De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:45

jeetje77 schreef:
Wij hebben al jaren 1 deel van zo'n blauwe zandbakschelp staan. Dat werkt prima. Moet er heel af ent oe weer wat in terug scheppen. Overigens wel een paar gaten geboord in de onderkant, anders werd het een zwembad.

Leek mij ook handig, maar die krijg ik echt mijn tuin niet in bij mijn vriend _O-

jeetje77

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 06:32

De tuin is mijn paradijs gelukkig. Mag ml alleen grasmaaien en voor de heg snoeien, want daar heb ik een pesthekel aan. Wat er verder in de tuin gebeurd is helemaal aan mij.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:50

Jeeej, vandaag enkele knopen doorgehakt *\o/*

Er komt een koppel konijnen buiten.
Nu enkel nog de vraag welke konijnen hihi.

Vandaag met onze honden bij iemand geweest met konijnen om te kijken hoe ze erop reageren maar weinig reactie gelukkig :Y) Was wel even spannend, als konijnen als hapje werden gezien dan was ons pln van tafel....

Nu dus nog bedenken welk buitenhok we aanschaffen (kan helaas echt niet zelf maken)
Minimaal 3 m2 ren en daarnaast hok erbij. Tips hoor ik graag!!

Morgen kijken bij konijnenopvang. Hebben nu niets voor ons zitten maar doen ook vakantieopvang dus dat wil ik wel even zien en geregeld hebben.

En dan nog bedenken of we naar andere opvangen gaan kijken/contacten of dat we ons inschrijven voor een koppel jonge konijntjes <3

Tips? Ik hoor het graag! :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:58

_KiMbErLeY_ schreef:
Gianti, zo he wat een mooi hok! <3
Heb je al een foto van de bunnys?? :))

Horse time xl vervelend dat het niet goed gaat met hem, hopelijk knapt hij snel op!
Ik heb geen tips voor je.

Natas we spreken elkaar veel :(:) de beebs zijn bjoeties! <3

Jeetje, leuk! :)) hopelijk vindt je andere konijn ook snel een leuk plekje!

Caro, leuk hoor, wanneer zijn ze uitgerekend?

Leuk ll, geniet ervan! Waar gaan jullie heen? Niet dat het me wat zegt, maar leuk!! :))

Hier geen nestje van Bailey gelukkig! :))

28 en 30 maart gedekt en meestal dragen deze 30 en 31 dagen. Weekend van 24-4 gaat de bovenverdieping van beide hokken dicht zodat als ze geboren zijn niet naar beneden vallen. Na 4 weken gaat hij weer open.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:29

Ik kom weer binnen vallen als jullie het goed vinden. Ben even heel druk geweest prive maar vind het wel leuk om alle verhalen te lezen.

@Jenny21, wat leuk dat je voor konijnen gaat kijken! Ik heb zelf twee konijnen uit de opvang aan elkaar laten koppelen en dat gaat heel goed. Ze zijn heel blij met elkaar en lopen hier los door de woonkamer.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:59

Goed, thuis is het momenteel ook nog negeren tussen Nappie en Rosie. Ik heb aan de overdekt ren en stuk afgezet. Straks als alles gewend is het hele terras.
Ze durft gelukkig wel ook lekker naar buiten. Nappie knaagt (zonder voortanden) de hele tijd aan het hek, hij eweet dat zijn plek normaal veel groter is _O-

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 01:07

Gianti schreef:
Mag ik hier komen meekletsen? :D neem binnenkort 3 konijnen van iemand over :):) dus nu alles aan het regelen :D

Hier dezelfde voorpret! Komende woensdag ga ik mijn koppeltje ophalen! Vandaag de hele dag druk geweest met het schoonmaken, schuren en beitsen van mn hokken! Had ze tweedehands gekocht maar zijn nu eigenlijk weer als nieuw! En ik merk dat ik al zoveel voorpret heb in het regelen. Mijn man zegt oprecht dat ik er mee naar bed ga en er mee op sta. Allereerst de zoektocht naar een koppeltje, daarin viel me toch wel op dat veel voedsters niet gecasteerd zijn. Terwijl de gezondheidsrisico's toch, ook niet die op wat hogere leeftijd. Dit terwijl de gezondheidsrisicos mijns inziens echt wel flink zijn voor voedsters. Maargoed. Morgenochtend een afspraak bij de karwei voor 2 zakken speelzand, en dan kan ik ook de zandbak gaan maken! En van de week ook bodembedekking en voer in huis gehaald. Alles is er zo steeds meer klaar voor en ik kan niet wachten totdat ze hier straks lekker rustig aan kunnen wennen en vrolijk door de tuin rondhuppelen. <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:52

Haha wat leuk om al die voorbereidingen te lezen!! :D :):)

En welkom terug Ymor :+:

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:40

jeetje77, fijn dat nappie weer thuis is! Hij denkt als ik knaag dan heb ik dezelfde ruimte weer haha.

