Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Chubby schreef:Zijn het nog jonge hennen die net gaan leggen? Dan zou het hormonaal kunnen zijn. Stress kan schade geven tijdens de productie van de eierschaal. Een vitaminen- of mineralentekort zou ook nog kunnen...

Ceetje_bokt schreef:Misschien een Vorwerk? Of Voorwerk?
Sinds een paar dagen hebben we een automatische voerbak, maar de kippen vinden hem nog steeds eng. Paar dagen steen erop, nu pak ik er eentje op en zet haar op het plastic rekje, dan gaan ze eten. Mast ze stappen er zelf niet op. Iemand nog tips? We hebben deze boerbak aangeschaft met het oog op de vakantie, want we gaven ze altijd twee keer per dag eten, maar da’s wel veel werk voor de buurvrouw.
als ik zelf de klep naar beneden doe dan gaat er eentje wel eten, ook de andere kip oppakken en er rustig opzetten werkt. Maar ze gaan zelf niet. Zal straks nog eens meelwormen erbij leggen. In het begin stond de voerbak op de grens tussen twee stenen en wiebelde wat, maar nu staat hij heel stabiel. Ik vind het wel een prachtig systeem, nu moeten de kippen dat ook nog vinden, want vind het wel zielig. De dames staan nog steeds 2x per dag te dringen bij het hek.

)
Dan eten ze er wel uit.