Noorse boskat eigenaren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:40

Kinke schreef:
Wat een stilte in dit topic :o
Aangezien er hier vast veel experts zitten, I need help!! Mijn dame is al maanden een mega haarbal, superdikke en mooie vacht. Maanden niks aan hoeven doen, geen geklit etc. Maar nu….nu wordt het weer anders, ze is aan het verharen en de vacht klit nu wel. Heb wel een borstel maar die komt er nauwelijks doorheen. Iemand tips? Welke borstel werkt goed?

Ik ken het ik heb een bepaalde kam van agradi zal hem eens zoeken die is super :)

https://www.agradi.nl/vachtkam-kat-zeer-fijn.htm
Deze :)

Bommeltje_

Re: Noorse boskat eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:42

Afbeelding
Knør en Teun samen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:00

dank je Bommeltje
Hele gave foto!!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:15

Bommeltje_ schreef:
Kinke schreef:
Wat een stilte in dit topic :o
Aangezien er hier vast veel experts zitten, I need help!! Mijn dame is al maanden een mega haarbal, superdikke en mooie vacht. Maanden niks aan hoeven doen, geen geklit etc. Maar nu….nu wordt het weer anders, ze is aan het verharen en de vacht klit nu wel. Heb wel een borstel maar die komt er nauwelijks doorheen. Iemand tips? Welke borstel werkt goed?

Ik ken het ik heb een bepaalde kam van agradi zal hem eens zoeken die is super :)

https://www.agradi.nl/vachtkam-kat-zeer-fijn.htm
Deze :)

Nee die kam maakt de vacht van een Noor of welke halflanghaar/langhaar helemaal kapot en als je die zou voorstellen aan een trimmer dan vervloekt ze je :P
Beter kan je een kam gebruiken met roterende tanden en een kam met lange tanden korte tanden om en om.
Ook een slicker is een fijne borstel.

https://petsplace.nl/pps-adori-slickerb ... 64149.html
https://petsplace.nl/pps-adori-vachtkam ... 64095.html
https://petsplace.nl/pps-adori-vachtkam ... 64217.html

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:17

ik heb zoiets als die slikker zo te zien.
Die laatste lijkt me wel een goede keus

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:20

De kam met de roterende tanden is voor nu zeker de beste en dan na kammen met die korte lange tanden kam of een andere fijne vachtkam.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:46

Ik kam ze nooit haha :P gelukkig dus nou dan gooi ik die kam ook maar weg mis er dan toch niets aan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:36

Omdat jullie al ruim de 15 pagina's zijn gepasseerd, verplaats ik jullie naar BB-HK :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:28

Afbeelding
Als baby

Afbeelding
Nu 6 maanden later :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:33

Die kittenfoto <3 <3

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:12

ohhhhh smelt <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:29

Spannende tijden breken aan want.... Melanthe is de afgelopen dagen met de kater samen geweest en ik heb vele geslaagde dekkingen gehoord *\o/*
De komende weken zal het duidelijk worden of het deze keer wel is gelukt, de drachtecho staat gepland op 15 mei :D
Dus laten de duimen maar gaan draaien!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:44

Mijn Noor klit nooit, ook niet als hij aan het verharen is. Ik haal er af toe een kam door, maar vooral omdat hij dat zo lekker vindt, en ik dan stiekem los onderhaar meeneem en niet van de vloer hoef te plukken.

Hij is mooi Bommeltje.

Spannend Gaby! Wanneer zouden ze dan geboren moeten worden?

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:03

Rond 19 juni als alles goed gaat en ze drachtig blijkt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 23:18

Midzomeravondkittens :#
Dat zou leuk zijn.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:24

leuk gaby

wij hebben nu kittens:)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:29

irritantje schreef:
leuk gaby

wij hebben nu kittens:)

Ik zag het <3 en heb je FB cattery pagina toegevoegd ;)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:43

Halloooo lieve bokkers,

Het is alweer even stil hier! Hoe gaat het met jullie harige vrienden? Zijn ze bij jullie ook inmiddels van hun dikke pels verlost?

Onze noor is zijn dikke vacht helemaal kwijt en lijkt nu op HTK poes met een te dikke staart en wangzakken :')

Afbeelding

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:22

Hallo allemaal,

Na een heftige week heb ik afgelopen zaterdag toch onverwacht afscheid moeten nemen van mijn Noorse Boskater .. |( Ik had hem geadopteerd uit het asiel.

