Bij de action hebben ze rubberen bijt speeltjes voor de hond. Gelijk 2 meegenomen en balletjes van rubber en pate en ook nog meer katten snoepjes
lor1_1984
Geplaatst: 03-04-17 22:37
Ik heb deze besteld in luipaardprint : https://nl.aliexpress.com/item/Pet-Kitt ... 0.0.Yjlarq Ga mss de zebraprint ook nog bestellen, heb ik mooi een reserve liggen. Degene waar de ratten hiervoor zaten gaat kijken voor een houten huisje, dus daar hoef ik iig niet voor te kijken. Baasje komt woensdagavond langs, dan even vragen of ze nog wat heeft liggen aan inrichting. Ben vandaag niet toegekomen aan de Action, dat komt wel, moet morgen mijn zwarte kat in laten slapen en ben nu even bewust aan het qualitytimen met hem.
eclair98
Geplaatst: 04-04-17 07:33
O bah wat naar. Sterkte
Is alie een beetje te vertrouwen? Zag veel leuke dingetjes daar voorbij komen
Edit; iets waar ik mijn dames erg blij mee kan maken is papier. Kranten, oud papier uit de oud papier bak (mislukte tekeningen ed, maar geen inkt!), wc papier... Misschien kan je een krant neerleggen of een rol wc papier ophangen? Naast wat je in de glazen pot hebt
Ze hebben inmiddels de glazen pot leeggetrokken en gebruiken het keukenpapier als 'nestje'. Ik heb zelf een nee-neesticker maar kan zeker eens kijken in de algemene papierbak of er wat in ligt vd buren aan reclamefolders/krantjes. Ben ook m'n kleding een beetje aan het uitzoeken en shirts waar gaatjes/bleekvlekken/vetvlekken in zitten gaan nu op de stapel voor de ratten ipv de container in, mogen ze mooi gebruiken als nestmateriaal/hangmat etc.
Aliexpress is zeker wel betrouwbaar, kwestie van reviews bekijken en het aantal sterren, hou er wel rekening mee dat je je bestelling niet binnen een paar dagen tijd hebt maar dat dat gerust een maand of langer kan duren (max tijd is 12 weken) en dat je de kopersbescherming even in de gaten moet houden zodat je niet te laat bent met verlengen of het aanvragen van een dispuut. Voor meer informatie kun je het beste even in het aliexpress topic meelezen, daar staat alles duidelijk uitgelegd.
Ik ga nu even reageren (mobiel naast m'n tablet zodat ik weet wie ik moet taggen om te reageren whahahaa)
Pimaude, een rat kan inderdaad prima met 1 oog leven!
Arashah: Dat je vrouwtje markeert is niet raar hoor, dat doen zowel mannen als vrouwen. Het is eigenlijk gewoon erg dominant gedrag Dat bijten in sokken doen die van mij ook .
Vevina: De kans dat de kanker uitgezaaid is is groot. Zolang ze nog speelt, eet, drinkt en bij haar vriendinnetjes ligt is het goed, stel dat ze veel porfyrine aan gaat maken of iets dunner wordt dan weet je zeker dat ze er last van heeft. Ratten laten nooit goed zien wat ze voelen, dus een kleine verandering in hun gedrag is vaak al genoeg om de knoop door te hakken om haar in te laten slapen. Je kan immers beter een week te vroeg in laten slapen, dan een week te laat, ben ik van mening.
Yinthee: Heb je geprobeerd ze in te smeren met vanille-essence? Zodat ze allemaal hetzelfde ruiken? Als Jax en Flynn het goed kunnen vinden en Rakni de boel terrorisseerd, dan kan je ook iedere dag van kooi wisselen. En afentoe samen los op je bed of de bank zodat ze aan elkaars geur kunnen wennen.
Lor1_1984 Bij de action kan je leuke mandjes kopen voor weinig geld. Een loopwiel is hier helemaal favoriet, je kan bij zooplus voor 10,- een looprad met doorsnede van 28cm kopen. Hier een foto van mijn kooi voor inspiratie:
Mijn Miepje van ruim 3 begint echt oud te worden, ze begint te verlammen achter en wat dunner te worden, ze speelt nog, is vrolijk, eet, drinkt, maar toch denk ik dat ik haar binnen een paar weken laat gaan. Ze valt afentoe van boven naar beneden en ik heb de kooi al dusdanig ingericht dat ze nooit hard kan vallen, maar toch valt ze soms net op een manier dat ze toch even piept. Het kost haar allemaal net wat meer moeite, maar ze is nog zo vrolijk, dus ik kijk per dag en als de dag daar is dat ik denk dat het genoeg is,dan laat ik haar gaan. Vind het wel moeilijk hoor, met haar is het allemaal begonnen, zij heeft mijn hart gestolen. Ze heeft het echt nog wel goed gehad bij mij, daar ben ik van overtuigd, maar ik wil haar nog zo graag langer bij me houden.
Maar houden van is ook afscheid nemen. Klote is alleen dat ratten het niet laten merken als ze minder worden in gezondheid en ouderdom. En het is bij haar ook echt alleen ouderdom, ze is nu denk ik bijna 3.5 en ze heeft geen enkel tumortje. Ze is kerngezond. De sterkste rat die er bestaat!
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 04-04-17 19:29
Nee dat heb ik niet geprobeerd. Maar los op bed of bank is ook gelijk oorlog. Hij vecht zelfs door de tralies heen, hij is echt dol. Maar afspraak staat, morgen wordt Rakni gecastreerd.
Achterhand verlamming is gemeen idd bij die oudjes maar helaas wel aflopende zaak dan.. als ze zich moeten voortslepen of broodmager zijn omdat alles zoveel energie kost is het ook geen leven meer. Sterkte met de beslissing alvast straks!
