[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:48

Ianthe schreef:
Jachttraining van gewoon een hondenschool stelt meestal niets voor ;) Als je echt jachttraining wil doen is er wel wat beters te vinden. De gewone lab is meestal niet zo fanatiek natuurlijk als de field trial of mixjes daarvan, maar kan dat ook prima doen hoor. Die gooien er gewoon wat meer humor in;) Weet niet waar je woont, maar anders kan ik wel kijken of er een goede training bij je in de buurt zit.


Nee klopt dat een field trial fanatieker is en echt gefokt is richting jacht. Dat was ons doel ook helemaal niet, maar nu ik onze pup heb lijkt het me misschien wel leuk. Hiervoor hebben we ook een labje gehad en inderdaad, ze houden wel van humor *D. De will to please zit er echt wel in, alleen zijn ze soms snel afgeleid als ze iets eetbaars ruiken :')

Ik weet het nog niet eens zeker, maar het lijkt me leuk na de gehoorzaamheidcursus iets anders te doen. Ohhh puppy jachttraining heb ik nog nooit van gehoord, klinkt heel leuk!

Ik woon in Oud Gastel (Noord Brabant, vlakbij Roosendaal). Op dit moment heb ik me op de lijst staan ben multidog in Dinteloord (hebben ook een website). Naar mijn idee zijn die best bedreven in de jachttraingen, maar goed ik ben er een leek in dus wellicht stelt het idd niet zo veel voor. Dus je mag kijken hoor! Alvast bedankt!


Zoe, hahaha couch patato :') Mijn doel is echt deze lab lekker slank en actief te houden. Ik vind dat zo jammer, die labjes die moddervet zijn.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:52

Delphi, ik heb volgende week bestuursvergadering van de hackneyrijders, de voorzitter komt uit Oud Gastel en heeft ook jachthonden (Münsterlanders) en die doet ook wedstrijden daarmee, jacht en veldwerk. Kan wel eens vragen of hij iets weet wat goed is in de buurt?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:08

Neonlight schreef:
Delphi, ik heb volgende week bestuursvergadering van de hackneyrijders, de voorzitter komt uit Oud Gastel en heeft ook jachthonden (Münsterlanders) en die doet ook wedstrijden daarmee, jacht en veldwerk. Kan wel eens vragen of hij iets weet wat goed is in de buurt?


Oh ja graag! Nu is wedstrijdsport niet mijn doel, maar gewoon een leuke goede jachttraining voor recreanten.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:37

Delphi schreef:
Ianthe schreef:
Jachttraining van gewoon een hondenschool stelt meestal niets voor ;) Als je echt jachttraining wil doen is er wel wat beters te vinden. De gewone lab is meestal niet zo fanatiek natuurlijk als de field trial of mixjes daarvan, maar kan dat ook prima doen hoor. Die gooien er gewoon wat meer humor in;) Weet niet waar je woont, maar anders kan ik wel kijken of er een goede training bij je in de buurt zit.


Nee klopt dat een field trial fanatieker is en echt gefokt is richting jacht. Dat was ons doel ook helemaal niet, maar nu ik onze pup heb lijkt het me misschien wel leuk. Hiervoor hebben we ook een labje gehad en inderdaad, ze houden wel van humor *D. De will to please zit er echt wel in, alleen zijn ze soms snel afgeleid als ze iets eetbaars ruiken :')

Ik weet het nog niet eens zeker, maar het lijkt me leuk na de gehoorzaamheidcursus iets anders te doen. Ohhh puppy jachttraining heb ik nog nooit van gehoord, klinkt heel leuk!

Ik woon in Oud Gastel (Noord Brabant, vlakbij Roosendaal). Op dit moment heb ik me op de lijst staan ben multidog in Dinteloord (hebben ook een website). Naar mijn idee zijn die best bedreven in de jachttraingen, maar goed ik ben er een leek in dus wellicht stelt het idd niet zo veel voor. Dus je mag kijken hoor! Alvast bedankt!


Zoe, hahaha couch patato :') Mijn doel is echt deze lab lekker slank en actief te houden. Ik vind dat zo jammer, die labjes die moddervet zijn.


Neem eens contact op met de Tuindershof:
http://www.duitsestaandedraadhaar.com/h ... rabant.php

Als ze daar geen plek hebben, weten ze vast wel wat anders voor je!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:39

Bij jachttraining leren ze ook gehoorzaamheid he, dus je kan ook gewoon dat doen;) Leren ze ook blijf, af, volgen enz.. en ook bijvoorbeeld uit zicht af. Heb met mijn vorige jachthond ook nooit gewone gehoorzaamheid gedaan, alleen bij de jacht. En jong beginnen is wel goed! Je hebt ook leuke wedstrijddagen die niet officieel zijn hoor, kan je gewoon eens zien wat die allemaal al kan. Die zijn altijd heel gezellig.

