Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:55

Afbeelding

Kijk dit nou :+:

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 13:56

aaahw <3

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:57

Warboel schreef:
[ [url=m/DFrFX5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw <3 smelt <3

Skippy01

@warboel ze zijn zoooo leuk! <3

RoosvanBlue

Ja hoor...Misschien weten sommigen nog dat ik het over 2 rottweilers had hier waar ik zo mijn twijfels over had. Vandaag liep onze uitlaatdienst met Jones, Jackie en haar dochter langs de weg en zijn ze dus losgebroken. Ze kwamen met een hoop herrie op Jones af waarna zij de riem los heeft gelaten met de mededeling; rennen! Jones was gelukkig sneller dus de rottweilers dropen af. Daarna kwam Jones braaf weer terug naar de uitlaatdienst. Jackie lieten ze gelukkig met rust maar iedereen was behoorlijk van slag en we zijn er niet heel gerust op dat dit niet heel vervelend uit had kunnen pakken. Ik ben nu een beetje zoekende wat ik moet doen want die eigenaresse kan ze kennelijk niet houden en ze wandelen hier best vaak. Ik weet niet precies waar ze wonen en ken ze ook niet.

Wat zouden jullie doen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:58

Skippy01 schreef:
@CB en dan wordt de ODH straks écht populair (zie het nu al, kan al zo buiten jou meerdere mensen opnoemen die er een of enkele hebben) en dan wordt het uitwijken naar het volgende als je iets gezonds wil houden - of natuurlijk écht goed contact houden met goede fokkers... Ellende! Echt, als je een goede fokker hebt gevonden die gezondheid voorop heeft: contact mee houden ;)
In de categorie herders zie ik de chodsky pes straks wel de volgende hype worden... Lijkt op een ODH, maar hey, dát is een handiger formaat.... Ik hoor die naam nu al wat meer genoemd worden door mensen, dat dat wel een aansprekend ras is.

Ja, het is nu idd al een beetje de spuitgaten uit aan't lopen - maar ik kan velen er niet om bekritiseren; ik vind ze zelf ook geweldig natuurlijk hihi. Je ziet ze hier in de omgeving idd ook veel en ik zit in een aantal facebook groepen en daar komen er natuurlijk ook best veel voorbij. Maar echt... Ik wordt ook soms doodmoe van de mensen die zich bij de facebook groepen melden en even SNEL op zoek zijn naar een ODH pup. Zal bij alle andere rassen ook voorkomen, maar pfoe hee.. En steen en been klagen dat veel fokkers je momenteel niet eens meer op de wachtlijst kunnen zetten omdat er zoveel vraag is. Huilen ja. Maar het is wachten tot dit idd ook helemaal foutgaat en alles wat straks wel gezond is aan deze honden, wordt er zo ook weer snel 'uitgefokt' door mensen die denken even leuk en snel een nestje de wereld in te helpen omdat er zoveel vraag is. Gewoon > Brrrr. Wij hebben met Arya onwijs veel geluk gehad met hoe alles gelopen is, maar we gingen er ook eigenlijk al vanuit dat we een hele poos op de lijst konden staan wachten. Ondertussen kom je er echt niet meer tussen bij een goede fokker en je moet iig een hele poos wachten ja.

En jeetje, Weer een nieuwe moderne kruising?! Het klinkt idd wel schattig, om dan zo'n wat meer 'handelbaar formaat' te hebben, maar mijn god :') Heb je een foto? Ben natuurlijk wel nieuwsgierig :'). Had er nog niet eerder van gehoord. Hier zie ik dus wel veel pomsky's.

warboek
Ohhh wat een dotjes <3 <3 <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-20 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:59

@roos jeetje wat een schrik moet dat gegeven hebben! Wat een geluk dat Jones sneller was!
Ik zou hier melding van maken bij de wijkagent én de gemeente. Dat is volgens mij de normale route om te bewandelen bij agressieve honden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:02

RoosvanBlue schreef:
Ja hoor...Misschien weten sommigen nog dat ik het over 2 rottweilers had hier waar ik zo mijn twijfels over had. Vandaag liep onze uitlaatdienst met Jones, Jackie en haar dochter langs de weg en zijn ze dus losgebroken. Ze kwamen met een hoop herrie op Jones af waarna zij de riem los heeft gelaten met de mededeling; rennen! Jones was gelukkig sneller dus de rottweilers dropen af. Daarna kwam Jones braaf weer terug naar de uitlaatdienst. Jackie lieten ze gelukkig met rust maar iedereen was behoorlijk van slag en we zijn er niet heel gerust op dat dit niet heel vervelend uit had kunnen pakken. Ik ben nu een beetje zoekende wat ik moet doen want die eigenaresse kan ze kennelijk niet houden en ze wandelen hier best vaak. Ik weet niet precies waar ze wonen en ken ze ook niet.

