De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 14:47

_O-

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:40

OMG Lilo! _O-
Hahaha Blik en z’n doos geweldig!
Knappe konijnen Coconut!

Peppertje blijft achteruit gaan helaas, lijkt elke keer weer magerder te worden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:50

Woningbouw was er dus ze hadden bezoek onder logeerbed :))

Afbeelding

Al snapte Lilo niet waar die man op het balkon wegkwam :')

Afbeelding

:(:) Ach Pepper toch , de kou nu weer . Word het een koude winter had ik haar laten gaan nu ze nog goed is geestelijk

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:58

Whaha, mag je wel zoveel huisdieren hebben van de woningbouw? Of doen ze niet moeilijk?

Ja zodra ik zie dat het niet meer gaat dan laat ik haar gaan, heb haar nu lekker hok gevuld met stro gemaakt en heeft ze de hele week heerlijk van genoten, ze heeft dr eigen nestje gemaakt waar ze dan zo lekker in gaat liggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:01

Ja hoor geen probleem ,geloof geen regels voor hier . 3 katten en 2 konijnen maar :')

Ze hebben betere dingen om zich druk om te maken met dit huis

Wel zo fijn voor mevrouw :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:44

Nou dat is wel fijn hoor! :)

Ja ik hou mevrouw nauwlettend in de gaten hoor :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:24

Wat fijn dat Ginny en Flo een goes huis hebben gevonden Tarzan :)
Verwen Pepper maar extra goed met dit weer, jouw knappe meisje <3
Geweldige oplossing voor die wc Sabine.
Mooi overdekt nu cobelens.
Mooie hokken voor Guus en Pumba! En ook nog eens groot genoeg!
Hoe gaat het nu met jouw konijn, Pearlie?
Ah Blik in een doos, meer bestellen is de boodschap van Blik _O-
Wat een draak is Lilo, kan Tarzan het nog een beetje aan := Voor Luna nog een leuke ram gezien?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 20:03

Nog meer bestellen?!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:45

Heerlijke hokken inderdaad, Spookyskippy :D Ben er echt ontzettend blij mee. Die dozen zijn héél groot! Misschien iets voor Blik? :')

Wat een boef is Lilo, haha :D Altijd lachen met dat beest :+

Lastig met Pepper.... := Ik zou het echt aankijken. De winter schijnt behoorlijk streng te worden (voorspelling). Als ze nu al zo afvalt en magerder wordt weet ik niet of ze de winter wel gaat halen. Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd hoor!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:10

Ik begrijp je zeker niet verkeerd, had zelf vorig jaar al niet verwacht dat ze de winter door zou komen dus ben er op voorbereid dat het dit jaar echt afgelopen zal zijn. Ik bekijk het met haar van dag tot dag, ik hou haar scherp in de gaten en meer kan ik niet voor haar doen.

Naar binnen halen is helaas geen optie (buiten dat ze daar ook niet vrolijk van wordt)

Ik hou m’n hart elke dag weer vast als ik naar de konijnen ga hoor, ik weet dat het elke dag de laatste kan zijn.
ze zal dan ook niet onnodig hoeven te lijden, zodra ik zie dat het niet meer gaat dan laat ik haar gaan. Ze is alleen een taaie tante die er nog niet klaar voor lijkt te zijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 12:56

Spooky Tarzan kan het nog aan :') , met moeite maar dat is bijzaak :')

Afbeelding

Ze zijn wel verliefd nog <3

Vanmorgen in de ren en Lilo wou floppen maar zag mij en flopte letterlijk :')

Afbeelding

Zie van alles voor Luna , maar allemaal te ver weg of er mankeert iets aan. Arme meisje is eenzaam , ze eet etc maar ze zit soms wat in elkaar gedoken met een niet blij koppie :(:) . Maar ze waren ook ruim 8 jaar een stel Bob en Luna :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 13:00

Lieve foto Rebecca!

En sneu.. Zeker als ze zo lang maatjes waren :(:).

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 13:17

Geweldig lieve foto Rebecca <3
Balen voor Luna zeg, hopen dat er snel een vriendje verschijnt voor haar!

Lekker smikkelen <3
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:30

<3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:50

Wat een leuke foto's weer hier boven en Pepper ...tsja tuurlijk hoop ik dat ie het nog heel lang goed doet, maak mij geen zorgen dat jij weet wat beste voor hem is

Nelson moet wel even wennen aan het feit dat ik minder buiten ben met dit weer en houdt de keuken goed in de gaten

Afbeelding

Afbeelding

Dat snoetje kun je toch niet negeren

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 13:54

Sorry dat ik zomaar kom binnen vallen.
Ik zit een beetje met een dillema en wil even mijn hart luchten.

