Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Ik heb dus we waakhond in het buitengebied.
( de hond begrijpt zijn taak alleen niet)
Maar hier kan niemand ineens aan de deur staan.
Het is compleet omheind met automatische poort waar we zelf met de auto door gaan die elke keer sluit.
Dit vind ik dus wel verplichting als ik een waakhond op het erf heb dat hij niet zomaar de collectant opvreet.
bruintje123 schreef:Maar is de basis kennis je blijft met je poten van een ander zijn spullen en dieren af niet voldoende?
_Yasmine_ schreef:Toevallig gisteren een herderwandeling gehad via doggydating, 20 herders op pad. Heel even erover gehad dat wanneer deze regels doorgaan een grootdeel had moeten lopen met muilkorf verplicht, behalve de witte herder en mijn tervuerense herder. Zou heel zonde zijn om dit soort dingen niet meer te kunnen doen! Ging namelijk hartstikke leuk!
oomens schreef:Voor iets wat vooral voor de leuk is, gaat het wat ver om degenen die daar niets mee hebben allerlei verplichtingen op te leggen.
oomens schreef:_Yasmine_ schreef:Toevallig gisteren een herderwandeling gehad via doggydating, 20 herders op pad. Heel even erover gehad dat wanneer deze regels doorgaan een grootdeel had moeten lopen met muilkorf verplicht, behalve de witte herder en mijn tervuerense herder. Zou heel zonde zijn om dit soort dingen niet meer te kunnen doen! Ging namelijk hartstikke leuk!
Want met een gemuilkorfde groep kun je niet meer samen wandelen en beleven de honden en baasjes er geen enkel plezier meer aan?
StonedRomy schreef:loslopende honden een muilkorf om en anders aanlijnen vind ik een goed idee. zo hoeft je hond geen muilkorf om, maar dan moet je hem wel vasthouden.
StonedRomy schreef:ik ben inderdaad ook voorstander van een lespakket voor kinderen. Die informatie komt dan heus wel bij de ouders terecht en een volgende generatie is tenminste bekend met honden.
Nikass schreef:Maar los van wat wij daarvan vinden Bruintje, vroeg ik me af of deze incidenten worden meegeteld? Want dat geeft wel een vertekend beeld.
Diablo schreef:StonedRomy schreef:loslopende honden een muilkorf om en anders aanlijnen vind ik een goed idee. zo hoeft je hond geen muilkorf om, maar dan moet je hem wel vasthouden.
Dat werkt niet. Hoeveel honden zijn er nu wel niet aangevallen (en gedood) omdat honden van de lijn los breken. Voor de zekerheid gewoon een muilkorf om.
xDarkness schreef:Ook zijn er genoeg slimmeriken die muilkorven zo afkrijgen... Geloof me, ik heb verschillende rassen, goed zittende muilkorven af zien doen. Ze zijn rete slim. Zegt overigens niet dat ik er tegen ben, ik vind het alleen jammer dat het in het algemeen zo ver gekomen is...
Diablo schreef:xDarkness schreef:Ook zijn er genoeg slimmeriken die muilkorven zo afkrijgen... Geloof me, ik heb verschillende rassen, goed zittende muilkorven af zien doen. Ze zijn rete slim. Zegt overigens niet dat ik er tegen ben, ik vind het alleen jammer dat het in het algemeen zo ver gekomen is...
Dus dan maar niets doen? Ze krijgen vast niet allemaal een muilkorf af. Zo kun je altijd wel een excuus verzinnen natuurlijk.
xDarkness schreef:En het feit dat mensen hun 'risicohond' heiligen, ben ik het ook niet zozeer mee eens, na rustig verder gelezen te hebben in deze discussie. Ik heb zelf een Cane Corso teef, schat van een beest en echt lastig kwaad te krijgen, alleen houd ik mijn hart vast voor de hond/persoon die haar wél zover krijgt, dan sta ik gewoon níét voor haar in en daarom probeer ik ook uit alle macht confrontaties te voorkomen. Gelukkig gaat ze deze (tot nu toe) altijd zelf uit de weg. Ik weet wat ik aan de lijn heb en dat als ze kwaad word dat ze het wint van menig hondenras (Ja, ze is sterker/gevaarlijker/bijt harder dan de gemiddelde labrador/golden retriever, die maken geen schijn van kans...) en daar gaat het bij andere mensen dus fout. Die vergelijking ''ja maar het is net zo erg als een labrador bijt dan als een HR hond bijt...'' klopt en klopt tegelijkertijd ook niet.
