Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:47

Nayomie schreef:
Thanks! Ik zal ze eens bekijken en ook de maten. Want bij de ene zie ik 2 maten en bij de andere 3. Dus zal ook even kijken wat beter zit. Meten is weten. En die laatste is ook even het kijken waard. Denk dat zo'n dikke padding ook wel erg fijn kan zijn. Hoe ervaren jullie dat?

En goeie tip voor het commando. Dus daar ga ik ook mee aan de slag. Qua sturen zijn we wel goed op weg, we hebben haar links en rechts geleerd waardoor het makkelijker wordt haar te sturen, hoop ik.

Voor mij is dat geen probleem maar ik ren niet, ik wandel. :+

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:09

Nja, dan doe ik die laatste wel, kan later altijd nog naar iets anders kijken.

Zat nog wel te kijken, want ik zie verschillende lengtes van lijnen. Een website zei dat 2,0m lijn handig is, maar ik kan ook wel de voordelen van 2.7m zien. Maakt het nog heel veel uit? Of is dat echt persoonlijke voorkeur?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:32

Ik zou Run Dog even een berichtje sturen. Zij kunnen jou precies advies op maat geven :D 2,7m is te lang voor hardlopen, die is gemaakt voor bikejoring omdat je hond dan verder weg moet zitten.

Hoe is het met jullie pup Nayomie? Settelt het al wat? Hoe ervaar je de overgang?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:39

Thanks Kaus, Dan klopt het dus wat ik ergens gelezen heb. Zal nog voor de zekerheid rundogs vragen dan :j

We hebben besloten het pupje terug te brengen (nu het pupje nog makkelijker elders kan settelen) omdat Zhiva te druk was, geen rust kon vinden en niet de pup haar grenzen kon respecteren. Als ze bij elkaar waren, kon Zhiva geen rust vinden en dat zou ze wel moeten doen in mijn ogen. Zhiva is uiteindelijk het traphekje over gesprongen omdat ze te graag wilde (terwijl het pupje even geen aandacht van haar wilde). Vond het echt een rot keuze maar wilde er niet te lang mee modderen en zou ik ook niet eerlijk hebben gevonden. We hadden vooraf gezegd dat als het niet zou gaan, we daarin ook eerlijk in zouden zijn. Mis haar wel behoorlijk omdat ik wel in die tijd een band had opgebouwd. -O- het was blijkbaar nog niet de tijd er voor, maar ik gok dat ik überhaupt geen tweede hond meer zou nemen. Te veel schuldgevoel voor het feit dat het dus een verkeerde keuze is geweest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:47

Nayomie schreef:
Thanks Kaus, Dan klopt het dus wat ik ergens gelezen heb. Zal nog voor de zekerheid rundogs vragen dan :j

We hebben besloten het pupje terug te brengen (nu het pupje nog makkelijker elders kan settelen) omdat Zhiva te druk was, geen rust kon vinden en niet de pup haar grenzen kon respecteren. Als ze bij elkaar waren, kon Zhiva geen rust vinden en dat zou ze wel moeten doen in mijn ogen. Zhiva is uiteindelijk het traphekje over gesprongen omdat ze te graag wilde (terwijl het pupje even geen aandacht van haar wilde). Vond het echt een rot keuze maar wilde er niet te lang mee modderen en zou ik ook niet eerlijk hebben gevonden. We hadden vooraf gezegd dat als het niet zou gaan, we daarin ook eerlijk in zouden zijn. Mis haar wel behoorlijk omdat ik wel in die tijd een band had opgebouwd. -O- het was blijkbaar nog niet de tijd er voor, maar ik gok dat ik überhaupt geen tweede hond meer zou nemen. Te veel schuldgevoel voor het feit dat het dus een verkeerde keuze is geweest.

Ik heb het idee dat je Zhiva nu de 'schuld' in de schoenen schuift terwijl je niks beschrijft wat ik eigenlijk zorgwekkend vind klinken.

Zhiva is ook nog jong dus het gedrag vind ik niet gek, zeker niet icm het gedrag waar nu aan gewerkt wordt, ze zal de grenzen moeten zoeken om ze te ervaren en omdat ze geen voorbeeld heeft had ze die niet anders kunnen ontdekken dan de grenzen te overschrijden.

