gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:21

Ik heb een parasol boven de ren,een bak met vochtig zand en een stuk tegels nat gemaakt.
verder hebben ze schaduw van hoge coniferen.
ik heb niet het idee dat ze last van de warmte hebben.

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:51

Hier natte lakens, natte tegels, vers water, icepods en die koelmatjes. Ik merk hier dat ze er niet op gaan liggen, maar wel erbij.

Jillz zat gisteren tegen een hitteslag aan, gaat nu gelukkig weer goed.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:59

Bedankt! Je ziet maar de halve ren hihi ze hebben 7x2 met een binnenhok van 1x2... (Komt nog op poten dan is eronder ook nog plek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:02

Gaat goed komen , genoeg effort van de baasjes :)

Gordijnen dicht , ramen en deuren dicht en waaier aan . Prima in huis , heb voor de zekerheid een icepod in de vriezer gelegd dan kan die in nood de ren in .

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:04

Volgens mij zou Sproet zich nog beter op haar gemak voelen in de koelkast. :x Ondanks de ventilator en coolpacks in en rond het hok ligt ze alsnog te puffen van de warmte. := Ik vind het zelf wel lekker hier in huis, veel beter dan buiten.

Ilsemarie wat een mooie ren heb jij voor je konijnen zeg!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:11

Ik zou zelf bijna in de koelkast gaan zitten. :')
Konijnen gaan wel redelijk. Er staat best een fijn windje hier achter dus lijkt me voor hun ook erg fijn.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:18

Hier liggen de konijnen op de tegels op het stukje ren waar de hele dag schaduw is.
Heb wel een wit doek over de ren gespannen en zorg voor vers water maar ze komen tot vanavond later toch niet onder het hokje weg

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:56

Binky heeft een nat neusje en niest. Nu heeft ze altijd een nat neusje met warmte, maar ik heb hem nog nooit eerder horen niezen. Is dit iets om gelijk mee naar de dierenarts te gaan of moet ik het even aankijken?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:18

Ik lees vanavond de andere eh 20 pagina's ofzo even bij!
Hier gaat het nog goed met de nijntjes. Zijn tijdens de vakantie goed verzorgd door broertjelief!

Nu met de warmte heb ik weer een wit laken over de ren gespannen. Moet zeggen af en toe huppen ze nog als idioten door de ren... :')

Heb nu 1 konijn met een gaatje in dr oor.... Voor de vakantie had ze een wondje (al met korstje toen ik het zag) maar dit zag er prima uit niet gevoelig en niet rood of ontstoken. Toen ik terugkwam van cakantie had ze een gaatje in dr oor.. Vraag me af hoe ze er aan komt. Heb niks gezien!

Morgen krijgen ze een nieuwe 2e hands kooi en een net over de ren. Dan kunnen ze eindelijk 24/7 buiten :D

Heb nog 1 vraagje.. Als ik ze oppak beginnen ze te knorren/brommen en spartelen. Heb ze na 2,5 jaar nog altijd niet tam genoeg. Hebben jullie nog tips? Heb uren in de ren gezeten met een boekje rustig lezen, wat lekkers geven maar niks. Nijn kan ik aaien als ze eet, baby nog altijd niet.

Sorry voor het lange verhaal :o

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:31

Fijn dat je konijnen goed verzorgd zijn! En 24/7 buiten klinkt ideaal.

Tips om ze tammer te maken heb ik niet echt.. ik heb ook zo'n konijn die na een ruim half jaar nog steeds niet tam is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:33

Konijnen blijven prooidieren. .

Afbeelding

Nynke de icepod gegeven (ben weg komende uren ) en zij zat te denken wat ze daar nou mee moet :+

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:59

Ivy_ schreef:
Fijn dat je konijnen goed verzorgd zijn! En 24/7 buiten klinkt ideaal.

Tips om ze tammer te maken heb ik niet echt.. ik heb ook zo'n konijn die na een ruim half jaar nog steeds niet tam is.

Ja lekker 24/7 buiten rennen ze zitten nu van 's morgens 06.00 tot ong 22.30 's avonds in de ren maar beter de hele nacht ook. Maar ivm wilde dieren durfde ik het niet..

Deze plaatste ik al eens maar zo zitten ze nu!
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:04

Afbeelding
En de groetjes van Baby <3 zien jullie direct waarom een nieuwe kooi nodig is ;')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:10

Konijnen houden niet van oppakken dus de kans is groot dat ze daarom zo doen :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:21

Ah hoeveel ze nu buiten zijn is ook al lekker lang, maar de nacht erbij zullen ze ook fijn vinden! Mijn ervaring dat ze snachts toch nog veel meer buiten zitten dan overdag :j

Haha mijn hok is ook zo toegetakeld.. Maar vind het prima zo :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:32

weet ik eoweyn, maar af en toe met het controleren op wondjes en dergelijk is t wel vervelend als ze zo grommen en spartelen daarom wilde ik ze iets tammer maar helaas.

Haha Ivy ja mijn dakleer is egt rot. Dus heb vooe weinig geld n opgeknapte kooi op de kop kunnen tikken. Welke alle deurtjes (4) open kunnen dus veel makkelijker schoon te maken.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:35

Haha mijn hok was al tweedehands toen we hem kochten. Dak was ook helemaal rot en mn vriend heeft er een nieuw dak op gemaakt. Kan prima nog een poosje mee!

Ik snap het wel, 2 van mijn konijnen kunnen ook zo lekker spartelen bij controles oid. Alleen bij de dierenarts zijn ze rustiger omdat dat al genoeg indruk heeft. Maar je gaat ook niet elke keer naar de dierenarts toe..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:38

Ik controleer ze eigenlijk nooit. Alleen als ik iets vermoed of als ik iets opmerk.. Anders nooit. En ja, het vangen is dan niet prettig ivm trappen, gillen en doen, maar ik doe het zo snel en stressloos mogelijk. Oppakken zullen ze toch nooit als normaal gaan zien, hoe vaak ik het ook doe. Werkt alleen maar averechts

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:40

Ik heb hier soms dat ze wat afwijkend gedrag vertonen en ik ze graag even controleer. Uiteindelijk is er dan niets aan de hand maar wel fijn als ze een beetje "normaal" gecontroleerd kunnen worden..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:49

Dat snap ik, maar veel oppakken werkt echt alleen averechts

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:52

Ik probeer ze ook niet te vaak op te pakken maar zoals gisteren met daar oortje wilde ik toch even van dichtbij bekijken.
Wat is dan de beste manier van oppakken? Tips of filmpjes?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:22

Die van mij wordt elke dag opgepakt om 's avonds in z'n ren te zetten. Heb niet het idee dat Binky het erg vind om opgepakt te worden. Hij komt altijd naar me toegerent en geeft me likjes als ik hem op pak. Dus is wel per konijn verschillend

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:10

Hihi Flip kreeg n schoonheidsbehandeling van Ollie en van Puk, de charmeur ;) <3

Afbeelding

Afbeelding

Ze hebben ook vandaag weer overleefd gelukkig!

Hier vind alleen Flip het niet erg om opgepakt te worden, die til ik namelijk altijd op het hok om bij te voeren, zodra hij mij ziet staat hij te dansen onder m'n voeten :')

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:48

Wat een schatjes.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:01

Mijn konijn wordt ook een aantal keer per dag gepakt en vindt het prima. Deden we al vanaf hij klein is. De fokker zei dat dit ras (Nederlandse dwerghangoor) snel tam is en dan klopt bij ons konijn ook. Hij blijft bij je op schoot zitten en springt op je schoot!