Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:54

O Kimmie! Wat verdrietig! Heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje! :(:)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:30

Aaaaahw Kimmie nee toch!! Ach gosh! Heeel veel sterkte! :(:)

Hoe gaat het met jullie en de roedel?
Wel alles een beetje rustig?
Dikke knuffel voor jullie en de hondjes.

Kinke

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:30

:( sterkte Kimmie

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:40

loez ja verdrietig zijn we,maar dat hoort erbij,het was toch wel heel plotseling dat dit gebeurd is ...

nookie is heel erg aan het zoeken,tino is in de auto dood gegaan en ligt daar nog,morgen brengen we hem naar het crematorium,maar nookie zoekt heel erg,is heel onrustig,en heel frappant,nomaal liggen er áltijd honden op tino zijn bank,bij tino of als tino er even af was gingen de andere honden er snel op liggen,maar echt geen 1 hond die op die bank gaat liggen...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:47

Is het voor de roedel geen plan om ze afscheid te laten nemen?
Ik ben zo blij en dankbaar dat ik Zenna meegenomen heb toen.

Anders zou ze zich waarsch ook suf zoeken.

In de auto overleden zelfs? Pfff wat moet dit moeilijk zijn voor jullie zeg. Zeker zo onverwachts.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:51

Ah nee kimmie, vreselijk. En zo onverwachts :(

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:02

Sterkte Kimmie!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:02

Hoe is het bij jullie HTS?

Hier is de rust een beetje wedergekeerd.
De herplaatser waar we zijn wezen kijken gaat niet door, mijn gevoel was absoluut niet goed, ook al was het zo wel een lieve hond. Maar aangezien Zenna ook niet de makkelijkste is 'wil' ik graag een stabiele reu erbij. Deze zou ik niet 'aan kunnen'.
Zeker niet omdat ik nog zo vol op met Zenna bezig ben om samen weer wat zelfverzekerder te worden.

Deze reu zou daar bij mij direct misbruik van gaan maken en daar zit ik gewoonweg niet om te springen nu. Nu was beast ook wel een 'makkelijke' hond.

Jack was teleurgesteld want de hond stond hem wel echt aan, maar gelukkig begreep hij mij en mijn gevoel hierbij ook.

We hebben nu ook niet meer gezocht naar herplaatsers en het er ook niet meer over gehad eigenlijk. Laten het nu maar even voor wat het is.

Intussentijd train ik hard door met Zenna, maar voor zij en ik zijn waar we willen zijn, zijn we wel een tijd verder.

Ik blijf van mening dat er dalijk vanzelf een hond op ons pad komt waar we beiden een goed gevoel bij hebben. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:05

ja tino was donderdag in de sloot gegaan en kwam daaruit en kon bijna geen adem meer halen,was echt zo eng,hij werd ook helemaal blauw en dacht toen echt dat hij dood zou gaan in de wei,ik heb hem toen toch mee naar huis genomen en daar kwam hij vrij snel er toch weer bovenop,we zijn toen nog wel ter controle naar de DA gereden maar daar was alles "goed"voor een 14,5 jarige hond..

de DA zei nog dat ie wel 17 kon worden en dat hij er zo goed uitzag...

gisteravond en vanmorgen deed tino niet plassen wat raar is want hij plaste altijd wel,dus nog een extra rondje met hem alleen gemaakt en op de terugweg plaste hij heel donkere urine en begon weer te piepen met adem halen,wéér zo benauwd,mijn vriend geroepen en die heeft hem naar binnen gedragen,daar bleef hij stik benauwd en raakte ook wat in paniek,dus weer DA bellen,maar was een spoedarts 3 kwartier rijden bij ons vandaan,dus tino in de auto gelegd,ik ben naast hem gaan zitten en daar merkte ik al dat zijn ademhaling heel traag werd,en voor we onze straat uitreden was hij al zo goed als weg...

we hebben toen gedacht door te rijden maar het had geen zin meer,dus mijn vriend en ik hebben hem gekroeld geaait en tegen hem gepraat tot hij echt niet meer adem haalde...