Sellyxx heel herkenbaar die voorpret! Die van mij zijn er nu anderhalve maand denk ik en ik merk dat het heel erg kijken is naar wat ze fijn vinden en steeds kleine dingen aanpassen.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:57

Ymor schreef:
jeetje77, fijn dat nappie weer thuis is! Hij denkt als ik knaag dan heb ik dezelfde ruimte weer haha.

Sellyxx heel herkenbaar die voorpret! Die van mij zijn er nu anderhalve maand denk ik en ik merk dat het heel erg kijken is naar wat ze fijn vinden en steeds kleine dingen aanpassen.

Dat denk ik idd ook. Alleen knaagt het zo lastig met alleen nog je ondertanden :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:26

Wie niet waagt wie niet wint :P
Idd heel leuk al die voorbereidingen!
Hier honden voorpret! Nog 10 daagjes aftellen :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:32

Sellyxx schreef:
Gianti schreef:
Mag ik hier komen meekletsen? :D neem binnenkort 3 konijnen van iemand over :):) dus nu alles aan het regelen :D

Hier dezelfde voorpret! Komende woensdag ga ik mijn koppeltje ophalen! Vandaag de hele dag druk geweest met het schoonmaken, schuren en beitsen van mn hokken! Had ze tweedehands gekocht maar zijn nu eigenlijk weer als nieuw! En ik merk dat ik al zoveel voorpret heb in het regelen. Mijn man zegt oprecht dat ik er mee naar bed ga en er mee op sta. Allereerst de zoektocht naar een koppeltje, daarin viel me toch wel op dat veel voedsters niet gecasteerd zijn. Terwijl de gezondheidsrisico's toch, ook niet die op wat hogere leeftijd. Dit terwijl de gezondheidsrisicos mijns inziens echt wel flink zijn voor voedsters. Maargoed. Morgenochtend een afspraak bij de karwei voor 2 zakken speelzand, en dan kan ik ook de zandbak gaan maken! En van de week ook bodembedekking en voer in huis gehaald. Alles is er zo steeds meer klaar voor en ik kan niet wachten totdat ze hier straks lekker rustig aan kunnen wennen en vrolijk door de tuin rondhuppelen. <3

Heerlijk he <3 <3
Ik hoop zo erg dat weer sneller goed is, zodat ik tuin kan afmaken. Daarna kunnen ze gelijk komen.

Ben enorm benieuwd naar updates van jouw hok ook!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:02

Hebbie alle spulletjes al in huis LL?! :D

Waar blijven de foto's?!?!?! :D

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:09

Wat gebruiken jullie als bodembedekking in het nachthok? Zaagsel? Hennepvezel? Of van die korrels?
En dan iets anders in het toilet las ik?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:34

Ik gebruik korrels/eco wood pellets in het toilet, neemt alles goed op en stinkt ook niet. Verder ligt er vinyl en een lekker dekentje.

Jaa alles is in huis! :D Mand, voer, snacks, speeltjes, harnas, nu hopen dat de mooie halsband past haha, we weten z'n maat eigenlijk niet en denk dat ie tussen M en L in zit. Verder is het hek bijna af wat een paar meter voor de konijnenren staat zodat ze wat meer privacy/rust hebben. Nog even aftellen! :D Enne, welke foto's? haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:17

Ja, foto's van iedereen!! Haha, de nieuwe konijntjes enzo :D

Leuk dat jullie zo voorbereid zijn al! :D Halsband-maat schatten is altijd lastig haha

Een andere bodembedekking in het toilet bevorderd de zindelijkheid Jenny! Dus zeker doen :D En dan het liefst daar iets indoen wat goed vocht opneemt, dan ruik je het ook minder :D

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:12

xXutopiaXx schreef:
Ja, foto's van iedereen!! Haha, de nieuwe konijntjes enzo :D

Leuk dat jullie zo voorbereid zijn al! :D Halsband-maat schatten is altijd lastig haha

Een andere bodembedekking in het toilet bevorderd de zindelijkheid Jenny! Dus zeker doen :D En dan het liefst daar iets indoen wat goed vocht opneemt, dan ruik je het ook minder :D

Ik dacht aan zaagsel in het nachthok en van die korrels in het toilet.

