Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:56

Haha wat een geweldige foto's allemaal :D En dat op de rug slapen is ook heel herkenbaar ja :))
En puppy foto's <3 <3

Ayra is eigenlijk niet zoveel veranderd. Alleen als pup was ze donker onder haar oogjes, en dat is wel lichter geworden. Maar verder is ze bijna nog hetzelfde :Y)

Hier is ze denk ik rond week 11
Afbeelding

Hier is ze 11 maanden - ze kijkt zo idioot op deze foto :')
Afbeelding

En hier is ze een jaar en 4 maanden :) Dat ze donkerder lijkt ligt aan de foto
Afbeelding

KarmaChansy

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:13

Heerlijk hoor :D

Wij zijn lekker aan het genieten heerlijk weer <3

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:50

Wat heeft Ayra een mooie kleur, vind ik van Pepper ook zo mooi. Dat wolfsgrauwe.
Manu is verdund zwart denk ik, maar hij heeft wel als pup die wolfsgrauwe kleur bij zijn oren gehad.

Heerlijk en heel jaloers Kirri!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:51

Hij had toen wel een groter masker, maar ik heb maar 1 foto van zn pubertijd.. hij kwam met 1 jaar bij me.

Afbeelding
Ik gok dat hij iets van 5/6 maand is hier.

Afbeelding
1 jaar

Afbeelding
1 jaar

Afbeelding
2 jaar

Afbeelding
4 jaar dus ..

Afbeelding
3 jaar, hier kun je de bouw een beetje vergelijken.
Laatst bijgewerkt door xTiffani op 18-03-16 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:56

Ik kan straks vergelijken met studiofoto's :D krijg er deze week wat binnen van 2 weken terug. Heb ook nog studiofoto's van 3 jaar terug..

En de leeftijden kloppen niet helemaal := pepper is 4 jaar geworden in september, jeetje dat gaat snel. Zat nog met 3 in mijn hoofd

Manu is ook erg knap <3 en kirri: jaloers! Ooit kom ik ook :p

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:01

Ik vind het van Pepper zo leuk dat hij zo'n serieuze kop heeft maar ook weer zo enorm vrolijk en levenslustig kan kijken op "gewone" foto's. Dat zie ik bij Manu ook en dat vind ik zo leuk <3 Van die echte kerels.
Ik ben dan ook een heus reuenmens :D

En die mooie bruine ogen van Karma met dat donkere masker <3 Prachtig.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:03

je bent welkom hoor :D geld voor jullie allemaal trouwens, hebben nu 3 slaap plekken :P

Ben benieuwd naar de studio foto's!

ja ik ben blij met der bruine ogen, de kinderen zijn wel erg grappig elke keer roepen ze keihard varg!! dat betekend wolf haha

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:24

Hihi ja leuk he, ik ben ook een reuen mens := ik weet niet waarom, ze trekken me gewoon aan :Y)

Kirri: gaaf! Misschien ga ik daar volgend jaar wel op in :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:26

zou gezellig zijn :D

Persoonlijk ben ik meer van de teeven, maar ja dat heb ik ook met paarden liever een merrie dan een ruin of een hengst :+

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:30

Heb je daar een reden voor kirri? Ik vindt het eigenlijk best vreemd, maar toch is het in mijn hoofd 'reu'!

Deze zomer haal ik mijn rijbewijs dus kan ik even kijken hoe het zit met vervoer. Zou zeker gezellig zijn :D het liefst sneeuw, een hele hoop sneeuw :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:34

Het gekke is dat ik bij paarden ook liever een merrie heb :))

Ik heb een teef en een echte ook, pffoe. Het is een uitgekookt secreet en ik vind het heerlijk maar ze kan zo vreselijk miepen en katten. Ze is wel echt mijn knuffeltje, ligt 's nachts met haar kop in mijn nek te slapen en ze is altijd zo beleefd naar mensen. De reuen zijn wat meer vergevingsgezind en ik vind ze vaak ook mooier. Ze zijn groter en grover. Het enige nadeel met reuen vind ik dat ze zo reageren op elkaar buiten. Ik heb 2 vriendelijke reuen maar ik heb toch redelijk vaak op straat reuen die met hun mouwen opgestroopt komen buurten.
Mijn teef wil ook alleen op bepaalde plekjes plassen als ze aan de riem is :+ Los plast ze overal maar als ik een aangelijnde wandeling maak wil ze alleen op de grasstrook bij de trambaan plassen. Ook als ik een uur ergens anders gelopen heb. Vreselijk irritant.
Die reuen zeiken dan weer overal tegenaan _O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:40

