[VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:27

Ohh wat zijn ze knap! Zulke gave honden!
<3

Edit: hee, de volgende pagina. Meer foto's! :D

Van

Re: [VOLG] Tamaskan pups in de maak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:38

De heren zijn zoo gaaf geworden <3 en groot :oo
Beetje jammer dat Roek net loops moest worden

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 21:10

Was zeker leuk! Athos is ook zo'n lekkere clown, tijdens de meeting geconstateerd dat hij wel wat zwaarder was dan zijn broer. Betrap ik hem de volgende dag dat hij zelf de container met zijn voer kan open maken :')
Maar heerlijk stel honden, ondanks hun woeste uiterlijk := zit er geen kwaad in <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:40

Ze zijn leuk geworden hoor! Mooi ook zo die vachtkleur, met dat licht in de ondervacht.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 13:27

Oh, wat leuk dat er stiekem toch nog mensen benieuwd zijn. :D
Nog wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CarinaR: ja bizar, he? Over een week of 2 zijn ze alweer een jaar. Ongelooflijk hoe snel dat gegaan is.

Set_Elkol: leuk! Wie weet plaatst de eigenaar van Hector (nu Dex) ook wel binnenkort een update. Ben benieuwd hoe groot hij is vergeleken met deze twee tanks. :=

Liesjuh: dankje! Over de kleur krijg ik heel vaak opmerkingen, haha.

Rebecca: oh haha, ja roet. Ze werd net loops. Erg vroeg voor een Tamaskan en ook vergeleken met haar moeder, maar ja, wat doe je eraan? :+

Moirin: haha, ik zag het, dus u vraagt en wij draaien. :D Ben zelf erg tevreden over het resultaat en ik geloof dat de baasjes ook allemaal nog steeds erg blij zijn met hun pups. :j

Van: ja, typisch he? Moeten we het deze zomer maar eens over doen. :j En met een beetje geluk ook Dex van de partij. Florina zal wat lastiger worden, maar wij gaan sowieso zelf eens die kant op.

chipie17: Oh, hahaha, vandaar dat ie zwaarder is. Gelukkig is Eli wat dat betreft iets braver, want hier kan ie in theorie gewoon bij eten, maar tot nu toe is hij braver dan zijn moeder die altijd honger heeft en voor haar dracht nooit stiekem iets pakte. := Knappe Athos. Het was echt weer aps vanouds jut en jul samen.

fannetje: :D Ze hebben zelfs een witte ondervacht, vooral zichtbaar in de achterkant van de staart of als je je hand door de vacht haalt. Heb een foto bijgevoegd waarbij je de achterkant van de (in dit geval Athos') staart ziet, voor het idee. :j Verandert ook van seizoen tot seizoen hoe donker of licht de vacht is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:30

Ze zijn echt stoer geworden. Ik ben trouwens wel benieuwd wat het stamboek er van vindt? Aangezien ik er zelf eigenlijk geen wolfhond in terug zie, vooral qua bouw maar ook vorm van de kop/oren zijn het sprekend herders. Maakt ze niet minder leuk oid maar zouden ze zo'n kruising voor herhaling vatbaar vinden?
Ik weet niet wat ze daar precies willen zien natuurlijk.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-17 13:42

Ik heb al best wat aanvragen van mensen die hopen dat ik Inara nog een keer laat dekken, dus in die zin lijkt het erop dat ze positief ontvangen zijn. Ook voor Eli heb ik op dit moment al twee serieuze aanvragen voor een dekking en dat terwijl hij nog 1 moet worden. :o (Gaat in beide gevallen dan ook nog minimaal meer dan een jaar overheen!)
Vooralsnog heb ik al wat positieve geluiden gehoord vanuit de rasvereniging, maar of iedereen daar zo over denkt weet ik niet. Er is destijds best wel over gediscussieerd, maar er zijn in ieder geval ook al een paar Tamaskan liefhebbers die dit helemaal niet zagen zitten, maar blij verrast zijn met de resultaten tot nu toe. :j Voor- en tegenstanders verwacht ik dat er altijd zullen blijven, want niet iederee wil meer herder en al zeker niet "verknipte zenuwlijers" (tja, er zijn mensen die niet beseffen wat Inara voor enorme waarde heeft qua bloed, type en bovenal karakter... al zeg ik het zelf...)

