Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:49

Halve staart is niet gewenst, als deze langer is dan 10 cm :) Alles daaronder wordt gezien als NBT (Natural Bob(bed)Tail).

Ah zo Simba, dan snap ik het! :) Gut wat sneu van zijn broertje en die misstap dan zeg.. arm ding!
Neem aan dat Wolf dan niet van Evulon komt, of wel?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:55

Nop Wolf komt van een gelegenheidsnestje. Alle opa's en oma's wel getest, maar zijn ouders (helaas) niet. Er waren maar weinig fokkers die aan mij een pup wilde mee geven, aangezien ik veel werk en in een appartement woon.
Dat is ze goed recht hoor! Maar dat heeft me wel erg beperkt in mijn keuze, waardoor ik uiteindelijk voor een niet stamboek-aus ben gegaan.
Heb wel op twee wachtlijsten gestaan, maar als puntje bij paaltje kwam kozen de fokkers voor andere baasjes zonder mij daar helemaal over te informeren. Daar was ik goed klaar mee ;)

Evulons was trouwens minder kritisch, maar die hadden een hele lange wachtlijst :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:29

Je zou eventueel je hond al seraquin kunnen geven in lage dosis, is tegen artrose of hem dan ook eens laten testen natuurlijk Simba.

Jammer wel van zijn broertje, wij hadden de HD bij onze bc ook ontdekt toen we wilden gaan frisbeen en onze hond toen niet goed opsprong

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:52

Heb zelf de voorkeur voor een hele staart of geen staart, vind zo half, het er maar raar uitzien.
Waren poosje terug op de hondenshow in ik geloof genk waar de keurmeester eigenlijk alle geen staarten 1e zetten en de honden met een lange staart werden later geplaatst.. Maarja ook dat blijft een jurysport.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:55

Simbaa schreef:
Nop Wolf komt van een gelegenheidsnestje. Alle opa's en oma's wel getest, maar zijn ouders (helaas) niet. Er waren maar weinig fokkers die aan mij een pup wilde mee geven, aangezien ik veel werk en in een appartement woon.
Dat is ze goed recht hoor! Maar dat heeft me wel erg beperkt in mijn keuze, waardoor ik uiteindelijk voor een niet stamboek-aus ben gegaan.
Heb wel op twee wachtlijsten gestaan, maar als puntje bij paaltje kwam kozen de fokkers voor andere baasjes zonder mij daar helemaal over te informeren. Daar was ik goed klaar mee ;)

Evulons was trouwens minder kritisch, maar die hadden een hele lange wachtlijst :)

Dat is dan wel erg vervelend. Wij hebben van 1 fokker opmerking gehad over veel werken, maar gezien eigen bedrijf en hond die mee mag is daar verder niet moeilijk over gedaan. Gelukkig.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:01

Er zijn heel veel juryleden die zonder staart preferen idioot eigenlijk..
Halve staart is idd fokrisico van staartloos fokken :j

Hoe doe je dat dan blinni? Heb je oppas oid want dan is t toch geen probleem lijkt me..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:14

Ik heb er 1 met staart, dat was toen ook 1 van mijn eisen maar ik denk dat bij de volgende de voorkeur uitgaat naar zonder staart..

Wie weet word dat wel een pup van mijn eigen reu.. (dromen mag toch.. ;) )

Wel balen van het broertje van Wolf dat daar nu al problemen zijn ondervonden. Ga je Wolf ook laten testen?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:33

XxDiandraxX schreef:
Ik heb er 1 met staart, dat was toen ook 1 van mijn eisen maar ik denk dat bij de volgende de voorkeur uitgaat naar zonder staart..

Wel balen van het broertje van Wolf dat daar nu al problemen zijn ondervonden. Ga je Wolf ook laten testen?

Wat is de reden voor een pup zonder staart?

Een pup van onze reu zouden wij ook geweldig vinden. Weet dat wij kennissen hebben die zich dan ook gelijk aanmelden.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:15

Suus, ik denk dat je deze vraag bedoelt voor Simba?

Mijn vriend werkt 24-uurs diensten en is dus veel thuis :) Voor de dagen dat we overlappen (1/2 dag(en) per week) hebben we inderdaad een oppas.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:20

Nimmy schreef:
XxDiandraxX schreef:

Wat is de reden voor een pup zonder staart?