:D meestal valt er veel sneeuw in Jan/Feb! de maanden schuiven echt op :j

Ik heb geen idee, ik kan beter omgaan met vrouwen denk ik :Y) Ik denk dat het komt omdat in mijn ogen teeven en merrie's veel meer pit hebben? Ik heb zelf het idee dat als een teef of een merrie wat voor je doen is het omdat ze respecteren. Terwijl bij reuen en ruinen/hengsten het doen omdat ze het moeten doen. (als dat zo zin maakt? ik vind het lastig uit te leggen :+ )

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:47

Haha jaa := het enige puntje is inderdaad dat ze wat macho gedrag kunnen hebben, pepper heeft dit alleen aan de lijn dus heel makkelijk op te lossen. Hij is stiekem een beetje onzeker, dit uit zich in profiteren van andere onzekere honden(voornamelijk alleen retrievers) en legt gerust de andere hond op de grond, doet verder niks is ook stil maar houd hem wel vast.

Terwijl hij enorm sociaal is bij bange honden (negeren en af en toe eens toenadering zoeken).

Maar zet er een zelfverzekerde reu tegenover en hij druipt zielig af _O-

Kirri: ben wel tot de conclusie gekomen dat merrie's pittiger zijn dan ruinen, en ik hou wel van pittig. Maar bij honden heb ik dat gevoel juist niet. Ach ze zijn allemaal leuk :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:49

Ik zei bij merries altijd: met merries moet je overleggen.
En dat herken ik wel bij mijn teef. Ik sluit met haar veel vaker een compromis dan met de reuen. Als ik tegen de reuen HIER zeg, wil ik dat ze dichtbij komen, liefst aan de voet.
Als ik tegen de teef HIER zeg is het ook oké als ze op een meter afstand blijft. Komt ook omdat ze lekker makkelijk is, maar ook dat als ik op m'n strepen zou staan dat averechts zou werken.
Niet geheel pedagogisch verantwoord :+

Nu is de ene reu wat bang en zal echt niks voor iemand doen, net aan voor mij misschien. En van Manu krijg je gewoon geen respect _O- Die heeft alleen mij en mijn zusje gekozen, mijn vriend komt steeds dichterbij, en de rest kan roepen wat ze willen maar hij heeft daar geen oren naar :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:00

Ik heb dat juist met karma :+ Mijn man zegt vaak karma is een bitch en dat kan ze ook echt zijn :P

Als ik en mijn man samen de honden uitlaten luistert ze gewoon niet naar hem. Als ze een dikke middel vinger kon uitsteken zou ze het doen :+ daar in tegen als hij alleen met ze is dan luistert ze perfect.

Karma luistert in totaal maar 3 mensen, mij, mijn man en mijn vriendin. De rest kan stikken zo gezegt.

Onze reu is erg sociaal, sociaal naar honden maar meer gefocussed op mensen. Dan heeft die soms wel bananen in zijn oren :P

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:29

Leuk topic!
Ik lees af en toe even mee met jullie.
Om te kijken of ik qua gedrag overeenkomsten zie met mijn kruising.
Hij is 25% rottweiler /25% bordeaux dog en 50 % husky.
Als je hem ziet is het een bruine rottweiler met blauwe ogen en een husky staart . :D

Ps : als jullie het leuk vinden heb ik foto's.
Anders blijf ik wel gewoon in de meeleesstand hoor :) geen probleem!!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:34

Foto's zijn altijd leuk :D

En heb je al wat overeenkomsten?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:35

Ben wel benieuwd :D hier lopen ook veel rottie kruisingen maar voornamelijk met amstaff

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:01

Leuk! Dankjullie!!

Ik heb 1 pup foto op deze telefoon staan de rest staan op m'n laptop maar die zal ik later even toevoegen als jullie het leuk vinden.

Ik moet nog even verder m'n werk afmaken maar daarna zal ik even verder reageren :)
Voor nu even een aantal foto's . Ben benieuwd wat jullie van hem vinden en of jullie uiterlijke kenmerken van de husky zien in hem.
Het zijn misschien geen super foto's maar dat wil ik later nog wel plaatsen.

