Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:54

Die misselijkheid in de auto en zeker als ze het idd gaan associëren met auto/misselijk zijn is echt rot ja.
Hier was dat gelukkig niet zo extreem dus heb weinig ervaring ermee, maar wat Kim en xLaraaj aan tips/adviezen hebben zijn wel hele goede denk ik :j

Ik ben benieuwd naar de foto's van Naya en Charlie!! Die 2 staan ook echt zoo mooi op foto's altijd <3
Ik vond de foto's maken met fotograaf laatst ook erg zenuwslopend haha. Vond Arya ook een stuk meer afgeleid als dat ik zelf foto's maak, maar de fotograaf merkte dat gelukkig niet echt dus dat scheelde weer. Dat geduldig wachten is inderdaad een dingetje :') Ik heb afgelopen week de foto's betaald die ik uitgezocht heb, dus zit nu ook zo (on)geduldig te wachten tot ze geleverd worden hihi.

En soms is m'n dame ook wat minder charmant trouwens. Kreeg deze van Kim afgelopen week... Moest zo lachen :') Ze lijkt wel een rabiës infected monster met dat schuim op de bek en wat ze met die tong ook doet mag God weten :') :') :') Mooi foto materiaal om een Hier Waak Ik-bordje mee te maken :=

Afbeelding

xLaraaj

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:38

Ik koop hem meteen! _O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:48

Oeh leuk fotoshoot Lara, ben heel benieuwd.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:49

Melissa _O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:54

cursebreaker schreef:
Die misselijkheid in de auto en zeker als ze het idd gaan associëren met auto/misselijk zijn is echt rot ja.
Hier was dat gelukkig niet zo extreem dus heb weinig ervaring ermee, maar wat Kim en xLaraaj aan tips/adviezen hebben zijn wel hele goede denk ik :j

Ik ben benieuwd naar de foto's van Naya en Charlie!! Die 2 staan ook echt zoo mooi op foto's altijd <3
Ik vond de foto's maken met fotograaf laatst ook erg zenuwslopend haha. Vond Arya ook een stuk meer afgeleid als dat ik zelf foto's maak, maar de fotograaf merkte dat gelukkig niet echt dus dat scheelde weer. Dat geduldig wachten is inderdaad een dingetje :') Ik heb afgelopen week de foto's betaald die ik uitgezocht heb, dus zit nu ook zo (on)geduldig te wachten tot ze geleverd worden hihi.

En soms is m'n dame ook wat minder charmant trouwens. Kreeg deze van Kim afgelopen week... Moest zo lachen :') Ze lijkt wel een rabiës infected monster met dat schuim op de bek en wat ze met die tong ook doet mag God weten :') :') :') Mooi foto materiaal om een Hier Waak Ik-bordje mee te maken :=

[ [url=m/y6IYXI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha jeetje wat een Bekkie, geweldige foto haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:34

Ik vind die foto echt fantastisch! Lucky shot. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 20:38

Hahaha jaa hij's geniaal :')
Prachtig moment om te klikken Kim hihi.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:08

Hier een prachtige wandeling gemaakt bij de roestelberg. Ivy voor het eerst met canicross tuig en aan de heupgordel. M'n meisje deed het zo goed. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 23:58

cursebreaker schreef:

[ [url=m/y6IYXI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldige foto!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:11

Mag ik hier ook gezellig meepraten? Hoewel mijn “puppy” inmiddels al een jaar oud is, vind ik dit HK-topic wel erg leuk en gezellig om in mee te lezen en te posten. Daarnaast sluit ik niet uit dat er ooit nog een puppy bij komt, maar dat zal waarschijnlijk pas in 2023 worden. Tot die tijd kan ik mooi genieten van de puppyverhalen hier en meelezen met andere jonge hondeneigenaren, dat is ook altijd fijn.

Wij hebben thuis drie honden, namelijk een tienjarige Boomer (Yorkshire Terriër x Shih Tzu), een vijfjarige Labradoodle en een eenjarige Boerenfox. Melle, de Boerenfox, is mijn eigen hond. Met Melle ga ik hopelijk in september starten met een pubercursus/vervolgcursus gehoorzaamheid. Verder vind ik het heerlijk om boswandelingen te maken met de honden.

Dit is Melle:
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:10

Wat een leuk beestje, welkom

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:03

Prachtige foto cursebreaker :')

Marlis, ziet er mooi uit daar zeg! Genieten!

Welkom Lugea, leuke hond!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:10

Piuni schreef:
Prachtige foto cursebreaker :')

Marlis, ziet er mooi uit daar zeg! Genieten!

