Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:38

Ik merk inderdaad dat er veel commando's vanzelf insluipen. Dingen zoals 'af ' (van bank of bed, niet liggen), uit de keuken, daarheen enzo. Als je dat allemaal bewust gaat trainen heb je een hele lijst.

Ik heb nu een oppashond hier en die kan niet naastlopen. Ze hoeven van mij niet strak naast te lopen maar wel links of rechts blijven, niet stoppen om te snuffelen en ik wil er niet achteraan gesleurd worden.

Maar deze hond loopt constant in rondjes om je heen. Voor je langs, achter je langs, rukt je het gras op, blijft stilstaan tot je m meesleurt met het snuffelen. Drama :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:41

Kaus schreef:
Ik merk inderdaad dat er veel commando's vanzelf insluipen. Dingen zoals 'af ' (van bank of bed, niet liggen), uit de keuken, daarheen enzo. Als je dat allemaal bewust gaat trainen heb je een hele lijst.

Ik heb nu een oppashond hier en die kan niet naastlopen. Ze hoeven van mij niet strak naast te lopen maar wel links of rechts blijven, niet stoppen om te snuffelen en ik wil er niet achteraan gesleurd worden.

Maar deze hond loopt constant in rondjes om je heen. Voor je langs, achter je langs, rukt je het gras op, blijft stilstaan tot je m meesleurt met het snuffelen. Drama :=

Vreselijk is dat he, kan gerust met de 5 honden van mijn ouders lopen maar 1 hond van mijn schoonouders is me te veel. :+

Net even het commando om in de bench te gaan erop gezet met kaasjes :9
Daarna een rondje dorp, autos worden langzaam minder eng maar als er een hond blaft achter een deur kruipt ze het liefst heel ver weg.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:54

Hier weten ze hoe ze moeten lopen afhankelijk van de hoeveelheid honden en plek. Zijn ze enkel met zn 2tjes moeten ze links lopen langs het straat en mogen voor me waar geen verkeer komt. Lopen ze met meer of een andere hond en 1 van mijn honden moeten ze voor me schouder aan schouder.
Ik loop soms met 8/9 honden en zo lopen we dan met 3 of 4 personen met dit aantal. Doordat ze weten dat ze schouder tegen schouder moeten kunnen we gewoon veilig langs het straat zonder honden die in de knoop raken.
(En dan lekker alles los in het veld)
Met de cattle was de eerste keer dat ze samen liepen. De borders lopen meerdere keren per week samen

Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:11

Hier 2 links en 3 rechts lopers. Niet moeilijk dus aan welke kant de pup volgende jaar gaat leren lopen haha.
Wisselen mag niet heb er regelmatig 4 aan 8 meter rollijnen en die wil je niet knopen.

Eigen roedel loop ik rustig met alles tegelijk, ook toen het er nog 7 waren.
Echter pension honden nooit meer dan 2 grotere of 3 kleintjes. Kennelijk leren weinig mensen aan om maar aan 1 kant te lopen, ook mensen die 2 honden hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:15

Hier hebben ze geen vaste kant, ze lopen aan de kant die ik ze toe wijs. Vind ik wel prettig, dan kan ik oversteken en ze toch bij de wegkant weg houden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:19

Hier wisselt het. Als ik zeg switch moeten ze achterlangs aan de andere kant gaan lopen en daar ook blijven. Als ze aan dezelfde kant lopen, loopt Dexter aan de buitenkant.

Zelf wisselen van kant is hier echt een no go. Absoluut niet.

Dierenfan, ik heb nu dus inderdaad twee logés. Een aan een flexi en een die dus alle kanten op gaat. Geloof me, drama _O- Terwijl ik ook andere net opgevoede honden heb gehad waar ik gerust met vier tegelijk loop.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:52

Pff wat is er een hoop geklets, maar ik ben weer bij hoor ;)
Wat is Marley een lekker fluffy bolletje wol zeg!
En wat betreft trainen, Roetsj was in het begin heel leergierig, beetje te naar mijn mening, toen dus wat geminderd. Inmiddels lekker aan het puberen, dus vindt ze dat ze opties heeft :+ Helaas voor haar krijgt ze alleen beloning als ze het goed uitvoert :P
Als beloning heb ik tijdens de gewone wandeling haar brokjes. Met trainen gebruik ik gerookte kip/eend en de farmfood trainers en laatst ook beloningsbrokjes van Fish for dogs. De gewone zijn prima, maar de gevriesdroogde is niets, dat verpulverd helemaal.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-18 19:57

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:00

Nadeel van die brokjes vind ik dat ze heel snel droog en saai worden. Ben echt fan van die FarmFood trainers met met twee honden en dagelijks veel trainen is me dat echt te duur. Dan ben ik zo'n 20€ per week kwijt aan snoepjes.

