Kijk dit nou

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Skippy01 schreef:@CB en dan wordt de ODH straks écht populair (zie het nu al, kan al zo buiten jou meerdere mensen opnoemen die er een of enkele hebben) en dan wordt het uitwijken naar het volgende als je iets gezonds wil houden - of natuurlijk écht goed contact houden met goede fokkers... Ellende! Echt, als je een goede fokker hebt gevonden die gezondheid voorop heeft: contact mee houden
In de categorie herders zie ik de chodsky pes straks wel de volgende hype worden... Lijkt op een ODH, maar hey, dát is een handiger formaat.... Ik hoor die naam nu al wat meer genoemd worden door mensen, dat dat wel een aansprekend ras is.
RoosvanBlue schreef:Ja hoor...Misschien weten sommigen nog dat ik het over 2 rottweilers had hier waar ik zo mijn twijfels over had. Vandaag liep onze uitlaatdienst met Jones, Jackie en haar dochter langs de weg en zijn ze dus losgebroken. Ze kwamen met een hoop herrie op Jones af waarna zij de riem los heeft gelaten met de mededeling; rennen! Jones was gelukkig sneller dus de rottweilers dropen af. Daarna kwam Jones braaf weer terug naar de uitlaatdienst. Jackie lieten ze gelukkig met rust maar iedereen was behoorlijk van slag en we zijn er niet heel gerust op dat dit niet heel vervelend uit had kunnen pakken. Ik ben nu een beetje zoekende wat ik moet doen want die eigenaresse kan ze kennelijk niet houden en ze wandelen hier best vaak. Ik weet niet precies waar ze wonen en ken ze ook niet.
Wat zouden jullie doen?
xDenies schreef:Ik dacht dat die dan juist hd/ed(???) gevoeliger waren. Lees er nooit zulke fijne verhalen over eigenlijk. Maar kan het ook verkeerd begrepen hebben natuurlijk
Ooit een filmpje gezien van een herder op show en die liep bijna op de grond te kruipen zo laag was die rug. Daar was iedereen toen kwaad over dat juist zo'n hond de 1e plaats kreeg. Dus vandaar dat ik een beetje verbaasd was
cursebreaker schreef:RoosvanBlue schreef:Ja hoor...Misschien weten sommigen nog dat ik het over 2 rottweilers had hier waar ik zo mijn twijfels over had. Vandaag liep onze uitlaatdienst met Jones, Jackie en haar dochter langs de weg en zijn ze dus losgebroken. Ze kwamen met een hoop herrie op Jones af waarna zij de riem los heeft gelaten met de mededeling; rennen! Jones was gelukkig sneller dus de rottweilers dropen af. Daarna kwam Jones braaf weer terug naar de uitlaatdienst. Jackie lieten ze gelukkig met rust maar iedereen was behoorlijk van slag en we zijn er niet heel gerust op dat dit niet heel vervelend uit had kunnen pakken. Ik ben nu een beetje zoekende wat ik moet doen want die eigenaresse kan ze kennelijk niet houden en ze wandelen hier best vaak. Ik weet niet precies waar ze wonen en ken ze ook niet.
Wat zouden jullie doen?
Jeetje, wat een enorme rot situatie zeg![]()
Wat een topper is Jones wel hoe goed hij dan reageert op de uitlaat dienst en ook hoe deze persoon gehandeld heeft op dat moment. Ik zou idd ook contact opnemen met gemeente en/of wijk agent en hopelijk dat ze haar aanspreken en dat dat iets doet. Jammer dat je idd niet weet waar ze woont, zodat je gewoon rustig aan de deur kon voor een gesprek.
Skippy01 schreef:@roos jeetje wat een schrik moet dat gegeven hebben! Wat een geluk dat Jones sneller was!