Ik ben het er wel mee eens dat ik denk dat jullie timing voor een 2e hond ruk was maar dat heb ik in mijn vorige post wat dat betreft ook al aangegeven dat het een flinke kluif zou worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:55

Nee klopt heb je gelijk in. Zhiva kan er ook niets aan doen dat ze dat voor zichzelf nog moet ontdekken. Het was voor haar ook een hele verandering. En misschien heb ik wel te vroeg opgegeven, dat is een vraag die ik nog steeds blijf stellen. Zhiva heeft nog genoeg te leren, en ik ook. En ik baal er dan ook van dat alles zo gelopen is en ik een verkeerde keuze in eerste instantie had gemaakt. Ben er ook zeker niet trots op en ik jank mezelf nog elke keer in slaap voor de fouten die ik daarin gemaakt heb. Ik ben meegegaan in de mening van een gedragstherapeut en mezelf daarin niet genoeg het vertrouwen kunnen geven dat het uiteindelijk op te lossen was geweest. Vind het gewoon even super poedersuiker hoewel dit gewoon mijn fout is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:06

Nayomie schreef:
Nja, dan doe ik die laatste wel, kan later altijd nog naar iets anders kijken.

Zat nog wel te kijken, want ik zie verschillende lengtes van lijnen. Een website zei dat 2,0m lijn handig is, maar ik kan ook wel de voordelen van 2.7m zien. Maakt het nog heel veel uit? Of is dat echt persoonlijke voorkeur?

Als je ermee wil hardlopen met de tijd zou ik nu al een zo dun mogelijke heupgordel aanraden / best ventilerend. Je gaat namelijk anders een flinke zweet reet krijgen haha.

En wat rot van de pup

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 23:47

Gordels geen verstand van, dus kan je hierin niet adviseren.
Jammer van de pup, nu maar eerst de focus op Zhiva, zorg dat ze een leuke stabiele hond wordt en dan kun je over een paar jaar altijd kijken of je er nog iets bij wil.
Curse, blijven mooie foto's en ik denk dat dat contrast in kleur op haar neus daar ook toe bijdraagt, ze heeft zo'n sprekende kop daardoor.

Zit nu in mijn 3e nachtdienst (net begonnen), morgen nacht nog en dan eindelijk vakantie. Daar kijk ik wel naar uit.
Komend weekend wedstrijd met Roetsj in Arnhem, heel benieuwd hoe het gaat, maar zeker wel zin in. En daarna maar een wat wandeldates afspreken, eindelijk tijd voor ;)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:14

Cursebreaker: Wat fijn dat je dat je het rijk alleen had op de heide, dat wandelt altijd wel fijn. In sommige gevallen is het leuk/fijn om een andere hond tegen te komen, maar hier in het bos zijn de laatste tijd steeds meer ongeleide projectielen te vinden. Ik kan er dan ook echt van genieten als we even helemaal geen honden tegen komen en/of honden die op een leuke, rustige manier contact kunnen maken.

Nayomie: Met spullen voor het hardlopen kan ik je niet helpen. Wat ontzettend jammer van de pup. Wel fijn dat de pup terug kon naar de fokker en ze van daaruit een ander fijn thuis kan vinden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er erg moeilijk mee hebt. Sterkte de komende tijd.

Fannetje: Fijn dat je bijna vakantie hebt. Wat voor 'n wedstrijd heb je met Roetsj aankomend weekend?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:31

Ik ben al een tijdje stil maar volg jullie wel nog allemaal hier en op Insta, blijft super leuk om alle ontwikkelingen te zien.

Ik wilde nu wel even reageren om Nayomie een hart onder de riem te steken. Ik kan me helemaal voorstellen dat het vreselijk rot voelt dat je deze keuze hebt moeten maken. Maar je hebt dat in belang van Zhiva en de pup gedaan, en het is juist heel verstandig dat je hier niet te lang mee hebt gewacht. Ja het was misschien geen goede timing, maar voor hetzelfde geldt was het wél goed gegaan, je kan niet alles van tevoren goed inschatten. Niet te streng zijn voor jezelf. Dit is een pijnlijk leermoment maar je kan de tijd niet terug draaien. Sterkte en ga lekker met Zhiva aan de slag, dat is een goede afleiding.