Nou heeft Dundy het niet zo op snoepjes, die vangt liever een balletje of frisbee maar die drive is niet altijd handig of als we in huis trainen :Y) Dexter hangt het liefst in de bijtrol maar die wordt nog erg kort en met veel pauze getraind.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-18 20:05

Kaus schreef:
Nadeel van die brokjes vind ik dat ze heel snel droog en saai worden. Ben echt fan van die FarmFood trainers met met twee honden en dagelijks veel trainen is me dat echt te duur. Dan ben ik zo'n 20€ per week kwijt aan snoepjes.

Nou heeft Dundy het niet zo op snoepjes, die vangt liever een balletje of frisbee maar die drive is niet altijd handig of als we in huis trainen :Y) Dexter hangt het liefst in de bijtrol maar die wordt nog erg kort en met veel pauze getraind.

Die ik noemde?
Hier worden ze niet droog hoor.. Maar ik heb dan wel een bakje van die dingen in de auto staan en heb ze binnen ook gewoon in het potje zitten en pak alleen wanneer ik dus wil trainen.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:27

Marley doet het best goed hoor. Hij is vanmiddag een klein uurtje in de bench geweest met de deur dicht. Ik ben op de bank even gaan liggen en hij kan me dan niet zien. Wel eerst janken maar als hij stil wordt blijft hij stil. Maar ik kon horen dat hij niet echt sliep dus tijdig er weer uit gelaten en wat gaan lopen. Nu slaapt hij weer zoet op het terras terwijl ik binnen zit. Hij was ook mee geweest naar mijn moeder die in een beschermd wonen complex woont dus medebewoners natuurlijk ook een paar ontmoet. Ging prima, mijn zus had haar hond ook mee en ook dat ging goed. Pippa was wat erg pushy en Marley gaf gewoon een grommetje tegen haar. Al met al ben ik echt blij. Morgen misschien even de fietskar gaan proberen!
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:47

kiwiwitje schreef:
Als snacks heb ik heel lang deze gebruikt. Niet exact t zelfde, want die van mij kwamen van de cranenbroek :+

https://www.zooplus.nl/shop/honden/kauw ... jes/390550

Deze kun je makkelijk in meerdere stukjes breken.

Die heb ik ook ja, gaan nu in 5 stukjes als het lukt en ze zijn nog van een jaar of 2 geleden dus redelijk uitgedroogd maar dat vind ze niet zo erg.

Klinkt intens Billy, die kleine sliep hier meteen de nacht door en als ik weg moet gaat ze gerust een uur de bench in. Ze jankt heel even maar valt binnen 5 minuten om en slaapt er volgens mij prima in. Is wel een kale bench zonder dekje want met is nu te warm.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:49

Ja die inderdaad Kiwi. Misschien komt het wel omdat ik de deksel er nooit meer op doe _O-

Als ik snoepjes geef trouwens dan koop ik gewoon een zakje voer dat er lekker uitziet. Heb nu brokjes van RiverWood met hert en zwijn of zo _O-

Wat een knappe Marley! Gedwongen je niet kunnen zien is altijd even lastig hè. Hier hebben ze geen probleem met boven liggen als wij bijvoorbeeld beneden zijn. Maar als ik eens de deur achter me dicht doe als ik naar de wc ga is het drama. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-18 20:51

Ja je moet ze wel afsluiten :P

Billy, ik ben gewoon verliefd op jouw bolletje fluff.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 21:17

Hier heb ik voor alke snoepjes en gedroogde neuzen enz van die dozen waar je aqn de kop draaid en dan zijn ze soort van vacuum gesloten. Alkes blijft daar zeer goed in.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:31