Het zijn duidelijk puntoor herders, ja, dat ben ik met je eens, maar het valt me alleszins zeker niet tegen qua resultaat en ook het karakter is wat Eli betreft een heel fijne tussenweg tussen Arctic/Nordic en herder. Voor een F1 dik, dik tevreden!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:42

Ja "Dextor" <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:14

Ik vind ze zelf heel leuk, maar kan me voorstellen dat ze bij de vereniging ze misschien te herder-achtig zouden vinden. Leuk dat het zo goed ontvangen is! Ben ook heel benieuwd wat er uit zal komen als je later een van deze pups weer zou kruisen met een minder herderachtige Tamaskan bijv. Nu ben ik zelf ook altijd wel wat meer van die iets "vollere" wolfhonden (vind bijv. Saarloos vaak niet zoveel aan, ik vind het mooier als ze wat meer richting de Amerikaanse wolf gaan dan de Europese)
Athos is wel echt heel stoer <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 15:30

Ze zijn zo gaaf <3

Weet je toevallig waar dat rode tuig vandaan komt?

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:39

Wat leuk om weer een foto update te zien, ze worden steeds gaver! :D

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:44

Nee -O- ik heb het in de afgelopen 12 jaar van iemand gekregen die het zelf niet gebruikte en ik heb het voor onze andere hond ook nooit gebruikt. Nu bij Athos wel, het is een heel fijn tuig idd

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:47

Ze zijn echt prachtig geworden zeg!
Als pup waren ze dat al. Maar nu.. Wauw <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:59

Ik hoor eigenlijk ook alleen maar positieve reacties :j En ook al meerdere aanvragen voor een pup van Roek gehad :=

Je kan natuurlijk ook niet verwachten dat wanneer je een herder gebruikt de pups niks herderigs zullen hebben. In zo'n eerste generatie is dat absoluut niet erg. Zo zijn er ook pups uit een husky outcross die duidelijk husky achtig zijn. Die zouden bijvoorbeeld weer een mooie combi zijn met lijnen die wat meer herder zijn qua uiterlijk.
Ravi is half malamute en dat is duidelijk te zien maar bij zijn nakomelingen moet je al echt weten dat het er in zit om de malamute kenmerken te zien.
Inara heeft Ravi ook heel mooi verbetert op veel punten.

Ondanks dat ze wat herderig zijn vind ik ze ook heel goed uitgevallen. Ik ben zelf ook absoluut niet van dat grove saarloos/nothern inuit type. Athos en Eli zijn flinke jongens absoluut niet rank maar zonder grof te zijn.
Bij de Tamaskan zie ik tegenwoordig qua kop te veel stop en bobbels op de neusbrug. Inara's pups hebben een mooie lichte stop en een keurig rechte neusbrug.
En het belangrijkste het karakter is echt top. Er zijn wel een aantal mooiere Tammies maar die komen uit een outcross met AWH en Tsjech. Mooi maar qua karakter een stuk minder fijn.

@Josav 2 aanvragen al? dan ben ik heel benieuwd naar wie naast Kylie nog meer interesse heeft :D Zijn genen niet teveel rond strooien he anders is dat mooie nieuwe bloed zo een teveel gebruikte lijn :P
Ben je er al over uit of je nog een nestje wil?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:59

chipie17 schreef:
Nee -O- ik heb het in de afgelopen 12 jaar van iemand gekregen die het zelf niet gebruikte en ik heb het voor onze andere hond ook nooit gebruikt. Nu bij Athos wel, het is een heel fijn tuig idd

Nah wat toevallig. Ik heb namelijk de riem en halsband ervan die onze vorige hond 14 jaar lang gedragen heeft en mijn nieuwe hond nu draagt. Zijn inderdaad super kwaliteit dingen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:02

Natuurlijk kun je dat niet verwachten bij een kruising herder, maar ik vroeg me af wat het stamboek er van vond.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:53

Bij het internationale register zijn ze in ieder geval heel positief. Ze zullen op uiterlijk niet worden afgerekend.
Wat de Nederlandse club van ze vind weet ik niet. Zij waren wel heel positief over Inara maar keurden de combinatie met Ravi niet goed.

Volgens mij is Roek wel de enige die papa's ogen heeft, heeft ze tenminste iets van papa :')
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:28

Ze heeft volgens mij ook wel wat van papa's oren of niet? Heb het idee dat ze wat kleiner en afgeronder zijn nl. Hoe is haar vacht? Heeft zij ook dat lichte in de ondervacht?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:29

Ja klopt, zijn inderdaad minder puntig en ook meer naar de zijkant geplaatst dan bij mams

Qua vacht is ze veel donkerder dan haar broertjes helaas :P
Op de plekken waar haar broers het lichts zijn heeft zij ook wel een grijze ondervacht en ook de witte haren in de staart en broek heeft ze. Verder heeft ze een bruine waas over zich, zoals veel zwarte paarden bruinig worden in de zon, al krijg ik dat niet duidelijk op de foto.