Ja en super fijn uitgezet de wandeling dus lekker simpel bordjes volgen

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:54

Marlis schreef:
Wat een leuk beestje, welkom

Bedankt. Ik vind Ivy trouwens een prachtige hond. <3 Ik blijf een zwak hebben voor Mechelse Herders, maar ben er helaas niet het type baas voor om ze te bieden wat ze nodig hebben. Ook leuk om te zien dat je er een chihuahua bij hebt, daar zal je vast vaker leuke opmerkingen over krijgen.

Piuni schreef:

Dankjewel. Ik las dat Keetje last heeft van wagenziekte, wat vervelend voor haar. Melle heeft er de eerste maanden ook last van gehad, maar hij is er uiteindelijk toch “overheen gegroeid”. Bij hem heeft het geholpen om te voorkomen dat hij vlak voor vertrek zijn eten kreeg, maar ik las dat je dit ook al hebt geprobeerd. Ik zag dat je gelukkig al wat tips hebt gekregen van ervaringsdeskundigen. Het lijkt me inderdaad vervelend als Keetje de auto straks als iets negatiefs gaat zien door haar misselijkheid.

Wat betreft tuigjes zou ik je ook adviseren eens in de dierenwinkel te kijken. Ik heb voor Melle de eerste weken ook zo’n simpel, klein Y-tuigje gehad, volgens mij heb ik die zelfs bij de Welkoop gekocht. Ze hebben die tuigjes echt in hele kleine maatjes, dus dat is ter overbrugging misschien een goede oplossing.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:02

Piuni
Hahahaha dankjewel. Alle credits gaan naar KimD voor die foto :j _/-\o_

Lugea
Welkom! Leuk dat je gezellig mee komt kletsen!
Leuk dat je nog een cursus gaat doen en er gaat wat mij betreft ook niks boven lekker wandelen met de hond, heerlijk :j <3

---

Ik moet 1001 dingen doen, maar blijf spelen met m'n oude foto's van de SD kaart :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:37

Knappe meid is het.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:32

Wat een mooie foto’s van Arya! <3 Ik vind dat je altijd van die mooie foto’s maakt, ook tijdens je wandelingen.

Wij hebben vandaag tussen de buien door even een lekkere ronde in het bos gelopen. We wandelen nu in een nieuw bos, dus zijn de paden aan het ontdekken. Morgen gaan Melle en ik lekker wandelen met mijn beste vriendin en haar hond, het beste speelmaatje van Melle. Dat wordt vast ook weer erg leuk en gezellig.

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:28

Over de non-stop dogwear, ik sta op het punt om het volgende te bestellen. Tref ik dan het goede materiaal om te kunnen hardlopen? (Ik wil later de heupband nog aanschaffen maar wil eerst kijken hoe dit gaat)
- Non Stop Dogwear Freemotion Harnas
- Non Stop Dogwear Bungee Leash

Lugea, ziet er goed uit. Fijn dat je toch hebt kunnen wandelen tussen de buien door. En welkom uiteraard.

Arya is zo knap. En die ene foto is zeker materiaal om voor een 'ik waak hier' bordje te doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:44

Nayomie schreef:
Over de non-stop dogwear, ik sta op het punt om het volgende te bestellen. Tref ik dan het goede materiaal om te kunnen hardlopen? (Ik wil later de heupband nog aanschaffen maar wil eerst kijken hoe dit gaat)
- Non Stop Dogwear Freemotion Harnas
- Non Stop Dogwear Bungee Leash

Lugea, ziet er goed uit. Fijn dat je toch hebt kunnen wandelen tussen de buien door. En welkom uiteraard.

Arya is zo knap. En die ene foto is zeker materiaal om voor een 'ik waak hier' bordje te doen.

Hoe wil je kijken zonder heupgordel? Dat is het meest cruciale van de 'set'. := Het tuigje kan nog eventueel een ander zijn om te proberen maar de heupgordel zou ik zeker doen.

Maar de rest is prima, alhoewel ik een Black Wolf bungee lijn zou doen.

Lugea schreef:
Mag ik hier ook gezellig meepraten? Hoewel mijn “puppy” inmiddels al een jaar oud is, vind ik dit HK-topic wel erg leuk en gezellig om in mee te lezen en te posten. Daarnaast sluit ik niet uit dat er ooit nog een puppy bij komt, maar dat zal waarschijnlijk pas in 2023 worden. Tot die tijd kan ik mooi genieten van de puppyverhalen hier en meelezen met andere jonge hondeneigenaren, dat is ook altijd fijn.

