Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:20

Ahh hopelijk kan ze nog ff genieten

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:49

Ah nee wat sneu, sterkte

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:14

O bah! Sterkte!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:37

Jeetje wat sneu, sterkte.
Kwiebus en het poeder doen het goed.
Hij was de laatste jaar echt een oud menneke die niet veel maar deed.
Maar wat wil je als je bijna 16 bent.
De poeder van de dierenarts helpt echt goed, hij springt en rent weer, heeft die het laatste jaar niet gedaan.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 01:01

Bijna 16? Geweldig. Zeker een rasloos hondje? Die zijn over het algemeen veel sterker.

En dank allemaal voor het medeleven met mijn Saartje. Ik drink maar een wijntje op haar, proost ouwetje.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:31

rien10 schreef:
Bijna 16? Geweldig. Zeker een rasloos hondje? Die zijn over het algemeen veel sterker.

En dank allemaal voor het medeleven met mijn Saartje. Ik drink maar een wijntje op haar, proost ouwetje.

Het is een jack russel/ boerenfox.

Afbeelding

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:55

Knetterjantje, wat groeit die bult hard. Iemand ervaring met "hoe lang het nog duurt".
Het moet wel hond-waardig blijven he. Iemand riep "morfine" nou, daar begin ik niet aan. Het maakt de hond niet beter, en het einde komt toch. Dus.....
Vanmorgen vroeg, ik was de andere hond aan het uitlaten, zag mijn dochter een soort toeval. Strekken met haar poten, kop strak, glazige blik. Kijk, dat moeten we niet hebben he? Als dit vaker gaat voorkomen.... bah.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:25

rien10 schreef:
Knetterjantje, wat groeit die bult hard. Iemand ervaring met "hoe lang het nog duurt".
Het moet wel hond-waardig blijven he. Iemand riep "morfine" nou, daar begin ik niet aan. Het maakt de hond niet beter, en het einde komt toch. Dus.....
Vanmorgen vroeg, ik was de andere hond aan het uitlaten, zag mijn dochter een soort toeval. Strekken met haar poten, kop strak, glazige blik. Kijk, dat moeten we niet hebben he? Als dit vaker gaat voorkomen.... bah.

Bij het teckeltje van mijn ouders (15) heeft het van diagnose tot dood 1 jaar geduurd. Dit ging eigenlijk goed op medicijnen. Bij 1 van zijn laatste controles is de dosis nog wat omhoog gegaan. Toen ben ik eigenlijk gaan pleiten voor inslapen.. De gedachte was: hoelang wil je nog ophogen en wat als hij plotseling pijn krijgt? 1 maand later is de tumor opeens geknoopt waarna hij direct moest worden ingeslapen om stikken te voorkomen ..
je kan iets rekken maar zodra het te gek wordt, zou ik direct stoppen.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:59

sterkte nog Zoe_97 en Rien10 ook sterkte met jou hondje. Met Quint gaat het ook weer bergafwaarts, als hij woensdag niet is opgeknapt bellen we dierenarts, erg naar om je beste maatje te moeten laten gaan |(

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:34

Sterkte! :(
Ik merk nu hoe hard het kan gaan....
Mijn boomer van dik 15 wordt erg mager, is wel erg vrolijk nog, ben van brokjes over gegaan op vlees, ik geef meer dan zou mogen, hij heeft goede eetlust.
Merk dat zijn rug wat krommer is geworden, ook heeft hij rare trillingen als hij staat. Ook kan hij het water wel eens opgeven wat hij net gedronken heeft.
Voor de rest is hij vrolijk, eet goed en heeft geen pijn dus ik laat het even zo.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 23:49