Wat zouden jullie doen?

Jeetje, wat een enorme rot situatie zeg ;(
Wat een topper is Jones wel hoe goed hij dan reageert op de uitlaat dienst en ook hoe deze persoon gehandeld heeft op dat moment. Ik zou idd ook contact opnemen met gemeente en/of wijk agent en hopelijk dat ze haar aanspreken en dat dat iets doet. Jammer dat je idd niet weet waar ze woont, zodat je gewoon rustig aan de deur kon voor een gesprek.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:05

xDenies schreef:
Ik dacht dat die dan juist hd/ed(???) gevoeliger waren. Lees er nooit zulke fijne verhalen over eigenlijk. Maar kan het ook verkeerd begrepen hebben natuurlijk :D

Ooit een filmpje gezien van een herder op show en die liep bijna op de grond te kruipen zo laag was die rug. Daar was iedereen toen kwaad over dat juist zo'n hond de 1e plaats kreeg. Dus vandaar dat ik een beetje verbaasd was :P

Denies, dat is deze hond: http://www.veneze.com/elmo.htm
Die zoals je ziet gewoon A heupen heeft en ED vrij is :D Ik ken het filmpje waar je het over hebt, die hond liep daar enorm slecht omdat ie heel zenuwachtig was en veel harder liep dan het baasje. Trok het hele baasje mee waardoor hij zn achterhand er enorm onder zet. Dan loopt geen enkele hond mooi meer.

Een ander filmpje van Crufts is deze hond: http://www.cruaghaire.co.uk/catoria.html
Die heupen zijn niet top B/C, wel ED vrij. Ik ben geen voorstander van fokken met honden met B/C heupen maar er zijn véél meer rassen waar het gebeurt.

Daarnaast nogmaals, de rug is niet krom, het is de manier waarop ze neergezet worden en de manier waarop hun achterpoten flexibeler zijn dan de meeste honden. Dan heb ik het wel over goed gefokte honden en niet over de broodfok herders.

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:07

cursebreaker schreef:
RoosvanBlue schreef:

Wat zouden jullie doen?

Jeetje, wat een enorme rot situatie zeg ;(
Wat een topper is Jones wel hoe goed hij dan reageert op de uitlaat dienst en ook hoe deze persoon gehandeld heeft op dat moment. Ik zou idd ook contact opnemen met gemeente en/of wijk agent en hopelijk dat ze haar aanspreken en dat dat iets doet. Jammer dat je idd niet weet waar ze woont, zodat je gewoon rustig aan de deur kon voor een gesprek.

Zeker! Ik was ook enorm trots op zowel de honden als haar. Nu heb ik haar natuurlijk niet voor niks als uitlaatdienst, ik vertrouw haar blindelings. Maar dit is natuurlijk even een hele moeilijke situatie die ze echt geweldig heeft opgelost. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik had gedaan in zo'n korte tijdsspanne :o

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:09

Skippy01 schreef:
@roos jeetje wat een schrik moet dat gegeven hebben! Wat een geluk dat Jones sneller was!
Ik zou hier melding van maken bij de wijkagent én de gemeente. Dat is volgens mij de normale route om te bewandelen bij agressieve honden.

Denk inderdaad dat ik dit wel even doe, niet om meteen actie te ondernemen maar zodat het in elk geval wel bekend is. Heb overal even de vraag uitstaan wat wijsheid is. Misschien als ik ze een keer tegen kom zonder honden dat we het erover kunnen hebben.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:12

cursebreaker schreef:
Skippy01 schreef:
@CB en dan wordt de ODH straks écht populair (zie het nu al, kan al zo buiten jou meerdere mensen opnoemen die er een of enkele hebben) en dan wordt het uitwijken naar het volgende als je iets gezonds wil houden - of natuurlijk écht goed contact houden met goede fokkers... Ellende! Echt, als je een goede fokker hebt gevonden die gezondheid voorop heeft: contact mee houden ;)
In de categorie herders zie ik de chodsky pes straks wel de volgende hype worden... Lijkt op een ODH, maar hey, dát is een handiger formaat.... Ik hoor die naam nu al wat meer genoemd worden door mensen, dat dat wel een aansprekend ras is.

