[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:46

Gave bak zeg! Hoeveel liter is deze?

Vandaag is het voor het eerst dat de maanvissen de eitjes niet op hebben gegeten 's nachts! Normaal halen ze de volgende dag niet dus dit is al een hele vooruitgang! :j

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:13

LoveUggs schreef:
Gave bak zeg! Hoeveel liter is deze?

Zo'n 350 liter. Dus aardig wat. Heb je de eitjes nog kunnen redden? Hopelijk komt er nog wat uit. Wij zitten te denken om nog een koppel discussen er in te doen. Maar hrb iemand die ze gaat fokken dus zou ze dan graag willen kopen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:33

Ik ben nu op mijn stage maar mijn vriend is thuis.
Heb hem toevallig net geappt of de eitjes er nog zijn.
Ik haal ze niet weg, wil mijn vissen de kans geven zich zelf te ontwikkelen zodat ze de eitjes zelf laten uitkomen.
Ze waken enorm en het blad ligt vol, dus dan zou ik het blad volledig moeten afknippen en eventueel in een egg tumbler moeten stoppen (dat volgens mij niet past), en dat is nooit hetzelfde als de zorg van de ouders zelf natuurlijk.
Na alle keren eitjes die ik nu gehad heb ben ik wel voorbereid op de dag dat het ze wel lukt haha.

Edit; ik druk op zend en... Appje van mijn vriend!
We hebben nogsteeds een mooi blad vol eitjes! *\o/*

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:33

Top hopelijk blijft het zo zal wel leuk zijn als het lukt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:39

Jaa precies, maar ik wil er nog niet té blij om zijn haha.
Dan valt het vies tegen als ze dalijk ineens weg zijn..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:03

Hopen dat ze ze nog hebben inderdaad!
Ik heb mijn 60cm bak maar eens schoon gemaakt :') was nodig haha.

Trouwens voor de mensen met een slakkenplaag, gastropex van esha erin en de volgende dag is echt alles dood. De slakken dan he haha! Werkt top!

Afbeelding

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:38

Ik heb vandaag net even hele mooie foto's kunnen maken van mijn Betta's *\o/*

De dame

Afbeelding

En de heer :D
Afbeelding

Afbeelding

Die staart <3

Afbeelding

Hij is nu weer wat aan het hof maken met de dame en heeft een begin van een schuimnest gemaakt, maar het zet niet door helaas.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:19

Hai,

Kom weer even binnen vallen :-) lees altijd stilletjes mee hoor!!

Ik zit te kijken naar Colombo CO2 basic set, heeft iemand er ervaring mee hoe lang je met die flesjes van 12gr doet op een 50/60 liter aquarium.
Ik wil de overweging maken om daarop over te stappen ipv vloeibaar CO2, moet het qua kosten wel beter te doen zijn.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:56

@nate ik hem hem thuisliggen.. doe hrt alsjeblieft niet. Echt waardeloos.. ik ben weer heeel snel overgestapt op vloeibaar van Easy life.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:47

Oohh Betta's!! I love them!!! Helaas gaan ze hier steeds dood aan buikzucht, inmiddels een mannetje en twee vrouwtjes al aan verloren.

Alleen mijn nieuwste Betta man Charlie krijgt het niet.
Afbeelding
Afkloppen dus :=

Heb je ook een foto van wat verder af? Ben benieuwd hoe jij ze houd :j

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:37

DiscoDipp schreef:
@nate ik hem hem thuisliggen.. doe hrt alsjeblieft niet. Echt waardeloos.. ik ben weer heeel snel overgestapt op vloeibaar van Easy life.

Thanks! Ik heb nu Colombo Floracarbo, werkt makkelijker vanwege het pompje wat erop zit.
1x pompen voor 50 liter water.
Heb vandaag mail ontvangen dat deze geen kwaad kan met garnalen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:51

R.i.p. Blauwe gup ;( hij zat vast in 1 van de stenen... bovenop, hele rare plek maar waar. En ik als slechte eigenaar heb hem niet eerder ontdekt maar dat komt erg door zijn gelige kleur waardoor het camoufleerde...