De strikjes doen het super, we zijn vorige week 2 uur wezen suppen met ze incl. vaak af- en opstappen via steigers. Dat is nog een puntje om aan te werken maar op de terugweg was het heel rustig bij de steigers dus konden we echt even de tijd nemen om te oefenen. Jackie heeft van de week ook voor het eerst een beetje gezwommen. Ik was het water in gegaan en dat motiveerde haar toch wel genoeg om een béétje te drijven :D Nu is ze loops en flink ook dus ik doe haar even in een sopje zo. Jones is er wappie van maar gek genoeg helemaal niet op haar. Hij is gewoon een beetje hyper *\%/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 09:58

Marlis schreef:
Hier een prachtige wandeling gemaakt bij de roestelberg. Ivy voor het eerst met canicross tuig en aan de heupgordel. M'n meisje deed het zo goed. [ [url=m/DT2vjg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/alFoSp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7FDdAu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rjLTZr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dCrGFP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WC5bQA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WfszkN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h8MAA6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JHWrmh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RlyLFP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Roestelberg is losloopgebied toch?

Of zijn jullie vanaf de parkeerplaats bij het restaurant de andere kant op gegaan?

Tis dat het voor mij best een stuk rijden is en dat het er stikt van de eikenprocessierups, anders kwam ik er véél vaker. Is een fijn losloopgebied daar.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:17

Kom eigenlijk nooit meer in dit topic. Alles gaat veel te snel en best drukke tijd gehad met werk. Nu lekker vakantie

Jinn en Jaxx hadden poosje terug een fotoshoot.

Afbeelding

Afbeelding

Fotos gemaakt door: MB-Shots

Jaxx is nu 9 maand en echt een hele fijne hond.
Jinn natuurlijk ook maar die is al 8 dus al wat meer gewend.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:44

Cursebreaker, niet te bescheiden over je fotokunsten! Wij fotograferen in dezelfde omgeving en 99,9% van de foto's mislukt haha. Kan ook aan het model liggen, Koda is 24/7 een blij ei, maar zodra we de camera pakken kijkt die alsof we hem dagelijks mishandelen _O-.

Nayomie, wat jammer dat het zo gelopen is met de pup, hopelijk kun je het snel een plekje geven en vindt ze een fijn nieuw huisje.

JesdaJinn, wat een leuke foto's van Jaxx en Jinn. Staat Jinn ook op je profielfoto? Is hij zoveel verkleurd over de jaren? Wel heeeel cute. Hier in de buurt lopen ook heel veel zwart-witte borders, baasjes spreken ons vaak aan omdat ze denken dat Koda een bruine border pup is haha. Hopelijk blijft die toch een maatje kleiner :P

Gisteravond nog wat leuks. Hij mag niet op de bank/de dekens die daar op liggen. Ik wilde m'n deken verder omhoogtrekken (iets met waar-is-de-zomer) en dat voelde verdacht zwaar. Lag meneer te slapen op het overhangende stukje, kun je ook niet boos op worden want technisch gezien lag het niet op de bank, de clown :+

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:13

Op profiel foto van wat? :)

Jinn is heel erg verkleurd. Maar al best vroeg

Jinn ongeveer een jaar
Afbeelding

Ongeveer 2 jaar
Afbeelding
Afbeelding

en 3 jaar
Afbeelding
Hoop dat je beetje duidelijk kan zien maar hier zie je dat ie al best grijs is.

En recent:
Afbeelding
Afbeelding

Bijna iedereen die Jinn niet kent en beetje verstand (of juist niet, tis maar hoe je het bekijkt :P) denken dat Jinn blue merle is :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:26

Ik vind het zo grappig hoe Jinn verkleurt. Het lijkt me niet 'normaal' grijs worden zoals oudere honden dat doen? Is het net zoiets als een schimmel die gewoon pigment verliest? Ik ken dit niet echt in honden.

