tamary schreef:Mwah, kans is groot dat als je zo duidelijk aangeeft dat je ze gaat slachten ze ergens anders over een hek gekiept worden. Reden voor dumpen is nl niet willen dat ze opgegeten worden.

Omdat slachten zielig is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Mwah, kans is groot dat als je zo duidelijk aangeeft dat je ze gaat slachten ze ergens anders over een hek gekiept worden. Reden voor dumpen is nl niet willen dat ze opgegeten worden.
XxLiEsJuHhxX schreef:Spannend Santos!![]()
Heeft er hier iemand ervaring met marans?
Ik heb 1 marans hen, zij komt van show lijnen met mega donkere eitjes. Haar eerste eitjes waren dan ook prachtig! Maar ik heb nu al bijna 3 weken geen ei van haar gehad en zag haar vanochtend wel op een nest zitten waar later 2 eitjes lagen maar die zijn beide een normale kleur. Kan het nu zo zijn dat ze van de een op de andere dag geen donkere eitjes meer legt?
(
Mer1980 schreef:Och wat sneu Liesjuh, ik had ooit en hele mooie enorme Brahma haan, echt de mooiste die ik ooit heb gezien en 70 cm groot echt een enorme kerel en poep lief. En opeens lag hij dood in het nachthok, leek gewoon van zijn stok te zijn gevallen. Ook heel sneu, erg jammer dat die van jou het niet heeft overleefd, jammer dat ze niet kunnen praten dan had je het wellicht nog met olie en masseren van de krop kunnen verhelpen, maar ook dat lukt niet altijd. Je weet het gewoon soms niet. Sterkte in ieder geval.