Ik ben erg verslagen en ik mis mijn vriendje om mij heen. Omdat ik wel van plan ben om een nieuwe kat te nemen, nee niemand kan mijn Hendrik vervangen maar ik geloof er wel in dat ik een nieuwe vriendschap op kan bouwen, ben ik rustig aan het kijken en aan het nadenken. Ik voel me echt heel erg alleen nu hij er niet meer is...

Kan iemand mij vertellen wanneer je nu echt aan een kitten kan zijn of deze langharig is?
Zijn er misschien dingen waar je op kunt letten?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:38

Wat vervelend Zorro. Het is altijd moeilijk afscheid te nemen van een huisvriendje :(:) .

Halflangharigheid is een recessieve eigenschap. Kruisen van 2 halflangharige katten zal 100% halflangharige kittens opleveren.
Kruisen van 2 kortharen kan heel verrassend ook wel eens een halflanghaar opleveren, als beide ouders drager zijn van de eigenschap.
Je kunt het direct aan de vacht al wel zien. Het zijn van die ontplofte pluizenballen vergeleken met de kortharige kittens.

Wil je een weer een halflangharige kat, adopteer dan weer een asielkat, kijk op de raspagina's voor een adoptiekat of ga naar een geregistreerde cattery voor een kitten (met stamboom).

Op MP worden ook papierloze halflangharige kittens aangeboden uit allerhande wilde kruisingen. Main Coon x Noor is heel populair, maar ook andere kruisingen komen langs. Die worden dan voor 200-300 euro aangeboden, en dat is beduidend goedkoper dan een raskitten bij een fokker.

Echter, deze papier- en rasloze kruisingen hebben dezelfde status als de korthaar uit de boerenschuur. En dus hebben deze kittens ook dezelfde waarde (0-100 euro, afhankelijk van of ze al dan niet (meermaals) geënt en ontwormd zijn). Alles wat je er meer voor betaald is voor het vachtje. Ik vind dit ook onder broodfok vallen.

Gaby12 (zie aantal berichten naar boven) verwacht één dezer dagen een nestje Noorse kittens. Stuur haar eens een PB'tje.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:40

Bedankt voor je reactie! Ik kan alvast wel vertellen dat ik intens verdrietig wordt van al die lieve, mooie koppies in dit topic.. Afscheid is zo vreselijk moeilijk! Y;(

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:51

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:28

Even een fotootje van Hendrik. ❤ Het gemis is enorm!
Stiekem hoop ik dat het topic weer wat actiever wordt..

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:59

heb niet zoveel te vertellen, prinses Evi is een super muizenvanger in ieder geval. Laatst 2 binnen een half uur. Ze eet ze trouwens helemaal op…blehhh
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:01

Wij hebben sinds een tijdje ook weer een (bijna) boskat. :)

Even het ingewikkelde verhaal (en nergens is inteelt):

We begonnen met onze drie katten: Elfje, Flicka en Wittebeest. Allemaal geen familie van elkaar. Flicka en Wittebeest kregen samen kindjes, waaronder Joris die bij onze overburen woont. Elfje kreeg toen met Joris kittens. Eentje hielden we zelf (Wolfje), en de ander ging naar goede vrienden van ons. Tot ons grote verdriet werd Wolfje toen hij een jaar oud was overreden; al onze katten zaten in hem. Hij was heel bijzonder voor ons.

Echter kreeg zijn zusje vorig jaar kittens, en daarvan hebben we er uiteindelijk één gekregen! :) Ze woont hier nu samen met haar oma Elfje.

Meet Pluimpje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij zijn nog steeds niet helemaal over haar vachtkleur uit. Ze begon zwart, en nu heeft ze een soort van ticking in haar vacht. Wittebeest was een witte kater, elfje en flicka allebei grijs/zilver. Joris was Smoke. Wolfje en Bontje (Pluimpjes moeder) waren allebei zilver. Wat zou dit dan zijn?
Afbeelding

Opgevoed is anders... :') (Elfje slaapt al jaren op de tafel en blijft netjes in haar mandje, we konden het niet over ons hart verkrijgen om Pluim ergens anders te leggen)...
Afbeelding