SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 18:24

Hoe is de actie verlopen vandaag? :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:50

HorseyDude schreef:
Hoe is de actie verlopen vandaag? :)

Volgens mij best wel goed, ik walg trouwens van die vent van dolfinarium hij blijft t maar goed praten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 19:59

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:19

dat zijn nog aardig wat mensen

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:25

Kunnen de dolfijnen van Harderwijk echt helemaal zelfstandig het wild in? Of komen ze in een reservaat wat veel groter is dan hun zwembad? En als het mogelijk is dat ze weer in het wild worden uitgezet hoe gaan ze dat dan precies doen? Dat beeld is mij nog niet helemaal duidelijk. Zijn er methodes die resultaten hebben gegeven?

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 13:57

Volgens mij kunnen ze niet zomaar in het wild worden gezet. Dat moet je eerst trainen maar dan als nog zullen er vast een paar tussen zitten die het niet redden in het wild.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:09

Ongelooflijk dat iedereen hier vindt dat dolfijnen geen kunstjes mogen doen, maar daarna wel gewoon op hun paard klimt, een bit in de mond van het paard plempt en lekker gaat dressuren/rijden, echt zo natuurlijk allemaal :') . Dolfijnen trainen is dan al natuurlijker dan paardrijden :') , daar gaan ze tenminste niet op zitten, maar zet vooral allemaal jullie oogkleppen op. Echt :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:19

Mazida schreef:
Ongelooflijk dat iedereen hier vindt dat dolfijnen geen kunstjes mogen doen, maar daarna wel gewoon op hun paard klimt, een bit in de mond van het paard plempt en lekker gaat dressuren/rijden, echt zo natuurlijk allemaal :') . Dolfijnen trainen is dan al natuurlijker dan paardrijden :') , daar gaan ze tenminste niet op zitten, maar zet vooral allemaal jullie oogkleppen op. Echt :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Tip: lees het topic eens goed door, staan veel argumenten in. Hoeven wij die niet meer te herhalen. :j

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:20

Volgens mij is er eentje uit het gekkenhuis ontsnapt :? :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:30

Xmercury: wat een onnige rotopmerking

Mazida: ik ben het met je eens. Ik vind et erg hypocriet om het ene af te keuren maar dan wel thuis je paard te berijden, kunstjes laten doen en in een stal te zetten. Er zijn echter een aantal mensen hier die schijnbaar goed slapen door als (slap!) excuus te gebruiken "ja maar zij zijn gedomesticeerd".

Ikzelf ben niet voor of tegen het dolfinarium an sich. Ik ben wel voor grotere en betere bassins. Niet alleen voor de dolfijnen maar ook voor de vinpotige.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:37

Mijn paard heeft dan nog altijd meer ruimte dan de dolfijnen in het dolfinarium. %) Onze paarden hoeven niet te werken voor hun eten, geen kunstjes te doen om hun maag te kunnen vullen. Mijn paard vind het ontzettend leuk om nieuwe dingen te leren, maar dit doe ik wel nadat hij goed gegeten heeft. Hij moet het niet uit honger doen, maar voor de lekkere snack en het goede gevoel.

Daarnaast hebben de dolfijnen een zo wezelijk andere natuurlijke omgeving ten opzichte van wat ze krijgen in het dolfinarium, dat is niet voor te stellen.

Om maar een paar argumenten te benoemen.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:45

Ik vind het ook vrij hypocriet. Niet alleen als je kijkt naar paarden, maar ooit wel eens bij een valkenier geweest? De vogels daar kunnen ook vaak niet vrij rondvliegen en worden elke dag gewogen zodat ze weten wanneer ze honger hebben en dus wel moeten vliegen voor het eten.

Ik ben ook niet voor of tegen he dolfinarium, maar ik vind wel dat ze veeeeeel meer ruimte moeten krijgen. Heb ooit eens iets gehoord over iemand die zijn dolfijnen in de zee laat zwemmen, maar die dus wel op een bepaald signaal afgesloten kunnen worden zodat ze alsnog voor het publiek hun kunstjes kunnen doen, dit vind ik een prima alternatief! (geen idee ook of het echt waar is, zal zo eens googlen. Heb ook niet het gehele topic gelezen)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:47

Dames, wat jullie zeggen klopt simpelweg van geen kanten. Het feit dat jullie klaarblijkelijk niet weten waar jullie het over hebben, maakt ons nog geen hypocriet. ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:49

Millanka schreef:
Mijn paard heeft dan nog altijd meer ruimte dan de dolfijnen in het dolfinarium. %) Onze paarden hoeven niet te werken voor hun eten, geen kunstjes te doen om hun maag te kunnen vullen. Mijn paard vind het ontzettend leuk om nieuwe dingen te leren, maar dit doe ik wel nadat hij goed gegeten heeft. Hij moet het niet uit honger doen, maar voor de lekkere snack en het goede gevoel.

Daarnaast hebben de dolfijnen een zo wezelijk andere natuurlijke omgeving ten opzichte van wat ze krijgen in het dolfinarium, dat is niet voor te stellen.

En hoe weet jij zo zeker dat de dolfijnen alleen voedsel krijgen als ze "kunstjes" doen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:50

Millanka schreef:

De dieren in het Dolfinarium hoeven het niet voor honger te doen hoor, die krijgen ook gewoon te eten ;)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:51

Jinte schreef:
Millanka schreef:

En hoe weet jij zo zeker dat de dolfijnen alleen voedsel krijgen als ze "kunstjes" doen?

