[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:36

Wij hebben nog niet eens zo'n groot aquarium (180 L) maar de 360 doet het dus prima! Weet niet hoe groot de jouw is?

Maar hij draait pas 1 dag, dus kan niks zeggen over langdurig gebruik.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:42

Die van mij is +- 450 liter.
Even met alle planten etc laten we het afronden op 400 liter.
Mijn pomp pompt ongeveer 1200 liter/uur, maar ik vind werkelijk geen pomp voor een schappelijk bedrag die meer dan dat per uur pompt haha.
Als ik nu kijk naar die Eheim 4 + 600.. Die pompt 1250 per uur dus dat is ook niet dat je zegt een grote verbetering op wat ik nu heb :=
Ik denk dat ik de pech heb een bak te hebben waar ik 2 pompen op aan moet sluiten wil hij mooi helder blijven en de stroming van de pomp niet met een week zwaar verminderd is..

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:49

LoveUggs schreef:
Die van mij is +- 450 liter.
Even met alle planten etc laten we het afronden op 400 liter.
Mijn pomp pompt ongeveer 1200 liter/uur, maar ik vind werkelijk geen pomp voor een schappelijk bedrag die meer dan dat per uur pompt haha.
Als ik nu kijk naar die Eheim 4 + 600.. Die pompt 1250 per uur dus dat is ook niet dat je zegt een grote verbetering op wat ik nu heb :=
Ik denk dat ik de pech heb een bak te hebben waar ik 2 pompen op aan moet sluiten wil hij mooi helder blijven en de stroming van de pomp niet met een week zwaar verminderd is..

Ik kan je deze aanraden: JBL CristalProfi E1901 filtert 1900 liter per uur.
Zelf heb ik de kleinere versie nu 4 jaar op mijn netto 350 liter bak en ben er erg tevreden over.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:05

Oeh bedankt!
Zie dat hij nu in de aanbieding (ik denk in de aanbieding haha) is bij aquariaveldhuis €95.00 korting haha, maar ik kijk nog verder waar hij het goedkoopst is.
Misschien een dingetje voor volgende maand! Bedankt! Goede tip! :D

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:19

LoveUggs schreef:
Oeh bedankt!
Zie dat hij nu in de aanbieding (ik denk in de aanbieding haha) is bij aquariaveldhuis €95.00 korting haha, maar ik kijk nog verder waar hij het goedkoopst is.
Misschien een dingetje voor volgende maand! Bedankt! Goede tip! :D

Geen probleem, blij dat ik heb kunnen helpen :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:53

Oh het gaat lekker hier.. :(

Net een cory uit het water geplukt die alleen maar op zn kop kon zwemmen of aan het tollen was dus die heb ik uit zijn lijden verlost.

En ook nog een kardinaal tetra uit mn bak gevist. Ik vroeg me af wat ik zag, leek een waas omheen te zitten.. schubben wijd open, zwom nog wel goed rond maar ik ben bang....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:19

Even snel fotootje van ons aquarium...

Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:28

Zoooo.... ziet er goed uit Riddershow!

En balen LoveUggs. Heb je een idee wat het veroorzaakt? Tollen en schubben uitzetten zijn meestal niet de dingen die je samen ziet als symptomen....

Hier is goed nieuws: Ik ben paludarium-pappa geworden. :D Ik wilde mijn vampiertjes uitvangen omdat ik hun bak volledig nieuw aan het maken ben, en toen had ik opeens een groepje ienie-mini krabbetjes in het zicht. Het uitvangen wordt dan wel een hel, zo'n onbekend aantal baby's in plaats van gewoon vier volwassenen, maar ben er wel erg blij mee. :D

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:56

Mag ik me hier ook melden?
Ik heb nog niet zo heel lang mijn eerste aquarium.
Het is ook nogal kaal. Als iemand tips heeft hoor ik het graag
Afbeelding

Namen van mijn vissen weet ik ook niet.
Maar heb er 3 van deze
Afbeelding

Hier nog 4 van
Afbeelding

En dit is henk
Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 01:41

De eerste is zo te zien een vijfstreepbarbeeltje, leuke beestjes, als het qua ruimte in de bak kan zou ik dat groepje nog wat uitbreiden. De tweede herken ik zo niet, gok een tetra of een zalmpje. Henk is een vuurstaartlabeo en word een beetje groot voor je bak denk ik. 1.20 meter word toch wel aangeraden, en ze staan bekend als vrij agressief wanneer ze ouder worden.

Je kan de bak mooi aankleden met hout, stenen en levende planten. Ga plaatjes kijken op internet en kijk wat je aanspreekt en wat juist niet, dan kom je er snel genoeg achter wat je met je bak wilt. Google wel je planten en dieren voordat je ze koopt, in dierenwinkels worden je massaal ongeschikte vissen en random kamerplanten in kleine potjes aangesmeerd en dan zit jij met dode dieren en planten. :)

zivazoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 02:03

Bedankt!
Een grotere bak zit al in de planning. Moet nog even sparen. Henk begint inderdaad vrij groot te worden. Nu hij zijn boomstam als territorium heeft gaat het goed met de andere vissen. Daar trekt hij zich terug en laat de rest met rust. Ik heb hem gekregen van kennissen die hem voor in een grote vissenkom met goudvissen hadden gekocht. Dat ging niet zo goed natuurlijk. Voor hem toen dus dit aquarium gekocht.