Een pup van onze reu zouden wij ook geweldig vinden. Weet dat wij kennissen hebben die zich dan ook gelijk aanmelden.

Ik ben 1 van de mensen die het zonder staart toch echt mooier vind..

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:44

Wij hebben er een met halve effe wennen maar ook mooi. Was gemixt in het nedt hele en halve moeders half oma ( moeders kant heel... )

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:25

Och het verhaaltje werken.dan kan bijna niemand een hond.maar goed, vind dat sommige fokkers daar ook erg belachelijk over doen. En ook een hond op sppartement hoeft geen punt te zijn. Ligt meer aan de persoon die de hond neemt if hij er veel mee doet of niet echt niet aan dewoning of zijn baan. Geen baan kun je ook je hond niet onderhouden.maar goed ik denk er dus anders over. Wel oliebol als je een pup hebt met nu al een probleem.pskt de fokker de hond terug of krijgen de mensen geld terug om de hond te opereren

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:07

Aan de andere kant, ook goed dat fokkers mensen soms afraden een hond te kopen (helaas lukt t elders dan wel weer).

Als men niet bereid is er tijd (en geld) in te steken, doe het dan niet.

Discussie met 2 kanten waarbij voor beide wat te zeggen is. Evenals depotentiële kopers pup laten kiezen of fokker wijst toe discussie. Voor beide is war te zeggen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:03

Blinnii schreef:
Suus, ik denk dat je deze vraag bedoelt voor Simba?

Mijn vriend werkt 24-uurs diensten en is dus veel thuis :) Voor de dagen dat we overlappen (1/2 dag(en) per week) hebben we inderdaad een oppas.

Oh sorry simba idd!

Hoelang vinden jullie dat een hond alleen kan zijn?
Bij een 8 uurse werkdag ben je toch snel 9 uur weg

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:07

Wij hanteren max een 4 uur achter elkaar . Die enkele dag dat ie niet mee is met vriendlief ga ik of in de pauze heen en weer of werk een dag(deel) thuis.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:23

Thanks voor de tips Blinnii! Ik ga hem denk ik wel laten testen, maar van de dierenarts begreep ik dat ik daar het best nog eben mee kon wachten. Als hij straks gaat manken oid laat ik hem natuurlijk meteen op de foto zetten, ben er toch niet helemaal gerust op.

Mbt fokkers en werken, ik snap ze wel. Waarschijnlijk speelde het feit dat ik midden in de grote stad woon ook nog mee. Daar heersen toch bepaalde vooroordelen over mbt de 3x tien minuten doot het stadspark lopen. Zeker omdat wij dus ook geen tuin hebben. Ik stond eigenlijk op de wachtlijst voor het nest van jouw pup Nimmy, maar daar ben ik dus van af gehaald toen de pups rond de 5 weken waren. Wie weet was er daarom nog 1 over ;)

Toch vind ik het wel jammer dat fokkers zo moeilijk kunnen doen. Ik vond het zelf belangrijk dat ik eerlijk hier over was, maar dat wordt op zo'n manier niet echt beloond. Maar nogmaals, het is ze goed recht, het zijn hun pups.

Uiteraard heb ik oppas Suus :) Wolf gaat 1 à 2 dagen naar de opvang. De andere dagen komt 1 van mijn zusjes om op te passen en ik werk twee keer in de week een halve dag. Dan moet hij ongeveer 5 uur alleen zijn. Een fokker gaf trouwens aan dat ze dat zeker voor een jonge pup te veel verschillende mensen vond. Tja, daar kan ik echt niets aan doen.

Achteraf, ik ben super duper blij met Wolf, maar had ik toch wat langer moeten wachten. Ook was het misschien beter geweest om bij ons een pup op karakter te plaatsen. Ik heb nu de bangste pup uit het nest en dat is in de drukke binnenstad van Rotterdam niet altijd handig geweest. Maar ja, dat is allemaal een les voor de volgende keer!
Dus als jullie honden ooit een grote stoere zus/broer voor Wolf krijgen, houd ik me aanbevolen hihi. (Dan wel pas als ik een groter huis heb met een tuin als een bos ;) )

Keona, volgens mij is er nog geen sprake van dat de fokker de pup terug neemt of de operatie betaalt. Ik weet ook niet of dat normaal gesproken wel gebeurt als je via een erkende fokker een pup neemt?
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 15-08-16 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:23

Voor normaal 4-5 uur.
Bij hoge uitzondering 8-9, dat is nu in 2 jaar tijd 1x gebeurd met een ziekenhuisbezoek.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:47

Hoe minder alleen hoe beter wat mij betreft. Ik heb ook met mn oude honden altijd gezorgd voor opvang, danwel oppas aan huis danwel uitlaatservice. Inmiddels is het zelden meer nodig ivm eigen bedrijf gelukkig.

