Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 14:34

Hij vermaakt zichzelf er wel echt mee :') ideaal, veel eerder moeten aanschaffen

Edit: het eerste balletje is kwijt :')

Fireheart

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 14:55

Jeetje, dat veertje is een nog groter succes := hij is er helemaal wild mee

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:10

Aftellen begint hier nu echt! over 2 weken weet ik welke ik krijg <3 hihi

Jaa die veertjes waren mn vorige katten ook gek mee. Heerlijk om te zien =D
Wel weer leuke aankomen gedaan zeg!
Hier zondag over 2 weken weer naar een tuincentrum met een zeer grote kattenafdeling =D ook super veel zin in!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:40

Hier vinden ze de veertjes helemaal niets.. :o

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:52

Wat leuk allemaal! En leuke spulletjes <3

Ik heb vanmiddag ook geshopt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil graag de curver kattenbak. Heeft iemand daar ervaring mee? En welke kattenbakvulling heeft jullie voorkeur en waarom?

En hoe voeren jullie je (binnen)kat? Droogvoer? Natvoer? Hoeveel en hoevaak per dag? Etc. Ben er nog een beetje zoekende in wat het beste is

Edit: ik heb ook nog met die veertjes in mijn handen gestaan maar vond 4 euro voor die dingen voor nu toch een beetje te gek :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:59

Leuke aankopen iedereen!

@Eline, mijn binnenkat krijgt een half zakje natvoer per dag (eet hij soms niet allemaal op) en ongeveer 50g droogvoer (heb een bekertje er bij staan dat ik telkens vul en zo "meet" ik het af, maar dus niet super precies :) ). Als het echt al vroeg op is, geef ik soms nog wat extra bij 's avonds :)

Zijn droogvoer krijgt hij eigenlijk altijd in een puzzel of bal oid, dus meestal vul ik dat dan bij doorheen de dag met wat nog in het bekertje zit, maar ga daar een andere oplossing voor moeten vinden als ik niet meer de hele dag thuis ben zoals nu :P

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 16:09

Leuke spullen Eline <3
Hier krijgen ze onbeperkt droogvoer en ‘s avonds 40 gram natvoer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:10

Die van mij krijgt 55 gr. brok per dan en wat gekookte kip. Natvoer lust de majesteit niet, geen enkel natvoer :') 8)7
En ze mag iedere dag even grazen van haar eigen grasje, vandaag indoor-grazen
Afbeelding

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:30

Qua kattenbakvulling: Almo Nature catlitter! Super fijn spul, zacht voor de pootjes, ruikt goed en is heel licht.

Qua voer: ik ben zelf voorstander van zoveel mogelijk vochtrijke voeding (want katten zijn slechte drinkers). Dat kan dan dus veel natvoer zijn of rauwe voeding bv. Om te vergelijken vond ik https://www.catmoneo.nl een fijne site.

Ik geef dus ook niet onbeperkt (een kat kent ook geen rem dus zou ook niet werken). Ik voer nu 3x per dag. Voor jonge katten zou ik min 4x aanhouden (of bv onbeperkt brok naast flink wat natvoer).

Verder qua voer zou ik de eerste paar weken sws lekker aanhouden wat kat gewend is :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 17:04

Ben het er niet helemaal mee eens dat een kat geen rem kent := of bedoel je dat jouw kat geen rem kent Simone
?
Ik voer altijd al onbeperkt droog, ze lopen een x aantal keer per dag naar hun eten toe en eten dan kleine beetjes verdeeld over de dag. Daarnaast dus nog 40 gram natvoer.
Misschien ook maar net wat de kat gewend is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:14

Hier ook onbeperkt droogvoer, ze eten wel vaak, zeker zo'n 10 tot 15 keer per dag (weet niet wat ze 's nachts doen) maar dan iets van 5 tot 10 brokjes per keer. Water drinken ze hier trouwens echt heel veel! Mijn vorige kat dronk amper dus moest daar even aan wennen. :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:46

Fireheart schreef:
Ben het er niet helemaal mee eens dat een kat geen rem kent := of bedoel je dat jouw kat geen rem kent Simone
?
Ik voer altijd al onbeperkt droog, ze lopen een x aantal keer per dag naar hun eten toe en eten dan kleine beetjes verdeeld over de dag. Daarnaast dus nog 40 gram natvoer.
Misschien ook maar net wat de kat gewend is.

Nee de mijne haha!

Verwoordde het misschien niet helemaal duidelijk.

Edit: wacht, ik bedoelde en ipv een. Mijn kat dus idd. Niet alle :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:49

Haha iedereen aan de kattenveertjes!

Ik denk dat ik die kattenbak die je bedoelt ken eline. Ik persoonlijk vind ze veel te klein. Ik heb niet eens een bestaande kattenbak want die zijn allemaal te klein of te laag naar Kito’s mening.
Wij hebben een grote curverbak en gaten inde deksel gemaakt en een stuk uit de voorkant gesneden. Dat gaat goed. Alle andere bakken deed ie het ervoor of plaste hij over de rand.
Nu kan die niet over de rand plassen. De bak is groot genoeg en licht genoeg. En nu gaat het goed. We hebben de bak in een dekenkist van de ikea staan.