Hier in het dorp zit een speciaalzaak dus ga daar nog wat meer plantjes halen en mijn water laten testen

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:03

De bovenste zijn inderdaad vijfstreepbarbelen. Hoewel een rustig soort barbeel houden ze wel van zwemruimte. Ik raad dus dichte randbeplanting aan zodat ze genoeg zwemruimte houden. En stenen of hout als schuilplaats. :)

De 2e Lijken mij Columbia tetra's.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:31

Riddershow, ziet er goed uit!

Julius_juut, bij de corry dacht eerst dat hij enkel een wondje had, maar was dus blijkbaar serieuzer dan een oppervlakkig wondje. Hij lag ineens op de kop en wanneer hij dit niet lag was hij aan het tollen..

De tetra heeft denk ik buikwaterzucht. Schubben staan echt open. Gister apart gezet en had er een hard hoofd in. Behandel hem met Esha2000 en hij doet het nogsteeds dus heb er een klein beetje vertrouwrn in dat het wel goed komt en ik er optijd bij ben.. we zitten elke dag wel voor de bakken dus dan valt t wel op.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:44

Even offtopic, wij zijn zo rustig aan voor verkoop paardjes aan het kijken, en omg wat kom ik tegen; Cream Spot van cream on top. Holy cow WAT een beest..

Afbeelding

Zal ook wel mooi geld kosten :')
Wou hem alleen even laten zien hahaha aangezien ik mijn vriend al knettergek heb gemaakt :') :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:46

Wat ik vooral bijzonder vind is de kleuren.
Wit, met valk (?) vlekken, en een enorme zwarte staart.
Die had ik eerder wit verwacht.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:54

Apart he!
Vind hem echt bijzonder mooi. En ook inderdaad door de kleuren combi.

Is idd valk :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:57

Ik vind vooral het hoofd sprekend :j
Verder niet zo'n mijn ding haha, maar dat komt door de vlekken.
(mijn bijrijdpaard is ook zo bont als het maar zijn kan maargoed := )

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:53

Leukerd hè :)
Ik heb hem via Instagram van Bianca Schoenmakers, heel mooi paard!
De zwarte staart is niet zo raar trouwens, omdat een valk genetisch gezien een bruin paard is met verdunning. Bij bruin bonten heb je ook vaak een zwarte staart.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:58

Zo... ik heb mijn oerwoud weer omgetoverd tot een subtiel aquarium... die waterpest groeide als kool op een gegeven moment. En t gras bij elkaar gezet ipv op 2 plekken. Zo hebben de cory's wat meer ruimte om te grondelen.

Before..
Afbeelding
After
Afbeelding

Ik wil de kalk stenen binnenkort vervangen voor niet kalk stenen. Iemand tips welke mooi zijn? Vind het leuk om zo'n 'tunneltje' te hebben, ze zwemmen er ook doorheen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:28

Ziet er goed uit!
Dragon stone en idee??

Mijn tetra doet het nogsteeds! *\o/*
Sterker nog: hij lijkt op te knappen!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:58

Die is mooi!

Ik moet me echt schamen, kan amoer nog door de ruit kijken hahah ga niet eens fotos plaatsen zo erg :')
Moet echt alle 2 de bakken schoon maken, gelukkig wel helder water alleen erg groen op de ruit, helaas veel te weinig tijd..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 01:41

Een paar slakken nemen? Ik heb 2 types in het aquarium zitten die zich niet voortplanten,maar erg goed alles alg vrij houden.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 08:12

LoveUggs schreef:
Ziet er goed uit!
Dragon stone en idee??

Mijn tetra doet het nogsteeds! *\o/*
Sterker nog: hij lijkt op te knappen!

Vind ik wel het gaafst! Dit zijn rot stenen, heeft al 2 keer een vis is vast gezeten.

Fijn dat je tetra het nog doet!!

DiscoDipp schreef:
Die is mooi!

Ik moet me echt schamen, kan amoer nog door de ruit kijken hahah ga niet eens fotos plaatsen zo erg :')
Moet echt alle 2 de bakken schoon maken, gelukkig wel helder water alleen erg groen op de ruit, helaas veel te weinig tijd..

Dankje! Haha ik had precies t zelfde hoor maar mijn broertje had van de week al de voorruit gedaan. Zitten nu alleen nog groene hardnekkige stipjes _/-\o_

Ik wil ook een slak die zich niet voorplant voor t alg. Heb voornamelijk bruine alg. Dus spiek even mee

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:11

Slakken genoeg maar niet een die schoonmaakt. Ben sws aan het denken om een paar helena's te gaan halen.

Normaal is de alg niet zo erg maar ik heb al vanaf de herst niet echt meer gepoets ivm school. Vissen vinden het gelukkig niet erg haha!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:28

Ik heb een antraciet renslak (nouja, 5) en kleine geel/zwarte met stekels op het huis.

Houden het prima schoon, poetsen de ruiten eigenlijk nooit.