Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 18:13

cinniz123 schreef:
lor1_1984 schreef:
Die van mij was rond de €100,- geloof ik, nu ong €125,- zo te zien:
https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... 9nEALw_wcB
Het is een investering maar zet daar de kosten vd trimsalon tegenover en de enorme pakken haar die je dan in 1x weggeblazen hebt en je ziet dat het het zeker waard is.

Hier ga ik als trimster wel even op inhaken :D
Het ligt er natuurlijk aan wat voor hond/vacht je hebt maar een trimster werkt toch vaak wel even anders als alleen uitblazen.
Dus als tip voor de mensen die een waterblazer willen als compensatie voor een trimbeurt.
Was altijd goed je hond een schone vacht laat vele malen meer haar los als een vieze vette vacht(bij de stokharen dan he,een krulvacht zal geen haar verliezen :+ ) maar ook daarbij geldt een schone vacht is veel makkelijker uit te borstelen als een vieze vacht.

Ik was mijn hond vrijwel altijd aan het begin vd ruiperiode, is ook meteen de 'opknapbeurt' dan (uitstekende pieken en nagels knippen etc). :)

Maar het is goed dat je dat aanstipt idd. :j
Hier ben ik voor mijn keesje tegen de €60,- kwijt per trimbeurt als ik haar naar de trimsalon zou brengen.
Met de aanschaf van een waterblazer, babybad op standaard, goede shampoo&conditioner etc had ik de kosten vd trimsalon voor 3-4 beurten eruit.
En ook de Shih Tzu gaat tussen de trimbeurten in bad en wordt daarna droog geblazen, scheelt ook in de kosten voor een tussenbehandeling.
De neusbrug, plaskwast :+ en het haar rond de anus inkorten is een peulenschil en doe ik ook zelf tussendoor.

Vaak herhaal ik het blazen vh keesje na 1-2 weken nog eens, dan sla ik het wassen over tenzij ze echt vies is ofzo.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:08

Ik kan uit ervaring vertellen dat niet iederen honden eigenaar vaardig genoeg is om zelf een schaar in handen te hebben.
Kan ook aan de hond liggen die van de baas minder kan hebben als van een ‘vreemde’ trimster.
Maar heb wel eens dingen zien langs komen en dan is een veel te korte pony nog het minst erge.

Als mijn klantjes hulp willen bij de uitleg om het zelf te doen kwa borstelen,haartjes tussen pootjes ect weghalen doe ik dat met alle liefde maar de meeste durven zich er niet aan te wagen.

Wat je ook wel vaker hoort is ow mijn korthaar is in de rui dus borstel hem elke dag met een rubber borstel maar het verharen gaat niet over…..komt omdat een rubber borstel ook de niet losse haren meeneemt en dus activeert om te blijven verharen.
Ik adviseerd dan meestal in 1 keer goed onder handen nemen en dan even met rust te laten.
Meestal is het niet gelijk de volgende dag over maar het ergste is eruit.
Die kleine haartjes zijn in mijn ogen erger als die lang haar vlokken.
Mijn border was ook zo lekker behaard en die deed ik elke 3 mnd alleen toen hij oud werd veel minder omdat het gewoon echt een aanslag voor hem was.

Mn chinezen moet ik ook bijhouden anders krijgen ze lange sokken en zeker nu ze op leeftijd zijn zie ik dat ze dat best kan belemmeren.
En nagels ik haat nagels!!!!!ik zou zweren bij een ras zonder nagels :')
Van mn ene chinees groeien ze gewoon krom opzij (door artrose vermoed ik) en knippen kan maar een klein stukje ivm lang leven.
En die Amerikanen hebben altijd lange nagels ook al knip ik ze elke week die zijn kwa haar vergeten maar het nagel gen vooraan gestaan >;)

