cinniz123 schreef:lor1_1984 schreef:Die van mij was rond de €100,- geloof ik, nu ong €125,- zo te zien:
https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... 9nEALw_wcB
Het is een investering maar zet daar de kosten vd trimsalon tegenover en de enorme pakken haar die je dan in 1x weggeblazen hebt en je ziet dat het het zeker waard is.
Hier ga ik als trimster wel even op inhaken
Het ligt er natuurlijk aan wat voor hond/vacht je hebt maar een trimster werkt toch vaak wel even anders als alleen uitblazen.
Dus als tip voor de mensen die een waterblazer willen als compensatie voor een trimbeurt.
Was altijd goed je hond een schone vacht laat vele malen meer haar los als een vieze vette vacht(bij de stokharen dan he,een krulvacht zal geen haar verliezen) maar ook daarbij geldt een schone vacht is veel makkelijker uit te borstelen als een vieze vacht.
Ik was mijn hond vrijwel altijd aan het begin vd ruiperiode, is ook meteen de 'opknapbeurt' dan (uitstekende pieken en nagels knippen etc).

Maar het is goed dat je dat aanstipt idd.

Hier ben ik voor mijn keesje tegen de €60,- kwijt per trimbeurt als ik haar naar de trimsalon zou brengen.
Met de aanschaf van een waterblazer, babybad op standaard, goede shampoo&conditioner etc had ik de kosten vd trimsalon voor 3-4 beurten eruit.
En ook de Shih Tzu gaat tussen de trimbeurten in bad en wordt daarna droog geblazen, scheelt ook in de kosten voor een tussenbehandeling.
De neusbrug, plaskwast

Vaak herhaal ik het blazen vh keesje na 1-2 weken nog eens, dan sla ik het wassen over tenzij ze echt vies is ofzo.