Ja, het is nu idd al een beetje de spuitgaten uit aan't lopen - maar ik kan velen er niet om bekritiseren; ik vind ze zelf ook geweldig natuurlijk hihi. Je ziet ze hier in de omgeving idd ook veel en ik zit in een aantal facebook groepen en daar komen er natuurlijk ook best veel voorbij. Maar echt... Ik wordt ook soms doodmoe van de mensen die zich bij de facebook groepen melden en even SNEL op zoek zijn naar een ODH pup. Zal bij alle andere rassen ook voorkomen, maar pfoe hee.. En steen en been klagen dat veel fokkers je momenteel niet eens meer op de wachtlijst kunnen zetten omdat er zoveel vraag is. Huilen ja. Maar het is wachten tot dit idd ook helemaal foutgaat en alles wat straks wel gezond is aan deze honden, wordt er zo ook weer snel 'uitgefokt' door mensen die denken even leuk en snel een nestje de wereld in te helpen omdat er zoveel vraag is. Gewoon > Brrrr. Wij hebben met Arya onwijs veel geluk gehad met hoe alles gelopen is, maar we gingen er ook eigenlijk al vanuit dat we een hele poos op de lijst konden staan wachten. Ondertussen kom je er echt niet meer tussen bij een goede fokker en je moet iig een hele poos wachten ja.

En jeetje, Weer een nieuwe moderne kruising?! Het klinkt idd wel schattig, om dan zo'n wat meer 'handelbaar formaat' te hebben, maar mijn god :') Heb je een foto? Ben natuurlijk wel nieuwsgierig :'). Had er nog niet eerder van gehoord. Hier zie ik dus wel veel pomsky's.

warboek
Ohhh wat een dotjes <3 <3 <3

De boheemse herder Is geen kruising maar is een fci erkend ras (pas recentelijk erkend)
Even de herkomst uitleg van de site van de raad van beheer:
De monarchie van het Koninkrijk Bohemen rekruteerde het Chodové-volk om te dienen als bewakers tegen mogelijke Germaanse expansie in Bohemen langs de grenzen tussen Bohemen en Beieren. In 1325 erkende de koning van Bohemen de rechten van het Chodové-volk om speciale honden te fokken om hen te helpen bij het patrouilleren van de grenzen. Dit ras stond bekend als de Chodský Pes (Boheemse Herder).

Naast het bewaken, gebruikten de mensen deze honden voor pastoraal werk. Zoals met veel rassen verliet de naoorlogse periode de Chodský Pes bijna verloren en vergeten. In 1984 lanceerden Dr. Vilem Kurz en de heer Jan Findejs de vernieuwing van dit geliefde ras en probeerden de resterende Chodský Pes te vinden om het Tsjechische ras te herstellen. De rasstandaard werd goedgekeurd en dit resulteerde in het eerste nest geboren in 1985.

En dus helemaal geen modekruising zoals de pomsky’s en de doodles

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:14

Bedankt voor de uitleg Zoe! Ik dacht dat het dus idd een nieuwe leuke moderne kruising was die de kop opstak. Had misschien beter even Google moeten gebruiken haha.

Ik was dus nog niet bekend met het ras. Moet zeggen dat ze me wel heel erg aanspreken nu ik er wat meer over aan't lezen ben <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-20 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:17

@CB wat @Zoe zegt inderdaad. Niks nieuws aan, juist niet! In vergetelheid geraakt en nu weer aan het opbloeien.
Ze zijn ook niet héél veel kleiner hoor, scheelt op hoogte een cm of 5 met de standaard van de ODH. Gewicht zit volwassen tussen 22 en 28 kg zo'n beetje. Dus al bij al nét iets hanteerbaarder.

Edit: ja, kennis is er helemaal weg van en die zou heel graag een chodsy pes aan haar huishouden willen toevoegen op termijn. Met dezelfde reden als dat jij voor een ODH kiest ipv een gewone duitse herder: gezondheid, kwaliteit van de heupen, gangwerk, mooie vacht.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:19

Ik ken 1 boheemse herder. Dus misschien is mijn beeld niet helemaal juist. Maar ik mijn ervaring zijn ze een stuk gemoedelijker dan een DH. Meer allemans vrienden die wat meer getemperd in felheid zijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:20

Ik heb wat verkeerd gelezen hier en daar dan denk ik, oeps hihi. Sorry.

Maar ik raak wel heel erg enthousiast over deze honden nu ik er meer over lees.
Dit zou misschien ook nog wat zijn om naar te kijken als 2e hond straks ipv nog een ODH of Golden.
Ik zie idd dat ze qua bouw/grootte e.d. wel met een aantal dingen overeenkomen met de ODH ja maar doordat ze iets kleiner en iets lichter zijn idd net iets hanteerbaarder. Zeker het gewicht is dan idd wel een voordeel. Arya is nu 27kg met 10,5 maand dus ik gok dat zij nog zeker wel over de 30kg gaat voor ze uitgegroeid is. En met uitschieters zitten er reuen tussen bij ons die de 45kg zeker wel aantikken. Dat is best wel wat hond :')

@Zoe,
ik vind de ODH over 't algemeen ook wel overeenkomen zoals jij omschrijft wat de Boheemse Herder dan ook heeft; vooral wat socialer zijn betreft - een van de redenen ook waarom ik naar de ODH wilde kijken ipv DH, nog los van de gezondheid van de honden en de langharige vacht die ik graag wilde. Ik merk iig over 't algemeen wel verschil met de ODH honden die ik ken tov de DH. Arya is ook wel echt beschermend en is met sommige dingen ook echt een typische herder qua gedrag en kan ook echt wel een pittig dametje zijn die haar mening laat weten en vocaal is :j :'). In dat opzicht is ze niet anders als een DH :') Ligt ook een beetje aan de afstamming.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-05-20 14:27, in het totaal 5 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:21

@zoe dat zou ik eigenlijk niet weten. rasstandaard zegt 'vriendelijk, maar gereserveerd naar vreemden en indien nodig zullen ze hun gezin verdedigen'. Dat lijkt me redelijk overeenkomen met een DH?