Morgen gooi ik beide stenen weg. Dit is de 3e vis die vast zat maar die ik niet kon redden...
Baal zo..
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:13

Balen zeg! Wat voor stenen heb je erin zitten?

Ik ga dalijk de winkel bellen zodra hij open is, of de jongen die mij zo fijn geholpen heeft aanwezig is.
Mijn pomp staat weer zo goed als stil en ik kan enkel in het weekeind naar die winkel ivm stage..
Volgens een fb groep moet ik mijn slangen inkorten dus dat vraag ik dan even na of dat echt zo veel verschil maakt dat mijn pomp het niet meer doet. Anders toch maar kijken hoe we nu verder gaan..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 11:49

Hoe lang zijn de slangen die je er aan hebt dan? Een meter of anderhalf moet echt kunnen hoor.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:42

Ik heb er 2 kalkstenen in zitten.

Wil nu dus andere stenen kopen maar weet niet welke... de meeste die ik tegen kom heeft gaten en dat durf ik nu dus niet meer aan! Iemand een tip? Stapelen durf ik dus ook niet, zal je net zien..

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:45

Oef, dat is maansteen, dat zou ik er sowieso snel uithalen. Het is eigenlijk totaal niet geschikt voor in een aquarium. Wat wij bij de malawi's veel gebruikten waren maaskeien of grijze breukstenen (van de intratuin). Die zijn lang niet zo gevaarlijk qua scherpe randen en de breukstenen zijn ook goed te stapelen (valt niet snel van elkaar door de vorm).

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:00

Murosch schreef:
Oef, dat is maansteen, dat zou ik er sowieso snel uithalen. Het is eigenlijk totaal niet geschikt voor in een aquarium. Wat wij bij de malawi's veel gebruikten waren maaskeien of grijze breukstenen (van de intratuin). Die zijn lang niet zo gevaarlijk qua scherpe randen en de breukstenen zijn ook goed te stapelen (valt niet snel van elkaar door de vorm).

Ja weet de nadelen ervan qua stof. Maar tot nu toe is mijn bak super in balans en daardoor laten zitten.
Maar gezien ze steeds vast zitten zijn ze eruit.

Maaskeien en breukstenen, die stapel je zeker? Ik vind het leuk als die wat hoger is de stenen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:19

De slangen zijn idd 1.5 meter ongeveer. De orginele maat. Ik kreeg het advies ze in te korten, maar als ik se pomp in het midden van de kast zou hebben zouden de slangen ook deze maat zijn..
Om de aanzuiger zegmaar zat een heel mooi 'netje' dat de troep opvangt. Ik heb even de kraantjes dichtgezet van de pomp en dit netje eraf gehaald en nu doet ie t dus weer. Ik vraag me alleen af; zo vies is ie niet, en komt het daardoor of doordat ik de kraantjes even dicht gehad heb..? Ik ga zo wel even bellen voor advies. Anders gaat er sws weer een week overheen voor ik het kan vragen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:41

Ja vooral de breukstenen zijn heel goed te stapelen. Malawi cichliden leven in grotten en die bootste ik ermee na. Ik heb even wat oude foto's opgezocht van bakken die ik vroeger heb gehad. Daar zitten ook veel tussen met stenen, dus misschien wat inspiratie:

Mijn allereerste aquarium, een 60 cm bakje:
Afbeelding

Toen volgende een meter-aquarium en maakte ik mijn overstap naar malawi cichliden:
Afbeelding
Afbeelding

Dit vond ik al snel te klein en daarom kwam er een bak van 1.30 die ik zelf heb opgeknapt:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om uiteindelijk voor het echte werk te gaan, een 2 meter aquarium:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een kweekbakje:
Afbeelding

Nog 2 kleine bakjes met een verschillende inrichting:
Afbeelding
Afbeelding

Ik kon nu even niks vinden van de andere bakken, want ik heb nog een 1.30 discusaquarium gehad, een nano-zee aquarium en een meter zuid amerika. In mijn actiefste tijd draaiden er 7 aquaria tegelijk in mijn huis haha.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:37

Ik heb net ontzettend hard gelachen.
Ik ben vandaag naar de winkel geweest om te overleggen over mijn pomp. Ze hadden ontzettend mooie maanvissen zitten dus ik eindigde met 2 nieuwe aanwinsten. En mooie dame en heer!