;( ;(

je weet dat bij een 14 jarige het hondjes van de dag zijn,maar dit was toch wel heel abrupt....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:16

Pffff jeetje! Dat verwacht je idd ook niet!
Heb (of laat) je hem nog laten onderzoeken wat het nu dan geweest is? Neem aan dat het wel iets met het voorval in de sloot te maken heeft, maar donker plassen kan ik daar dan weer niet bij plaatsen...

Anyway, wat het ook is en ook al is hij 'al'. 14, het is en blijft je maatje. En het is en blijft verschrikkelijk moeilijk! :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:27

nee tino had al jaren een hart probleem,had hier ook medicijnen voor en ik vermoed dat zijn hart het gewoon allemaal niet meer aankon...

zijn koppie wilde nog wel,maar zijn lichaam hield ermee op...

en ja,tino was 14 jaar mijn vriendje,zwaan kleef aan,ik gaf vroeger les en dan zat ie op schoot...

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:30

Heel erg veel sterkte Kimmie!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:35

kimmie261 schreef:
nee tino had al jaren een hart probleem,had hier ook medicijnen voor en ik vermoed dat zijn hart het gewoon allemaal niet meer aankon...

zijn koppie wilde nog wel,maar zijn lichaam hield ermee op...

en ja,tino was 14 jaar mijn vriendje,zwaan kleef aan,ik gaf vroeger les en dan zat ie op schoot...

Blijft hoe dan ook moeilijk!! Nogmaals een dikke knuffel voor jullie en jullie prachtige roedel!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:38

dank je wel...ja dat dood gaan blijft altijd zo verdrietig,ook al zijn ze zo oud,het is toch weer dat missen en die leegte die ze achter laten..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:51

Dat is het ook. Ik zou gek worden zonder honden, maar kan ook gek worden van het denken dat ze er plots niet meer kunnen of zullen zijn. Zo enorm tegenstrijdig.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:05

loez schreef:
Hoe is het bij jullie HTS?

Het is nu anderhalve week geleden, maar het blijft raar. Ik heb gisteren over haar gedroomd. Ik heb haar geknuffeld :)
Het eerste waar ik denk als ik 's ochtends wakker wordt is Didi.
Ik heb al vaker afscheid moeten nemen van honden, maar dit hakt er toch wel flink in. Ik denk ook dat dat komt omdat we de laatste weken/maanden zo met haar bezig zijn geweest. Onderzoeken, operatie, zorgen, veel heen en weer rijden naar Dordrecht, nog meer zorgen...
En het is gewoon niet eerlijk. De liefste hond die ik ooit gehad heb en dan maar 5 jaar worden.

De andere honden lijken er langzaam aan te wennen. Ze zijn minder zoekend.
Ik zie haar nog in alles. Bij alles wat ik doe denk ik: Ach, hier lag Didi altijd. Of: Dat had Didi leuk gevonden.

Gisteren nog even in de tuin gezeten. Uit de wind, in de zon. Didi hield van de tuin. Ze was het liefst altijd buiten.

Ik mis vooral het trainen. Het samen met haar bezig zijn.
Mijn reu is oud, ik kan niet zo gek veel meer met hem doen en Angie is een rotzak. Daar kan ik niet relaxed mee trainen.

Alleen daarvoor zou ik er een "nieuwe" hond bij willen, maar het is te vroeg. Veel te vroeg.

Ik zou willen dat ik de tijd een maand vooruit kan spoelen. Misschien dat het dan allemaal wat makkelijker is.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:23

Pffoe klinkt herkenbaar zeg!

Het blijft lastig. Hier wilden we voornamelijk voor Jack zsm weer een hond, maar juist omdat we een herplaatser willen wil ik het niet overhaasten. In tussentijd genieten we beide van Zenna, Zenna trekt sinds beast overleden is ook veel meer naar Jack toe. En merk aan Jack dat hij dat ook wel prettig vindt.