Nayomie, wat ontzettend sneu voor alle betrokkenen dat de pup weg is :(:) Ik krijg inderdaad ook een beetje het gevoel dat Zhiva de 'schuld' krijgt maar vind haar gedrag niet raar klinken. Snap wel dat het lastig gedrag is hoor. Zhiva is ook nog jong dus het verbaast me op zich niet. Dundy was ook vrij terror tegen puppy Dexter de eerste paar dagen. Stik en stik jaloers, groen zag ie ervan _O-

Ben erg benieuwd hoe dat straks met 3e pupje gaat. Als die nou potverdorie eens gemaakt wordt -:(- Ik begin het gevoel van KimD hierin steeds beter te snappen _O-

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:34

Even een vraagje he, Mezzy is vlak na Amsterdam loops geworden. Ondertussen dus 4 weken geleden, daarvan heeft ze de 1e 3 weken bloedverlies gehad.
Ze heeft het weekend van 7-8 tot zeker woensdag of donderdag 11-12 augustus der hoogte dagen gehad.

Maar... Nu is na 4 weken der vulva nog steeds zo groot als een perzik en is ze ontzettend hangerig, plakkerig... Wil ze niet "werken" of in ieder geval niet zo enthousiast als eerst.

Is het "normaal" dat het zo lang kan duren? Zeker voor een eerste loopsheid? -O-

Onder het mom van durf te vragen... en nog nooit een teefje gehad hebben... :\

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:46

Kaus schreef:
Ik vind het zo grappig hoe Jinn verkleurt. Het lijkt me niet 'normaal' grijs worden zoals oudere honden dat doen? Is het net zoiets als een schimmel die gewoon pigment verliest? Ik ken dit niet echt in honden.

Nayomie, wat ontzettend sneu voor alle betrokkenen dat de pup weg is :(:) Ik krijg inderdaad ook een beetje het gevoel dat Zhiva de 'schuld' krijgt maar vind haar gedrag niet raar klinken. Snap wel dat het lastig gedrag is hoor. Zhiva is ook nog jong dus het verbaast me op zich niet. Dundy was ook vrij terror tegen puppy Dexter de eerste paar dagen. Stik en stik jaloers, groen zag ie ervan _O-

Ben erg benieuwd hoe dat straks met 3e pupje gaat. Als die nou potverdorie eens gemaakt wordt -:(- Ik begin het gevoel van KimD hierin steeds beter te snappen _O-

Ik ook niet :P Maargoed, ik vind het ergens ook wel schattig. Het hoort bij hem denk ik dan maar :)
Jinn is ook de enige van het nest die het zo snel gekregen heeft. Rest wordt nu ook grijs maar echt ouderdom grijs en beetje om de ogen en snuitje maar Jinn heeft het overal. Zelfs de haren op zijn staart worden grijs :P

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:07

RoosvanBlue: Fijn dat je hebt kunnen oefenen met het suppen. Dat lijkt me ook leuk om nog een keer te gaan proberen.

JesdaJinn: Mooie foto's van Jinn en Jaxx! Wat bijzonder dat Jinn zo grijs verkleurd is.

_KimmeL: Wat leuk dat hij zo vindingrijk is om dan tóch op het kleedje te kunnen liggen, slimme hond. :')

Kaus: Wat voor 'n puppy krijg je erbij? De eerste tijd is het altijd wel erg managen als er een pup bij komt is mijn ervaring, maar op een gegeven moment loopt dat ook wel weer los. Je bent sowieso druk met een pup erbij. :')

Nicky91: De eerste loopsheid heeft bij onze twee teven niet zo lang geduurd, maar ik durf niet te zeggen wat 'normaal' is daarin.