Het klopt omdat geen enkele hond zomaar een andere hond/mens hoort te bijten.
Het klopt niet omdat de gemiddelde HR hond sterker is dan een klein/niet HR ras. (Uitzonderingen daargelaten.)
Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Overigens heb ik gelezen dat dat RAD vanaf de 90's tot 2008 aan de gang was. Toen hadden wij ook al een Cane Corso (Toen nog zwaar onbekend in NL) en ik liep als 10 jarig meisje alleen met dr over straat. Wij zijn in Nederland nóóit teruggefloten, wél in Duitsland (Omg. Karlsruhe.) Ze liep toen los en dat mocht niet, of we haar aan de lijn wilden doen, anders schoten ze haar af. We schrokken ons kapot en waren ons ook toen der tijd van geen kwaad bewust, maar in DE zijn ze er over het algemeen wat fanatieker dan hier. Ligt er ook weer aan per bundesland, maar toch.
Diablo schreef:xDarkness schreef:En het feit dat mensen hun 'risicohond' heiligen, ben ik het ook niet zozeer mee eens, na rustig verder gelezen te hebben in deze discussie. Ik heb zelf een Cane Corso teef, schat van een beest en echt lastig kwaad te krijgen, alleen houd ik mijn hart vast voor de hond/persoon die haar wél zover krijgt, dan sta ik gewoon níét voor haar in en daarom probeer ik ook uit alle macht confrontaties te voorkomen. Gelukkig gaat ze deze (tot nu toe) altijd zelf uit de weg. Ik weet wat ik aan de lijn heb en dat als ze kwaad word dat ze het wint van menig hondenras (Ja, ze is sterker/gevaarlijker/bijt harder dan de gemiddelde labrador/golden retriever, die maken geen schijn van kans...) en daar gaat het bij andere mensen dus fout. Die vergelijking ''ja maar het is net zo erg als een labrador bijt dan als een HR hond bijt...'' klopt en klopt tegelijkertijd ook niet.
Het klopt omdat geen enkele hond zomaar een andere hond/mens hoort te bijten.
Het klopt niet omdat de gemiddelde HR hond sterker is dan een klein/niet HR ras. (Uitzonderingen daargelaten.)
Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Overigens heb ik gelezen dat dat RAD vanaf de 90's tot 2008 aan de gang was. Toen hadden wij ook al een Cane Corso (Toen nog zwaar onbekend in NL) en ik liep als 10 jarig meisje alleen met dr over straat. Wij zijn in Nederland nóóit teruggefloten, wél in Duitsland (Omg. Karlsruhe.) Ze liep toen los en dat mocht niet, of we haar aan de lijn wilden doen, anders schoten ze haar af. We schrokken ons kapot en waren ons ook toen der tijd van geen kwaad bewust, maar in DE zijn ze er over het algemeen wat fanatieker dan hier. Ligt er ook weer aan per bundesland, maar toch.
Jij heiligt jouw hond niet, maar overgrote deel wel hoor, hoe denk je dat het zo ver gekomen is?
En inderdaad, in Duitsland zijn ze daar iets makkelijker in. Ik liep, toen ik hier net woonde, met mijn hond los in de broedtijd. Er werd me meteen gezegd de hond aan te lijnen, omdat hij anders wel eens doodgeschoten kon worden. Ik moet zeggen, het helpt wel.
xDarkness schreef:Ik vind dus juist dat ze in Duitsland moeilijker zijn (Of bedoelde jij het sarcastisch?) Hier word ik nooit door de politie aangesproken, in Duitsland áltijd.