En voer. Kito krijgt ‘s morgens vlees( blikje schesir of almo) tussen de 40 en 50 gram. En dat ‘s middaga nog een keer. In de avond krijgen ze beide brok. Kito rond de 40 gram en Nishi tussen de 20 en 30 gram.
Nishi krijgt in de morgen en middag rauw voer van carnibest. Zij krijgt rond de 30 tot 40 gram.

Dit zal straks vaker worden en meer rauw vlees als ze gedekt is.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 18:24

Wij hebben kattenbakvulling van de jumbo, die klontert de urine mooi en dan scheppen we hem elke dag of om de dag de urine en poepjes eruit.

Qua voer krijgen ze inmiddels beide een half zakje vlees. Fido nu nog junior (van whiskas). Brokjes krijgen ze 2/3x per dag van Felix. Hou niet bij hoeveel gram het is, maar het is genoeg in ieder geval, want Fido groeit als kool en Cinna is ook stevig genoeg :+
Fido begint nu alleen Cinna zijn brokjes ook steeds te eten (en zijn eigen, dus lekker dubbelop), Cinna kan niet goed bij Fido zijn brokjes, want die zat hij steeds te eten. Het is nu dus ff zien hoe lang het nog moet dat Fido junior brokjes moet hebben, maandag even de dierenarts bellen om te overleggen, want Fido eet nu dubbel op.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:57

Onze kat krijgt brokken waar geen granen inzitten. In het wild/de natuur eten katten geen granen, het zijn vleeseters. Muis gaat dezelfde brokken krijgen. En in het weekend krijgt ze een blikje vis.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:06

Het lijkt zo wel of ik mijn kat uithonger als ik hoor wat jullie de katten geven :Y)
Bij mij krijgt ze 2x 17 gram royal canin perfect
Fit brokjes. Ze is ook maar 2,5 kilogram, dus heeft ook niet veel nodig.
Ze houdt heel erg van eten, dus ze krijgt het in een activity board zodat ze er wel even zoet mee is. Maar het is dan ook wel binnen 15 minuten weg.
Gisteren heeft ze ontdekt dat het fijn is om tussen mijn benen te liggen. Ze vindt het ook fijn als ik haar dan tussen mijn benen heen en weer wieg <3
Ik moet bijna weer grind bestellen en koop er dan ook zo’n veertje bij. Ik denk dat ze die geweldig gaat vinden.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 08:36

Heeft iemand hier toevallig ook een hamsterof ander klein knaagdier bij de kat :+ ? Hoe gaat dat?
Ik wil onwijs graag een hamster, heb zelfs een bak gevonden met catproofslot.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:48

Fireheart schreef:
Heeft iemand hier toevallig ook een hamsterof ander klein knaagdier bij de kat :+ ? Hoe gaat dat?

Ik heb dat thuis gehad, is altijd goed gegaan! Beest is 2x ontsnapt snachts en zelfs toen is er niks gebeurd :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 09:10

Oh kijk dat klinkt goed :D ik denk dat jut en jul hier volledig geobsedeerd gaan kijken naar het beestje :')

Heb trouwens Spotty’s snackingstation wat verbeterd door er nu ook een voerbakje neer te zetten. Coco wil namelijk altijd alles doen wAt Spotty ook doet, dus die duikt meteen de voerbak in waar Spotty aan het eten is. Maar hier kan Coco niet opspringen, dus kan Spotty in alle rust eten.

Afbeelding

Echt onwijs fijn trouwens, katten die verharen en buiten in de tuin spelen. Ik draai me om en alles is goor, alsof hier nooit wordt schoongemaakt :+

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:17

@Fireheart heb jij ook zo'n katteninzet in je Kallax? Gaan jouw katten erin?
De mijne ging er van de winter in, maar wil nu nergens meer in liggen (behalve mijn bed en stoel)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 09:43

Ja die heb ik! Coco gaat er heeeeel soms in, Spotty gaat er nooit in, beetje miskoop van de eeuw :') had zo leuk kunnen zijn

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:09

Fireheart schreef:
Ja die heb ik! Coco gaat er heeeeel soms in, Spotty gaat er nooit in, beetje miskoop van de eeuw :') had zo leuk kunnen zijn

Ik heb er een kartonnen doosje in gezet met een dekentje erin.. Pamuk ligt 2 weken in een mandje en zoekt dn weer een andere slaapplek maar ik heb haar al heel lang niet in de Kallax zien liggen.
Beetje jammer, want we zijn er 5 x voor terug geweest naar IKEA, steeds stond op de site dat ze in voorraad waren en als wij dan bij IKEA waren, waren ze er weer niet :')

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:40

Fireheart schreef:

Stille meelezer :')

Ik heb 2 hamsters in de woonkamer gaat best goed de katten zitten er soms wel bij te kijken maar meestal doen ze gewoon hun eigen ding :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:44

Mijn cavias zijn best groot, tellen die mee :')
Als ze er eenmaal aan gewend waren was er nooit niks.
Ook niet de pleegkittens
Ze sliepen in de cavia gokken _O-
Mijn aquarium was ook lange tijd interessant maar interesse was zo vervlogen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:03

Ik heb muizen gefokt en de katten vonden het heerlijk om voor de kooien te liggen kijken. Hebben ook nooit wat gedaan. Ook niet door traliekooien.
Ook het aquarium vonden ze leuke tv.