[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:35

Riddershow schreef:
LoveUggs schreef:
Ik denk er aan garnaaltjes te nemen, maar kan dit samen met een Ancistrus?
Dit is de enige vis die ik heb voor op de bodem namelijk..
Of iets anders leuks dat er bij kan op de bodem? Heb een 63L bak, dus niet zo heel groot.

Dan te bedenken dat ik hem echt enorm vond toen ik hem net kocht, en nu ben ik toe aan wat groters... :=

Garnaaltjes gaat prima. Kan goed zijn dat de ancistrus ooit een jonkie opsnoept, maar gaat verder zeer vredig samen. Eten vrolijk van dezelfde komkommer.

63 l. welke breedte is dat? Dat is voor een volwassen ancistrus toch aan de krappe kant? Verder kunnen Panda cory's kunnen prima in een 60 cm bak en zijn ook niet heel schuw.

61x31x42 zijn de afmetingen. Mijn ancistrus is nu +-8 cm. Zodra ik echt merk dat hij te groot is mag iemand anders heb rustig overnemen, en haal ik een nieuwe jonge. Zolang het kan kan het, en anders mag hij naar een nieuw huisje. :j heb toen aan de aquarium zaak gevraagd of dit kon.

Fijn dat dat samen zou kunnen, kan ik eens kijken voor wat garnaaltjes! Dat er zo nu en dan eens een jonkie word opgegeten.. tja, ik laat de natuur vaak zijn gang gaan. Heb ik eigenlijk altijd gedaan, om overbevolking te voorkomen. Stop alleen iets in dat kweekbakje zegmaar wanneer er al zo veel vissen dood zijn gegaan en ik er nog maar heel weinig heb. Verder laat ik dat zijn gang gaan. :j

Riddershow

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:42

Ik heb mijn ancistrus vanaf ca 10 cm overgezet in onze grote bak omdat ik hem te groot vond worden voor onze 60 cm bak. Maar de meningen verschillen daarover. Zoals met alles :)

Bij garnalen moet je op gegeven moment wel nieuw bloed erbij doen ivm inteelt. Ik ga nu proberen de helft van mijn garnalen te verkopen zodat er weer plek is voor nieuw bloed :Y)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:49

Riddershow schreef:
Ik heb mijn ancistrus vanaf ca 10 cm overgezet in onze grote bak omdat ik hem te groot vond worden voor onze 60 cm bak. Maar de meningen verschillen daarover. Zoals met alles :)

Bij garnalen moet je op gegeven moment wel nieuw bloed erbij doen ivm inteelt. Ik ga nu proberen de helft van mijn garnalen te verkopen zodat er weer plek is voor nieuw bloed :Y)

Ik heb meteen even contact opgenomen met de aquarium zaak. Even om advies gevraagd met wat wel en niet kan in een 63 liter bak. Voor welke combinatie ik het beste kan gaan etc. Wil graag wat 'vernieuwing' in mijn bak, een beetje variatie. Ik heb in geen maanden meer dode visjes gehad dus hij draait op het moment onwijs goed, maar dat betekend dat er ook niet veel ruimte is om wat te veranderen.

Ben bereid mn ancistrus in te ruilen voor wat anders, aangezien hij binnenkort toch te groot gaat worden. Verder heb ik de 3 vrouwen béta's die ik speciaal heb aangeschaft voor mijn mannetje, maar deze is overleden omdat ze hem aanvielen. Deze zouden ook eventueel terug mogen. Ik wacht even af wat ze zeggen dat mogelijk is, en hoop dat ik een mooie afspraak kan maken. Koop bijna altijd alles bij hun, omdat ze prima kwaliteit hebben, en geweldig advies weten te geven, dus hoop dat ze me herkennen haha.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:53

Dat is wel erg fijn. Wij hebben helaas niet zo’n speciaalzaak in de buurt. Alleen grote dierenwinkels incl. vissen. Toen ik mijn axelotl wilde inruilen hadden ze het over certificaten. Jah, die heb ik niet. Dus hij doorgeschoven naar een andere particulier.

Maar ik koop ook veel vissies bij particulieren. Alleen bij de cory’s heb ik dat niet gedaan. Dat dat is meer omdat je die niet op de post wilt doen en die niet particulier in de buurt verkocht werden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:59

@riddershow dat is omdat winkels ze officieel met certificaten verkopen, geloof dat hun dan verplicht zijn. Particulier natuurlijk weer niet.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:00

Ja, het is een visspeciaal zaak, en ze zullen vast niet de beste van de beste zijn, maar wat ik ook belangrijk vind, naast kwaliteit en advies is dat ik me er welkom voel. Je word vrolijk begroet, en vrijwel direct geholpen. Tijdens dat ze je helpen word er vrolijk verteld over de soort vissen, en hoe of wat. Daarnaast merk je gewoon dat ze hun werk leuk vinden etc. Je voelt je er welkom, en dat vind ik ook erg belangrijk. Waarschijnlijk krijg ik vanavond pas een berichtje terug, maar heb voor woensdag toch geen tijd om langs te gaan :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:21

Mioux schreef:
Bactopur bedoel je ?

Zou geen verdere middeltjes bij doen je hebt dat al gedaan en word de vis ook niet 1 2 3 sterker van...

Ik zou hoe overdreven het ook klinkt 3 cm water in een bak doen en daar op 28 graden de vis in doen en verder even niks. Word het vandaag niet beter ja dan zou ik er een eind aan maken voor t beestje...

