Indy_Mouse_9 schreef:Heeft iemand van jullie misschien tips voor voeren op de grond?
Vorig jaar leek het er op dat het roodborstje en de vinkjes niet bij het voerbakje op hoogte komen, enkel bij de schaal op de grond. Echter, de schaal die ik gebruik blijft water in staan (= zompige zaadjes), en ik heb er de residente muizenpopulatie ook goed mee gesteund(is Poes nu wel blij mee trouwens
)
Ik kan me voorstellen dat ik de muizen voor lief moet nemen, dus ik denk dat ik vooral zoek naar tips voor waar ik het beste in kan voeren.
Edit: Of natuurlijk de tip dat mijn vinken en roodborstjes zich niet zo moeten aanstellen!
Hier eten de vinkjes en roodborstjes ook het liefst van de grond, al zijn ze soms wel op de voederplank te vinden. Ik heb zelfs al weer een roodborstje aan een vetbol zien hangen. Toch gooi ik vaak wat voer op de grond op één plek bij de struiken waar de vinken graag zitten. Vorig jaar aten de kippen de restanten wel op, maar die hebben we helaas niet meer. De truc is om vroeg op de dag te strooien en vooral niet teveel. Muizen maak ik me niet zo druk om, maar ratten hebben we al genoeg en die wil ik liever niet sponsoren.

Prachtige foto van het roodborstje!
Kraanvogels spotten vanuit de keuken, dat lijkt me geweldig pien_2010. Hier geen kraanvogels, maar toch mogen ook wij absoluut niet klagen over ons mooie plekje.
Wat leuk NatasjavE, een bonte specht! Hopelijk zien wij die binnenkort ook weer. Ik moet de pindakaaspotten nog even vullen, waarschijnlijk kan ik hem daar wel mee lokken.