Coco4life

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:14

Afbeelding

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:17

Een vraagje voor alle trimmers hier in dit forum, we wassen onze hond (ik weet eigenlijk niet hoe vaak, maar als hij vies is en/of stinkt, maar dan wel erg stinken want ik kan best tegen een hondenlucht). Hoe vaak moeten we onze hond naar de trimsalon brengen? En hoe vaak wassen? En ligt het dan aan de kruising en of hondenras. Hij is een pomsky voor als je het wilt weten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:28

Nagels knippen vind ik dus doodeng. 1x te ver geknipt en toen waren wij wel meer overstuur dan de hond maar toch := Doet een trimmer ook alleen simpele dingen zoals nagels knippen en haar tussen de pootjes?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:44

Selina schreef:
Nagels knippen vind ik dus doodeng. 1x te ver geknipt en toen waren wij wel meer overstuur dan de hond maar toch := Doet een trimmer ook alleen simpele dingen zoals nagels knippen en haar tussen de pootjes?

Zowel trimmer als dierenarts doen dit.

Heb mijn diploma hondentrimmer en als je ziet hoeveel viltkonijnen er binnen komen vind ik het echt wel belangrijk dat een hond regelmatig naar de trimmer gaat. Zelfs onze Kangal doe ik 4x per jaar ontwollen, lekker wassen. Nagels hoef ik gelukkig niet veel te doen want verschrikkelijk. Meeste honden zijn ook ....vervelend hierbij.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:51

Wassen en trim routine is echt verschillend per hond en per ras.

Onze hond (draadhaar) wassen we nooit. Hij moet wel om de zoveel maanden geplukt worden en dat laat ik bij een trimmer doen. Het makkelijkst is om als pup al te laten wennen bij een trimmer, en van daaruit opbouwen zodat ze gewend raken.

Nagels knippen vond ik ook lastig (donkere nagels), ook daar heb ik hulp bij gevraagd van mijn trimmer. Zij heeft toen laten zien hoe ik het beste kan knippen en nu doe ik het zelf.

Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met je trimmer om advies te vragen over het wassen en de trim routine. Zij heeft de ervaring en kijkt per hond wat er nodig is en hoe vaak. Daarnaast kun je ook prima tussendoor terecht voor nagels knippen, oren schoonmaken etc.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 19:52

Ik durf het haar tussen de tenen al niet eens zelf te doen :') Cody gaat normaal 3x in het jaar. Hij zou in December gaan maar ik ben het voor nu even aan het rekken, anders komt de volgende keer onhandig uit als ik net ben bevallen :+ Ik merk wel echt dat hij weer een flinke broek krijgt en dons/viltig vacht ondanks het borstelen en blazen. Volgende maand mag die weer naar zijn grote vriendin :o

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:07

Ik borstel mijn honden echt nooit :') Verharen valt ook super mee!

Nagels doe ik met de dremel :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:25

Ik borstel Mahdu normaal alleen net na de tussen de trimbeurten in wasbeurt en de dag voor hij weer naar de trimsalon gaat.
Maar hij wordt redelijk kort getrimd dus blijft aardig klitvrij.

Dívka borstel ik zeer weinig, die heeft wel vaak vilten achter haar oren omdat Mahdu op haar oren sabbelt en kauwt maar die knip ik gewoon weg.
Tussendoor eens de borstel langs de plekken waar tuig, bandje komt en achter de oren.
±3-4x per jaar was ik haar uitgebreid, tijdens de ruiperiode en na de loopsheid zegmaar en dan gaat de borstel ook door de gehele vacht.

Ik heb ooit stage gelopen in een trimsalon, ben er niet goed in maar kan iig recht toe recht aan scheren, de vacht uitdunnen, uitstekende pieken wegknippen, wassen, uitblazen en nagels knippen.
Buiten de sporadische hond van familie/vrienden (en die vnl wassen&uitblazen, borstelen en nagels knippen) hou ik het ook gewoon bij mijn eigen honden. :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 20:29

ElfBeau_067 schreef:
Een vraagje voor alle trimmers hier in dit forum, we wassen onze hond (ik weet eigenlijk niet hoe vaak, maar als hij vies is en/of stinkt, maar dan wel erg stinken want ik kan best tegen een hondenlucht). Hoe vaak moeten we onze hond naar de trimsalon brengen? En hoe vaak wassen? En ligt het dan aan de kruising en of hondenras. Hij is een pomsky voor als je het wilt weten.