Pfff tweede nacht was best nog lastig hoor. Hij heeft erg veel gepiept en geblaft en gejankt. Ook wel periodes stil maar echt lekker slaap ik zelf dan niet. Ik krijg het idee dat ie niet echt slaapt in de bench terwijl hij toch een puppy ren gewend was. Maar dan liggen ze natuurlijk gewoon op de vloer. Zal vast een kwestie van doorzetten zijn. Kost me wel energie hoor! Maar ook zo leuk ik heb het er wel voor over!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:50

Ik persoonlijk heb er voor gekozen dat ze in de slaapkamer mogen slapen, dat maakte het voor ons veel makkelijker. Ik ben wel heel fanatiek dus wij zijn er elk uur uitgeweest in het begin, duurde 3 nachten toen uitgebreid etc karma was heel snel zindelijk of te wel rumsren zeggen wij :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:55

Phoe echt gebroken nachten had ik niet overleefd, vind het al zwaar om om 10 naar bed te gaan en dan om 6 mijn vriend eruit te moeten sturen. Slaap dan zelf amper verder ook.
Vanmorgen wilde we haar weer in de bench zetten om half 7 na het plassen en eten maar daar was mevrouw het helemaal niet mee eens :')
Is toch eigenlijk wel de bedoeling als mijn vriend weer gaat werken dadelijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 10:57

Hier ook op de slaapkamer. Ik heb 2 weken ellendige nachten gehad en nog iedere nacht een vieze bench met plas en soms ook poep. Gek werd ik er van. Tot de nacht op de slaapkamer na 2 weken. Stil en de hele nacht droog. Dus de toekomstige pup blijft ook op de slaapkamer. wel allemaal in de bench.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:58

Ja ik heb het zonder bench gedaan :P wilde geen ongelukken haha. Ze is de bench wel gewent maar ik gebruik hem zelden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 11:05

KarmaChansy schreef:
Ja ik heb het zonder bench gedaan :P wilde geen ongelukken haha. Ze is de bench wel gewent maar ik gebruik hem zelden.

Hier slapen ze altijd allemaal in de bench :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:18

Vrees juist dat als ik een nacht uit de bench laat ik de volgende ochtend soppige gordijnen, geknauwde tafelpoten en een zielige Spip tegen kom. Minder kans op ongelukjes in een bench :Y)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:19

Hier gewoon op bed :') haha hoewel nu met karma der loopsheid slapen we omstebeurt op de bank en houden we ze gescheiden :+ wil echt geen ongelukjes

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:19

Hier ook op de slaapkamer. Lekker gezellig :D Dundy slaapt nooit op bed. Die staat al chagrijnig op als je per ongeluk je voet tegen hem aan doet wanneer hij slaapt _O-

Dexter hebben we als jonge pup in de bench op de slaapkamer gehad maar nu slaapt ie eigenlijk altijd op bed tussen ons in := In het begin werd ik daar steeds wakker van maar nu nooit meer dus ach, lekker knus. Hij gaat ook zonder mokken naar zijn bench als het te warm is met hem er ook nog bij.

Mijn ervaring is sowieso dat ze de eerste nacht vaak een engeltje zijn omdat ze dan helemaal kapot zijn. De tweede en derde nacht zijn naar mijn ervaring het meest lastig. Die zijn hier bij de drie honden die ik nu heb altijd drama geweest. Daarna was het klaar.

Vind het voordeel van op de slaapkamer slapen ook dat ze vaak veel langer slapen. In zo'n bench zijn ze er op een gegeven moment klaar mee en willen ze opstaan. Maar hier komen ze gewoon languit bij ons in ned liggen. Als je ze te vroeg uit wil laten mag je ze tillen _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 11:32

Azmay schreef:
Vrees juist dat als ik een nacht uit de bench laat ik de volgende ochtend soppige gordijnen, geknauwde tafelpoten en een zielige Spip tegen kom. Minder kans op ongelukjes in een bench :Y)

dat is hier indd 1 van de redenen, algemeen gezien, waarom we een bench hebben. de andere is omdat ze altijd echt een eigen plekje hebben. Waar wij niet in komen en de andere dieren ook niet. (honden komen niet in elkaars bench en de katten blijven er ook uit.) Ze gaan gewoon zelf voor de bench staan wanneer ze er win willen en dan kan het deurtje open.

Merken ook echt dat ze daar behoefte aan hebben. Ze geven het zelf aan door ervoor te staan en als het deurtje open is en 1 van de honden of katten gaat in de bench kijken dan geven ze heel duidelijk aan dat ze dat niet leuk vinden.