Wij hadden vanochtend tijdens onze ochtendwandeling helaas last van een Jack Russell. Ik ken de betreffende hond en had haar nadat ze achter ons aan wilde lopen al weggestuurd omdat ik weet dat ze uitvalt, maar blijkbaar maakte dat onvoldoende indruk en kwam ze nadat ze in eerste instantie terug liep tóch nog een keer op ons afgestormd en wilde ze weer een stukje achter ons aanlopen. Melle besloot daarop onze oudere hond te willen beschermen en ging er tussen staan wat resulteerde in een uitvallende Jack Russell richting Melle. Gelukkig kreeg ze hem niet echt te pakken en heb ik haar daarna wel echt weg gekregen met een flinke sneer, maar ik kan me dan zo schuldig voelen als er zoiets gebeurd. Ik wil altijd netjes blijven bij het wegsturen van een andere hond omdat ik daar geen gezeur over wil met de eigenaar, maar in dit geval had ik beter iets feller kunnen reageren want dit gedrag is gewoon echt niet tof. De eigenaar liep ook op ruim 300 meter afstand te bellen en heeft het hele voorval niet meegekregen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:14

Ik vind Jinn's verkleuring door de jaren heen echt heel tof uit zien, maar wat Kaus zegt idd; heel apart ook haha. Lijkt inderdaad wel anders te zijn als 'gewoon grijs worden'. Jaxx is mooi uitgegroeid al so far met z'n 9 maanden!

Nicky
Eerste reactie weggehaald ivm dat er geen zak van klopte :')

fannetje
Succes met je nachtdienst nog en alvast een hele fijne vakantie gewenst! Leuke dingen op de planning ook!

Lugea
Vraag je je weer af waarom zo'n uitvallende hond dan idd losloopt, maar vooral dan ook weer zoveel vrijheid krijgt. Als zo'n eigenaar de hond gewoon eens bij zich hield he... :( Maar niet verbaasd dat je zegt dat de eigenaar idd liep te bellen en niks mee heeft gekregen. Bah.

Wat eerdere reactie betreft nog: Ja, ik woon vlak aan het losloop gebied van de Brunssummerheide (paar minuten loopafstand) dus kom hier al vanaf dag 1 met Arya. Tegenwoordig veel minder vaak omdat ik veel vaker met de auto erop uit ga en nieuwe plekken/routes ontdek/loop. Het kan best een druk gebied zijn dus meestal loop ik er alleen nog met andere honden samen, zoals de rondjes met Kim die we normaal wekelijks doen daar, maar meestal kun je andere honden ook wel vermijden als je wilt. We kennen best een aantal ‘vaste’ mensen hier, dus dat maakt het gebied wel best fijn om te lopen moet ik zeggen. Alleen in vakantie periodes is het wel een stuk minder leuk en ook vorig jaar vooral met corona dat er opeens veel vreemde mensen kwamen met een ‘ik laat m’n hond los en kijk nergens meer naar’ mentaliteit rondlopen. Maar overall vind ik het toch altijd heerlijk lopen hier. Soms lekker als je idd weinig tegenkomt, maar voor Arya soms wel ook leuk als ze wel wat honden treft. Gisteren heeft ze vooral heel veel gesnuffeld dus het was voor haar wel even goed om geen andere honden te zien, zodat ze zich zo mentaal even bezig kon houden.

RoosvanBlue
Leuke update van de strikjes! Zal met oefenen idd vast goedkomen met rustig worden bij de steigers. Leuke dingen ondernomen in ieder geval xD

KimmeL
Ja wat de foto’s betreft: Lightroom doet ook veel goed erna hahaha. Maar ohh heerlijk hoe hij lekker ligt op dat stukje deken daar hihi.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-08-21 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:21

cursebreaker schreef:
Nicky
Ze heeft 3 weken achtereenvolgend bloedverlies gehad zeg je? Dat vind ik vrij atypisch voor een loopsheid, want normaliter is het gemiddeld 5 dagen bloedverlies, dus daarvoor zou ik toch even met een DA overleggen. Grote kans dat er toch misschien wat meer aan de hand is dus een checkup lijkt me geen kwaad kunnen hier. Denk ook dat ze een flinke schijnzwangerschap te pakken heeft, maar om eventuele baarmoeder problemen uit te sluiten zou ik toch echt even langs de DA gaan, of in ieder geval even telefonisch overleg plegen.

