Ingenting schreef:In het geval van de foto heb je het over een winterrust.
Waar het dier zelf z'n plekje kiest en het ook een natuurlijk proces is wat bij dat dier hoort.
Precies, en dat plekje is het allerkrapste hoekje wat hij kon vinden, want daar voelt hij zich het prettigst om de winterrust door te komen. Hij kan overal gaan zitten. En dat is met veel reptielen zo, vaak zie je ze de hele dag niet, niet alleen als ze in winterrust zijn. En in het bakje zijn ze inderdaad wel te zien, en dat zal inderdaad een vorm van stress geven, dat klopt. Dat is echter maar kort en daar houden ze niks aan over.
Als je het rondje dierenarts geen goede vergelijking vindt, paarden dan? Op transport door heel Europa in een krappe vrachtwagen omdat de eigenaar op wedstrijd wil of naar een ander land verhuist. Of op het vliegtuig naar een ander continent. Geeft ook stress. Is ook tijdelijk.
Voedseldieren zijn inderdaad ook knaagdieren.
Ik heb meer dan 20 jaar reptielen en geleedpotigen en ben vaker op beurzen geweest dan me lief is, je hoeft mij echt niet te vertellen dat er verbeterpunten zijn en dat er soms dingen gewoon niet goed gaan. Maar feit is dat deze beurzen in Nederland echt niet slecht zijn en als je het verbiedt dan gaan mensen ergens anders naartoe. NVWA is er de hele dag, er lopen dierenartsen rond, dat gebeurt niet in elk land.