Nee.. ik bedoel Colombo Bactofec..
Verder doe ik er ook niks in aan medicijnen, maar dit werd geadviseerd.

Ze zit nu in 3 cm water wat op de verwarming staat, maar ik kan er geen verwarmingselement inhangen; daarvoor is het waterniveau weer te laag.
Wel doe ik om de dag het water vervangen.. haal dan bewust water uit de kleine bak, zodat ik geen probleem krijg met evt chloor.. want ook waterverbeteraars etc. wordt afgeraden.

Zucht..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:22

ja soms is het lastig hoor, en soms kan je ze ook niet allemaal redden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:41

Balen van je pandavrouw Casarell..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:37

Ik baal er ook van.. maar kán nu niet meer doen.. dat is zo fustrerend..

De grote bak kleine beurt gegeven en vanavond kan de esha 2000 erin.. :o

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:50

Iemand toevallig interesse in een trio leopard hoogvinkarpers? 1 man en 2 vrouwen. Regio Eindhoven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 18:17

Ik heb er helaas niet de ruimte voor ;) Heb je ook een foto van ze?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:38

Ik ben blij! Ik heb baby's!
Ik weet alleen niet van welke vis :+
Wil mn bak verversen, zie ik ze ineens allemaal zitten in een hoekje. Ik heb in een heel jaar geen baby's gezien :+ laatste was toen ik nog guppen had.
Dus ik heb ze even in mn kweekbakje gestopt. Zijn er een stuk of 7, en ze zijn al wat groter dan 'net een dag oud', dus ben benieuwd wat er uit komt. Wacht wel even af tot ze iets groter zijn tot ik ze weer los laat :+

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:41

zijn smal en lang lijken guppen van poosje oud al. Welke vissen heb je in je bak huidig die al zeker enkele weken in je bak zitten ?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:44

Leuk!! Zo te zien zijn ze donker van kleur.. ben benieuwd wat het gaat worden.. :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:16

Ik heb Black molly's, 2 dwerg gourami's, en een paar rasbora galaxy's. De molly's en galaxy's heb ik al heeeeeel lang, en nog nooit jongen van gehad, maar de gourami's kan ik me ook niet voorstellen, ik heb marmere gourami's.. Maar een van de 2 heeft zich wel al zeker een week schuil gehouden in een 'vaasje'.

Dit is mijn bak trouwens :+ Ik koop van de week even een goed schaartje om fatsoenlijk te kunnen knippen. Ik heb nu met een gewone schaar de toppen eraf geknipt en had ineens een hele plant van de achterkant in mn handen, dus ik moet nog even 'verbouwen'.
Afbeelding

Er zit nog een vis soort in trouwens, maar daar weet ik de naam niet meer van. Zijn bruin van kleur met rode vinnen.
Afbeelding

Weet iemand trouwens hoe ik het gehele filter van de juwel rekord 600 schoon krijg? Net filters vervangen maar heb een hele zwakke uitstroom en water is nu erg troebel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:22

Dan weet ik wel zeker dat het Black molly jongen zijn :P En heb je de uitlaat van het filter ook meegenomen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:25

Ja hoor.. black molly's.. :j
Een Molly kan ook sperma opslaan namelijk.. dus heb je geen man nodig.. ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:29

Ja de uitlaat was schoon.. Maar ik ga morgen of woensdag wel even langs de winkel en dan vraag ik even of ze me kunnen uitleggen hoe ik de rest moet doen, want durf niet zomaar het pompje eruit te halen.. Volgens Internet kan het, maar t is net een andere pomp dan wat ik heb.

De molly's heb ik al vanaf mn iniminie bakje. Van hooguit 30 liter. Dus al zeker 3 jaar :+ kan dat dan zo lang? Ik dacht ook aan molly's hoor! Maar als iemand binnenkort intresse heeft in een aantal Black molly's.. 9 molly's in mn bak vind ik een beeeetje te veel van het goede :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:38

Ik kan op het internet niet vinden hoe lang het sperma in een BM goed blijft, enkel dat ze spreken over 'heel lang' :+

En het pompje kun je er gerust uithalen hoor! Stroom eraf en dan kun je alles rustig loshalen zonder problemen :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:41

Met water erin ook gewoon? Moet ik hem ergens los klikken ofzo? Ik wil vooral zeker weten hoe ik deze eruit haal :+ (en schoonmaak)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:48

Filter uitzetten, kapje bovenop losmaken en zo alle filtersponzen/pompje/etc eruit halen :) Niet de volgorde vergeten :P Net als hoe je het pompje eruit haalt, goed kijken en even een paar keer los en vast maken voordat je hem helemaal eruit haalt en schoon maakt :) Het zwarte omhulsel zit als het goed is vast gekit dus die krijg je ook niet zomaar los :P

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:53

Nee daarom, ik zou morgen eens kijken!
Laat het nu even rusten, wil niet mn bak om zeep helpen :+

Ik heb even snel gegoogled over de molly's trouwens, en vond dit;
het vrouwtje is groter dan het mannetje. Het vrouwtje word max. 6 cm, en het mannetje max. 5 cm.

Nu ik zo na denk is een van de twee veeeeel groter dan de ander, dus is het best mogelijk dat ik toch een mannetje en vrouwtje heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:57

Afbeelding

Verschil tussen man en vrouw :) Mannen hebben een gonopodium, bij vrouwen zit hier een ronde vin.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:03

Ff checken als ik thuis ben :')