Mijn vriend was werken vandaag en we gaan net op de bank zitten merkt hij iets op.
"Hee! Die maanvissen hebben strepen! Dat valt me nu pas op. Is jou dat al eens opgevallen?"
Nou dan moet je mij hebben.. Ik zo serieus mogelijk; "Huhh? Krijg nou wat! Je hebt gelijk!"

Ik ben vervolgens gaan voeren, en hij zei dat het hem niet eerder was opgevallen. Korte stilte.
"Oh, pfff, ze zijn nieuw" Ik kan jullie vertellen dat je me kon opvegen zo hard heb ik gelachen. :')

Mijn nieuwe aanwinsten!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De donkerst van de twee is de vrouw zover ik nu kan zien. Ze lijken met de minuut te verkleuren maar de legbuis van het vrouwtje is te zien dus weet ze uit elkaar te houden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:48

Gaaf koppeltje! Heb je nu 2 koppeltjes erin zitten? Gaat dat goed samen en gaan ze dan niet 'vreemd' of zeg ik nu wat raars haha

Murosh, ik wil niet stapelen. Ik durf bijna zeker te zeggen dat de guppen dan ook op onderzoek uitgaan en dan zal je net hebben dat ze weer vast komen te zitten. Maar wel bedankt voor het mee denken!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:52

Op zich kan er met dit soort constructies en deze steensoorten weinig mis gaan (malawi's filteren zand, graven graag in de bodem en zitten altijd tussen de stenen en er is er nooit 1 tussen blijven zitten), maar ik begrijp het wel. Kun je dan niet beter een mooi stuk hout nemen waar ze onder/tussen door kunnen zwemmen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:54

Murosch schreef:
Op zich kan er met dit soort constructies en deze steensoorten weinig mis gaan (malawi's filteren zand, graven graag in de bodem en zitten altijd tussen de stenen en er is er nooit 1 tussen blijven zitten), maar ik begrijp het wel. Kun je dan niet beter een mooi stuk hout nemen waar ze onder/tussen door kunnen zwemmen?

Beter idee. Ik ga eens rond kijken naar andere mogelijkheden!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:02

PanamaD schreef:
Gaaf koppeltje! Heb je nu 2 koppeltjes erin zitten? Gaat dat goed samen en gaan ze dan niet 'vreemd' of zeg ik nu wat raars haha

Murosh, ik wil niet stapelen. Ik durf bijna zeker te zeggen dat de guppen dan ook op onderzoek uitgaan en dan zal je net hebben dat ze weer vast komen te zitten. Maar wel bedankt voor het mee denken!

Als dit tot een koppel vormt zitten er idd 2 koppels in. Zou gewoon goed moeten gaan, tenzij ze tegelijk een nest hebben maar dan maken ze ook een eigen terretorium waar ze elkaar uitjagen dus moet kunnen.

Ik had ergens gelezen dat als ze eenmaal een koppel gevormd hebben ze dit ook blijven.

En opzich is het niet verkeerd de rangorde eens door elkaar te gooien. Zo heb je de kans dat vissen die normaal onderaan de rang orde staan ineens in het midden eindigen.

En nu ik dit bericht schrijf, komen we er achter dat er nog een koppel gevormd is. We hebben er een koppel bij dat nu hun eerste nest heeft gelegd! In dit geval is de zwarte het mannetje en de geel/witte het vrouwtje!
De eitjes liggen op het grote bladzij het midden.

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:47

Hoi hoi!
Ik heb een vraagje, zou iemand de belangrijkste dingen en verzorgingsmanier van guppy's pben? Ik heb een stuk of 15 guppen van mijn opa gekregen, maar ik weet niet heel veel van vissen :o