Ik kom me hier ook melden!
Sinds vorig jaar hebben wij een nu 12-jarige boomer x shih tzu. Ofja, dat staat in zijn paspoort, volgens ons is het gewoon een vuilnisbakkie :')
Dommel is rond december 2015 in het asiel gekomen omdat zijn baasje was overleden. De dochter van de baas heeft hem een maandje in huis gehad, maar haar herder heeft Dommel aangevallen. Hij heeft daarbij zijn linkeroogje verloren. Die mevrouw heeft hem toen naar het asiel gebracht, want zij zag ook wel in dat dit geen combi was. Hij heeft daar tot maart 2016 gezeten toen wij hem ophaalden. De medewerkster was heel verbaasd dat mijn moeder, waarmee ik hem samen op ging halen, nog zo jong was. Wat bleek: hij was al meerdere keren gereserveerd geweest voor oudere mensen die een oude hond wilden die niks doet dan slapen en op schoot zitten. En dat is Dommel niet :+
Er mankeert wel het een en ander aan de oude man. Hij heeft chronisch ontstoken oortjes, waarbij in het ene oor een bacterie zit die normaal alleen bij koeien voorkomt. Het is dus heel lastig te behandelen en vooral heel hardnekkig. Ook kon hij toen hij bij ons kwam nauwelijks kauwen omdat zijn gebit helemaal verrot was. Inmiddels is driekwart van de tanden eruit, maar is het wel weer gezond en kan hij normaal eten :) En last but not least: hij is allergisch voor bijna alles. Dus hij moet peperdure brokjes hebben en elke dag een pilletje voor de jeuk. Anders krabt hij zijn vel open, en dan willen we natuurlijk niet. Maar levenslust heeft hij gelukkig nog meer dan genoeg! :D
Dit is de kleine man:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:15

Wat een leukerd. Zijn leeftijd is hem niet aan te zien. Fijn dat hij bij jullie mag wonen.

Afbeelding

Saartje haar buik vertoont een flinke bult sinds een week. Ik denk dat dat niet goed is.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:34

Welkom. Enamorada, wat een prachtig hondje!

Die bult ziet er inderdaad niet lekker uit :(

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 06:23

Jeetje dat is wel een aardige bult :(

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:07

Ook ik mag vandaag naar de dierenarts.. zakt sinds gister veel door de achterpootjes en sleept ermee.. na laten kijken en hopen op het beste

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:42

namiro schreef:
Ook ik mag vandaag naar de dierenarts.. zakt sinds gister veel door de achterpootjes en sleept ermee.. na laten kijken en hopen op het beste

Heeft me zus vorige week gehad met haar 13 jarige Jack Russel. Die kon niet meer lopen. Hij heeft 2 spuiten gehad en dat ging werken na 5 uur. Na 5 uur niks meer aan de hand, hij loopt weer, springt weer, enz.
Sterkte!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:05

Zit waarschijnlijk iets klem in de rug.. nu voor een weekje pijnstillers en zo rustig mogelijk houden we gaan het afwachten :)

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:09

Oef. Niet leuk (zacht uitgedrukt). Sterkte.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:47

Onze Kwiebus heeft net een spuitje gehad. Kon de mand vanmorgen niet meer uit. Da zei: hij is op, 16 jaren. Hij heeft een goed leven gehad.
Afbeelding

Dank je wel lieve vriend, bedankt voor de fijne jaren. Ik ga je missen. |(

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:48

Ach, ondanks de prachtige hoge leeftijd, toch heel verdrietig. Sterkte!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:56

Ach, hoe oud ze ook zijn, het is altijd te vroeg... :(

Sterkte.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:03

Birdie60 schreef:
Onze Kwiebus heeft net een spuitje gehad. Kon de mand vanmorgen niet meer uit. Da zei: hij is op, 16 jaren. Hij heeft een goed leven gehad.
[ [url=m/MN6DaG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank je wel lieve vriend, bedankt voor de fijne jaren. Ik ga je missen. |(

Heel veel sterkte Y;(

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:44

Sterkte hoor.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 19:48

Dank je wel. |(

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 20:07

Heel veel sterkte,hoe oud ze ook zijn geworden het blijft ontzettend verdrietig.