Ja bloedverlies als in, af en toe een drup, het was geen bloedbad...

maar dat is precies de reden dat ik het even vraag.. ik heb geen idee en dacht voordat ik de dierenarts bel en zij zeggen: joh niks aan de hand :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-21 13:24

Hoo hier hebben mijn dames ook gewoon 3 weken bloedverlies!
Dat is heel normaal. Tegen de tijd dat ze dekrijp worden word bloedverlies minder.
Maar 3 weken een pakje/broekje aan ongeveer ivm wat ze verliezen.
een week na de loopsheid kan t nog vergroot zijn. Maar als haar gedrag ook niet is wat je gewend bent is even overleggen nooit verkeerd. :)
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 18-08-21 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:25

Sorry, ik heb niks gezegd overigens...
Ik leefde even in een heel andere wereld hahahaha
Het is idd precies andersom; er zijn meestal zo'n 5 dagen ongeveer waarin ze dekrijp zijn en dat is dan normaal vanaf wanneer ze stoppen met bloeden. SCRATCH mijn reactie volledig dus van hierboven - zal 'm ook even verwijderen want dat hoeft niemand meer te lezen :')

Ik heb echt geen idee wat ik in m'n hoofd aan't halen was hoor.
Arya had hier ook wekenlang bloedverlies en best heftig ook; die moest echt een aantal weken lang broekjes met inlegkruisjes aan; dat was gewoon niet zelf schoon te houden. Bij haar was het 3 weken loops zoiets, maar dat het met 4 weken nog niet weg is, is niet heel vreemd an zich - elk individu is ook anders.

Maar nogmaals sorry. Wat is mis met mij vandaag :') :') :')

Kan overigens wel goed zijn dat ze schijnzwanger is met wat meer intense symptomen, dus overleggen met een DA voor een eventuele checkup kan natuurlijk altijd.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-08-21 13:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:27

mvdende schreef:
Marlis schreef:
Hier een prachtige wandeling gemaakt bij de roestelberg. Ivy voor het eerst met canicross tuig en aan de heupgordel. M'n meisje deed het zo goed. [ [url=m/DT2vjg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/alFoSp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7FDdAu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rjLTZr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dCrGFP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WC5bQA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WfszkN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h8MAA6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JHWrmh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RlyLFP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Roestelberg is losloopgebied toch?

Of zijn jullie vanaf de parkeerplaats bij het restaurant de andere kant op gegaan?

Tis dat het voor mij best een stuk rijden is en dat het er stikt van de eikenprocessierups, anders kwam ik er véél vaker. Is een fijn losloopgebied daar.

Je heb een losloop route maar ook routes waar het aanlijn is, die hadden wij gelopen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:30

kiwiwitje schreef:
Hoo hier hebben mijn dames ook gewoon 3 weken bloedverlies!
Dat is heel normaal. Tegen de tijd dat ze dekrijp worden word bloedverlies minder.
Maar 3 weken een pakje/broekje aan ongeveer ivm wat ze verliezen.
een week na de loopsheid kan t nog vergroot zijn. Maar als haar gedrag ook niet is wat je gewend bent is even overleggen nooit verkeerd. :)

Okee thanks :D

cursebreaker schreef:
Sorry, ik heb niks gezegd overigens...
Ik leefde even in een heel andere wereld hahahaha
Het is idd precies andersom; er zijn zo'n 5 dagen waarin geen bloedverlies is en ze dekrijp zijn.
SCRATCH mijn reactie volledig :')

Ik heb echt geen idee wat ik in m'n hoofd aan't halen was hoor.
Arya had hier ook wekenlang bloedverlies en best heftig ook; die moest echt een aantal weken lang broekjes met inlegkruisjes aan; dat was gewoon niet zelf schoon te houden. Bij haar was het 3 weken loops zoiets, maar dat het met 4 weken nog niet weg is, is niet heel vreemd an zich - elk individu is ook anders.

Maar nogmaals sorry. Wat is mis met mij vandaag :') :') :')

Kan overigens wel goed zijn dat ze schijnzwanger is met wat meer intense symptomen, dus overleggen met een DA voor een eventuele checkup kan natuurlijk altijd.

hahaha geen probleem!!
Gelukkig Mezzy niet extreem bloedverlies. ze heeft geen broekje aan gehad en af en toe een drupje was het wel zo'n beetje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 13:32

Bizar die kleur verandering van jinn, mooie hond.