Afbeelding
Afbeelding

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 15:49

Oh, heb nog best wat gemist!
En idd, volgens mij hebben ze sowieso allemaal naar verhouding iets kleinere oren dan een volle Belg. En ook Eli heeft wat lichtere ogen dan zijn moeder, al kan ik moeilijk beoordelen of die van Roek nog lichter zijn. Wat wordt ze mooi. <3

Eli had maandagavond een ongelukje...
We waren naar het strand geweest en toen heeft hij in het water in een stuk glas oid gestapt. Overal bloed!
Hij had een winkelhaakje aan zijn kussentje en dat bloedde natuurlijk vreselijk.
Ik heb het schoongemaakt, pure aloë vera erop en verbonden, maar het bleef telkens bloeden.
Eerste foto:

Afbeelding
Daarna heb ik het opnieuw verbonden met o.a. speciale tape voor de spieren die fijn meegeeft, zodat ik boven het gewricht kon verbinden zonder hem te hinderen. (Hier lijkt ie trouwens mega oren te hebben, haha, ik heb niks gezegd...)

In de ochtend ging het zodra hij erop stond weer bloeden dus toch maar de DA gebeld.
Opnieuw verbonden en toen heeft het niet meer gebloed en heeft ie erop rondgerend en gespeeld, maar toch maar gegaan. Daar kreeg ik vooral complimenten over hoe ik de wond verzorgd en verbonden had, want de DA kon hier niks meer aan toevoegen. We hebben voor de vorm en het gemak maar een speciaal schoentje en honingzalf meegenomen, maar uiteindelijk was het vooral een duur compliment van de dierenarts en verder niks...

Nu een kwestie van zalf smeren en in de gaten houden...

Vrijdag zullen ze alweer 1 jaar worden. Bizar hoe snel dat gegaan is!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:40

Och jeetje arme Eli! Onze teef Izzy is een paar weken geleden ook in glas gestapt. Was een flinke diepe snee (lees: bijna een onvrijwillige amputatie van een teentje). De dierenarts heeft het moeten hechten en het heeft weken geduurd voordat het verband er weer af kon... zijn vervelende wondjes altijd, op die plek

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:35

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 09:08

Hoe is het met Eliwoods pootje? Zit wel in de familie hoor _O- Ravi heeft ook al een een snee in zijn poot gehad en een teen gebroken, lompe harry :')

Daar zit wel ietsje meer wolf in chipie17 :D

Ze vieren vandaag alweer hun eerste verjaardag :oo Zo lang op haar gewacht en opeens Poef! is ze alweer een jaar! Zit zelfs al te kijken naar eventuele reuen voor haar :Y)

Ben nog steeds zooo blij met haar, ze is zo leuk! Qua karakter toch wel bijna perfect(voor mij dan :D)
Josav ik ben je eeuwig dankbaar dat je ondanks de tegenslagen toch hebt doorgezet! Ze zijn nog veel gaver geworden dan ik verwacht had!

Gelukkig verjaardag Athos, Dex, Eliwood, Florina en Roek! *\o/* *\o/*

Afbeelding

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:17

Ja, dat wel, maar wbt bewegen en spelen lijkt Athos er wel op (al mag hij bij ons niet op de bank O:)

Gefeliciteerd, 1 alweer Y)(^)
Het zijn idd hele fijne dieren, we zijn dol op onze clown *\%/*

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 20:47

GreaseMonkey: ah, jakkes! Ja, die teentjes en kussentjes zijn zo gevoelig en bloeden dat het doet! :oo Eli rent en vliegt weer als vanouds en het geneest razendsnel. Teken dat ie gezond is. :j

chipie17: duidelijk behoorlijk wolf content, maar het spelen en "mijn speeltje, en mijn speeltje, en ook mijn, en ook... en die..." is helemaal Eli. Hij is alleen niet zo brutaal om zomaar iets van tafel of ergens van af te pakken en vraagt braaf toestemming als hij iets wil hebben dat ergens ligt waar hij niet zomaar aan mag. :D Toch een stuk makkelijker dan zo'n destructobot van een wolfhond, haha.

Van: :o Dankjewel voor je lieve woorden. Ik ben ook heel erg tevreden met hoe ze zich tot nu toe ontwikkelen. Ze hebben allemaal hun eigen identiteit en hebben allemaal hele sterke punten. Zo is Florina weer heel anders, maar op haar eigen manier heel wolvig.De jongens lijken heel sterk op elkaar. Roek lijkt enorm op haar moeder in alles. Eli is voor mij echt the best of both worlds en ik moet elke dag om hem lachen. Mensen zeiden weleens over Inara "zo'n hond krijg je nooit meer." Dat zeggen ze nu niet meer, want Eli is net zo lief en gek en een nog grotere clown. :)) (Al denk ik dan altijd: dan vergeet ik Athos niet, dát is nl. de clown van het nest...) :')

Wat ziet Roek er gaaf uit! Hele stoere foto en wauw idd hele lichte ogen!

Fijne verjaardag Fuhsaz Fire Emblem nest! Fijne verjaardag Eliwood, Athos, Florina, Roek & Dex!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding (Mama is zó klein ineens!)
Afbeelding
Afbeelding