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:00

Binnenkort maar eens puppymeeten dan Delphi? Ik woon in Oudenbosch :)) Al is onze Flynn al een tijdje geen puppy meer :D

Wij doen aan behendigheid trouwens met Flynn, ben nog aan het oriënteren voor evt flyball te gaan doen met hem! Behendigheid is echt een groot succes met hem, hij vind het helemaal geweldig. Echt heel leuk om zoiets samen te doen met hem :)

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:15

Flyball is echt een zalige sport. Maar wacht (net als bij agility trouwens) aub tot de hond minstens een jaar is. Je doet zoveel schade mee anders.
Mijn Daeva aan het flyballen
Afbeelding

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:18

Flynn is inmiddels bijna anderhalf, wij hebben inderdaad netjes gewacht tot hij oud genoeg was ivm groei en botjes etc :)

Tigress

Berichten: 8958
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:00

Ik vond het al veel te stil...was het topic kwijt _O-

Neonlight schreef:
Kiko en ik hebben Jarvis gemeet gisteren. *\o/* *\o/* *\o/*

Vond het leuk jullie eindelijk eens gezien te hebben *\o/*


Jessica_R schreef:
Gave foto Neonlight!

[ [url=m/8N0i5q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MfWNmQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier knappe Milo nu 10 1/2 week

Ogossie <3

-
Ik zag al veel trainingsverhalen voorbij komen. Leuk al die actieve honden :D

Neonlight schreef:
Ik ben begonnen met de puppycursus met heel veel labradors. Deden alles heel braaf, zat weinig actie in in verhouding met wat andere eigenwijze rassen die er ook nog waren. Maar ze zijn allemaal gestopt na de puppycursus want ze kenden het wel. Sommige komen we nog wel ooit tegen, maar die luisteren toch niet zo heel goed nu.

Ghehe, herkenbaar :P


Zoe_97 schreef:
Flyball is echt een zalige sport. Maar wacht (net als bij agility trouwens) aub tot de hond minstens een jaar is. Je doet zoveel schade mee anders.
Mijn Daeva aan het flyballen
[ [url=m/BR2Gtr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flyball is zo gaaf om te zien :D

-
Zo, weer een beetje bijgelezen :D
Hier lekker bezig geweest met Jarv de afgelopen tijd. Door de winterstop (en nu verder ook tijdelijke trainingstop i.v.m. nieuwe baan) zijn we allemaal andere dingen gaan ondernemen :D Wandeling gemaakt met zijn fokkers en hun honden, op ijs leren lopen, en we hebben gisteren de behendigheidset meegenomen naar het bos. Even wat foto's maken, trainen en daarna nog uitrazen met andere hondenvriendjes :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:20

Gave foto Zoe!

Weet iemand of je meteen moet betalen als je je wilt inschrijven voor show in Venray? Inschrijving is geopend maar ik vraag mij af of ik meteen moet betalen?

Hoe zit dat met loops zijn eigenlijk? Mag je dan gewoon meedoen?
Laatst bijgewerkt door Amandavd op 15-01-18 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:23

Amandavd schreef:
Weet iemand of je meteen moet betalen als je je wilt inschrijven voor show in Venray? Inschrijving is geopend maar ik vraag mij af of ik meteen moet betalen?


Inschrijving is pas geldig/compleet als je betaling ontvangen is onafhankelijk van de betalingswijze.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:23

Ah oke, dankjewel! Ga ik dat volgende week regelen.

Zonnetje81
Berichten: 18798
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:24

Ja je moet meteen betalen anders ben je niet ingeschreven.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:30

Je hebt toch nog een maand (of 2) voor Venray, of ben ik nu zo mis... Ik moet hier alleszins de showkalender eens goed bekijken, bijna een deadline gemist :+ zo gaan we er nooit komen

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:43

Tot 5 mei zelfs maar ook ik ben een warhoofd. Mogen ze loops ook op show?

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:46

loopse teven mag sinds enkele jaren ook. Al wordt het dan geapprecieerd als je niet langs de ring gaat staan met hond als de reuen ana de beurt zijn :P

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:53

Het mag inderdaad en ik vind het nog haldig ook. Wij hadden een loopse teef mee en 2 reuen in weelde. Even langs de ring gaan staan een stukje voor je reu en hij staat mooi alert

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 23:53

Zelfs ik was t topic even kwijt....

Onze Muffin groeit goed (had ik al gemeld dat ze ruim 31,4kg is (bijna 1,5 week geleden alweer) en 61cm schofthoogte???) en mocht gisteren weer eens mee naar stal. Als het vrouwtje dan aan het rijden is moet je natuurlijk wel heel goed opletten :D

Afbeelding
Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:12

Bedankt voor de info!

Wat een grote meid is Muffin! Verwacht je dat ze nog veel groeit?