Heeft Ric O'Barry verteld bij RTL Late Night (en waarschijnlijk wel vaker via andere manieren)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:52

Even iets heel anders, hoe gaat het nu met tilikum?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:54

Eight schreef:
Even iets heel anders, hoe gaat het nu met tilikum?

Het gaat beter met hem, hij gaat vooruit! Helaas houdt SeaWorld hem nog steeds in een vissen kom :(

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:57

Ik denk zo vaak aan hem.. Vind hem zo zielig, terwijl ik verder eigenlijk helemaal niets weet van orcas. Vind ze prachtig en heb laatst de documentaire gekeken (Black fish) en sindsdien blijf ik al weken aan hem denken

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:58

xMercury schreef:
Heeft Ric O'Barry verteld bij RTL Late Night (en waarschijnlijk wel vaker via andere manieren)

Hij werkt daar niet en heeft daar nooit gewerkt dus oan hij niet weten ;)

xMercury schreef:
Dames, wat jullie zeggen klopt simpelweg van geen kanten. Het feit dat jullie klaarblijkelijk niet weten waar jullie het over hebben, maakt ons nog geen hypocriet. ;)

Wat klopt hier niet aan? Heb jij een paard, rijdt jij hierop? Misschien heb je 'm wel 24/7 buiten staan, dan heeft die geluk. Maar dat zal niet voor iedereen hier in dit topic gelden ;)

Verder was het alleen een mening, daar kan je het niet mee eens zijn. Maar het is niet dat het opeens niet kan kloppen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:02

Het punt is dat ik jou herhaaldelijk terug zie blijven komen in dit topic met de zelfde foute argumenten, dat vind ik echt heel irritant. Er is heel veel informatie te verkrijgen over orcas en dolfijnen (documentaires, boeken enz) waar duidelijk wordt verteld waarom je deze dieren nu eenmaal niet met konijnen of paarden kunt vergelijken (dat neemt echter niet weg dat ik het totaal met je eens ben over de juiste huisvesting van een paard, hier schort namelijk inderdaad vaak heel veel aan). Ik zou je aanraden, bijna smeken zelfs, om meer informatie in te winnen over deze dieren, zodat je leert snappen dat grotere bassins nog steeds veel te klein zijn en deze dieren gevangen houden geen enkel nut heeft en helemaal niet nodig is :n

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:19

xMercury schreef:
Het punt is dat ik jou herhaaldelijk terug zie blijven komen in dit topic met de zelfde foute argumenten, dat vind ik echt heel irritant. Er is heel veel informatie te verkrijgen over orcas en dolfijnen (documentaires, boeken enz) waar duidelijk wordt verteld waarom je deze dieren nu eenmaal niet met konijnen of paarden kunt vergelijken (dat neemt echter niet weg dat ik het totaal met je eens ben over de juiste huisvesting van een paard, hier schort namelijk inderdaad vaak heel veel aan). Ik zou je aanraden, bijna smeken zelfs, om meer informatie in te winnen over deze dieren, zodat je leert snappen dat grotere bassins nog steeds veel te klein zijn en deze dieren gevangen houden geen enkel nut heeft en helemaal niet nodig is :n

Gelukkig heb je zelf ook niet alle kennis in pacht ;) maar voor jouw is er sowieso maar 1 waarheid, zei het over dolfijnen in gevangenschap zei het met het eten van vlees ;) laat ik het er op houden dat ik het meestal niet met je eens ben en de manier waarop ik erg onprettig vind

En verder, nogmaals. Dat is mijn mening. Daar mag je het mee oneens zijn. Dat maakt ze niet opeens fout. Jammer dat je ook maar op de helft reageert.

Verder wbt het nut van die dieren houden. Wat is het nut van dieren houden überhaupt? Het nut van mijn paard is datik er plezier aan heb. Idem voor hè houden van katten, honden, konijnen etc. Dat is niet voor het nut van het beestje maar voor het plezier van de eigenaar ;)

Natuurlijk heb je tot zekere hoogte nog extra het nut bij bedreigde diersoorten die dankzij dierentuinen in stand worden gehouden. Maar het Dolfinarium is er,net als iedere andere dierentuin, voornamelijk voor het publiek en dat is het nut van dieren in dierentuinen amusement voor het publiek. En natuurlijk kan je daar op tegen zijn. Ik ben dat Iig niet :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:53

Maartje1990 schreef:
Xmercury: wat een onnige rotopmerking

Mazida: ik ben het met je eens. Ik vind et erg hypocriet om het ene af te keuren maar dan wel thuis je paard te berijden, kunstjes laten doen en in een stal te zetten. Er zijn echter een aantal mensen hier die schijnbaar goed slapen door als (slap!) excuus te gebruiken "ja maar zij zijn gedomesticeerd".

Ikzelf ben niet voor of tegen het dolfinarium an sich. Ik ben wel voor grotere en betere bassins. Niet alleen voor de dolfijnen maar ook voor de vinpotige.
Je kunt blijkbaar zaken niet los van elkaar zien, over oogkleppen gesproken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:49

Ailill wat bedoel je?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:56

Ik schrik dat de dolfijnen Tom & Mischa hier nog niet voorbij zijn gekomen. Deze zijn ook succesvol terug geplaatst in de oceaan. Wel na kortere tijd in gevangenschap. Maar als het bij dolfijnen kan, waarom dan niet bij orka's… Dolfijnen zijn minder familie-gebonden, maar er zijn ook orka's met nakomelingen die samen gerehabiliteerd zouden kunnen worden?