Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mazida schreef:Ongelooflijk dat iedereen hier vindt dat dolfijnen geen kunstjes mogen doen, maar daarna wel gewoon op hun paard klimt, een bit in de mond van het paard plempt en lekker gaat dressuren/rijden, echt zo natuurlijk allemaal. Dolfijnen trainen is dan al natuurlijker dan paardrijden
, daar gaan ze tenminste niet op zitten, maar zet vooral allemaal jullie oogkleppen op. Echt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Millanka schreef:Mijn paard heeft dan nog altijd meer ruimte dan de dolfijnen in het dolfinarium.Onze paarden hoeven niet te werken voor hun eten, geen kunstjes te doen om hun maag te kunnen vullen. Mijn paard vind het ontzettend leuk om nieuwe dingen te leren, maar dit doe ik wel nadat hij goed gegeten heeft. Hij moet het niet uit honger doen, maar voor de lekkere snack en het goede gevoel.
Daarnaast hebben de dolfijnen een zo wezelijk andere natuurlijke omgeving ten opzichte van wat ze krijgen in het dolfinarium, dat is niet voor te stellen.
Om maar een paar argumenten te benoemen.
Millanka schreef:Mijn paard heeft dan nog altijd meer ruimte dan de dolfijnen in het dolfinarium.Onze paarden hoeven niet te werken voor hun eten, geen kunstjes te doen om hun maag te kunnen vullen. Mijn paard vind het ontzettend leuk om nieuwe dingen te leren, maar dit doe ik wel nadat hij goed gegeten heeft. Hij moet het niet uit honger doen, maar voor de lekkere snack en het goede gevoel.
Daarnaast hebben de dolfijnen een zo wezelijk andere natuurlijke omgeving ten opzichte van wat ze krijgen in het dolfinarium, dat is niet voor te stellen.
Jinte schreef:Millanka schreef:Mijn paard heeft dan nog altijd meer ruimte dan de dolfijnen in het dolfinarium.Onze paarden hoeven niet te werken voor hun eten, geen kunstjes te doen om hun maag te kunnen vullen. Mijn paard vind het ontzettend leuk om nieuwe dingen te leren, maar dit doe ik wel nadat hij goed gegeten heeft. Hij moet het niet uit honger doen, maar voor de lekkere snack en het goede gevoel.
En hoe weet jij zo zeker dat de dolfijnen alleen voedsel krijgen als ze "kunstjes" doen?
xMercury schreef:Heeft Ric O'Barry verteld bij RTL Late Night (en waarschijnlijk wel vaker via andere manieren)
xMercury schreef:Dames, wat jullie zeggen klopt simpelweg van geen kanten. Het feit dat jullie klaarblijkelijk niet weten waar jullie het over hebben, maakt ons nog geen hypocriet.
xMercury schreef:Het punt is dat ik jou herhaaldelijk terug zie blijven komen in dit topic met de zelfde foute argumenten, dat vind ik echt heel irritant. Er is heel veel informatie te verkrijgen over orcas en dolfijnen (documentaires, boeken enz) waar duidelijk wordt verteld waarom je deze dieren nu eenmaal niet met konijnen of paarden kunt vergelijken (dat neemt echter niet weg dat ik het totaal met je eens ben over de juiste huisvesting van een paard, hier schort namelijk inderdaad vaak heel veel aan). Ik zou je aanraden, bijna smeken zelfs, om meer informatie in te winnen over deze dieren, zodat je leert snappen dat grotere bassins nog steeds veel te klein zijn en deze dieren gevangen houden geen enkel nut heeft en helemaal niet nodig is
Maartje1990 schreef:Je kunt blijkbaar zaken niet los van elkaar zien, over oogkleppen gesproken.Xmercury: wat een onnige rotopmerking
Mazida: ik ben het met je eens. Ik vind et erg hypocriet om het ene af te keuren maar dan wel thuis je paard te berijden, kunstjes laten doen en in een stal te zetten. Er zijn echter een aantal mensen hier die schijnbaar goed slapen door als (slap!) excuus te gebruiken "ja maar zij zijn gedomesticeerd".
Ikzelf ben niet voor of tegen het dolfinarium an sich. Ik ben wel voor grotere en betere bassins. Niet alleen voor de dolfijnen maar ook voor de vinpotige.