Neela had zondagflink overgegeven maar 's avonds leek ze weer in orde. Gisteren dehele dag niks aan de hand en nu net na het ontbijt vind ik wat uitgekotste brokken in de bench. Niet de hele maaltijd maar toch wat brokjes. Ook weer in zijn geheel doorgeslikt.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:29

hoe oud is muffin nu? als ze nu 61 is, zou ze er dan niet nog een centimetertje (of 2) bij doen?
ik herinner me dat Cita op 7-8 maanden nagenoeg haar finale grootte had en ook qua gewicht maar 1-2kg meer is aangekomen (al hoop ik nog steeds op een klein kilootje spieren extra :+)

Is Neela mss wat hevig tijdens het eten? Al vind ik brokken in zijn geheel doorslikken echt niet zo abnormaal. Vind de reclames over dat brokken goed zijn voor de tanden mooi te houden zo misleidend. denk dat Cita de eerste hond is die ik ken die meer dan 50% van haar brokken probeert te kauwen. 8)7

Zoe_97

Berichten: 9471
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:31

Het doorgroeien is ook ras en bloedlijnafhankelijk hè :) Daeva was op 7/8 maanden echt wel uit gegroeid en heeft enkel nog spieren bijgekregen. Kenai is bijna 14 maanden en hij groeit nog steeds. Je ziet ook dat hij (vooral de breedte maar ook hoogte) nog niet volledig af is.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:59

petitparis schreef:
hoe oud is muffin nu? als ze nu 61 is, zou ze er dan niet nog een centimetertje (of 2) bij doen?
ik herinner me dat Cita op 7-8 maanden nagenoeg haar finale grootte had en ook qua gewicht maar 1-2kg meer is aangekomen (al hoop ik nog steeds op een klein kilootje spieren extra :+)

Is Neela mss wat hevig tijdens het eten? Al vind ik brokken in zijn geheel doorslikken echt niet zo abnormaal. Vind de reclames over dat brokken goed zijn voor de tanden mooi te houden zo misleidend. denk dat Cita de eerste hond is die ik ken die meer dan 50% van haar brokken probeert te kauwen. 8)7


Neela schrokt, nee, ze slurpt die brokken naar binnen. Voor de tanden maakt het mij ook niet uit, het probleem is dus dat ze moet overgeven en dus hele brokken overgeeft. Ik denk dat het overgeven veroorzaakt wordt door het slurpen van die brokken. Heb ik net een antischrokbak gekocht, lukt het haar niet om die brokken daar uit te krijgen. Zucht.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:03

Amandavd schreef:
petitparis schreef:
hoe oud is muffin nu? als ze nu 61 is, zou ze er dan niet nog een centimetertje (of 2) bij doen?
ik herinner me dat Cita op 7-8 maanden nagenoeg haar finale grootte had en ook qua gewicht maar 1-2kg meer is aangekomen (al hoop ik nog steeds op een klein kilootje spieren extra :+)

Is Neela mss wat hevig tijdens het eten? Al vind ik brokken in zijn geheel doorslikken echt niet zo abnormaal. Vind de reclames over dat brokken goed zijn voor de tanden mooi te houden zo misleidend. denk dat Cita de eerste hond is die ik ken die meer dan 50% van haar brokken probeert te kauwen. 8)7


Neela schrokt, nee, ze slurpt die brokken naar binnen. Voor de tanden maakt het mij ook niet uit, het probleem is dus dat ze moet overgeven en dus hele brokken overgeeft. Ik denk dat het overgeven veroorzaakt wordt door het slurpen van die brokken. Heb ik net een antischrokbak gekocht, lukt het haar niet om die brokken daar uit te krijgen. Zucht.

Heb je toevallig nog iets van een hond in huis? Die van ons schrokt dan echt meer. Dus zij en de andere hond krijgen eten in hun bench

Wat hier bij brok(en vlees, kvv) als enige echt werkt is er wat water bij doen. geen liters, maar dat schrokt minder makkelijk.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:04

Jarvis! <3 <3 <3

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 12:10

Knappe Jarvis <3, gave locatie ook!

Vervelend van dat schrokken zeg, hopelijk helpt de antischrokbak.

Tara eet de laatste tijd weer wat slechter. Het lijkt alsof ze na een tijdje uitgegeten is op (de smaak van) haar brokken. Ik zit er nu aan te denken om twee soorten/smaken brok te halen en die af te wisselen.
Mocht iemand ander advies of tips hebben, dan hoor ik het graag!

Ook ben ik wel benieuwd naar welke brokken jullie aanraden. Ze heeft nu Dog Nutrition adult en ik zat er zelf aan te denken om Fokker Fresh Meat brokken te voeren.
Daar hebben we laatst een proefpakketje van gehad en die leek ze wel lekker te vinden. (Al liet ze die na een aantal dagen ook staan)