Ik heb een aantal mensen benaderd waarvan ik gegevens heb gekregen via dit topic. Dank daarvoor. Ik sta op de wachtlijst voor een pup van een nest wat binnenkort geboren moet gaan worden. Tot nu toe zeer fijn contact! Ik hoop dat ik me af en toe met vragen nog mag melden?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:52

Ik ben heel benieuwd bij wie je nu op de wachtlijst staat O:) .
Vragen vind ik altijd leuk, anders wordt een topic ook zo stil ;) .

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:54

assie schreef:
Ik ben heel benieuwd bij wie je nu op de wachtlijst staat O:) .
Vragen vind ik altijd leuk, anders wordt een topic ook zo stil ;) .

Hihi met beide eens!
En heb zelf ook altijd veel aan dit topic gehad!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:02

@Simbaa dat was inderdaad vast 1 van de beschikbare pups.
Kan me het veel verschillende mensen argument voorstellen, maar das ook net wat ze gewend zijn.

Het vooroordeeel stad en geen tuin daarintegen is kort door de bocht. Liever appartement en hond veel mee dan tuin en nauwelijks aandacht.

@wenk zo min mogelijk is ideaal, al vind ik t wel een must dat een hond alleen leert zijn. Zoveel fijner voor hond en buurt mocht t onverwacht nodig zijn.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:09

Nimmy schreef:
@Simbaa dat was inderdaad vast 1 van de beschikbare pups.
Kan me het veel verschillende mensen argument voorstellen, maar das ook net wat ze gewend zijn.

Het vooroordeeel stad en geen tuin daarintegen is kort door de bocht. Liever appartement en hond veel mee dan tuin en nauwelijks aandacht.

@wenk zo min mogelijk is ideaal, al vind ik t wel een must dat een hond alleen leert zijn. Zoveel fijner voor hond en buurt mocht t onverwacht nodig zijn.

Ja ik kan me dat ook wel voorstellen! Dat was alleen het enige waar ik de komende tijd echt niets aan kan doen. De kans is groot dat we binnen twee jaar wel verhuizen. De kans dat ik binnen twee jaar niet meer hoef te werken helaas (of gelukkig) niet ;). En stad en tuin ben ik met je eens. Maar nu ik in de stad ook wel eens door de stadparkjes loop en zie dat er veel (actieve) honden niet verder komen dan daar, snap ik wel de huiverigheid daarvoor. Voor alles is dus wel wat te zeggen :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:48

We staan op de wachtlijst bij Breezy Thorn Valley. Ik heb een voorkeur aangegeven voor een teefje, geen merle en liever niet te veel wit op het hoofdje. Verder maakt het ons niet veel uit. De pups zouden begin september geboren moeten worden. De ouders hebben beiden volle staarten en voor zover ik zie zijn de testen allemaal goed.

Wat doen jullie aan vachtonderhoud? Ik heb begrepen dat daar nogal wat meningsverschillen over zijn? Ik dacht er zelf aan om de pup te leren regelmatig geborsteld te worden met een gewone borstel, dus geen furminator oid.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:50

Ja mijn max is ook 4 uur, af en toe 5..
Hij heeft t ideaal s ochtends uurtje alleen dan haal ik m op ga ik goed wandelen dan is ie 3 uurtjes alleen weer wandelen en dan is ie weer een uurtje alleen en halen mn ouders m op en is ie daar s avonds

Heb een recente foto op stand van m gemaakt:
Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:00

Aah, daar zie ik Doc er ook heel erg in. Knappe kerel!

Vachtonderhoud ging het een paar pagina's geleden ook over WenK, moet je even teruglezen, daar staan hele uitgebreide posts daarover :)