Geef het tijd en geniet van je reu en van Angie :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 09:59

ach wat een drama en ellende in een korte tijd hier in het topic :(:) |( bah zo sneu :( ik wil jullie allemaal even heel veel sterkte wensen!

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:04

Sterkte kimmie hij heeft wel een mooie leeftijd behaald.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:43

je haalt mij de woorden uit de mond rockey,

Dikke knuffel Y;(

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:20

Sterkte aan iedereen die afscheid heeft moeten nemen van een hond.

Hier gaat het helaas ook niet geweldig, ondanks gedragstherapeut gaat het eigenlijk niet de goede kant op, in tegendeel, en we zitten stilaan echt met onze handen in het haar. Het dilema is nu hoe lang we wachten en hoeveel kansen we haar nog willen geven tov het risico dat we daarmee lopen.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:24

hoelang speelt dit al?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:37

PinkPrincess schreef:
hoelang speelt dit al?

Sinds een maand of 2 is het echt problematisch, maar een gedragsprobleem ontstaat natuurlijk niet van de ene op de andere dag, als we eerlijk zijn en terugkijken, zijn bepaalde signalen er altijd al geweest.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:39

bakkabouter schreef:
Sterkte aan iedereen die afscheid heeft moeten nemen van een hond.

Hier gaat het helaas ook niet geweldig, ondanks gedragstherapeut gaat het eigenlijk niet de goede kant op, in tegendeel, en we zitten stilaan echt met onze handen in het haar. Het dilema is nu hoe lang we wachten en hoeveel kansen we haar nog willen geven tov het risico dat we daarmee lopen.

Wat voor hond heb je en wat zijn je problemen?

Kan het zo een twee drie even niet terugvinden.
Ik heb sinds oktober een nieuwe trainster voor mij en Zenna en dat gaat bijzonder goed. We zijn helemaal vooraan begonnen en gaan met baby stapjes vooruit, maar er is al flink verschil merkbaar. Bij zowel bij mij als bij Zenna.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 11:58

loez schreef:
Wat voor hond heb je en wat zijn je problemen?

Kan het zo een twee drie even niet terugvinden.
Ik heb sinds oktober een nieuwe trainster voor mij en Zenna en dat gaat bijzonder goed. We zijn helemaal vooraan begonnen en gaan met baby stapjes vooruit, maar er is al flink verschil merkbaar. Bij zowel bij mij als bij Zenna.

3 jarige duitse dog, gecastreerde teef.

Ongepast dominant gedrag naar ons dochtertje en naar mij toe, tegenwoordig ook soms protest als mijn man corrigeert. Dit laatste kan een soort aanpassingsverschijnsel zijn, omdat we sinds kort op aanraden van de therapeut wel ingrijpen als ze zich fysiek te erg opdringt, terwijl we dit vroeger zo veel mogelijk gewoon negeerden. Maar als ze ook zijn leiding niet meer accepteert, zijn we uitgepraat vrees ik.

Verder is ze sinds anderhalve maand enorm beginnen slopen. En dan vooral "rare" dingen zoals de afstandsbediening, de ipad, lege papflessen, tupperware die ze uit een afgesloten kast heeft gevonden, boeken, ... Terwijl er ook nog een vuile pan met restjes gehakt op hetzelfde aanrecht stond als de papflessen, waar ze dus niet is aangeweest.
Dat is ondertussen "opgelost" in die zin dat we de hal hebben leeggehaald, en ze nu daar ligt als wij niet thuis zijn. Maar als ik snel boven sokken ga halen terwijl ze nog in de woonkamer zit, dan is ze alweer bezig met dingen naar haar mat slepen.
Niet zo zeer gevaarlijk, maar wel enorm frustrerend. Vooral omdat het zo lang wel gewoon goed ging.

Verder hebben we ook moeite bij het uitlaten (daar is ooit een topic over geweest), en ook dat is erger geworden tov vroeger. Een andere hond op een normale manier voorbijlopen lukt zelden.