Dat is zo via internet niet te zeggen.
Ik zou langs een trimmer in de buurt gaan en daar advies vragen.
Stinkende huid kan ook een heel ander probleem zijn dan gewassen moeten worden.
Kan zelfs aan voer liggen of verkeerde shampoo waardoor de hond meer vet aanmaakt.

1 van mijn Amerikanen dus helemaal geen pluisje haar niets ,stonk als pup bij spanning dan kreeg ze een nattig/plakkerig huidje en begon ze enorm te stinken.
Bij haar was het echt stres gerelateerd en dan had ik haar gewassen en kon het na een uur alweer terug zijn.

Ik had een kennis die haar dwergkees graag netjes wilde hebben dus ik mocht er een het zogenaamde pomski model van maken,super leuk trim werk!
Alleen deze mensen hadden de hond even voor het gemak tussen door zelf geschoren(dat was goedkoper),leek nog net die op de voorgaande foto.
Maar het haar wat terug kwam was om te janken,onderwol liet niet meer los en was uren met hem bezig onder de fohn hem uit zn vilt te krijgen.
Toen ze hem weer doodleuk schor en daarna weer vroeg of ik hem wilde doen heb ik haar gezegd dat ze een andere trimster mocht gaan zoeken.
Zulke mensen wil ik niet eens meer helpen.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:18

cinniz123 schreef:
ElfBeau_067 schreef:

Dat is zo via internet niet te zeggen.
Ik zou langs een trimmer in de buurt gaan en daar advies vragen.
Stinkende huid kan ook een heel ander probleem zijn dan gewassen moeten worden.
Kan zelfs aan voer liggen of verkeerde shampoo waardoor de hond meer vet aanmaakt.

1 van mijn Amerikanen dus helemaal geen pluisje haar niets ,stonk als pup bij spanning dan kreeg ze een nattig/plakkerig huidje en begon ze enorm te stinken.
Bij haar was het echt stres gerelateerd en dan had ik haar gewassen en kon het na een uur alweer terug zijn.

Ik had een kennis die haar dwergkees graag netjes wilde hebben dus ik mocht er een het zogenaamde pomski model van maken,super leuk trim werk!
Alleen deze mensen hadden de hond even voor het gemak tussen door zelf geschoren(dat was goedkoper),leek nog net die op de voorgaande foto.
Maar het haar wat terug kwam was om te janken,onderwol liet niet meer los en was uren met hem bezig onder de fohn hem uit zn vilt te krijgen.
Toen ze hem weer doodleuk schor en daarna weer vroeg of ik hem wilde doen heb ik haar gezegd dat ze een andere trimster mocht gaan zoeken.
Zulke mensen wil ik niet eens meer helpen.

Wat erg van dat hondje! En wat stom van die mensen! Ik zou ze ook niet meer helpen, het is gewoon vragen om problemen. De geur is meer de lucht van z’n vacht, als we hem gaan wassen is de lucht weg. Gewoon vieze vacht denk ik. Maar ik heb dan zelf wel een pomsky, maar wat dan precies een pomsky model? En het verschil tussen een dwergkees (of anders) model?
Laatst bijgewerkt door ElfBeau_067 op 04-01-23 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:23

Coco4life schreef:
[ [url=m/31RCzX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zullen we plaatjes van dierenmishandeling hier weg laten...

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:23

Ja ik heb ook weleens gelezen dat je de ondervacht vooral NIET moet knippen of scheren, dat ze dan een of andere huidziekte krijgen en dan grote plukken ondervacht miste.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:25

Coco4life schreef:
Ja ik heb ook weleens gelezen dat je de ondervacht vooral NIET moet knippen of scheren, dat ze dan een of andere huidziekte krijgen en dan grote plukken ondervacht miste.