Ik zou hier melding van maken bij de wijkagent én de gemeente. Dat is volgens mij de normale route om te bewandelen bij agressieve honden.
cursebreaker schreef:Skippy01 schreef:@CB en dan wordt de ODH straks écht populair (zie het nu al, kan al zo buiten jou meerdere mensen opnoemen die er een of enkele hebben) en dan wordt het uitwijken naar het volgende als je iets gezonds wil houden - of natuurlijk écht goed contact houden met goede fokkers... Ellende! Echt, als je een goede fokker hebt gevonden die gezondheid voorop heeft: contact mee houden
In de categorie herders zie ik de chodsky pes straks wel de volgende hype worden... Lijkt op een ODH, maar hey, dát is een handiger formaat.... Ik hoor die naam nu al wat meer genoemd worden door mensen, dat dat wel een aansprekend ras is.
Ja, het is nu idd al een beetje de spuitgaten uit aan't lopen - maar ik kan velen er niet om bekritiseren; ik vind ze zelf ook geweldig natuurlijk hihi. Je ziet ze hier in de omgeving idd ook veel en ik zit in een aantal facebook groepen en daar komen er natuurlijk ook best veel voorbij. Maar echt... Ik wordt ook soms doodmoe van de mensen die zich bij de facebook groepen melden en even SNEL op zoek zijn naar een ODH pup. Zal bij alle andere rassen ook voorkomen, maar pfoe hee.. En steen en been klagen dat veel fokkers je momenteel niet eens meer op de wachtlijst kunnen zetten omdat er zoveel vraag is. Huilen ja. Maar het is wachten tot dit idd ook helemaal foutgaat en alles wat straks wel gezond is aan deze honden, wordt er zo ook weer snel 'uitgefokt' door mensen die denken even leuk en snel een nestje de wereld in te helpen omdat er zoveel vraag is. Gewoon > Brrrr. Wij hebben met Arya onwijs veel geluk gehad met hoe alles gelopen is, maar we gingen er ook eigenlijk al vanuit dat we een hele poos op de lijst konden staan wachten. Ondertussen kom je er echt niet meer tussen bij een goede fokker en je moet iig een hele poos wachten ja.
En jeetje, Weer een nieuwe moderne kruising?! Het klinkt idd wel schattig, om dan zo'n wat meer 'handelbaar formaat' te hebben, maar mijn godHeb je een foto? Ben natuurlijk wel nieuwsgierig
. Had er nog niet eerder van gehoord. Hier zie ik dus wel veel pomsky's.
warboek
Ohhh wat een dotjes![]()
![]()
Kaus schreef:xDenies schreef:Ik dacht dat die dan juist hd/ed(???) gevoeliger waren. Lees er nooit zulke fijne verhalen over eigenlijk. Maar kan het ook verkeerd begrepen hebben natuurlijk
Ooit een filmpje gezien van een herder op show en die liep bijna op de grond te kruipen zo laag was die rug. Daar was iedereen toen kwaad over dat juist zo'n hond de 1e plaats kreeg. Dus vandaar dat ik een beetje verbaasd was
Denies, dat is deze hond: http://www.veneze.com/elmo.htm
Die zoals je ziet gewoon A heupen heeft en ED vrij isIk ken het filmpje waar je het over hebt, die hond liep daar enorm slecht omdat ie heel zenuwachtig was en veel harder liep dan het baasje. Trok het hele baasje mee waardoor hij zn achterhand er enorm onder zet. Dan loopt geen enkele hond mooi meer.
Een ander filmpje van Crufts is deze hond: http://www.cruaghaire.co.uk/catoria.html
Die heupen zijn niet top B/C, wel ED vrij. Ik ben geen voorstander van fokken met honden met B/C heupen maar er zijn véél meer rassen waar het gebeurt.
Daarnaast nogmaals, de rug is niet krom, het is de manier waarop ze neergezet worden en de manier waarop hun achterpoten flexibeler zijn dan de meeste honden. Dan heb ik het wel over goed gefokte honden en niet over de broodfok herders.
[ [url=m/HV33AB.jpg]Afbeelding[/url] ]
xDenies schreef:Overigens. Een wijkagent doet helemaal niets aan honden, in ieder geval niet hier. Heb nog steeds geen reactie gehad en de politie (die de correspondentie heeft doorgestuurd) heeft gezegd dat het echt een gemeente kwestie is. Die reageert overigens ook niet, honden die loslopen boeit ze niet.