Die Tsjechen maken wel meer mooie honden overigens, ik vind de Cesky Fousek ook zo prachtig - een zachtaardigere versie van een Duitse draadhaar, of een iets lang-gelijndere versie van een korthals griffon, hoe je wil :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:25

Warboel schreef:
[ [url=m/DFrFX5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zijn ze al groot zeg!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:41

Kaus schreef:
xDenies schreef:
Ik dacht dat die dan juist hd/ed(???) gevoeliger waren. Lees er nooit zulke fijne verhalen over eigenlijk. Maar kan het ook verkeerd begrepen hebben natuurlijk :D

Ooit een filmpje gezien van een herder op show en die liep bijna op de grond te kruipen zo laag was die rug. Daar was iedereen toen kwaad over dat juist zo'n hond de 1e plaats kreeg. Dus vandaar dat ik een beetje verbaasd was :P

Denies, dat is deze hond: http://www.veneze.com/elmo.htm
Die zoals je ziet gewoon A heupen heeft en ED vrij is :D Ik ken het filmpje waar je het over hebt, die hond liep daar enorm slecht omdat ie heel zenuwachtig was en veel harder liep dan het baasje. Trok het hele baasje mee waardoor hij zn achterhand er enorm onder zet. Dan loopt geen enkele hond mooi meer.

Een ander filmpje van Crufts is deze hond: http://www.cruaghaire.co.uk/catoria.html
Die heupen zijn niet top B/C, wel ED vrij. Ik ben geen voorstander van fokken met honden met B/C heupen maar er zijn véél meer rassen waar het gebeurt.

Daarnaast nogmaals, de rug is niet krom, het is de manier waarop ze neergezet worden en de manier waarop hun achterpoten flexibeler zijn dan de meeste honden. Dan heb ik het wel over goed gefokte honden en niet over de broodfok herders.

[ [url=m/HV33AB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar de honden die ik gezien heb stonden niet zo raar met hun achterpoten :) Verder weet ik of dat die hond was of niet. Maar ik was nieuwsgierig naar de gedachten er achter - zeker in dit topic waar iedereen zo fel op bepaalde dingen is.

Overigens. Een wijkagent doet helemaal niets aan honden, in ieder geval niet hier. Heb nog steeds geen reactie gehad en de politie (die de correspondentie heeft doorgestuurd) heeft gezegd dat het echt een gemeente kwestie is. Die reageert overigens ook niet, honden die loslopen boeit ze niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:43

Roos wat naar zeg! Politie inderdaad vragen/melden :j

CB.. Ik had er zojuist een linkje over opgezocht. Leuk om de historie te lezen!

Warboel wat een mooie foto!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:46

xDenies schreef:
Overigens. Een wijkagent doet helemaal niets aan honden, in ieder geval niet hier. Heb nog steeds geen reactie gehad en de politie (die de correspondentie heeft doorgestuurd) heeft gezegd dat het echt een gemeente kwestie is. Die reageert overigens ook niet, honden die loslopen boeit ze niet.

Nee boeit mij ook niet, haha. Maar dat ze losbreken en op mijn hond af stormen is wat minder relaxed. Ga eens kijken of ik kan vinden wie het zijn of ze eens aan kan spreken. Kan me niet voorstellen dat ze het zelf een fijne situatie vond dus wellicht nemen ze nu zelf wel al maatregelen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:59

Mag hopen dat je zelf ook wel snapt dat ik het niet over 'simpel loslopen' hebt … :l

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:04

@Denies klopt, die doen er niets aan. Maar melding maken bij wijkagent komt wel in dossier als het goed is. Gemeente is beslissingsbevoegd over agressieve honden meen ik? Maar wijkagent is wel degene die in moet grijpen als het erop aankomt, fysiek ingrijpen bij incident. Kun je daar maar beter vast melding maken. Hoe meer er vastligt hoe beter!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:07

De chodsky pes heeft wel een zeer kleine genetische basis en al last van inteeltdepressie.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:22

Even een stom vraagje hoor, maar Duitse Herders zijn niet black and tan toch? Die zijn sable dacht ik? En de Chodsky Pes wel.