Het was scheren geloof ik

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:25

_Christina schreef:
Coco4life schreef:

Christina, dit persoon ging naar een nieuwe trimsalon in de buurt. Zo erg is deze foto toch niet?!
Hij of zij kon daar niks aan doen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:27

_Christina schreef:
Coco4life schreef:

Overdrijven is ook een kunst _O- Weet jij veel waarom die hond geschoren is.

Ben vindt het werkhondenleven nogal zwaar :(:)
Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:29

Dankjewel voor de redding Kaus! Leuke hond trouwens!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 23:24

ElfBeau_067 schreef:
Wat erg van dat hondje! En wat stom van die mensen! Ik zou ze ook niet meer helpen, het is gewoon vragen om problemen. De geur is meer de lucht van z’n vacht, als we hem gaan wassen is de lucht weg. Gewoon vieze vacht denk ik. Maar ik heb dan zelf wel een pomsky, maar wat dan precies een pomsky model? En het verschil tussen een dwergkees (of anders) model?

Als ik mijn hond waste stonk ze ook niet meer tot ze weer ging stressen en dat was toch niet haar vacht.

Hoe oud is jouw hond omdat je het hebt over steeds wassen?
Zeker een pup zou ik niet heel veel wassen en dus kijken of er een andere oorzaak is.

Pomsky,pomeriaan/dwergkees je kunt ze allemaal zo knippen als de hype hondjes.
Maar goed ik zou zeggen sla google er maar eens op na wellicht kan je het daarop vinden.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:18

_Christina schreef:
Coco4life schreef:

100% Photoshop.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 00:42

KimD schreef:
Edit: Voor het geval je wilt weten hoe een onderhuidse ontsteking uitziet en openbarst:

Verschrikkelijk, doet me denken aan mijn bijna 1 jaar geleden overleden Duitse Herder, ze had o.a. Duitse Herder pyodermie, dat kon er ook zo uit zien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 01:01

KootMiraDrum schreef:
KimD schreef:
Edit: Voor het geval je wilt weten hoe een onderhuidse ontsteking uitziet en openbarst:

Verschrikkelijk, doet me denken aan mijn bijna 1 jaar geleden overleden Duitse Herder, ze had o.a. Duitse Herder pyodermie, dat kon er ook zo uit zien.

In dit geval is het wel een herder maar deze wonden zijn zo extreem geworden door een tekort aan Vitamine K.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 02:22

Okee, ziet er erg pijnlijk uit.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 09:52

cinniz123 schreef:
ElfBeau_067 schreef:

Als ik mijn hond waste stonk ze ook niet meer tot ze weer ging stressen en dat was toch niet haar vacht.

Zeker een pup zou ik niet heel veel wassen en dus kijken of er een andere oorzaak is.

Maar goed ik zou zeggen sla google er maar eens op na wellicht kan je het daarop vinden.

Hij is in november 1 jaar geworden tot nu toe iets van 2x gewassen. Toen we hem voor de eerste keer wasten kwam er alleen maar bruin water vanaf, dat was dus vieze vacht denk ik. Ik weet niet of hij strest maar hij ligt de helft van de dag te slapen en doet altijd wel relaxed. Ook loopt hij tijdens het uitlaten met z’n lichaam ook tegen beplaste bosjes. Dus daar kan de stank ook vandaan komen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 10:49

ElfBeau_067 schreef:
cinniz123 schreef:

Hij is in november 1 jaar geworden tot nu toe iets van 2x gewassen. Toen we hem voor de eerste keer wasten kwam er alleen maar bruin water vanaf, dat was dus vieze vacht denk ik. Ik weet niet of hij strest maar hij ligt de helft van de dag te slapen en doet altijd wel relaxed. Ook loopt hij tijdens het uitlaten met z’n lichaam ook tegen beplaste bosjes. Dus daar kan de stank ook vandaan komen.

Het kan ook zijn dat het zijn eigen plas is die onder zijn buik blijft hangen. Je hebt speciale hondenwipes, maar wij hebben van die ultra neutrale babydoekjes liggen waar we z’n buik even mee af doen.