Dit is Denver :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:03

Plaaatje van een hond zeg! Pittige kruising wel :=
Een wakende, behoorlijk zelfstandige hond met een hoog energielevel :)) Heb je bewust voor deze kruising gekozen?

kirri schreef:
Ik heb dat juist met karma :+ Mijn man zegt vaak karma is een bitch en dat kan ze ook echt zijn :P

Als ik en mijn man samen de honden uitlaten luistert ze gewoon niet naar hem. Als ze een dikke middel vinger kon uitsteken zou ze het doen :+ daar in tegen als hij alleen met ze is dan luistert ze perfect.

Karma luistert in totaal maar 3 mensen, mij, mijn man en mijn vriendin. De rest kan stikken zo gezegt.

Onze reu is erg sociaal, sociaal naar honden maar meer gefocussed op mensen. Dan heeft die soms wel bananen in zijn oren :P

Haha ja als ik in zijn buurt ben luistert hij al helemaal niet _O- Niet omdat hij dat zo perfect naar mij doet hoor, maar wel het beste :')

Mijn teef is veel erger, die luistert naar niemand _O- Maar die is van iedereen bang, behalve 5 mensen. De rest mag haar niet aankijken, aanraken, niks. Ook mensen die hier elke week over de vloer komen :')
Laatst bijgewerkt door Lisitano op 18-03-16 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:04

Hij is leuk! Aan de ene kant zie ik echt een husky, en dan is het weer meer rotweiler achtig :+

Een mooie hond in ieder geval <3

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:25

Heee tnx voor jullie reacties <3

@lisitano : haha , de rede hoe we hem tegen zijn gekomen is : mijn vriend heeft altijd rottweilers en dobermanns gehad,,,,nu kwam hij op marktplaats dit nestje tegen.. En hij liet het mij zien...
Maar ik dacht oeh een hond... Wel een verantwoordelijkheid.. 5 dagen later liet hij ze weer zien en toen zei ik,,, nou kom op we gaan kijken!
En natuurlijk waren we gelijk verkocht.
Hij was de kleinste van het nest maar wel met blauwe ogen...en z'n broer was de grootste van het nest met bruine ogen.
De rest was al verkocht.
En we hadden hem natuurlijk gekozen met z'n blauwe oogjes. <3

En inderdaad met die 3 rassen in hem zou je denken dat hij erg pittig zou zijn.
Maar hij is super makkelijk! Hij luistert erg goed , kent zijn commando's. (Behalve soms buiten hihi dan is hij erg 'husky' lol )
En is liever lui dan moe eigenlijk!

Ik zal zo wat opsommen wat ik tegen kwam van jullie husky's!

@tiffani : ja nadat ik al jullie foto's heb gezien vind ik zijn lijf ook wel echt husky,,, denk dat z'n kop wel breder is dan een husky?

Maar jullie hebben zelf een husky dus zouden mij misschien beter kunnen vertellen.
Ik zal eens een standfoto maken :)

De overeenkomsten die ik ben tegengekomen van jullie schrijven is:
- jachtinstinct ( rent zo een land op als hij een haas/ kat/ fazant ziet. En je kunt roepen wat je wilt maar hij hoort je niet meer :Y)
- eigen willetje,,, als je bijvoorbeeld over het strand loopt , loopt hij best een eind bij je vandaan , onderzoeken.... Of rent in 1 keer naar de zee.... Maar komt wel weer snel terug hoor.
- erg voorzichtig met puppy's en kleine honden. Sowieso is hij erg lief met andere honden...
- kan erg kat uit de boom kijkerig zijn voor nieuwe mensen.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:33

Awh wat leuk al die puppenfoto's! <3
Ook heel gaaf om te zien hoe ze uitgroeien!
En wat is Denver een knapperd zeg, heerlijke kop heeft'ie :D

Kayuh toen/nu, de eerste foto is hij het 3e pupje, met de witte vlek op z'n schouders ;)
Jullie kennen de meeste puppenfoto's van hem wel, dus dit zijn foto's met een leeftijd van 1 dag t/m 8 weken, laatste foto is van afgelopen week.
Afbeelding

Misschien ook wel leuk om te zien: Kayuh (links) en zijn moeder (rechts), op dezelfde leeftijd:
Afbeelding

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:57

Tnx Uska!
Omg 2 druppels water moeder en zoon!
Wauw mooi!!!!!!!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:06

Wat een prachtige hond San! Bijzondere kruising :j

Kayuh lijkt echt heel erg op zijn moeder Uska! Ik zie bijna geen verschil :=