Arashah
Geplaatst: 04-04-17 22:36
sterkte voor iedereen die hun beestje moet laten gaan..
dankjewel voor jou antwoord ik heb nu ook door waarom ze mijn in mijn sokken bijten, ze vinden het leuk om in iedere stof te bijten. maakt niet uit of daaronder een stuk huid van mij is. maar zodra ze mijn huid zien en voelen blijven ze wel van mij af. het is dus puur de stof
ik was vandaag even een pizza halen, ben ik helemaal vergeten om de klep boven in de kooi dicht te doen. ik kom thuis, zie ik de kussen die al aangeknaagd was de vulling eruit liggen. ik ga naar hun kooi, roep de beide meiden. komt Bo er aan gesprint, ik had me echt even afgevraagd hoe zij in vredesnaam uit de kooi kan komen.. ik was echt aan mijzelf aan het twijfelen totdat ik gezien had dat het mijn eigen domme schuld was XD
ik heb vandaag twee tuigjes voor hun opgehaald en ze er vandaag wat mee laten spelen, ik laat ze er aan wennen. kunnen ze ook lekker op en mooie dag mee in het gras buiten, kunnen ze daar ook even hun energie kwijt. mijn vader verklaart mij al voor gek, hoe gek ik met deze twee ben
ze zijn buiten al gewend, geluiden geven ze helemaal niets om en in de auto nemen geeft ze ook geen stress. dit zijn ze vanaf dat ze bij mij zijn al gewend. ik neem ze ook alleen mee naar buiten als het weer echt in orde is en niet te koud of warm. we hebben voor ons huis een groot grasveld, komen geen autos en vele mensen.
op dit moment kijkt Bo mij zo aandringend aan hun kooi staat naast mijn bank.
Binnenkort ga ik al het hout vervangen voor plastic, is gemakkelijker schoonmaken.
Ik zelf heb een ratten tuigje, vind het net een martelwerktuig Bij mij zat ie idg niet goed. Heb nu zelf iets gefabriceerd nav pinterest en Sok vond het altijd geweldig. Lekker in de boom klimmen en door baasje er weer uitgehaald worden
Ik deed ze vroeger nooit tuigjes om, maar ze gingen ook niet los naar buiten, alleen op de schouder of in een transportmand. Had een kleine transportmand voor als er 1-2 ratten vervoerd moesten worden en een kattenbench voor meerdere ratten of de hele groep, de kattenbench was ook handig als ik de volière ging schoonmaken, alle ratten in de bench zodat ik er geen omkijken naar had. Ga ik nu ook met de mannen doen bij het verschonen van de kooi, heb 3 kattenbenches dus altijd 1 over.
ik neem ze ook alleen naar buiten om daar lekker rond te laten lopen en spelen, uiteraard met mate en rustig laten wennen. daarom het tuigje. tuigje is nog ietsjes te groot maar zodra ze ouder zijn passen ze er precies in, alles kan versteld worden
met vervoeren heb ik een speciaal kleindierbench, vinden de twee dames helemaal niet erg. ze kijken altijd lekker geinteresseerd naar buiten (ze kunnen zich verstoppen in hun stoffen mandje wanneer ze dat willen), ik ben ook dan de gehele weg met ze aan het praten. omdat mijn korbje een handvat heeft heb ik daar de gordel door en dan vast, ze zitten dan naast me op de bijrijder stoel.
heb je een linkje waar ik kan kijken? hoort zich interessant aan
van eclair98 als ik het op youtube zien kan, als er een filmpje van bestaat omdat ze zelf haar tuigje had gemaakt. niet dat ik dat ga uitprobren maar ik vind zoiets interessant te zien.
Mijn voldemortje mag zo naar de dierenarts.. ze heeft vannacht constant lopen piepen en eet slecht. Ik pakte haar net op en schrok best. We kunnen snel terrecht gelukkig! Arm dier :-(
soesita
Geplaatst: 06-04-17 09:19
pimaude schreef:
Mijn voldemortje mag zo naar de dierenarts.. ze heeft vannacht constant lopen piepen en eet slecht. Ik pakte haar net op en schrok best. We kunnen snel terrecht gelukkig! Arm dier :-(
Sky heeft waarschijnlijk een tumor in haar lijfje.. een kleine kans is dat het toch wat pijn is van haar oog, maar dat zag er rustig uit dus de tumor is de grootste kans.
Ze heeft antibiotica en pijnstillers. Binnen 2 dagen zou ze zich wat fitter moeten voelen en weer wat gaan eten. Is dat niet zo moet ik helaas afscheid nemen. Ze mag door op de pijnstillers als ze zich daar goed op voelt en het aanslaat.
Mocht ik afscheid moeten nemen zoek ik denk ik een ander lief baasje voor daisy. Ik vind dit wel er lastig hoor.. gevoelige diertjes :-( ook vind ik het wat lastig met ze om te gaan omdat ik zoveel kennis mis van deze gekke beestjes. Eerst maar afwachten en hopen dat sky er boven op komt! Ze is nog geen half jaar jong..
ik heb Bo en Nova vandaag een bakje gegeven, daar heb in verschillende kapot geknipte stoffen in gedaan. Wat een blije ratten zijn het deze dieren zijn zo dankbaar!
vandaag heb ik deze twee dames ook een stukje aardbei gegeven, vonden ze helemaal lekker
_Milo
Geplaatst: 09-04-17 09:09
Ik heb gisteren voor de verandering eens de camera erbij gepakt ipv de telefoon. Zie hier kleine Ciri en Triss, 8 en een half weekjes oud