Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zeeuwsemeid schreef:Ja omdat de werklijnen, naar wat ik heb gelezen, iets pittiger zijn.. of feller of hoe je het wilt noemen. Ik denk dat een showlijn beter bij mij past omdat de hond toch ook gewoon huishond zal zijn.
Zeeuwsemeid schreef:Mag ik hier even binnenvallen met een vraag?![]()
Ik wil een border aan gaan schaffen, het liefst 1 uit de showlijnen omdat ik die mooier vind. Kennen jullie bepaalde kennels die zich bezig houden met de showlijn? En op marktplaats staan er pups van €250 tot €600 en dan hebben ook de ''goedkope'' pups stambomen, hoe kan dit? Meestal zit je qua prijs toch vast aan een stamboek dat de prijzen bepaald?
Zeeuwsemeid schreef:De interesse is door vooral 2 honden gekomen, de hond van mijn overburen en de hond uit de film Babe haha. De hond van mijn overburen is een heerlijk dier, enorm lief en aanhankelijk, en ook erg baas gericht. Iedereen kan er mee weg, maar als de baas in beeld komt kiest hij toch liever voor de baas. Ook in de agility, de snelheid en de manier waarop deze honden samen werken met de baas vind ik gewoon magisch. Ik ben een paar maanden geleden ook wezen kijken bij het schapendrijven hier in de buurt, er zit sinds kort een vereniging en tja ik kon er niet meer omheen.. Dat wil ik ook. Een hond om mee te werken. Voor nu ligt vooral mijn interesse in de gehoorzaamheid en agility, maar eigenlijk zou ik ooit het schapendrijven willen gaan proberen. Tevens wil ik de hond ook opleiden tot hulphond, nu zullen de meningen verdeeld zijn over of de border dit kan, maar ik heb een hondentrainer gesproken die deze honden er zeker niet voor uitsluit gezien hun leergierigheid..