Wij hebben thuis drie honden, namelijk een tienjarige Boomer (Yorkshire Terriër x Shih Tzu), een vijfjarige Labradoodle en een eenjarige Boerenfox. Melle, de Boerenfox, is mijn eigen hond. Met Melle ga ik hopelijk in september starten met een pubercursus/vervolgcursus gehoorzaamheid. Verder vind ik het heerlijk om boswandelingen te maken met de honden.

Dit is Melle:
[ [url=m/bfKGUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een grappig hondje!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:48

Ga ik daar dan nog maar naar kijken. Thanks!

Ik twijfelde voor de heupgordel ivm als we een hond passeren, ik minder controle heb, denk ik.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:51

Als je de black wolf line pakt die Kim aanraad - heb ‘m zelf ook - heb je vooraan een handvat/kortloper wat je kunt gebruiken als je dr kort wilt houden met tegenliggers bv.

Ik denk als je met dr aan’t ‘werk gaat’ ze andere prikkels steeds beter gaat negeren- merk ik met Arya bv ook als ze voor ‘t tuig loopt.

En de heup gordel is echt fantastisch, ga je geen spijt van krijgen denk ik!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:55

Lugea schreef:
Wat een mooie foto’s van Arya! <3 Ik vind dat je altijd van die mooie foto’s maakt, ook tijdens je wandelingen.

Wij hebben vandaag tussen de buien door even een lekkere ronde in het bos gelopen. We wandelen nu in een nieuw bos, dus zijn de paden aan het ontdekken. Morgen gaan Melle en ik lekker wandelen met mijn beste vriendin en haar hond, het beste speelmaatje van Melle. Dat wordt vast ook weer erg leuk en gezellig.

[ [url=m/GbN3UN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh dankje, wat lief!
De omgeving en Arya doen ‘t werk vooral wat foto’s betreft haha. Ik klik maar wat met de telefoon :')

Maar heerlijk zo lekker samen de bossen in en nieuwe plekken ontdekken. Veel plezier met je vriendin!

Ik heb net een klein rondje losloop op de heide hier gedaan met m’n dropje. Een hond tegengekomen en voor de rest hadden we ‘t rijk voor ons alleen- zal de regen wel een aandeel in hebben gehad :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:02

Dat is deze lijn?
https://www.rundog.nl/black-wolf-benji-line-27m.html

Dat ziet er inderdaad wel ideaal uit, zeker als ik even korter zou moeten houden.

Iemand ervaring met een bepaald soort heupgordel? Daar zijn ook verschillende van en ben er totaal niet bekend mee.

Ziet er uit als een fijne wandeling, CB!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:24

Nayomie schreef:
Dat is deze lijn?
https://www.rundog.nl/black-wolf-benji-line-27m.html

Dat ziet er inderdaad wel ideaal uit, zeker als ik even korter zou moeten houden.

Iemand ervaring met een bepaald soort heupgordel? Daar zijn ook verschillende van en ben er totaal niet bekend mee.

Ziet er uit als een fijne wandeling, CB!

Ja, dat is deze!

Het is ook belangrijk om haar een commando aan te leren van bijvoorbeeld "negeer" naar andere honden. Dan begin je met haar naast je te houden (gewoon stil staan) en dan het commando "negeer" aan te leren, als dat erin zit kun je het toepassen.

Maar meestal gaat dat vrij snel hoor want als honden aan het werk zijn zitten ze in een bepaalde focus. Puk valt voor de step ook maar minimaal uit en als ze gaat uitvallen zie ik dat al van ver aankomen en dan zet ik ze stil.

Deze moet fijn zijn: https://www.rundog.nl/zero-dc-speedy-belt.html

En deze:
https://www.rundog.nl/non-stop-loype-belt.html

Ik had de CaniX in huis maar die vond ik tegenvallen tegenover de verwachtingen. Ik heb deze (Melissa ook), heel fijn ding en ik denk om te beginnen ook een fijne belt om te rennen maar hij is wel vrij dik door de padding.
https://www.rundog.nl/non-stop-trekking-belt.html

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:33

Thanks! Ik zal ze eens bekijken en ook de maten. Want bij de ene zie ik 2 maten en bij de andere 3. Dus zal ook even kijken wat beter zit. Meten is weten. En die laatste is ook even het kijken waard. Denk dat zo'n dikke padding ook wel erg fijn kan zijn. Hoe ervaren jullie dat?

En goeie tip voor het commando. Dus daar ga ik ook mee aan de slag. Qua sturen zijn we wel goed op weg, we hebben haar links en rechts geleerd waardoor het makkelijker wordt haar te sturen, hoop ik.