Zojuist een boodschappenlijst gemaakt;

Zaagsel
Korrels
Brok
Drinkfles
Eetbakje
Toilet
Hooi
Hooiruif
Tunnel

Morgen afspraak bij cranenbroek en wat niet hebben haal ik bij Pets Place.
Zo leuk die voorbereiding!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:36

Ik heb zaagsel en stro. Die van mij zijn niet zindelijk al doen ze het wel netjes op 1 plek. Momenteel 3 stuks precies bovenaan de trap. Lekker erdoor rennen als je naar boven of beneden gaat. Scheelt dat ik het elke dag even wegschep

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 18:10

Leuk hoor al die nieuwe bunnies en voorpret! :))

Ik heb zaagsel in het hok en in de wc, zijn gelukkig allemaal zindelijk! Zelfs de beebs!

Afbeelding
Brownie en uk

Afbeelding
Alle monsters op een rij :)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:18

Och zo leuk dat jong grut!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:37

Wat zijn ze al groot Kimberly!

Ik gooi het hooi dat ze knoeien en laten liggen altijd in het nachthok :+ ligt ook lekker en warm en stiekem gaat er dan nog best wat op haha. Verder hebben ze daar twee doekjes liggen maar die vliegen regelmatig het hele hok door

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:31

Gianti schreef:
jeetje77 schreef:
Wij hebben al jaren 1 deel van zo'n blauwe zandbakschelp staan. Dat werkt prima. Moet er heel af ent oe weer wat in terug scheppen. Overigens wel een paar gaten geboord in de onderkant, anders werd het een zwembad.

Leek mij ook handig, maar die krijg ik echt mijn tuin niet in bij mijn vriend _O-

hahaha hier echt precies hetzelfde! :)) "Nee, niet zo'n spuuglelijk blauw ding aub :') " .. Helaas :))
Wat ook goed zou kunnen is zo'n hard plasticen grote hondenmand :)
Aan de hand daarvan ging ik een beetje nadenken over dingen die hier thuis al liggen die ik evt. zou kunnen gebruiken. :)*

Ik denk evt. aan zo'n opberglade die ik hier heb staan, die heeft zelfs een deksel die je erop zou kunnen doen als het regent, en handig te verplaatsen. Weet niet of die al het water tegen zou houden maar wellicht een hoop :) [url]
https://www.bol.com/nl/p/curver-scotti- ... P8QAvD_BwE[/url]

Ook heb ik dus 2 van zulke opbergers staan. Ik ga dan wel even aankijken of ik konijnen krijg die overal hun tanden inzetten of dat ze er netjes vanaf blijven. :)

https://www.ikea.com/nl/nl/p/skubb-opbergtas-donkergrijs-00400003/

Wat ik ook heb gezien op internet wat me ideaal lijkt zijn palletranden. Totaal niet duur, je kunt zelf een onderkant maken en hoppakee je hebt een zandbak! het is dat het bij mij eigenlijk net niet helemaal lekker in de ruimte/tuin past, maar anders had ik daarvoor gegaan denk ik :)

Foto's gaan zeker nog volgen! :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:32

Oh dat doe ik idd ook met het hooi wat te lang blijft liggen.

Rosie lijkt steeds een stapje dapperder te worden. Ze zat vanmiddag de hele tijd buiten. Ik vind haar wel leuk, maar zo klein...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:48

Wat worden de baby’s leuk!

Hier staat de operatie gepland voor Jack. Zijn snijtanden gaan eruit. Helaas pas de 30e want de da zit helemaal vol en het is niet echt spoed.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:12

Ik heb jullie duimen nodig :\. Loutje bij de DA moeten laten aan het infuus met een maagobstructie... Hij had ook een véél te lage temperatuur hierdoor... Waarschijnlijk door een haarbal, net nu ik normaal vandaag om 12u een afspraak had bij de trimmer -O-