Ik heb een jonge voedster twee jaar terug opgevangen . Ik wilde niet perse een konijn, maar deze moest snel weg en mijn dierenhart sprak.

Geprobeerd binnen te houden, maar mijn hond bleef er maar op jagen. Hond naar buiten is geen optie, dus konijn naar buiten. Balkon konijn.

Naar de opvang gegaan voor een maatje. Daar vloog ze ontzettend fel op de rammetjes af wat uit liep op vechtpartijen. Zo dusdanig dat het asiel uiteindelijk zei: we zijn er op tegen maar misschien moet ze maar alleen...
Na heel veel moeite uiteindelijk weten te koppelen met een rammetje. Waar zij duidelijk de baas over was. Maar hij accepteerde het.

Ligt dat rammetje net dood in zijn hok. Waarschijnlijk ziek geweest, ik zie nergens bijtwonden ofzo. Ze hebben maar net een jaartje van elkaar kunnen genieten.

Ik durf niet meer opnieuw te koppelen.
Naar binnen is geen optie.
Maar wat moet een konijn nou in z’n uppie op een balkon?
Herplaatsen kwam nog in mij op, maar hoe weet ik nou of ze goed terecht komt?
Ben even aan het balen.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:17

Naar een konijnenopvang? Daar zorgen ze er in ieder geval goed voor.

Ik zit hier helaas ook noodgedwongen met een solo konijn. Niet gecastreerde ram dus dat combineert helaas niet...
En helaas al sinds vrijdag aan het dwangvoeden. Dat gaat heel goed, beestje schrokt het gewoon naar binnen dus heb wel het idee dat hij honger heeft. Alleen zelf eten is er nog steeds niet bij. En ik vind hem nog steeds af en toe wat suffig. Als je hem pakt is hij wel helder en het eten gaat dus zo naar binnen, maar verder zittie wat sneu in een hoekje. Weer overleg gehad met de dierenarts maar die adviseert het deze week nog aan te kijken en dan eventueel naar het gebit te laten kijken. Tsja, als het niet anders kan... eigenlijk hoop ik dat hij gewoon nog in de loop van deze week wel gaat eten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 15:39

Ik zou toch echt de tanden checken, niet kunnen eten maar wel willen duid vaak op gebitsproblemen!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:15

_Tarzan schreef:
Ik zou toch echt de tanden checken, niet kunnen eten maar wel willen duid vaak op gebitsproblemen!

Dat is ook zeker het plan hoor als hij eind van deze week nog niet is gaan eten zelf.
Stukje wortel was wel verdwenen gisteravond. Maar de biks nog niet. Net witlof en andijvie gehaald, wie weet gaat hij dat opeten. En zo maar weer een ritje dierenarts voor de dwangvoeding (duur spul zeg).

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 10:11

Mijn Flip at ook sommige dingen wel en brok dan weer niet als hij last had van haakjes, hij liet ook merken wel te willen eten maar niet te kunnen, vandaar dat ik toch echt met hem naar de DA zou gaan, haakjes kunnen ze vaak ook zo al zien zonder narcose! (In ieder geval deden ze hier altijd bijvijlen met een klemmetje in de mond)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:06

Dierenarts heeft wel in zijn bekkie gekeken. Ze zei dat ze niet direct iets zag en ze heeft ook zijn kaken over elkaar geschoven om te kijken of hij een pijnreactie gaf en dat was niet het geval. Ze had het wel over een "trapgebit" en dat ze daar dus eventueel wel wat aan konden doen.

Even een andere zijstraat. Ik zou het voor hem toch wel fijn vinden als hij straks een maatje zou kunnen krijgen, maar dan moet hij eigenlijk wel gecastreerd. Nou zit ik te denken stel dat hij toch onder narcose moet voor z'n gebit, zouden ze hem dan niet meteen kunnen castreren? Of zou dat te belastend zijn... iemand ervaring mee?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:48

Ja hoor kan zeker tegelijk, zou dat dan ook zeker doen

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 15:59

Narcose voor een castratie kan wel anders zijn dan een roesje gebit, maar als beide tegelijk kan zou ik daar zeker voor gaan.

Niet zien of voelen is een lastige, ik had een watje met scheven kiezen en als hij 1 keer op zijn tong beetje dan was het al klaar met eten. Wondje vaak sneller genezen dan dat ik bij da terecht kon(gaat snel met slijmvliezen) en dan was tsja valt wel mee dat gebit. Uiteindelijk zagen we toch meestal een puntje in want of op tong.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:27

Hem Puk voelt zich niet goed, ze eet niet :(
Net dus maar even medicatie gegeven en hopen dat ze weer gaat eten! Vanmiddag was ze nog hooi nt eten ...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 23:15

Hmm ben bang dat Puk de ochtend niet haalt, geen idee wat er opeens met haar is maar het gaat niet goed ;(